Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 transfer (S2)
specjalność: Innowacje w gospodarce
Sylabus przedmiotu Metody ilościowe w zarządzaniu projektem:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia 28.09.2023 transfer | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody ilościowe w zarządzaniu projektem | ||
Specjalność | Analityka gospodarcza | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Cheba <Katarzyna.Cheba@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu metod statystycznych i ekonometrycznych oraz posiada ogólną wiedzę ekonomiczną. |
W-2 | Umiejętności posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym Excel oraz wybranymi pakietami statystycznymi (Statistica). |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu metod i narzędzi wykorzystywanych w zarządzaniu projektem. |
C-2 | Zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności wykorzystania metod ilościowych w zarządzaniu projektem. |
C-3 | Zdobycie przez studentów umiejętności posługiwania się wybranymi pakietami statystycznymi wykorzystywanymi w zarządzaniu projektem. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Praktyczne zastosowanie wybranych metod ilościowych w zarządzaniu projektem (metoda ścieżki krytycznej oraz metoda zarządzania zasobami środków). | 2 |
T-L-2 | Metody sieciowe w zarządzaniu projektem. Metoda PERT. | 2 |
T-L-3 | Metody sieciowe w zarządzaniu projektem. Metoda CPM-COST. Zadanie rozdziału zasobów pomiędzy czynności. | 2 |
T-L-4 | Wykorzystanie programów komputerowych w zarządzaniu projektem. | 4 |
T-L-5 | Wieloetapowe procesy decyzyjne. Drzewa decyzyjne. | 4 |
T-L-6 | Zastosowanie badań operacyjnych w konstrukcji biznesplanu | 4 |
T-L-7 | Prezentacja wyników pracy projektowej z zakresu wykorzystania metod ilościowych w zarządzaniu projektem. | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do zarządzania projektem (harmonogram projektu, lista czynności, zdarzenia i sieci czynności, czas realizacji projektu, obszary zastosowań metod ilościowych w zarządzaniu projektem) | 2 |
T-W-2 | Wykorzystanie wybranych metod badań operacyjnych w zarządzaniu projektem (metoda ścieżki krytycznej, zarządzanie zasobami środków w projekcie, metoda PERT, Metoda CPM-COST) | 2 |
T-W-3 | Narzędzia wspomagające zarządzanie projektami (MS Project, Project Libre, Gantt Project). | 2 |
T-W-4 | Podstawy podejmowania decyzji w warunkach niepewności i ryzyka. | 2 |
T-W-5 | Zaliczenie wykładów. | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-L-2 | Studia literaturowe | 2 |
A-L-3 | Przygotowanie projektu | 3 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Studia literaturowe | 6 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów. | 9 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjno-problemowy |
M-2 | Laboratorium z użyciem komputera. |
M-3 | Dyskusja |
M-4 | Praca w grupie |
M-5 | Metoda projektów |
M-6 | Prezentacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu w formie pisemnej. |
S-2 | Ocena formująca: Prezentacja projektu przygotowanego przez grupę studentów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D1/4.1_W01 Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem | E_2A_W01, E_2A_W03, E_2A_W06, E_2A_W09 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D1/4.1_U01 Student potrafi zastosować wybrane metody ilościowych służące wspomaganiu procesu zarządzanie projektem, a także potrafi posługiwać się odpowiednimi programami narzędziowymi. | E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U07, E_2A_U08, E_2A_U11, E_2A_U12 | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D1/4.1_K01 Student jest gotów do rozwiązywania problemów związanych z zastosowaniem metod ilościowych w zarządzaniu projektem. | E_2A_K01, E_2A_K02, E_2A_K04 | — | C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D1/4.1_W01 Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie zasad stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem |
3,0 | Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem w wąskim zakresie | |
3,5 | Student zna i rozumie większość zasad stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem | |
4,0 | Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem | |
4,5 | Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem w szerokim zakresie | |
5,0 | Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem w bardzo szerokim zakresie |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D1/4.1_U01 Student potrafi zastosować wybrane metody ilościowych służące wspomaganiu procesu zarządzanie projektem, a także potrafi posługiwać się odpowiednimi programami narzędziowymi. | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać poznanych metod ilościowych w zarządzaniu projektem. |
3,0 | Student potrafi przy pomocy nauczyciela wykorzystać niektóre poznane metody ilościowe w zarządzaniu projektem. | |
3,5 | Student potrafi przy pomocy nauczyciela wykorzystać większość poznanych metod ilościowych w zarządzaniu projektem. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie wykorzystać większość poznanych metod ilościowych w zarządzaniu projektem. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie wykorzystać poznane metody ilościowe w zarządzaniu projektem. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie i bezbłędnie wykorzystać poznane metody ilościowe w zarządzaniu projektem. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D1/4.1_K01 Student jest gotów do rozwiązywania problemów związanych z zastosowaniem metod ilościowych w zarządzaniu projektem. | 2,0 | Student nie jest gotowy do pracy indywidualnej i zespołowej przy przygotowaniu projektu badawczego. |
3,0 | Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy, a przy znacznej pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy. | |
3,5 | Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy, a przy niewielkiej pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy. | |
4,0 | Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy. | |
4,5 | Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy. Przy pomocy nauczyciela jest gotowy zaproponować etapy ewaluacji zadania. | |
5,0 | Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy oraz samodzielnie zaproponować etapy ewaluacji zadania. |
Literatura podstawowa
- Bąk I., Cheba K., Green energy. Metaanalysis of the Research Results., Springer, 2023
- Trzaskalik T., Wprowadzenie do badań operacyjnych z komputerem, PWE, Warszawa, 2003
- Szapiro T. (red.), Decyzje menedżerskie z Excelem, PWE, Warszawa, 2000
- Hyttinen K., Project management handbook, Laurea Publications, 2017, 76
- Jędrzejczyk, Z., Kukuła, K., Skrzypek, J., Walkosz, A., Badania operacyjne w przykładach i zadaniach, PWN, Warszawa, 2004
Literatura dodatkowa
- Sarjusz-Wolski Z., Sterowanie zapasami w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2000
- M. Gruszczyński, T. Kuszewski, M. Podgórska, Ekonometria i badania operacyjne, PWN, Warszawa, 2009
- Trocki, M., Grucza, B., Ogonek, K., Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa, 2003
- Górecka, D., Wielokryterialne wspomaganie wyboru projektów europejskich, TNOiK, Toruń, 2009