Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 transfer (S1)
specjalność: Wycena i obrót nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Seminarium III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium III
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka WEk
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS6 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wybrany temat i opiekun pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych i przebiegu egzaminu dyplomowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w zajęciach10
A-S-2Przygotowanie do analizy pytań egzaminacyjnych i oceny pracy własnej15
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności studenta w zakresie przygotowania do egzaminu dyplomowego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_A10_W01
Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna i rozumie zasady pisania pracy dyplomowej i przebiegu egzaminu dyplomowego
E_1A_W07, E_1A_W08, E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W09C-1T-S-1M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_A10_U01
Student potrafi ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U04, E_1A_U07, E_1A_U03C-1T-S-1M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_A10_K01
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
E_1A_K01, E_1A_K05C-1T-S-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_A10_W01
Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna i rozumie zasady pisania pracy dyplomowej i przebiegu egzaminu dyplomowego
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego
3,0Student zna zasady dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_A10_U01
Student potrafi ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
2,0Student nie umie ocenić przygotowania rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia róźnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
3,0Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_A10_K01
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
2,0
3,0Student ma świadomość konieczności krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  2. Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
  4. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
  5. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
  6. Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
  3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
  4. Joy De Jong, Effective strategies for academic writing: essay, paper, thesis, journal article, bachelor, master, phd, Coutinho, 2017
  5. Lancaster Thomas, Avoid Plagiarism, SAGE Publications LTD, 2019

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.10
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w zajęciach10
A-S-2Przygotowanie do analizy pytań egzaminacyjnych i oceny pracy własnej15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_A10_W01Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna i rozumie zasady pisania pracy dyplomowej i przebiegu egzaminu dyplomowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W07Zna i rozumie fundamentalne dylematy ekonomiczne oraz społeczne współczesnej cywilizacji, w tym gospodarki
E_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działań związanych z funkcjonowaniem gospodarki
E_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metodologię badań w zakresie dyscypliny ekonomia i finanse
E_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
E_1A_W09Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych i przebiegu egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności studenta w zakresie przygotowania do egzaminu dyplomowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego
3,0Student zna zasady dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_A10_U01Student potrafi ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji i interpretacji procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem metod i narzędzi właściwych dla ekonomii
E_1A_U02Potrafi zastosować wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych w mikro-, mezo- i makroskali
E_1A_U04Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
E_1A_U07Potrafi przygotować typowe prace pisemne lub wystąpienia ustne z zakresu ekonomii i finansów w języku polskim lub obcym, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych oraz różnych źródeł
E_1A_U03Potrafi rozwiązywać zadania i problemy w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając właściwie źródła i informacje z nich pochodzące, dokonując ich oceny, krytycznej analizy i syntezy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych i przebiegu egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności studenta w zakresie przygotowania do egzaminu dyplomowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie ocenić przygotowania rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia róźnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
3,0Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_A10_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a także ma świadomość konieczności zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
E_1A_K05Jest gotów do wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych i przebiegu egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.
Metody nauczaniaM-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności studenta w zakresie przygotowania do egzaminu dyplomowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość konieczności krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0