Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 transfer (S1)
specjalność: Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Zarządzanie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksandra Grzesiuk <agrzesiuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>, Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl>, Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl>, Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 20 1,60,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA3 30 2,40,50zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumienie roli i istoty zarządzania w różnych typach organizacji i na różnych szczeblach struktury organizacyjnej
C-2Zapoznanie studentów z funkcjami kierowniczymi w organizacjach
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami wykorzystywanymi w procesie zarządzania organizacją

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Istota zarządzania i elementy procesu zarządzania2
T-A-2Analiza PEST i SWOT. Otoczenie organizacji2
T-A-3Tworzenie planów i ustalanie celów2
T-A-4Projektowanie struktury organizacyjnej i zarządzanie relacjami w strukturze organizacyjnej4
T-A-5Motywowanie w środowisku pracy2
T-A-6Kolokwium2
T-A-7Proces kontroli zarządczej2
T-A-8Role menadżerski. Umiejętności menadżerskie2
T-A-9Podejmowanie decyzji w zarządzaniu2
T-A-10Przywództwo i zarządzanie zespołem2
T-A-11Rozwiązywanie konfliktów w organizacji. Negocjacje2
T-A-12Przygotowanie projektu grupowego. Prezentacja projektu.6
30
wykłady
T-W-1Zarządzanie - jego rola i znaczenie2
T-W-2Otoczenie organizacji2
T-W-3Planowanie jako funkcja zarządzania2
T-W-4Organizowanie jako funkcja zarządzania2
T-W-5Motywowanie jako funkcja zarządzania2
T-W-6Kontrola jako funkcja zarządzania2
T-W-7Istota pracy kierowniczej. Role kierownicze. Umiejętności menadżreskie2
T-W-8Władza. Źródła władzy. Style przywództwa2
T-W-9Procesy decyzyjne w zarządzaniu. Indywidualne i grupowe podejmowanie decyzji2
T-W-10Ewolucja teorii organizacji i zarządzania. Wsóczesne trendy w zarządzaniu2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do kolokwium10
A-A-3Przygotowanie do zajęć, w tym studiowanie literatury15
A-A-4Konsultacje5
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie do egzaminu10
A-W-3Czytanie wskazanej literatury8
A-W-4Egzamin2
40

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-5Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Rozwiązywanie zadań wykonywanych podczas audytoriów
S-2Ocena formująca: Przygotowanie i prezentacja projektu grupowego
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium z treści programowych dotyczących ćwiczeń audytoryjnych
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin treści programowych z wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_B09_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozróżnia i charakteryzuje podstawowe koncepcje w zarządzaniu
E_1A_W10C-1T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-1M-1, M-2S-4
E_1A_B09_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student objaśnia istotę funkcji kierowniczych, umiejętności oraz ról i charakteryzuje je
E_1A_W05, E_1A_W02, E_1A_W10C-2T-W-9, T-A-12, T-A-8, T-W-8, T-A-9, T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-A-10, T-A-11, T-A-3, T-W-7, T-W-10, T-A-1, T-A-7M-1, M-2S-4
E_1A_B09_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student tłumaczy środowiskowy kontekst zarządzania i identyfikuje obszary i elementy otoczenia organizacji
E_1A_W03C-3, C-1T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-W-7, T-W-6, T-A-9, T-W-8, T-A-10, T-W-2, T-W-9, T-W-3, T-W-4, T-A-8, T-W-10, T-A-11, T-A-12, T-A-6, T-A-7, T-W-5, T-W-1M-4, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_B09_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje uniwersalne procedury oraz wybrane metody rozwiązywania problemów, planowania, podejmowania decyzji, organizowania i kontrolowania.
E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U10, E_1A_U11C-3, C-2T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-7M-4, M-3, M-5S-1, S-3
E_1A_B09_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student analizuje otoczenie, uwzględniając etyczny, międzynarodowy i kulturowy aspekt zarządzania.
E_1A_U08, E_1A_U01, E_1A_U03, E_1A_U18C-3T-A-12, T-A-2, T-A-6M-4, M-3, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_B09_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest chętny do podejmowania decyzji w grupie, wyrażania ocen zjawisk w organizacji z uwzględnieniem zasad etyki w zarządzaniu.
E_1A_K06C-2T-A-9, T-A-12, T-A-11, T-A-10M-4, M-3, M-5S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_B09_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozróżnia i charakteryzuje podstawowe koncepcje w zarządzaniu
2,0
3,0Student objaśnia podstawowe teorie i poglądy w zarządzaniu. Zna ich znaczenie w zarządzaniu organizacją.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_B09_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student objaśnia istotę funkcji kierowniczych, umiejętności oraz ról i charakteryzuje je
2,0
3,0Student potrafi objaśnić istotę funkcji kierowniczych
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_B09_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student tłumaczy środowiskowy kontekst zarządzania i identyfikuje obszary i elementy otoczenia organizacji
2,0
3,0Student zna i charakteryzuje różne obszary otoczenia organizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_B09_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje uniwersalne procedury oraz wybrane metody rozwiązywania problemów, planowania, podejmowania decyzji, organizowania i kontrolowania.
2,0
3,0Student prawidłowo stosuje podstawowe procedury i metody zarządzania.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_B09_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student analizuje otoczenie, uwzględniając etyczny, międzynarodowy i kulturowy aspekt zarządzania.
2,0
3,0Student stosuje podstawowe metody analizy otoczenia organizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_B09_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest chętny do podejmowania decyzji w grupie, wyrażania ocen zjawisk w organizacji z uwzględnieniem zasad etyki w zarządzaniu.
2,0
3,0Student aktywnie uczestniczy w podejmowaniu decyzji w grupie, ocenia wybrane propozycje pod względem etycznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020, Można korzystać z wcześniejszych wydań od 2010 r.
  2. Korzeniowski Leszek, Podstawy zarządzania organizacjami, Difin, Warszawa, 2019
  3. Michalski Eugeniusz, Zarządzanie przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa, 2021, można korzystać z wydań poprzednich

Literatura dodatkowa

  1. Stoner J., Freeman E., Gilbert D., Kierowanie, PWE, Warszawa, 2011
  2. Combe Colin, Introduction to management, Glasgow Caledonian University, 2020
  3. Northouse Peter G., Introduction to Leadership: Concepts and Practice, Sage, 2020, 5th Edition

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Istota zarządzania i elementy procesu zarządzania2
T-A-2Analiza PEST i SWOT. Otoczenie organizacji2
T-A-3Tworzenie planów i ustalanie celów2
T-A-4Projektowanie struktury organizacyjnej i zarządzanie relacjami w strukturze organizacyjnej4
T-A-5Motywowanie w środowisku pracy2
T-A-6Kolokwium2
T-A-7Proces kontroli zarządczej2
T-A-8Role menadżerski. Umiejętności menadżerskie2
T-A-9Podejmowanie decyzji w zarządzaniu2
T-A-10Przywództwo i zarządzanie zespołem2
T-A-11Rozwiązywanie konfliktów w organizacji. Negocjacje2
T-A-12Przygotowanie projektu grupowego. Prezentacja projektu.6
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zarządzanie - jego rola i znaczenie2
T-W-2Otoczenie organizacji2
T-W-3Planowanie jako funkcja zarządzania2
T-W-4Organizowanie jako funkcja zarządzania2
T-W-5Motywowanie jako funkcja zarządzania2
T-W-6Kontrola jako funkcja zarządzania2
T-W-7Istota pracy kierowniczej. Role kierownicze. Umiejętności menadżreskie2
T-W-8Władza. Źródła władzy. Style przywództwa2
T-W-9Procesy decyzyjne w zarządzaniu. Indywidualne i grupowe podejmowanie decyzji2
T-W-10Ewolucja teorii organizacji i zarządzania. Wsóczesne trendy w zarządzaniu2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do kolokwium10
A-A-3Przygotowanie do zajęć, w tym studiowanie literatury15
A-A-4Konsultacje5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie do egzaminu10
A-W-3Czytanie wskazanej literatury8
A-W-4Egzamin2
40
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_B09_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozróżnia i charakteryzuje podstawowe koncepcje w zarządzaniu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W10Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Rozumienie roli i istoty zarządzania w różnych typach organizacji i na różnych szczeblach struktury organizacyjnej
Treści programoweT-W-6Kontrola jako funkcja zarządzania
T-W-4Organizowanie jako funkcja zarządzania
T-W-3Planowanie jako funkcja zarządzania
T-W-2Otoczenie organizacji
T-W-5Motywowanie jako funkcja zarządzania
T-W-1Zarządzanie - jego rola i znaczenie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Egzamin treści programowych z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student objaśnia podstawowe teorie i poglądy w zarządzaniu. Zna ich znaczenie w zarządzaniu organizacją.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_B09_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student objaśnia istotę funkcji kierowniczych, umiejętności oraz ról i charakteryzuje je
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W10Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z funkcjami kierowniczymi w organizacjach
Treści programoweT-W-9Procesy decyzyjne w zarządzaniu. Indywidualne i grupowe podejmowanie decyzji
T-A-12Przygotowanie projektu grupowego. Prezentacja projektu.
T-A-8Role menadżerski. Umiejętności menadżerskie
T-W-8Władza. Źródła władzy. Style przywództwa
T-A-9Podejmowanie decyzji w zarządzaniu
T-A-2Analiza PEST i SWOT. Otoczenie organizacji
T-A-5Motywowanie w środowisku pracy
T-A-4Projektowanie struktury organizacyjnej i zarządzanie relacjami w strukturze organizacyjnej
T-A-10Przywództwo i zarządzanie zespołem
T-A-11Rozwiązywanie konfliktów w organizacji. Negocjacje
T-A-3Tworzenie planów i ustalanie celów
T-W-7Istota pracy kierowniczej. Role kierownicze. Umiejętności menadżreskie
T-W-10Ewolucja teorii organizacji i zarządzania. Wsóczesne trendy w zarządzaniu
T-A-1Istota zarządzania i elementy procesu zarządzania
T-A-7Proces kontroli zarządczej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Egzamin treści programowych z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi objaśnić istotę funkcji kierowniczych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_B09_W03W wyniku przeprowadzonych zajęć student tłumaczy środowiskowy kontekst zarządzania i identyfikuje obszary i elementy otoczenia organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje między instytucjami społecznymi i ich strukturami w skali krajowej i międzynarodowej
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami wykorzystywanymi w procesie zarządzania organizacją
C-1Rozumienie roli i istoty zarządzania w różnych typach organizacji i na różnych szczeblach struktury organizacyjnej
Treści programoweT-A-1Istota zarządzania i elementy procesu zarządzania
T-A-3Tworzenie planów i ustalanie celów
T-A-4Projektowanie struktury organizacyjnej i zarządzanie relacjami w strukturze organizacyjnej
T-A-2Analiza PEST i SWOT. Otoczenie organizacji
T-A-5Motywowanie w środowisku pracy
T-W-7Istota pracy kierowniczej. Role kierownicze. Umiejętności menadżreskie
T-W-6Kontrola jako funkcja zarządzania
T-A-9Podejmowanie decyzji w zarządzaniu
T-W-8Władza. Źródła władzy. Style przywództwa
T-A-10Przywództwo i zarządzanie zespołem
T-W-2Otoczenie organizacji
T-W-9Procesy decyzyjne w zarządzaniu. Indywidualne i grupowe podejmowanie decyzji
T-W-3Planowanie jako funkcja zarządzania
T-W-4Organizowanie jako funkcja zarządzania
T-A-8Role menadżerski. Umiejętności menadżerskie
T-W-10Ewolucja teorii organizacji i zarządzania. Wsóczesne trendy w zarządzaniu
T-A-11Rozwiązywanie konfliktów w organizacji. Negocjacje
T-A-12Przygotowanie projektu grupowego. Prezentacja projektu.
T-A-6Kolokwium
T-A-7Proces kontroli zarządczej
T-W-5Motywowanie jako funkcja zarządzania
T-W-1Zarządzanie - jego rola i znaczenie
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-5Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Rozwiązywanie zadań wykonywanych podczas audytoriów
S-2Ocena formująca: Przygotowanie i prezentacja projektu grupowego
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium z treści programowych dotyczących ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i charakteryzuje różne obszary otoczenia organizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_B09_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje uniwersalne procedury oraz wybrane metody rozwiązywania problemów, planowania, podejmowania decyzji, organizowania i kontrolowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
E_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współpracować z innymi osobami w ramach działań zespołowych
E_1A_U10Potrafi wykorzystać pozyskaną wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
E_1A_U11Potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponować w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami wykorzystywanymi w procesie zarządzania organizacją
C-2Zapoznanie studentów z funkcjami kierowniczymi w organizacjach
Treści programoweT-A-3Tworzenie planów i ustalanie celów
T-A-4Projektowanie struktury organizacyjnej i zarządzanie relacjami w strukturze organizacyjnej
T-A-5Motywowanie w środowisku pracy
T-A-6Kolokwium
T-A-8Role menadżerski. Umiejętności menadżerskie
T-A-7Proces kontroli zarządczej
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metoda przypadków
M-5Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Rozwiązywanie zadań wykonywanych podczas audytoriów
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium z treści programowych dotyczących ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prawidłowo stosuje podstawowe procedury i metody zarządzania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_B09_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student analizuje otoczenie, uwzględniając etyczny, międzynarodowy i kulturowy aspekt zarządzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i finansów
E_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współpracować z innymi osobami w ramach działań zespołowych
E_1A_U18Potrafi oceniać swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami wykorzystywanymi w procesie zarządzania organizacją
Treści programoweT-A-12Przygotowanie projektu grupowego. Prezentacja projektu.
T-A-2Analiza PEST i SWOT. Otoczenie organizacji
T-A-6Kolokwium
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metoda przypadków
M-5Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Rozwiązywanie zadań wykonywanych podczas audytoriów
S-2Ocena formująca: Przygotowanie i prezentacja projektu grupowego
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium z treści programowych dotyczących ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student stosuje podstawowe metody analizy otoczenia organizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_B09_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest chętny do podejmowania decyzji w grupie, wyrażania ocen zjawisk w organizacji z uwzględnieniem zasad etyki w zarządzaniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K06Jest gotów do skutecznej realizacji postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z funkcjami kierowniczymi w organizacjach
Treści programoweT-A-9Podejmowanie decyzji w zarządzaniu
T-A-12Przygotowanie projektu grupowego. Prezentacja projektu.
T-A-11Rozwiązywanie konfliktów w organizacji. Negocjacje
T-A-10Przywództwo i zarządzanie zespołem
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metoda przypadków
M-5Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Rozwiązywanie zadań wykonywanych podczas audytoriów
S-2Ocena formująca: Przygotowanie i prezentacja projektu grupowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student aktywnie uczestniczy w podejmowaniu decyzji w grupie, ocenia wybrane propozycje pod względem etycznym
3,5
4,0
4,5
5,0