Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 transfer (S1)
specjalność: Międzynarodowe stosunki ekonomiczne

Sylabus przedmiotu Marketing w przedsiębiorstwach handlowo-usługowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing w przedsiębiorstwach handlowo-usługowych
Specjalność Organizacja handlu i usług
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiedza z zakresu podstaw marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie specyfiki usług i potrzeby odmiennego podejścia marketingowego w działalności usługowej i handlowej w zakresie kształtowania usługi, ustalania cen, dystrybucji i promocji usług.
C-2Zapoznanie z praktycznymi aspektami przygotowywania kompozycji marketingowej w usługach.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Specyfika marketingu usług.1
T-K-2Koncepcje 4P/7P marketingu usług1
T-K-3Produkt usługowy1
T-K-4Dystrybucja usług2
T-K-5Handel internetowy2
T-K-6Promocja usług2
T-K-7Technika i technologia sprzedaży2
T-K-8Kształtowanie odpowiedniego poziomu obsługi1
T-K-9Jakość usług1
T-K-10Przykłady zastosowań technik marketingu w usługach1
T-K-11Zaliczenie przedmiotu1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w zajęciach15
A-K-2Przygotowanie do zajęć i do zaliczenia10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Pogadanka
M-3Analiza studiów przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena z kolokwium
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
S-4Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/05_W01
Posiada wiedzę w zakresie marketingu przedsiębiorstw handlowo-usługowych
E_1A_W01C-1T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-8, T-K-10, T-K-9, T-K-5, T-K-6, T-K-1, T-K-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/05_U01
Student posiada umiejętność przygotowania kompozycji marketingowej dla przedsiębiorstwa handlowo-usługowego z uwzględnieniem jego specyfiki
E_1A_U01, E_1A_U02C-2T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-10, T-K-1M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/05_K01
Student opanował zasady rozwiązywania problemów
E_1A_K01C-1, C-2T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/05_W01
Posiada wiedzę w zakresie marketingu przedsiębiorstw handlowo-usługowych
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym opanował wiedzę z zakresu marketingu usług
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/05_U01
Student posiada umiejętność przygotowania kompozycji marketingowej dla przedsiębiorstwa handlowo-usługowego z uwzględnieniem jego specyfiki
2,0
3,0W stopniu dostatecznym opanował umiejętność przygotowania kompozycji marketingowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/05_K01
Student opanował zasady rozwiązywania problemów
2,0
3,0W stopniu dostatecznym opanował wzasady rozwiązywania problemów badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Czubała A., Jonas A., Smoleń T., Wiktor J., Marketing usług, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2012
  2. J. DYCZKOWSKA, A. OCZACHOWSKA, D. OCZACHOWSKI, MARKETING USŁUG PODSTAWY TEORETYCZNE I PRAKTYKA, Wyd. PK, Koszalin, 2016
  3. J. Wirtz, Ch. Lovelock, Services Marketing: People, Technology, Strategy, World Scientific Publishing Company, 8 edition, 2016

Literatura dodatkowa

  1. Mazur R., E-marketing w praktyce, w: Jak złowić klienta?, AR, Szczecin, 2008
  2. Perenc J., Marketing usług, Wyd. US, Szczecin, 2005
  3. J. Wirtz, Ch. Lovelock, P. Chew, Essentials of Services Marketing: Wirtz Essentials of Services Marketing, Pearson, 2017, Global Edition 3

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Specyfika marketingu usług.1
T-K-2Koncepcje 4P/7P marketingu usług1
T-K-3Produkt usługowy1
T-K-4Dystrybucja usług2
T-K-5Handel internetowy2
T-K-6Promocja usług2
T-K-7Technika i technologia sprzedaży2
T-K-8Kształtowanie odpowiedniego poziomu obsługi1
T-K-9Jakość usług1
T-K-10Przykłady zastosowań technik marketingu w usługach1
T-K-11Zaliczenie przedmiotu1
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w zajęciach15
A-K-2Przygotowanie do zajęć i do zaliczenia10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/05_W01Posiada wiedzę w zakresie marketingu przedsiębiorstw handlowo-usługowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie specyfiki usług i potrzeby odmiennego podejścia marketingowego w działalności usługowej i handlowej w zakresie kształtowania usługi, ustalania cen, dystrybucji i promocji usług.
Treści programoweT-K-2Koncepcje 4P/7P marketingu usług
T-K-3Produkt usługowy
T-K-4Dystrybucja usług
T-K-8Kształtowanie odpowiedniego poziomu obsługi
T-K-10Przykłady zastosowań technik marketingu w usługach
T-K-9Jakość usług
T-K-5Handel internetowy
T-K-6Promocja usług
T-K-1Specyfika marketingu usług.
T-K-7Technika i technologia sprzedaży
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Pogadanka
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym opanował wiedzę z zakresu marketingu usług
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/05_U01Student posiada umiejętność przygotowania kompozycji marketingowej dla przedsiębiorstwa handlowo-usługowego z uwzględnieniem jego specyfiki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z praktycznymi aspektami przygotowywania kompozycji marketingowej w usługach.
Treści programoweT-K-2Koncepcje 4P/7P marketingu usług
T-K-3Produkt usługowy
T-K-4Dystrybucja usług
T-K-10Przykłady zastosowań technik marketingu w usługach
T-K-1Specyfika marketingu usług.
Metody nauczaniaM-2Pogadanka
M-3Analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu dostatecznym opanował umiejętność przygotowania kompozycji marketingowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/05_K01Student opanował zasady rozwiązywania problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie specyfiki usług i potrzeby odmiennego podejścia marketingowego w działalności usługowej i handlowej w zakresie kształtowania usługi, ustalania cen, dystrybucji i promocji usług.
C-2Zapoznanie z praktycznymi aspektami przygotowywania kompozycji marketingowej w usługach.
Treści programoweT-K-2Koncepcje 4P/7P marketingu usług
T-K-3Produkt usługowy
T-K-4Dystrybucja usług
T-K-5Handel internetowy
T-K-6Promocja usług
Metody nauczaniaM-3Analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu dostatecznym opanował wzasady rozwiązywania problemów badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0