Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 transfer (S1)
specjalność: Handel zagraniczny
Sylabus przedmiotu Kierowanie pracownikami w organizacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia 28.09.2023 transfer | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kierowanie pracownikami w organizacji | ||
Specjalność | Organizacja handlu i usług | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>, Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>, Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania organizacjami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami skutecznego zarządzania zespołami pracowniczymi |
C-2 | Nabywanie wiedzy i umiejętności w zakresie tworzenia i zarządzania zespołem pracowników |
C-3 | Nabywanie umiejętności liderskich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Zespół: rodzaje, korzyści i problemy | 2 |
T-K-2 | Tworzenie skutecznego zespołu | 4 |
T-K-3 | Kierowanie zespołem | 4 |
T-K-4 | Problemy w pracy zespołowej | 2 |
T-K-5 | Komunikacja w zespole | 4 |
T-K-6 | Rola lidera w pracy zespołowej | 4 |
T-K-7 | Kultura organizacyjna | 4 |
T-K-8 | Metody grupowego rozwiązywania problemów | 4 |
T-K-9 | Test zaliczeniowy | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicja, cele i funkcje kierowania ludźmi w organizacji | 2 |
T-W-2 | Modele zarządzania zasobami ludzkimi | 2 |
T-W-3 | Pozyskiwanie pracowników do organizacji | 2 |
T-W-4 | Rozwój i doskonalenie pracowników | 2 |
T-W-5 | Odejście pracownika z organizacji | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-K-2 | Przygotowanie do testu zaliczeniowego | 20 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 13 |
A-W-3 | Egzamin | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/04_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy dotyczące zadań (funkcji) zarządzania zasobami ludzkimi | E_1A_W05, E_1A_W09, E_1A_W10 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/04_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć tworzyć zespół pracowniczy | E_1A_U03, E_1A_U10, E_1A_U11, E_1A_U12 | — | C-2, C-3 | T-K-5, T-K-7, T-K-8, T-K-3, T-K-9, T-K-4 | M-3, M-2 | S-2 |
E_1A_D5/04_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przyjąć rolę lidera zespołu | E_1A_U03, E_1A_U10, E_1A_U11 | — | C-2, C-3 | T-K-3, T-K-4, T-K-6, T-K-8, T-K-7, T-K-9 | M-3, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/04_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy dotyczące zadań (funkcji) zarządzania zasobami ludzkimi | 2,0 | Student nie potrafi charakteryzować żadnego z podstawowych procesów zarządzania zasobami ludzkimi |
3,0 | Student objaśnia w sposób powierzchowny jedynie podstawowe procesy zarządzania zasobami ludzkimi | |
3,5 | Student objaśnia jedynie podstawowe procesy zarządzania zasobami ludzkimi | |
4,0 | Student szczegółowo przedstawia podstawowe procesy zarządzania zasobami ludzkimi | |
4,5 | Student szczegółowo przedstawia podstawowe procesy zarządzania zasobami ludzkimi, zna metody i techniki pozwalające je realizować | |
5,0 | Student szczegółowo przedstawia podstawowe procesy zarządzania zasobami ludzkimi, zna metody i techniki pozwalające je realizować oraz potrafi wskazać na ich mocne i słabe strony |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/04_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć tworzyć zespół pracowniczy | 2,0 | Student nie potrafi podjąć żadnych działań związanych z tworzeniem zespołu pracowniczego |
3,0 | Student potrafi wykorzystać tylko nieliczne zasady tworzenia zespołu pracowników | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać wszystkie zasady tworzenia zespołu pracowników | |
4,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie zasady tworzenia zespołu pracowników oraz zbudować proces jego konstruowania | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać wszystkie zasady tworzenia zespołu pracowników, zbudować proces jego konstruowania oparty na dobrych praktykach zarządzania pracownikami | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie zasady tworzenia zespołu pracowników, zbudować proces jego konstruowania oparty na dobrych praktykach zarządzania pracownikami oraz określić możliwe do popełniania błędy podczas tych działań | |
E_1A_D5/04_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przyjąć rolę lidera zespołu | 2,0 | Student nie umie przyjąć roli lidera zespołu, nie potrafi postępować zgodnie z zasadami prawidłowego zarządzania pracownikami |
3,0 | Student potrafi przyjąć rolę lidera zespołu, zna i wdraża wybrane zasady skutecznego zarządzania pracownikami | |
3,5 | Student potrafi przyjąć rolę lidera zespołu, zna i wdraża najważniejsze zasady skutecznego zarządzania pracownikami | |
4,0 | Student potrafi przyjąć rolę lidera zespołu, zna i wdraża wszystkie zasady skutecznego zarządzania pracownikami | |
4,5 | Student potrafi przyjąć rolę lidera zespołu, zna i wdraża wszystkie zasady skutecznego zarządzania pracownikami oraz potrafi ocenić możliwe postawy pracowników | |
5,0 | Student potrafi przyjąć rolę lidera zespołu, zna i wdraża wszystkie zasady skutecznego zarządzania pracownikami oraz kreuje rozwiązania zwiększające skuteczność podejmowanych działań |
Literatura podstawowa
- Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa, 2018
- Listwan T., Sułkowski Ł., Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi, Difin, Warszawa, 2016
- Oczkowska R. (red.nauk.), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Przesłanki, funkcje, instrumenty, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2019
- Armstrong M., Taylor S., Armstrong's handbook of human resource management practice, Kogan Page, London, 2014, 13th Edition, Dostęp online: https://www.academia.edu/32280546/ARMSTRONGS_HANDBOOK_OF_HUMAN_RESOURCE_MANAGEMENT_PRACTICE_i;
Literatura dodatkowa
- Dębowski A., Proste, ale ważne w zarządzaniu!: jak skutecznie zarządzać ludźmi i zmianą, Grupa Wydawnicza Helion, Gliwice, 2017
- Dessler G., Human Resource Management, Pearson Eduction Inc., 2017, 15th Edition, Dostęp online - wyszukiwarka Google