Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 transfer (S1)
specjalność: Analityka gospodarcza

Sylabus przedmiotu Podstawy demografii:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy demografii
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Iwona Bąk <Iwona.Bak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Wawrzyniak <Katarzyna.Wawrzyniak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu ekonomii i statystyki opisowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem zajęć jest umożliwienie studentom zdobycia podstawowej wiedzy o zjawiskach i procesach demograficznych.
C-2Zaliczenie przedmiotu oznacza, że student posiada umiejętność identyfikacji i oceny procesów demograficznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rozwój myśli demograficznej, współczesne teorie ludnościowe.2
T-A-2Źródła i zakres informacji demograficznej.2
T-A-3Metody analizy demograficznej.2
T-A-4Ogólna zasada budowy podstawowych wspólczynników demograficznych.2
T-A-5Liczba i rozmieszczenie ludności.2
T-A-6Struktura ludności według płci, wieku i stanu cywilnego.2
T-A-7Struktura ludności według cech społeczno-zawodowych i wykształcenia.2
T-A-8Ruch naturalny ludności.4
T-A-9Syntetyczne miary reprodukcji ludności.1
T-A-10Ruch wędrówkowy ludności3
T-A-11Prezentacja prac zaliczeniowych przygotowanych przez studentów.3
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.25
A-A-2Studia literaturowe.12
A-A-3Przygotowanie pracy zaliczeniowej13
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia o charakterze warsztatów – opracowywanie zadań praktycznych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Materiał zaliczany na podstawie samodzielnej pracy wykonanej na podstawie zebranych danych statystycznych– prezentacja pracy na ostatnich zajęciach ćwiczeniowych
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studenta na zajęciach audytoryjnych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O03_W01
Student posiada wiedzę dotyczącą istoty zjawisk i procesów demograficznych, zna definicje podstawowych kategorii demograficznych.
E_1A_W01, E_1A_W03, E_1A_W05, E_1A_W07, E_1A_W13C-1, C-2T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-2, T-A-3, T-A-10, T-A-4, T-A-1, T-A-7, T-A-5M-1S-1, S-2
E_1A_O03_W02
Student zna metody analizy demograficznej wykorzystywane do badania struktur ludności, ruchu naturalnego i wędrówkowego ludności, starzenia się ludności oraz pomiaru reprodukcji ludności.
E_1A_W07, E_1A_W06C-1, C-2T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-3, T-A-10M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O03_U01
Student potrafi zaprojektować badanie z wykorzystaniem metod analizy demograficznej począwszy od sformułowania celów badawczych poprzez zgromadzenie odpowiednich danych, ich analizę, sformułowanie wniosków, aż po stworzenie raportu końcowego.
E_1A_U08, E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U21, E_1A_U09, E_1A_U12, E_1A_U03C-1, C-2T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-3, T-A-10, T-A-7, T-A-4, T-A-5, T-A-11M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O03_K01
Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
E_1A_K01C-2T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-3, T-A-10, T-A-11M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O03_W01
Student posiada wiedzę dotyczącą istoty zjawisk i procesów demograficznych, zna definicje podstawowych kategorii demograficznych.
2,0Student nie posiada wiedzy na temat istoty zjawisk i procesów demograficznych oraz nie zna definicji podstawowych kategorii demograficznych.
3,0Student posiada wąską wiedzę na temat istoty zjawisk i procesów demograficznych oraz zna definicje wybranych kategorii demograficznych.
3,5Student posiada częściową wiedzę na temat istoty zjawisk i procesów demograficznych oraz zna definicji wiekszości kategorii demograficznych.
4,0Student posiada wiedzę na temat istoty zjawisk i procesów demograficznych oraz zna definicje kategorii demograficznych.
4,5Student posiada szeroką wiedzę na temat istoty zjawisk i procesów demograficznych oraz zna dobrze definicje kategorii demograficznych.
5,0Student posiada bardzo szeroką wiedzę na temat istoty zjawisk i procesów demograficznych oraz zna bardzo dobrze definicje kategorii demograficznych.
E_1A_O03_W02
Student zna metody analizy demograficznej wykorzystywane do badania struktur ludności, ruchu naturalnego i wędrówkowego ludności, starzenia się ludności oraz pomiaru reprodukcji ludności.
2,0Student nie zna metod analizy demograficznej.
3,0Student zna dostatecznie wybrane metody analizy demograficznej.
3,5Student zna dośc dobrze wybrane metody analizy demograficznej.
4,0Student zna dobrze wybrane metody analizy demograficznej.
4,5Student zna dobrze wszystkie metody analizy demograficznej.
5,0Student zna bezbłędnie wszystkie metody analizy demograficznej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O03_U01
Student potrafi zaprojektować badanie z wykorzystaniem metod analizy demograficznej począwszy od sformułowania celów badawczych poprzez zgromadzenie odpowiednich danych, ich analizę, sformułowanie wniosków, aż po stworzenie raportu końcowego.
2,0Student nie potrafi samodzielnie zaprojektować prostego badania z wykorzystaniem metod analizy demograficznej.
3,0Student potrafi, przy pomocy nauczyciela, zaprojektować niektóre etapy prostego badania z wykorzystaniem metod analizy demograficznej.
3,5Student potrafi, przy pomocy nauczyciela, zaprojektować wiekszość etapów prostego badania z wykorzystaniem metod analizy demograficznej.
4,0Student potrafi samodzielnie zaprojektować wiekszość etapów badania z wykorzystaniem metod analizy demograficznej.
4,5Student potrafi samodzielnie zaprojektować całe badanie z wykorzystaniem metod analizy demograficznej.
5,0Student potrafi samodzielnie i bezbłędnie zaprojektować oraz zinterpretować wyniki badania z wykorzystaniem metod analizy demograficznej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O03_K01
Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
2,0Student nie opanował zasad samodzielnego rozwiazywania problemów badawczych.
3,0Student opanował zasady pracy indywidualnej i przy pomocy nauczyciela potrafi przeprowadzić indywidualne badanie demograficzne oraz zorganizować zespołowy projekt badawczy.
3,5Student opanował zasady pracy indywidualnej, potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie demograficzne, a przy pomocy nauczyciela potrafi zorganizować zespołowy projekt badawczy.
4,0Student opanował zasady pracy indywidualnej i zespołowej, potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie demograficzne i zorganizować zespołowy projekt badawczy, a z pomocą nauczyciela potrafi wskazać metody analizy demograficznej potrzebne do rozwiązania sformułowanego problemu i dokonać wstępnej analizy wyników.
4,5Student opanował zasady pracy indywidualnej i zespołowej, potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie demograficzne i zorganizować zespołowy projekt badawczy, potrafi wskazać większość metod analizy demograficznej potrzebnych do rozwiązania sformułowanego problemu i dokonać analizy wyników.
5,0Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie Student opanował zasady pracy indywidualnej i zespołowej, potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie demograficzne i zorganizować zespołowy projekt badawczy, potrafi wskazać wszystkie metody analizy demograficznej potrzebne do rozwiązania sformułowanego problemu i dokonać wszechstronnej analizy wyników.

Literatura podstawowa

  1. Holzer Z., Demografia, PWE, Warszawa, 2003
  2. Kurkiewicz J., Procesy demograficzne i metody ich analizy, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, 2010
  3. Bąk I., Statystyczna analiza aktywności turystycznej seniorów w Polsce, Wydawnictwo Uczelniane ZUT, Szczecin, 2013
  4. Bąk I., Aktywność seniorów w czasie wolnym, CeDeWu, Warszawa, 2020, Rozdział w monografii Srebna gospodarka, red. Frąckiewicz R., Kryk B., Wyd. CeDeWu, Warszawa
  5. Frąckiewicz E. (red.), Kryk B. (red.), Srebrna gospodarka. Ujęcie społeczno-ekonomiczne, CeDeWu, Warszawa, 2020
  6. Bąk I., Markowicz I., Mojsiewicz M., Wawrzyniak K., Formulas and tables. Statistical and econometric methods, CeDeWu, Warszawa, 2021

Literatura dodatkowa

  1. Gazińska M., Potencjał demograficzny w regionie. Analiza ilościowa., Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 2003
  2. Bąk I., Szczecińska B., Global Demographic Trends and Effects on Tourism, European Research Studies Journal, 2020, 23(4)

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rozwój myśli demograficznej, współczesne teorie ludnościowe.2
T-A-2Źródła i zakres informacji demograficznej.2
T-A-3Metody analizy demograficznej.2
T-A-4Ogólna zasada budowy podstawowych wspólczynników demograficznych.2
T-A-5Liczba i rozmieszczenie ludności.2
T-A-6Struktura ludności według płci, wieku i stanu cywilnego.2
T-A-7Struktura ludności według cech społeczno-zawodowych i wykształcenia.2
T-A-8Ruch naturalny ludności.4
T-A-9Syntetyczne miary reprodukcji ludności.1
T-A-10Ruch wędrówkowy ludności3
T-A-11Prezentacja prac zaliczeniowych przygotowanych przez studentów.3
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.25
A-A-2Studia literaturowe.12
A-A-3Przygotowanie pracy zaliczeniowej13
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O03_W01Student posiada wiedzę dotyczącą istoty zjawisk i procesów demograficznych, zna definicje podstawowych kategorii demograficznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje między instytucjami społecznymi i ich strukturami w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) oraz przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_1A_W13Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu poglądy na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych, a także ich historyczną ewolucję
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest umożliwienie studentom zdobycia podstawowej wiedzy o zjawiskach i procesach demograficznych.
C-2Zaliczenie przedmiotu oznacza, że student posiada umiejętność identyfikacji i oceny procesów demograficznych.
Treści programoweT-A-6Struktura ludności według płci, wieku i stanu cywilnego.
T-A-8Ruch naturalny ludności.
T-A-9Syntetyczne miary reprodukcji ludności.
T-A-2Źródła i zakres informacji demograficznej.
T-A-3Metody analizy demograficznej.
T-A-10Ruch wędrówkowy ludności
T-A-4Ogólna zasada budowy podstawowych wspólczynników demograficznych.
T-A-1Rozwój myśli demograficznej, współczesne teorie ludnościowe.
T-A-7Struktura ludności według cech społeczno-zawodowych i wykształcenia.
T-A-5Liczba i rozmieszczenie ludności.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia o charakterze warsztatów – opracowywanie zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Materiał zaliczany na podstawie samodzielnej pracy wykonanej na podstawie zebranych danych statystycznych– prezentacja pracy na ostatnich zajęciach ćwiczeniowych
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studenta na zajęciach audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat istoty zjawisk i procesów demograficznych oraz nie zna definicji podstawowych kategorii demograficznych.
3,0Student posiada wąską wiedzę na temat istoty zjawisk i procesów demograficznych oraz zna definicje wybranych kategorii demograficznych.
3,5Student posiada częściową wiedzę na temat istoty zjawisk i procesów demograficznych oraz zna definicji wiekszości kategorii demograficznych.
4,0Student posiada wiedzę na temat istoty zjawisk i procesów demograficznych oraz zna definicje kategorii demograficznych.
4,5Student posiada szeroką wiedzę na temat istoty zjawisk i procesów demograficznych oraz zna dobrze definicje kategorii demograficznych.
5,0Student posiada bardzo szeroką wiedzę na temat istoty zjawisk i procesów demograficznych oraz zna bardzo dobrze definicje kategorii demograficznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O03_W02Student zna metody analizy demograficznej wykorzystywane do badania struktur ludności, ruchu naturalnego i wędrówkowego ludności, starzenia się ludności oraz pomiaru reprodukcji ludności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) oraz przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia (w tym informatyczne) pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych dotyczących zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest umożliwienie studentom zdobycia podstawowej wiedzy o zjawiskach i procesach demograficznych.
C-2Zaliczenie przedmiotu oznacza, że student posiada umiejętność identyfikacji i oceny procesów demograficznych.
Treści programoweT-A-6Struktura ludności według płci, wieku i stanu cywilnego.
T-A-8Ruch naturalny ludności.
T-A-9Syntetyczne miary reprodukcji ludności.
T-A-3Metody analizy demograficznej.
T-A-10Ruch wędrówkowy ludności
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia o charakterze warsztatów – opracowywanie zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Materiał zaliczany na podstawie samodzielnej pracy wykonanej na podstawie zebranych danych statystycznych– prezentacja pracy na ostatnich zajęciach ćwiczeniowych
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studenta na zajęciach audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna metod analizy demograficznej.
3,0Student zna dostatecznie wybrane metody analizy demograficznej.
3,5Student zna dośc dobrze wybrane metody analizy demograficznej.
4,0Student zna dobrze wybrane metody analizy demograficznej.
4,5Student zna dobrze wszystkie metody analizy demograficznej.
5,0Student zna bezbłędnie wszystkie metody analizy demograficznej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O03_U01Student potrafi zaprojektować badanie z wykorzystaniem metod analizy demograficznej począwszy od sformułowania celów badawczych poprzez zgromadzenie odpowiednich danych, ich analizę, sformułowanie wniosków, aż po stworzenie raportu końcowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i finansów
E_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
E_1A_U21Potrafi uczyć się przez całe życie
E_1A_U09Potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod badawczych
E_1A_U12Potrafi analizować zjawiska społeczne
E_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współpracować z innymi osobami w ramach działań zespołowych
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest umożliwienie studentom zdobycia podstawowej wiedzy o zjawiskach i procesach demograficznych.
C-2Zaliczenie przedmiotu oznacza, że student posiada umiejętność identyfikacji i oceny procesów demograficznych.
Treści programoweT-A-6Struktura ludności według płci, wieku i stanu cywilnego.
T-A-8Ruch naturalny ludności.
T-A-9Syntetyczne miary reprodukcji ludności.
T-A-3Metody analizy demograficznej.
T-A-10Ruch wędrówkowy ludności
T-A-7Struktura ludności według cech społeczno-zawodowych i wykształcenia.
T-A-4Ogólna zasada budowy podstawowych wspólczynników demograficznych.
T-A-5Liczba i rozmieszczenie ludności.
T-A-11Prezentacja prac zaliczeniowych przygotowanych przez studentów.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia o charakterze warsztatów – opracowywanie zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Materiał zaliczany na podstawie samodzielnej pracy wykonanej na podstawie zebranych danych statystycznych– prezentacja pracy na ostatnich zajęciach ćwiczeniowych
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studenta na zajęciach audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie zaprojektować prostego badania z wykorzystaniem metod analizy demograficznej.
3,0Student potrafi, przy pomocy nauczyciela, zaprojektować niektóre etapy prostego badania z wykorzystaniem metod analizy demograficznej.
3,5Student potrafi, przy pomocy nauczyciela, zaprojektować wiekszość etapów prostego badania z wykorzystaniem metod analizy demograficznej.
4,0Student potrafi samodzielnie zaprojektować wiekszość etapów badania z wykorzystaniem metod analizy demograficznej.
4,5Student potrafi samodzielnie zaprojektować całe badanie z wykorzystaniem metod analizy demograficznej.
5,0Student potrafi samodzielnie i bezbłędnie zaprojektować oraz zinterpretować wyniki badania z wykorzystaniem metod analizy demograficznej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O03_K01Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-2Zaliczenie przedmiotu oznacza, że student posiada umiejętność identyfikacji i oceny procesów demograficznych.
Treści programoweT-A-6Struktura ludności według płci, wieku i stanu cywilnego.
T-A-8Ruch naturalny ludności.
T-A-9Syntetyczne miary reprodukcji ludności.
T-A-3Metody analizy demograficznej.
T-A-10Ruch wędrówkowy ludności
T-A-11Prezentacja prac zaliczeniowych przygotowanych przez studentów.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia o charakterze warsztatów – opracowywanie zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Materiał zaliczany na podstawie samodzielnej pracy wykonanej na podstawie zebranych danych statystycznych– prezentacja pracy na ostatnich zajęciach ćwiczeniowych
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studenta na zajęciach audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował zasad samodzielnego rozwiazywania problemów badawczych.
3,0Student opanował zasady pracy indywidualnej i przy pomocy nauczyciela potrafi przeprowadzić indywidualne badanie demograficzne oraz zorganizować zespołowy projekt badawczy.
3,5Student opanował zasady pracy indywidualnej, potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie demograficzne, a przy pomocy nauczyciela potrafi zorganizować zespołowy projekt badawczy.
4,0Student opanował zasady pracy indywidualnej i zespołowej, potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie demograficzne i zorganizować zespołowy projekt badawczy, a z pomocą nauczyciela potrafi wskazać metody analizy demograficznej potrzebne do rozwiązania sformułowanego problemu i dokonać wstępnej analizy wyników.
4,5Student opanował zasady pracy indywidualnej i zespołowej, potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie demograficzne i zorganizować zespołowy projekt badawczy, potrafi wskazać większość metod analizy demograficznej potrzebnych do rozwiązania sformułowanego problemu i dokonać analizy wyników.
5,0Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie Student opanował zasady pracy indywidualnej i zespołowej, potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie demograficzne i zorganizować zespołowy projekt badawczy, potrafi wskazać wszystkie metody analizy demograficznej potrzebne do rozwiązania sformułowanego problemu i dokonać wszechstronnej analizy wyników.