Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 (N2)
specjalność: Analityka gospodarcza

Sylabus przedmiotu Systemy informatyczne w ewidencji małych firm:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia 28.09.2023
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy informatyczne w ewidencji małych firm
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy obsługi systemów informatycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i procedurami obsługi systemów informatycznych w ewidencji rachunkowej małych firm

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1System informatyczny wspomagający prowadzenie ewidencji podatkowych podatników ryczałtu ewidencjonowanego4
T-L-2System informatyczny wspomagający prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów Symfonia - zasady ewidencji dokumentów3
T-L-3Wprowadzenie dowodów księgowych do systemu Symfonia. Ewidencje VAT, ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, ewidencja przebiegu pojazdu4
T-L-4Tworzenie deklaracji podatkowych. Remanent końcowy. Zamknięcie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zamknięcie roku podatkowego3
T-L-5Zaliczenie laboratorium1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych - rozwiązywanie zadań problemowych z wykorzystaniem systemów ewidencyjnych18
A-L-3Przygotowanie projektu ewidencji w wybranym systemie ewidencyjnym małego podmiotu gospodarczego12
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia laboratoryjne
M-2Metody programowe z użyciem komputera
M-3Metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań w formie ustnej w trakcie zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Analiza i ocena wykonania projektu działań ewidencyjnych w wybranym systemie ewidencyjnym małej firmy
S-4Ocena podsumowująca: Kolokwium w formie praktycznego sprawdzenia umiętności studenta w prowadzeniu ewidencji przykładowej małej firmy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O06_W01
Student zna metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorztywanych przez małe podmioty gospodarcze
E_2A_W06, E_2A_W10, E_2A_W05C-1T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O06_U01
Student posiada umiejętność gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji z wykorzystaniem informtycznych systemów ewidencyjnych małych przedsiębiorstw
E_2A_U01, E_2A_U08, E_2A_U06, E_2A_U12, E_2A_U02C-1T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O06_K01
Student jest gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, uznawania znaczenia posiadanej wiedzy oraz roli ekspertów w rozwiązywaniu problemów ewidencyjnych i rozliczeniowych współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych wymagających prowadzenia ksiąg podatkowych i dokonywania rozliczeń podatkowych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
E_2A_K03, E_2A_K02, E_2A_K01, E_2A_K04, E_2A_K05, E_2A_K06C-1T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O06_W01
Student zna metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorztywanych przez małe podmioty gospodarcze
2,0Student nie zna podstawowych metod gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorztywanych przez małe podmioty gospodarcze
3,0Student zna zaledwie kilka podstawowych metod gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
3,5Student zna i poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
4,0Student nie tylko zna i poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5Student zna i potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować sposoby rozwiązania problemu
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru każdego z rozwiązań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O06_U01
Student posiada umiejętność gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji z wykorzystaniem informtycznych systemów ewidencyjnych małych przedsiębiorstw
2,0Student nie posiada umiejętności gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
3,0Student posiada umiejętność wykorzystania zaledwie kilka podstawowych metod gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować sposoby rozwiązania problemu
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru każdego z rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O06_K01
Student jest gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, uznawania znaczenia posiadanej wiedzy oraz roli ekspertów w rozwiązywaniu problemów ewidencyjnych i rozliczeniowych współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych wymagających prowadzenia ksiąg podatkowych i dokonywania rozliczeń podatkowych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
2,0Student nie jest gotowy do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, uznawania znaczenia posiadanej wiedzy oraz roli ekspertów w rozwiązywaniu problemów ewidencyjnych i rozliczeniowych współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych wymagających prowadzenia ksiąg podatkowych i dokonywania rozliczeń podatkowych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
3,0Student czasami przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, uznawania znaczenia posiadanej wiedzy oraz roli ekspertów w rozwiązywaniu problemów ewidencyjnych i rozliczeniowych współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych wymagających prowadzenia ksiąg podatkowych i dokonywania rozliczeń podatkowych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
3,5Student czasami przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, uznawania znaczenia posiadanej wiedzy oraz roli ekspertów w rozwiązywaniu problemów ewidencyjnych i rozliczeniowych współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych wymagających prowadzenia ksiąg podatkowych i dokonywania rozliczeń podatkowych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
4,0Student często przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, uznawania znaczenia posiadanej wiedzy oraz roli ekspertów w rozwiązywaniu problemów ewidencyjnych i rozliczeniowych współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych wymagających prowadzenia ksiąg podatkowych i dokonywania rozliczeń podatkowych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
4,5Student bardzo często przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, uznawania znaczenia posiadanej wiedzy oraz roli ekspertów w rozwiązywaniu problemów ewidencyjnych i rozliczeniowych współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych wymagających prowadzenia ksiąg podatkowych i dokonywania rozliczeń podatkowych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
5,0Student zawsze jest gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, uznawania znaczenia posiadanej wiedzy oraz roli ekspertów w rozwiązywaniu problemów ewidencyjnych i rozliczeniowych współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych wymagających prowadzenia ksiąg podatkowych i dokonywania rozliczeń podatkowych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi

Literatura podstawowa

  1. Haski Ksawery, Podatek dochpdowy od osób fizycznych, SIGMA, Warszawa, 2020
  2. Haski Ksawery, Karta podatkowa. Opodatkowanie nowymi stawkami, SIGMA, Warszawa, 2020
  3. Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym, Dz.U. 2021 poz.1993 z póź.zm, 2021
  4. Ryszard Kubacki, Podatek Dochodowy od osób fizycznych, UNIMEx, Warszawa, 2020
  5. G.Becker, Taxes for small business. Simple and effective methods of Tax Management for your Business., online, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Producent oprogramowania, Instrukcje wybranych systemów informatycznych
  2. Producent oprogramowania, Materiały uzupełniające producentów oprogramownia, ftp://ftp.sage.com.pl/pub/symfonia/demo/big/AMFK_Podrecznik.pdf
  3. A.Germershausen, Tax Accounting Principles. Ensuring optimal Tax Management in your Business., 2022

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1System informatyczny wspomagający prowadzenie ewidencji podatkowych podatników ryczałtu ewidencjonowanego4
T-L-2System informatyczny wspomagający prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów Symfonia - zasady ewidencji dokumentów3
T-L-3Wprowadzenie dowodów księgowych do systemu Symfonia. Ewidencje VAT, ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, ewidencja przebiegu pojazdu4
T-L-4Tworzenie deklaracji podatkowych. Remanent końcowy. Zamknięcie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zamknięcie roku podatkowego3
T-L-5Zaliczenie laboratorium1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych - rozwiązywanie zadań problemowych z wykorzystaniem systemów ewidencyjnych18
A-L-3Przygotowanie projektu ewidencji w wybranym systemie ewidencyjnym małego podmiotu gospodarczego12
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O06_W01Student zna metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorztywanych przez małe podmioty gospodarcze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W06Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody gromadzenia, przetwarzania, interpretacji i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a w szczególności metody ilościowe (w tym wnioskowanie statystyczne, ekonometrię i prognozowanie procesów ekonomicznych) oraz metody analizy ekonomiczno-finansowej
E_2A_W10Zna i rozumie normy i reguły prawne, ekonomiczne, organizacyjne, etyczne i inne warunkujące funkcjonowanie gospodarki, w tym podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i procedurami obsługi systemów informatycznych w ewidencji rachunkowej małych firm
Treści programoweT-L-5Zaliczenie laboratorium
T-L-1System informatyczny wspomagający prowadzenie ewidencji podatkowych podatników ryczałtu ewidencjonowanego
T-L-2System informatyczny wspomagający prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów Symfonia - zasady ewidencji dokumentów
T-L-3Wprowadzenie dowodów księgowych do systemu Symfonia. Ewidencje VAT, ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, ewidencja przebiegu pojazdu
T-L-4Tworzenie deklaracji podatkowych. Remanent końcowy. Zamknięcie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zamknięcie roku podatkowego
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne
M-2Metody programowe z użyciem komputera
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań w formie ustnej w trakcie zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Analiza i ocena wykonania projektu działań ewidencyjnych w wybranym systemie ewidencyjnym małej firmy
S-4Ocena podsumowująca: Kolokwium w formie praktycznego sprawdzenia umiętności studenta w prowadzeniu ewidencji przykładowej małej firmy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych metod gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorztywanych przez małe podmioty gospodarcze
3,0Student zna zaledwie kilka podstawowych metod gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
3,5Student zna i poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
4,0Student nie tylko zna i poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5Student zna i potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować sposoby rozwiązania problemu
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru każdego z rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O06_U01Student posiada umiejętność gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji z wykorzystaniem informtycznych systemów ewidencyjnych małych przedsiębiorstw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywania zadań w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
E_2A_U08Potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne z zakresu ekonomii i finansów ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców
E_2A_U06Potrafi posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania oraz weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
E_2A_U12Potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym kierownicze role
E_2A_U02Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji, wyjaśniania oraz prognozowania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz relacji między nimi, stosując właściwy dobór źródeł i informacji poprzez ich ocenę, krytyczną analizę, syntezę i twórczą interpretację
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i procedurami obsługi systemów informatycznych w ewidencji rachunkowej małych firm
Treści programoweT-L-5Zaliczenie laboratorium
T-L-1System informatyczny wspomagający prowadzenie ewidencji podatkowych podatników ryczałtu ewidencjonowanego
T-L-2System informatyczny wspomagający prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów Symfonia - zasady ewidencji dokumentów
T-L-3Wprowadzenie dowodów księgowych do systemu Symfonia. Ewidencje VAT, ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, ewidencja przebiegu pojazdu
T-L-4Tworzenie deklaracji podatkowych. Remanent końcowy. Zamknięcie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zamknięcie roku podatkowego
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne
M-2Metody programowe z użyciem komputera
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań w formie ustnej w trakcie zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Analiza i ocena wykonania projektu działań ewidencyjnych w wybranym systemie ewidencyjnym małej firmy
S-4Ocena podsumowująca: Kolokwium w formie praktycznego sprawdzenia umiętności studenta w prowadzeniu ewidencji przykładowej małej firmy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
3,0Student posiada umiejętność wykorzystania zaledwie kilka podstawowych metod gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować sposoby rozwiązania problemu
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru każdego z rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O06_K01Student jest gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, uznawania znaczenia posiadanej wiedzy oraz roli ekspertów w rozwiązywaniu problemów ewidencyjnych i rozliczeniowych współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych wymagających prowadzenia ksiąg podatkowych i dokonywania rozliczeń podatkowych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne, etyczne i polityczne oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
E_2A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy z zakresu ekonomii i finansów w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
E_2A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści
E_2A_K04Jest gotów do myślenia i rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
E_2A_K05Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się warunków i potrzeb społecznych przez identyfikację dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, przestrzeganie i rozwijanie zasad etyki zawodowej, podtrzymywanie etosu zawodowego i rozwijanie dorobku zawodu
E_2A_K06Jest gotów do wykazywania tolerancji i otwartości wobec różnych poglądów, postaw i kultur
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i procedurami obsługi systemów informatycznych w ewidencji rachunkowej małych firm
Treści programoweT-L-5Zaliczenie laboratorium
T-L-1System informatyczny wspomagający prowadzenie ewidencji podatkowych podatników ryczałtu ewidencjonowanego
T-L-2System informatyczny wspomagający prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów Symfonia - zasady ewidencji dokumentów
T-L-3Wprowadzenie dowodów księgowych do systemu Symfonia. Ewidencje VAT, ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, ewidencja przebiegu pojazdu
T-L-4Tworzenie deklaracji podatkowych. Remanent końcowy. Zamknięcie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zamknięcie roku podatkowego
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne
M-2Metody programowe z użyciem komputera
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań w formie ustnej w trakcie zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Analiza i ocena wykonania projektu działań ewidencyjnych w wybranym systemie ewidencyjnym małej firmy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotowy do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, uznawania znaczenia posiadanej wiedzy oraz roli ekspertów w rozwiązywaniu problemów ewidencyjnych i rozliczeniowych współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych wymagających prowadzenia ksiąg podatkowych i dokonywania rozliczeń podatkowych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
3,0Student czasami przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, uznawania znaczenia posiadanej wiedzy oraz roli ekspertów w rozwiązywaniu problemów ewidencyjnych i rozliczeniowych współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych wymagających prowadzenia ksiąg podatkowych i dokonywania rozliczeń podatkowych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
3,5Student czasami przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, uznawania znaczenia posiadanej wiedzy oraz roli ekspertów w rozwiązywaniu problemów ewidencyjnych i rozliczeniowych współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych wymagających prowadzenia ksiąg podatkowych i dokonywania rozliczeń podatkowych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
4,0Student często przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, uznawania znaczenia posiadanej wiedzy oraz roli ekspertów w rozwiązywaniu problemów ewidencyjnych i rozliczeniowych współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych wymagających prowadzenia ksiąg podatkowych i dokonywania rozliczeń podatkowych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
4,5Student bardzo często przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, uznawania znaczenia posiadanej wiedzy oraz roli ekspertów w rozwiązywaniu problemów ewidencyjnych i rozliczeniowych współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych wymagających prowadzenia ksiąg podatkowych i dokonywania rozliczeń podatkowych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
5,0Student zawsze jest gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, uznawania znaczenia posiadanej wiedzy oraz roli ekspertów w rozwiązywaniu problemów ewidencyjnych i rozliczeniowych współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych wymagających prowadzenia ksiąg podatkowych i dokonywania rozliczeń podatkowych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi