Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 (N1)
specjalność: Ekobiznes

Sylabus przedmiotu Prawo budowlane i podstawy wiedzy technicznej z budownictwa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia 28.09.2023
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo budowlane i podstawy wiedzy technicznej z budownictwa
Specjalność Wycena i obrót nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu podstawowych pojęć i instytucji prawnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj klasyfikacją obiektów budowlanych, warynkami tecnicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacją budowlaną, głównymi konstrukcjam ii ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, rozwiązaniami konstrukcyjno- materiałowymi elementów obiektów budowlanych i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym, obowiążkami uczestników procesu budowlanego oraz zasadami eksploatacji obiektów budowlanych ( prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego. przeglądy technicze, remonty, zuzycie techniczne obiektu budowlanego )
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikacją obiektów budowlanych, warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacją budowlaną, głównymi konstrukcjami i ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, rozwiązaniami konstrukcyjno-materiałowymi elementów obiektów budowlanych i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym, obowiązkami uczestników procesu budowlanego oraz zasadami eksploatacji obiektów budowlanych (prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego, przeglądy techniczne, remonty, zużycie techniczne obiektu budowlanego).

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawy prawne procesu budowlanego2
T-W-2Proces inwestycyjny w budownictwie: projekt budowlany, pozwolenie na budowę, zgłoszenie budowy obiektu, pozwolenie na użytkowanie, zawiadomienie o zakończeniu budowy obiektu budowlanego, konsekwencje samowoli budowlanej4
T-W-3Zmiana sposobu użytkowania obiektu2
T-W-4Rozbiórka obiektu (decyzja i zgłoszenie)2
T-W-5Obowiązki właściciela (zarządcy) obiektu budowlanego: przeglądy techniczne obiektów budowlanych, prowadzenie książki obiektu budowlanego, przechowywanie dokumentacji technicznej, utrzymanie obiektu w należytym stanie technicznym5
T-W-6Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie6
T-W-7Zasady obliczania powierzchni i kubatury budynków2
T-W-8Rodzaje konstrukcji budynków5
T-W-9Rodzaje stosowanych materiałów budowlanych i ich charakterystyka4
T-W-10Elementy konstrukcji i wykończenia budynków6
T-W-11Zużycie techniczne obiektów budowlanych. Miary i sposoby jego oceny2
T-W-12Podstawy kosztorysowania4
T-W-13Zaliczenie1
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu10
A-W-3Analiza dokumentacji10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia wykładów (test jednokrotnego wyboru)10
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy
M-3dyskusja
M-4Analiza studiów przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego (test jednokrotnego wyboru)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/4.1_W01
Student zna podstawowe pojęcia z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikację obiektów budowlanych, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentację budowlaną, główne konstrukcje i ustroje nośne obiektów budowlanych, rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe elementów obiektów budowlanych i technologie robót wykończeniowych budynków.
E_1A_W08C-2T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2
E_1A_D4/4.1_W02
Student zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
E_1A_W01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/4.1_U01
Student potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych.
E_1A_U04C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/4.1_K01
Student jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
E_1A_K01C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/4.1_W01
Student zna podstawowe pojęcia z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikację obiektów budowlanych, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentację budowlaną, główne konstrukcje i ustroje nośne obiektów budowlanych, rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe elementów obiektów budowlanych i technologie robót wykończeniowych budynków.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikacji obiektów budowlanych, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacji budowlanej, głównych konstrukcji i ustrojów nośnych obiektów budowlanych, rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych elementów obiektów budowlanych i technologii robót wykończeniowych budynków.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna podstawowe pojęcia z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikację obiektów budowlanych, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentację budowlaną, główne konstrukcje i ustroje nośne obiektów budowlanych, rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe elementów obiektów budowlanych i technologie robót wykończeniowych budynków.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny zna podstawowe pojęcia z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikację obiektów budowlanych, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentację budowlaną, główne konstrukcje i ustroje nośne obiektów budowlanych, rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe elementów obiektów budowlanych i technologie robót wykończeniowych budynków.
4,0Student w stopniu dobrym zna podstawowe pojęcia z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikację obiektów budowlanych, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentację budowlaną, główne konstrukcje i ustroje nośne obiektów budowlanych, rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe elementów obiektów budowlanych i technologie robót wykończeniowych budynków.
4,5Student w stopniu większym niż dobry zna podstawowe pojęcia z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikację obiektów budowlanych, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentację budowlaną, główne konstrukcje i ustroje nośne obiektów budowlanych, rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe elementów obiektów budowlanych i technologie robót wykończeniowych budynków.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna podstawowe pojęcia z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikację obiektów budowlanych, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentację budowlaną, główne konstrukcje i ustroje nośne obiektów budowlanych, rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe elementów obiektów budowlanych i technologie robót wykończeniowych budynków.
E_1A_D4/4.1_W02
Student zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
2,0Student nie zna podstawowych pojęć i problemów z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
3,0Student w stopniu dostatecznym zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
4,0Student w stopniu dobrym zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
4,5Student w stopniu większym niż dobry zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/4.1_U01
Student potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych.
2,0Student nie potrafi przygotować wniosków do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentacji procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowych konstrukcji budowlanych i elementów konstrukcyjnych obiektów budowlanych.
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych.
4,5Student w stopniu większym niż dobry potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/4.1_K01
Student jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
2,0Student nie jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
3,0Student w stopniu dostatecznym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
4,0Student w stopniu dobrym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
4,5Student w stopniu większym niż dobry jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.

Literatura podstawowa

  1. Baryłka, A., Wprowadzenie do zagadnienia problemów techniczno-prawnych eksploatacji obiektów budowlanych, Inżynieria Bezpieczeństwa Obiektów Antropogenicznych, 2019, https://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-c469c87a-38cd-4ac3-8a5f-533de35fef35/c/Artykul-9-z-numeru-1-2-z-2019.pdf
  2. Hussain, A., Calabria-Holley, J., Lawrence, M., Ansell, M. P., Jiang, Y., Schorr, D., & Blanchet, P., Development of novel building composites based on hemp and multi-functional silica matrix, Composites Part B: Engineering, 2019, 156, https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1359836818313453
  3. Konieczny, P., Projekt budowlany w procesie inwestycyjno-budowlanym, 2021, https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281855
  4. Yan, T., Lin, Y., & Shi, Y., The Course and Textbook Construction of a “Basic Textile and Clothing Knowledge” Course. In 2020 6th International Conference on Social Science and Higher Education (ICSSHE 2020), Atlantis Press, 2020
  5. Śleszyńska, E., Obowiązki właścicieli obiektów budowlanych oraz inwestorów. Przegląd, konserwacja i roboty budowlane, 2022, https://books.google.com/books?hl=pl&lr=&id=dDNuEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PA5&dq=prawo+budowlane&ots=5t8lFmJb58&sig=OWhXMLqb9Jkt4GpCNI_Go0tuSY4
  6. Huang, H., Hong, Z., Zhou, H., Wu, J., & Jin, N., Knowledge graph construction and application of power grid equipment, Mathematical Problems in Engineering, 2020
  7. Zięty J.J., Charakter prawny oświadczenia inwestora o dysponowanie nieruchomością na cele budowlane-zagadnienia cywilnoprawne i administracyjne, Civitas et Lex, 2020, 28(4), https://czasopisma.uwm.edu.pl/index.php/cel/article/view/5378
  8. Zwolak, S., Sytuacja prawna inwestora w przypadku utraty prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, Przegląd Prawa Publicznego, 2020, https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171590099
  9. Yan, T., Lin, Y., & Shi, Y., The Course and Textbook Construction of a “Basic Textile and Clothing Knowledge” Course. In 2020 6th International Conference on Social Science and Higher Education (ICSSHE 2020), Atlantis Press, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, 1994, tj. z 2022, poz. 88
  2. Rozporządzenie z dnia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, 1994, tj. z 2022 r., poz. 1225
  3. Krępa, K., Projekt budowlany w świetle nowelizacji prawa budowlanego, Budownictwo i Prawo, 2020, 23, https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-b214a417-3226-415f-98da-b2db4914d060

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy prawne procesu budowlanego2
T-W-2Proces inwestycyjny w budownictwie: projekt budowlany, pozwolenie na budowę, zgłoszenie budowy obiektu, pozwolenie na użytkowanie, zawiadomienie o zakończeniu budowy obiektu budowlanego, konsekwencje samowoli budowlanej4
T-W-3Zmiana sposobu użytkowania obiektu2
T-W-4Rozbiórka obiektu (decyzja i zgłoszenie)2
T-W-5Obowiązki właściciela (zarządcy) obiektu budowlanego: przeglądy techniczne obiektów budowlanych, prowadzenie książki obiektu budowlanego, przechowywanie dokumentacji technicznej, utrzymanie obiektu w należytym stanie technicznym5
T-W-6Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie6
T-W-7Zasady obliczania powierzchni i kubatury budynków2
T-W-8Rodzaje konstrukcji budynków5
T-W-9Rodzaje stosowanych materiałów budowlanych i ich charakterystyka4
T-W-10Elementy konstrukcji i wykończenia budynków6
T-W-11Zużycie techniczne obiektów budowlanych. Miary i sposoby jego oceny2
T-W-12Podstawy kosztorysowania4
T-W-13Zaliczenie1
45

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu10
A-W-3Analiza dokumentacji10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia wykładów (test jednokrotnego wyboru)10
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/4.1_W01Student zna podstawowe pojęcia z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikację obiektów budowlanych, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentację budowlaną, główne konstrukcje i ustroje nośne obiektów budowlanych, rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe elementów obiektów budowlanych i technologie robót wykończeniowych budynków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działań związanych z funkcjonowaniem gospodarki
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikacją obiektów budowlanych, warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacją budowlaną, głównymi konstrukcjami i ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, rozwiązaniami konstrukcyjno-materiałowymi elementów obiektów budowlanych i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym, obowiązkami uczestników procesu budowlanego oraz zasadami eksploatacji obiektów budowlanych (prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego, przeglądy techniczne, remonty, zużycie techniczne obiektu budowlanego).
Treści programoweT-W-7Zasady obliczania powierzchni i kubatury budynków
T-W-8Rodzaje konstrukcji budynków
T-W-9Rodzaje stosowanych materiałów budowlanych i ich charakterystyka
T-W-10Elementy konstrukcji i wykończenia budynków
T-W-11Zużycie techniczne obiektów budowlanych. Miary i sposoby jego oceny
T-W-12Podstawy kosztorysowania
T-W-6Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy
M-3dyskusja
M-4Analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego (test jednokrotnego wyboru)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikacji obiektów budowlanych, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacji budowlanej, głównych konstrukcji i ustrojów nośnych obiektów budowlanych, rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych elementów obiektów budowlanych i technologii robót wykończeniowych budynków.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna podstawowe pojęcia z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikację obiektów budowlanych, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentację budowlaną, główne konstrukcje i ustroje nośne obiektów budowlanych, rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe elementów obiektów budowlanych i technologie robót wykończeniowych budynków.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny zna podstawowe pojęcia z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikację obiektów budowlanych, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentację budowlaną, główne konstrukcje i ustroje nośne obiektów budowlanych, rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe elementów obiektów budowlanych i technologie robót wykończeniowych budynków.
4,0Student w stopniu dobrym zna podstawowe pojęcia z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikację obiektów budowlanych, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentację budowlaną, główne konstrukcje i ustroje nośne obiektów budowlanych, rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe elementów obiektów budowlanych i technologie robót wykończeniowych budynków.
4,5Student w stopniu większym niż dobry zna podstawowe pojęcia z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikację obiektów budowlanych, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentację budowlaną, główne konstrukcje i ustroje nośne obiektów budowlanych, rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe elementów obiektów budowlanych i technologie robót wykończeniowych budynków.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna podstawowe pojęcia z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikację obiektów budowlanych, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentację budowlaną, główne konstrukcje i ustroje nośne obiektów budowlanych, rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe elementów obiektów budowlanych i technologie robót wykończeniowych budynków.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/4.1_W02Student zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj klasyfikacją obiektów budowlanych, warynkami tecnicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacją budowlaną, głównymi konstrukcjam ii ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, rozwiązaniami konstrukcyjno- materiałowymi elementów obiektów budowlanych i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym, obowiążkami uczestników procesu budowlanego oraz zasadami eksploatacji obiektów budowlanych ( prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego. przeglądy technicze, remonty, zuzycie techniczne obiektu budowlanego )
Treści programoweT-W-1Podstawy prawne procesu budowlanego
T-W-2Proces inwestycyjny w budownictwie: projekt budowlany, pozwolenie na budowę, zgłoszenie budowy obiektu, pozwolenie na użytkowanie, zawiadomienie o zakończeniu budowy obiektu budowlanego, konsekwencje samowoli budowlanej
T-W-3Zmiana sposobu użytkowania obiektu
T-W-4Rozbiórka obiektu (decyzja i zgłoszenie)
T-W-5Obowiązki właściciela (zarządcy) obiektu budowlanego: przeglądy techniczne obiektów budowlanych, prowadzenie książki obiektu budowlanego, przechowywanie dokumentacji technicznej, utrzymanie obiektu w należytym stanie technicznym
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy
M-3dyskusja
M-4Analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego (test jednokrotnego wyboru)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć i problemów z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
3,0Student w stopniu dostatecznym zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
4,0Student w stopniu dobrym zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
4,5Student w stopniu większym niż dobry zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna podstawowe pojęcia i problemy z zakresu prawa budowlanego, rozumianego jako prawo inwestycji budowlanych z elementami postępowania administracyjnego (np. postępowanie w sprawie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowlane i innych umów związanych z procesem budowy).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/4.1_U01Student potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U04Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikacją obiektów budowlanych, warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacją budowlaną, głównymi konstrukcjami i ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, rozwiązaniami konstrukcyjno-materiałowymi elementów obiektów budowlanych i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym, obowiązkami uczestników procesu budowlanego oraz zasadami eksploatacji obiektów budowlanych (prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego, przeglądy techniczne, remonty, zużycie techniczne obiektu budowlanego).
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj klasyfikacją obiektów budowlanych, warynkami tecnicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacją budowlaną, głównymi konstrukcjam ii ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, rozwiązaniami konstrukcyjno- materiałowymi elementów obiektów budowlanych i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym, obowiążkami uczestników procesu budowlanego oraz zasadami eksploatacji obiektów budowlanych ( prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego. przeglądy technicze, remonty, zuzycie techniczne obiektu budowlanego )
Treści programoweT-W-1Podstawy prawne procesu budowlanego
T-W-2Proces inwestycyjny w budownictwie: projekt budowlany, pozwolenie na budowę, zgłoszenie budowy obiektu, pozwolenie na użytkowanie, zawiadomienie o zakończeniu budowy obiektu budowlanego, konsekwencje samowoli budowlanej
T-W-3Zmiana sposobu użytkowania obiektu
T-W-4Rozbiórka obiektu (decyzja i zgłoszenie)
T-W-5Obowiązki właściciela (zarządcy) obiektu budowlanego: przeglądy techniczne obiektów budowlanych, prowadzenie książki obiektu budowlanego, przechowywanie dokumentacji technicznej, utrzymanie obiektu w należytym stanie technicznym
T-W-7Zasady obliczania powierzchni i kubatury budynków
T-W-8Rodzaje konstrukcji budynków
T-W-9Rodzaje stosowanych materiałów budowlanych i ich charakterystyka
T-W-10Elementy konstrukcji i wykończenia budynków
T-W-11Zużycie techniczne obiektów budowlanych. Miary i sposoby jego oceny
T-W-12Podstawy kosztorysowania
T-W-6Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy
M-3dyskusja
M-4Analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego (test jednokrotnego wyboru)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przygotować wniosków do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentacji procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowych konstrukcji budowlanych i elementów konstrukcyjnych obiektów budowlanych.
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych.
4,5Student w stopniu większym niż dobry potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz rozpoznawać podstawowe konstrukcje budowlane i elementy konstrukcyjne obiektów budowlanych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/4.1_K01Student jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a także ma świadomość konieczności zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj. klasyfikacją obiektów budowlanych, warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacją budowlaną, głównymi konstrukcjami i ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, rozwiązaniami konstrukcyjno-materiałowymi elementów obiektów budowlanych i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym, obowiązkami uczestników procesu budowlanego oraz zasadami eksploatacji obiektów budowlanych (prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego, przeglądy techniczne, remonty, zużycie techniczne obiektu budowlanego).
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj klasyfikacją obiektów budowlanych, warynkami tecnicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacją budowlaną, głównymi konstrukcjam ii ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, rozwiązaniami konstrukcyjno- materiałowymi elementów obiektów budowlanych i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym, obowiążkami uczestników procesu budowlanego oraz zasadami eksploatacji obiektów budowlanych ( prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego. przeglądy technicze, remonty, zuzycie techniczne obiektu budowlanego )
Treści programoweT-W-1Podstawy prawne procesu budowlanego
T-W-2Proces inwestycyjny w budownictwie: projekt budowlany, pozwolenie na budowę, zgłoszenie budowy obiektu, pozwolenie na użytkowanie, zawiadomienie o zakończeniu budowy obiektu budowlanego, konsekwencje samowoli budowlanej
T-W-3Zmiana sposobu użytkowania obiektu
T-W-4Rozbiórka obiektu (decyzja i zgłoszenie)
T-W-5Obowiązki właściciela (zarządcy) obiektu budowlanego: przeglądy techniczne obiektów budowlanych, prowadzenie książki obiektu budowlanego, przechowywanie dokumentacji technicznej, utrzymanie obiektu w należytym stanie technicznym
T-W-7Zasady obliczania powierzchni i kubatury budynków
T-W-8Rodzaje konstrukcji budynków
T-W-9Rodzaje stosowanych materiałów budowlanych i ich charakterystyka
T-W-10Elementy konstrukcji i wykończenia budynków
T-W-11Zużycie techniczne obiektów budowlanych. Miary i sposoby jego oceny
T-W-12Podstawy kosztorysowania
T-W-6Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy
M-3dyskusja
M-4Analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
3,0Student w stopniu dostatecznym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
4,0Student w stopniu dobrym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
4,5Student w stopniu większym niż dobry jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.