Wydział Ekonomiczny - Economics 28.09.2023 transfer (S1)
specjalność: Accounting and Finance in Economic Entities
Sylabus przedmiotu Real property information sources:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Economics 28.09.2023 transfer | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Real property information sources | ||
Specjalność | Property Valuation and Real Estate Transactions | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The student should acquire knowledge in the field of basic concepts and legal institutions related to real estate management. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Getting to know sources of information about real estate; |
C-2 | Understanding the land and mortgage register institutions; mortgage and accounting courts, contents of land and mortgage registers, perpetual and accounting proceedings, declaratory and constitutive entries, copies of land and mortgage registers; |
C-3 | Getting to know the real estate cadastre (land and building register); |
C-4 | Understanding the links between the real estate cadastre and the land and mortgage registers; |
C-5 | Familiarizing with the records of the utilities network and the base map |
C-6 | Getting to know the thematic maps |
C-7 | Familiarization with basic information on urban planning |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Sources of property information - introductory information | 2 |
T-A-2 | Land registers | 3 |
T-A-3 | Cadastre of real estate | 4 |
T-A-4 | Planning studies | 2 |
T-A-5 | Other sources of property information | 2 |
T-A-6 | Passing the subject | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in classes. | 15 |
A-A-2 | Reading of designated literature and legislation | 6 |
A-A-3 | Preparation for passing | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Exercises; use of multimedia presentations; |
M-2 | Didactic discussion. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Assessment of activity in the classroom; |
S-2 | Ocena podsumowująca: Passing the subject on the basis of the test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_D7/06_W01 He knows and understands the basic concepts and institutions in the field of information sources about real estate | Ec_1A_W01, Ec_1A_W04 | — | C-1, C-3, C-5, C-6, C-4, C-7, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_D7/06_U01 He is able to skilfully use various sources of information about real estate | Ec_1A_U02, Ec_1A_U01 | — | C-1, C-2, C-5, C-6, C-7, C-3, C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_D7/06_K01 Ready to think and act in an entrepreneurial manner | Ec_1A_K03, Ec_1A_K04 | — | C-3, C-5, C-6, C-2, C-7, C-1, C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_D7/06_W01 He knows and understands the basic concepts and institutions in the field of information sources about real estate | 2,0 | Student is not familiar with elementary concepts and institutions in the field of real estate information sources |
3,0 | The student is sufficiently familiar with elementary concepts and institutions in the field of real estate information sources. | |
3,5 | The student is familiar with elementary concepts and institutions in the field of real estate information sources to a degree more than sufficient. | |
4,0 | The student is familiar with elementary concepts and institutions in the field of real estate information sources to a good degree. | |
4,5 | The student is familiar with elementary concepts and institutions in the field of real estate information sources to a degree more than good. | |
5,0 | The student is familiar with elementary concepts and institutions in the field of real estate information sources to a very good degree. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_D7/06_U01 He is able to skilfully use various sources of information about real estate | 2,0 | Cannot use basic property information sources for a variety of needs |
3,0 | Can use basic real estate information sources for a variety of needs to a sufficient degree | |
3,5 | Can use basic real estate information sources for a variety of needs to a degree more than sufficient | |
4,0 | Can use basic real estate information sources for a variety of needs to a good degree | |
4,5 | Can use basic real estate information sources for a variety of needs to a degree mote than good | |
5,0 | Can use basic real estate information sources for a variety of needs to a very good degree |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_D7/06_K01 Ready to think and act in an entrepreneurial manner | 2,0 | Is not ready to think and act in an entrepreneurial way |
3,0 | Is ready to think and act in an entrepreneurial way in an elementary degree | |
3,5 | Is ready to think and act in an entrepreneurial way to a degree more than sufficient | |
4,0 | Is ready to think and act in an entrepreneurial way to agood degree | |
4,5 | Is ready to think and act in an entrepreneurial way to a degree more than good | |
5,0 | Is ready to think and act in an entrepreneurial way to a very good degree |
Literatura podstawowa
- J. Dydenko, Szacowanie nieruchomości, Wolters Kluwer, Warszawa, 2020, 4 wydanie
- Oleńczuk-Paszel A., Śpiewak-Szyjka M., Tarasiewicz M., Podstawowe źródła informacji o nieruchomościach, ZUT, Szczecin, 2021
- Śpiewak-Szyjka M., Oleńczuk-Paszel A., Nowak M., Zaremba A., Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości, CeDeWu, Warszawa, 2021
Literatura dodatkowa
- Śpiewak-Szyjka M., Oleńczuk-Paszel A., Nowak M., Zaremba A., Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości, CeDeWu, Warszawa, 2021
- J. Brzezicka, R. Wiśniewski, M. Figurska, Disequilibrium in the real estate market: Evidence from Poland, University of Warmia and Mazury in Olsztyn 2018, Olsztyn, 2018