Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Economics 28.09.2023 transfer (S1)

Sylabus przedmiotu Shaping of Company's Image:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Economics 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Shaping of Company's Image
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge of management and marketing

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Participants are to acquire basic knowledge in the field of shaping the company's image
C-2students have to analyze the identity tokens themselves
C-3students should plan promotional activities necessary to create a positive image

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1What is the image? Image creation tools.2
T-A-2Image and identity tokens2
T-A-3Formulating a company mission. Impact on the image3
T-A-4Image and crises in the company's activity.4
T-A-5Employee as the image creator.4
T-A-6Business ethics and image.4
T-A-7Image management in time.2
T-A-8Research on the company's image.4
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Lecture25
A-A-2A project evaluating image of a selected company12
A-A-3Analysis of media messages - preparation for classes.4
A-A-4Preparation for the colloquium (exam)8
A-A-5Problem questions - answer by e-mail.1
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Problem lecture with PP presentations
M-2Conversational lecture
M-3Case studies

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Colloquium with test and problem questions
S-2Ocena formująca: Activity during classes (discussion)
S-3Ocena formująca: Performed housework (short works, answer e-mail)
S-4Ocena podsumowująca: A project evaluating the image of a selected company

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Ec_1A_O12_W01
As a result of the classes, the student should understand the essence of the image and the process of its formation
Ec_1A_W04, Ec_1A_W15C-1T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-A-7, T-A-3, T-A-8M-1S-4, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Ec_1A_O12_U01
As a result of the course the student should prepare programs of promotional activities aimed at creating a positive company's vision.
Ec_1A_U02, Ec_1A_U18C-2, C-3T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-2, M-3S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Ec_1A_O12_K01
As a result of the course the student should evaluate the company's activities
Ec_1A_K03, Ec_1A_K04C-2, C-3T-A-6, T-A-7, T-A-8M-3S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Ec_1A_O12_W01
As a result of the classes, the student should understand the essence of the image and the process of its formation
2,0
3,0The student should define the image and the process of shaping the image
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Ec_1A_O12_U01
As a result of the course the student should prepare programs of promotional activities aimed at creating a positive company's vision.
2,0
3,0student should prepare a set of Public Relations activities
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Ec_1A_O12_K01
As a result of the course the student should evaluate the company's activities
2,0
3,0As a result of the course the student should evaluate the company's activities.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. John Balmer, Revealing the Corporation: Perspectives on Identity, Image, Reputation, Corporate Branding and Corporate Level, Taylor & Francis Ltd., 2003, ISBN-13: ‎ 978-0415284219
  2. Marcos Ormeño, Managing Corporate Brands, Deutscher Universitäts-Verlag, 2007, ISBN 978-3-8350-0781-9

Literatura dodatkowa

  1. Jesus Meza Lueza, Corporate Image on the Web: How big companies project their corporate identity online, LAP Lambert Acad. Publ., 2009, ISBN-13: ‎ 978-3838315706
  2. Verena Schwaighofer, Tourist Destination Images and Local Culture, Springer, 2014, ISBN 978-3-658-04520-3

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1What is the image? Image creation tools.2
T-A-2Image and identity tokens2
T-A-3Formulating a company mission. Impact on the image3
T-A-4Image and crises in the company's activity.4
T-A-5Employee as the image creator.4
T-A-6Business ethics and image.4
T-A-7Image management in time.2
T-A-8Research on the company's image.4
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Lecture25
A-A-2A project evaluating image of a selected company12
A-A-3Analysis of media messages - preparation for classes.4
A-A-4Preparation for the colloquium (exam)8
A-A-5Problem questions - answer by e-mail.1
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEc_1A_O12_W01As a result of the classes, the student should understand the essence of the image and the process of its formation
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEc_1A_W04He / she knows and understands at an advanced level the types of social ties, their impact on the economy and the regularities that govern them
Ec_1A_W15He / she knows and understands at an advanced level the general principles of creating and developing forms of individual entrepreneurship using knowledge in the field of economics and finance
Cel przedmiotuC-1Participants are to acquire basic knowledge in the field of shaping the company's image
Treści programoweT-A-1What is the image? Image creation tools.
T-A-2Image and identity tokens
T-A-5Employee as the image creator.
T-A-4Image and crises in the company's activity.
T-A-7Image management in time.
T-A-3Formulating a company mission. Impact on the image
T-A-8Research on the company's image.
Metody nauczaniaM-1Problem lecture with PP presentations
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: A project evaluating the image of a selected company
S-1Ocena podsumowująca: Colloquium with test and problem questions
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student should define the image and the process of shaping the image
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEc_1A_O12_U01As a result of the course the student should prepare programs of promotional activities aimed at creating a positive company's vision.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEc_1A_U02He / she can apply the possessed theoretical knowledge, properly selecting data, methods and tools, to formulate and solve unusual and complex problems related to socio-economic processes and phenomena, and to solve tasks in conditions that are not fully predictable
Ec_1A_U18He / she can evaluate his / her actions in terms of their economic, financial, legal and moral effects
Cel przedmiotuC-2students have to analyze the identity tokens themselves
C-3students should plan promotional activities necessary to create a positive image
Treści programoweT-A-1What is the image? Image creation tools.
T-A-4Image and crises in the company's activity.
T-A-5Employee as the image creator.
T-A-6Business ethics and image.
T-A-7Image management in time.
Metody nauczaniaM-2Conversational lecture
M-3Case studies
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Performed housework (short works, answer e-mail)
S-4Ocena podsumowująca: A project evaluating the image of a selected company
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student should prepare a set of Public Relations activities
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEc_1A_O12_K01As a result of the course the student should evaluate the company's activities
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEc_1A_K03He / she is ready to develop social projects that take into account legal, economic and political aspects
Ec_1A_K04He / she is willing to think and act in an entrepreneurial manner
Cel przedmiotuC-2students have to analyze the identity tokens themselves
C-3students should plan promotional activities necessary to create a positive image
Treści programoweT-A-6Business ethics and image.
T-A-7Image management in time.
T-A-8Research on the company's image.
Metody nauczaniaM-3Case studies
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Activity during classes (discussion)
S-3Ocena formująca: Performed housework (short works, answer e-mail)
S-4Ocena podsumowująca: A project evaluating the image of a selected company
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0As a result of the course the student should evaluate the company's activities.
3,5
4,0
4,5
5,0