Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)

Sylabus przedmiotu Angielska terminologia chemiczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Angielska terminologia chemiczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Ewelina Kusiak-Nejman <Ewelina.Kusiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Kurs języka angielskiego na poziomie podstawowym

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do korzystania z bazy danych informacji naukowo-technicznej w języku angielskim
C-2Zapoznanie studenta z gramatyką w angielszczyżnie naukowej z naciskiem na terminologię chemiczną
C-3Zapoznanie studenta z pozatekstowymi środkami przekazu informacji naukowej
C-4Przygotowanie studenta do tłumaczenia praw naukowych, patentów, publikacji naukowych
C-5Zapoznanie studenta z możliwościami korzystania z bibliotecznych baz danych w celu zbierania przeglądu literaturowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wprowadznie do zajęć audytoryjnych: przedstawienie zakresu materiału do zrealizowania, przedstawienie propozycji prac zaliczeniowych do wykonania, ustalenie formy zaliczeń1
T-A-2Słownictwo naukowo-techniczne: aparatura laboratoryjna, związki chemiczne nieorganiczne i organiczne, właściwości fizyczno-chemiczne substancji chemicznych, inne słownictwo chemiczne - pisownia brytyjska i amerykańska9
T-A-3Schemat publikacji naukowej, typowe zwroty stosowane w publikacji, słownik wyrazów występujących w publikacji naukowej8
T-A-4Tłumaczenie patentów i zgłoszeń patentowych, typowe zwroty występujące w patencie zgłoszeniu patentowym4
T-A-5Tekstowe środki przekazu informacji naukowo-technicznej: tłumaczenie praw i definicji naukowych4
T-A-6Skróty powszechnie stosowane w anglojęzycznej literaturze naukowo-technicznej, wybrane akronimy2
T-A-7Pozatekstowe środki przekazu informacji naukowej1
T-A-8Zaliczenie1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach30
A-A-2Konsultacje z wykładowcą2
A-A-3Przygotowanie do zaliczeń8
A-A-4Przygotowanie prezentacji10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Objaśnienia lub wyjaśnienia
M-2Konsultacje z prowadzącym zajęcia
M-3Uzupenienie prezentacji studentów w postaci prezentacji wykładowcy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena prezentacji z wybranej tematyki związnej z nazewnictwem i nomenklaturą chemiczną
S-2Ocena formująca: Ocena tłumaczenia wybranej publikacji naukowej na język polski
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie zaliczeń z nomenklatury i nazewnictwa poszczególnych działów

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_A08a_U01
Student potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku angielskim, potrafi uzyskane informacje przetłumaczyć na język polski.
TCH_1A_U04C-2T-A-2, T-A-3, T-A-4M-1, M-2S-2, S-1
TCH_1A_A08a_U02
Student potrafi przygotować w języku angielskim opracowanie problemów z zakresu technologii chemicznej, potrafi opracować dokumentację technologiczną procesu z zakresu ukończonej specjalności.
TCH_1A_U04C-4, C-2, C-3T-A-2, T-A-5, T-A-3, T-A-4M-1, M-2S-2
TCH_1A_A08a_U03
Student ma umiejętność posługiwania się słownictwem w języku angielskim z zakresu ukończonego kierunku.
TCH_1A_U04C-4, C-2T-A-7, T-A-2, T-A-3, T-A-4M-1, M-3, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_A08a_K01
Student potrafi w interesujący sposób przygotować i przedstawić prezentację na zadany temat, posługując się właściwymi zwrotami naukowo-technicznymi w języku angielskim.
TCH_1A_K01C-1, C-4, C-5, C-2, C-3T-A-1, T-A-6, T-A-7, T-A-2, T-A-5, T-A-3, T-A-4M-1, M-3, M-2S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_A08a_U01
Student potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku angielskim, potrafi uzyskane informacje przetłumaczyć na język polski.
2,0Student nie opanował podstawowego słownictwa z języka angielskiego i nie posiada podstawowych wiadomości z gramatyki języka angielskiego. Student nie potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku angielskim.
3,0Student posiada niewielki zasób podstawowego słownictwa stosowanego w literaturze patentowej. Student zna w stopniu podstawowym zasady gramatyki języka angielskiego. Student potrafi przetłumaczyć na język polski prawa naukowe i definicje. Student potrafi w niewielkim stopniu porozumiewać sie w języku angielskim.
3,5Student zna podstawowe słownictwo dotyczące literatury patentowej. Student zna pozatekstowe środki przekazu informacji naukowo-technicznej, podstawową terminologię dotyczącą aparatury chemicznej i procesów chemicznych.
4,0Student potrafi przetłumaczyć na język polski fragmenty publikacji naukowej. Student zna podstawową gramatykę w angielszczyżnie naukowo-technicznej. Student potrafi w zadawalającym stopniu porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku angielskim.
4,5Student potrafi przetłumaczyć na język polski wybraną poblikację naukową. Student zna podstawową terminologię dotyczącą związów chemicznych, reakcji, aparatury chemicznej i procesów.
5,0Student potrafi przetłumaczyć na język polski patent, publikację naukową dotyczacą wybranego procesu chemicznego i porozumieć się w środowisku zawodowym w języku angielskim
TCH_1A_A08a_U02
Student potrafi przygotować w języku angielskim opracowanie problemów z zakresu technologii chemicznej, potrafi opracować dokumentację technologiczną procesu z zakresu ukończonej specjalności.
2,0Student nie zna podstawowego słownictwa z języka angielskiego i nie posiada podstawowych wiadomości z gramatyki języka angielskiego. Student nie potrafi przygotować w języku polskim zagadnienia z zakresu technologii chemicznej.
3,0Student posiada podstawowy zasób słownictwa stosowanego w literaturze patentowej. Student zna w stopniu podstawowym zasady gramatyki jezyka angielskiego. Student potrafi przygotować w języku polskim opracowanie problemów z zakresu technologii chemicznej na bazie literatury patentowej.
3,5Student zna typowe zwroty występujące w publikacji naukowej. Student potrafi przygotować w języku polskim podstawowe zagadnienia z zakresu aparatury chemicznej na bazie literatury patentowej.
4,0Student potrafi przygotować w języku polskim opracowanie problemów z zakresu ukończonej specjalności dotyczące wybranego procesu chemicznego na bazie literatury patentowej w języku angielskim.
4,5Student potrafi opracować w języku polskim wybrane zagadnienie z zakresu technologii chemicznej na bazie literatury patentowej i publikacji naukowych w języku angielskim.
5,0Student potrafi opracować w języku polskim wybrane zagadnienie z zakresu aparatury chemicznej lub procesu chemicznego na bazie poblikacji naukowych i literatury patentowej.
TCH_1A_A08a_U03
Student ma umiejętność posługiwania się słownictwem w języku angielskim z zakresu ukończonego kierunku.
2,0Student nie posiada umiejętności posługiwania się podstawowym słownictwem z zakresu ukończonej specjalności.
3,0Student opanował podstawowe słownictwo stosowane w formułowaniu praw naukowych i definicji z zakresu wybranej specjalności.
3,5Student potrafi posługiwać się słownictwem występującym w literaturze patentowej z zakresu wybranej specjalności.
4,0Student potrafi posługiwać się podstawowym słownictwem występującym w publikacji naukowej z zakresu ukończonej specjalności. Student posiada podstawe wiadomości z zakresu gramatyki w angielszczyźnie naukowo-chemicznej.
4,5Student posiada umiejętność posługiwania się słownictwem dotyczącym nazw wybranych związków chemicznych, aparatury chemicznej, wybranych procesów technologicznych z zakresu ukończonej specjalności.
5,0Student posługuje się słownictwem występującym w publikacji naukowej i literaturze patentowej z zakresu ukończonej specjalności.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_A08a_K01
Student potrafi w interesujący sposób przygotować i przedstawić prezentację na zadany temat, posługując się właściwymi zwrotami naukowo-technicznymi w języku angielskim.
2,0Student nie przygotował prezentacji w języku angielkim na zadany temat.
3,0Student przygotował i wygłosił prezentację w języku angielskim na zadany temat, przy czym wygłoszenie prezentacji polegało na odczytaniu treści zawartych na slajdach, a słownictwo użyte do przygotowania prezentacji było podstawowe. W treści prezentacji stwerdzono błędy.
3,5Student przygotował i wygłosił prezentację w języku angielskim na zadany temat, przy czym przy wygłoszaniu prezentacji student posiłkował się treściami zawartymi na slajdach, a słownictwo użyte do przygotowania prezentacji było podstawowe.
4,0Student przygotował i wygłosił prezentację w języku angielskim na zadany temat, posiłkując się samodzielnie przygotowanymi notatkami. Wszystkie zaprezentowane w prezentacji terminy zostały zapisane poprawnie.
4,5Student przygotował i wygłosił prezentację w języku angielskim na zadany temat, bez posiłkowania się notatkami lub infromacjami zawartymi na slajdach. Wszystkie zaprezentowane w prezentacji terminy zostały zapisane poprawnie.
5,0Student przygotował i w sposób interesujący wygłosił prezentację w języku angielskim na zadany temat, bez posiłkowania się notatkami lub infromacjami zawartymi na slajdach. Wszystkie zaprezentowane w prezentacji terminy zostały zapisane poprawnie. Student przygotował dodatkowe zadanie sprawdzające poziom zapamiętanych informacji.

Literatura podstawowa

  1. Bazyli Semeniuk, Grażyna Maludzińska, Paweł Kulesza, Słownik chemiczny angielsko-polski, WNT, Warszawa, 2000, trzecie zmienione i uzupełnione, Również późniejsze wydania
  2. Bazyli Semeniuk, Grażyna Maludzińska, Słownik chemiczny polsko-angielski, WNT, Warszawa, 2003, drugie zmienione i uzupełnione, Również późniejsze wydania

Literatura dodatkowa

  1. P. Domański, English in Science and Technology, WNT, Warszawa, 1996, drugie rozszerzone

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wprowadznie do zajęć audytoryjnych: przedstawienie zakresu materiału do zrealizowania, przedstawienie propozycji prac zaliczeniowych do wykonania, ustalenie formy zaliczeń1
T-A-2Słownictwo naukowo-techniczne: aparatura laboratoryjna, związki chemiczne nieorganiczne i organiczne, właściwości fizyczno-chemiczne substancji chemicznych, inne słownictwo chemiczne - pisownia brytyjska i amerykańska9
T-A-3Schemat publikacji naukowej, typowe zwroty stosowane w publikacji, słownik wyrazów występujących w publikacji naukowej8
T-A-4Tłumaczenie patentów i zgłoszeń patentowych, typowe zwroty występujące w patencie zgłoszeniu patentowym4
T-A-5Tekstowe środki przekazu informacji naukowo-technicznej: tłumaczenie praw i definicji naukowych4
T-A-6Skróty powszechnie stosowane w anglojęzycznej literaturze naukowo-technicznej, wybrane akronimy2
T-A-7Pozatekstowe środki przekazu informacji naukowej1
T-A-8Zaliczenie1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach30
A-A-2Konsultacje z wykładowcą2
A-A-3Przygotowanie do zaliczeń8
A-A-4Przygotowanie prezentacji10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_A08a_U01Student potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku angielskim, potrafi uzyskane informacje przetłumaczyć na język polski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U04Absolwent potrafi posługiwać się językiem obcym (angielskim) na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z gramatyką w angielszczyżnie naukowej z naciskiem na terminologię chemiczną
Treści programoweT-A-2Słownictwo naukowo-techniczne: aparatura laboratoryjna, związki chemiczne nieorganiczne i organiczne, właściwości fizyczno-chemiczne substancji chemicznych, inne słownictwo chemiczne - pisownia brytyjska i amerykańska
T-A-3Schemat publikacji naukowej, typowe zwroty stosowane w publikacji, słownik wyrazów występujących w publikacji naukowej
T-A-4Tłumaczenie patentów i zgłoszeń patentowych, typowe zwroty występujące w patencie zgłoszeniu patentowym
Metody nauczaniaM-1Objaśnienia lub wyjaśnienia
M-2Konsultacje z prowadzącym zajęcia
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena tłumaczenia wybranej publikacji naukowej na język polski
S-1Ocena formująca: Ocena prezentacji z wybranej tematyki związnej z nazewnictwem i nomenklaturą chemiczną
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowego słownictwa z języka angielskiego i nie posiada podstawowych wiadomości z gramatyki języka angielskiego. Student nie potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku angielskim.
3,0Student posiada niewielki zasób podstawowego słownictwa stosowanego w literaturze patentowej. Student zna w stopniu podstawowym zasady gramatyki języka angielskiego. Student potrafi przetłumaczyć na język polski prawa naukowe i definicje. Student potrafi w niewielkim stopniu porozumiewać sie w języku angielskim.
3,5Student zna podstawowe słownictwo dotyczące literatury patentowej. Student zna pozatekstowe środki przekazu informacji naukowo-technicznej, podstawową terminologię dotyczącą aparatury chemicznej i procesów chemicznych.
4,0Student potrafi przetłumaczyć na język polski fragmenty publikacji naukowej. Student zna podstawową gramatykę w angielszczyżnie naukowo-technicznej. Student potrafi w zadawalającym stopniu porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku angielskim.
4,5Student potrafi przetłumaczyć na język polski wybraną poblikację naukową. Student zna podstawową terminologię dotyczącą związów chemicznych, reakcji, aparatury chemicznej i procesów.
5,0Student potrafi przetłumaczyć na język polski patent, publikację naukową dotyczacą wybranego procesu chemicznego i porozumieć się w środowisku zawodowym w języku angielskim
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_A08a_U02Student potrafi przygotować w języku angielskim opracowanie problemów z zakresu technologii chemicznej, potrafi opracować dokumentację technologiczną procesu z zakresu ukończonej specjalności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U04Absolwent potrafi posługiwać się językiem obcym (angielskim) na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie studenta do tłumaczenia praw naukowych, patentów, publikacji naukowych
C-2Zapoznanie studenta z gramatyką w angielszczyżnie naukowej z naciskiem na terminologię chemiczną
C-3Zapoznanie studenta z pozatekstowymi środkami przekazu informacji naukowej
Treści programoweT-A-2Słownictwo naukowo-techniczne: aparatura laboratoryjna, związki chemiczne nieorganiczne i organiczne, właściwości fizyczno-chemiczne substancji chemicznych, inne słownictwo chemiczne - pisownia brytyjska i amerykańska
T-A-5Tekstowe środki przekazu informacji naukowo-technicznej: tłumaczenie praw i definicji naukowych
T-A-3Schemat publikacji naukowej, typowe zwroty stosowane w publikacji, słownik wyrazów występujących w publikacji naukowej
T-A-4Tłumaczenie patentów i zgłoszeń patentowych, typowe zwroty występujące w patencie zgłoszeniu patentowym
Metody nauczaniaM-1Objaśnienia lub wyjaśnienia
M-2Konsultacje z prowadzącym zajęcia
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena tłumaczenia wybranej publikacji naukowej na język polski
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowego słownictwa z języka angielskiego i nie posiada podstawowych wiadomości z gramatyki języka angielskiego. Student nie potrafi przygotować w języku polskim zagadnienia z zakresu technologii chemicznej.
3,0Student posiada podstawowy zasób słownictwa stosowanego w literaturze patentowej. Student zna w stopniu podstawowym zasady gramatyki jezyka angielskiego. Student potrafi przygotować w języku polskim opracowanie problemów z zakresu technologii chemicznej na bazie literatury patentowej.
3,5Student zna typowe zwroty występujące w publikacji naukowej. Student potrafi przygotować w języku polskim podstawowe zagadnienia z zakresu aparatury chemicznej na bazie literatury patentowej.
4,0Student potrafi przygotować w języku polskim opracowanie problemów z zakresu ukończonej specjalności dotyczące wybranego procesu chemicznego na bazie literatury patentowej w języku angielskim.
4,5Student potrafi opracować w języku polskim wybrane zagadnienie z zakresu technologii chemicznej na bazie literatury patentowej i publikacji naukowych w języku angielskim.
5,0Student potrafi opracować w języku polskim wybrane zagadnienie z zakresu aparatury chemicznej lub procesu chemicznego na bazie poblikacji naukowych i literatury patentowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_A08a_U03Student ma umiejętność posługiwania się słownictwem w języku angielskim z zakresu ukończonego kierunku.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U04Absolwent potrafi posługiwać się językiem obcym (angielskim) na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie studenta do tłumaczenia praw naukowych, patentów, publikacji naukowych
C-2Zapoznanie studenta z gramatyką w angielszczyżnie naukowej z naciskiem na terminologię chemiczną
Treści programoweT-A-7Pozatekstowe środki przekazu informacji naukowej
T-A-2Słownictwo naukowo-techniczne: aparatura laboratoryjna, związki chemiczne nieorganiczne i organiczne, właściwości fizyczno-chemiczne substancji chemicznych, inne słownictwo chemiczne - pisownia brytyjska i amerykańska
T-A-3Schemat publikacji naukowej, typowe zwroty stosowane w publikacji, słownik wyrazów występujących w publikacji naukowej
T-A-4Tłumaczenie patentów i zgłoszeń patentowych, typowe zwroty występujące w patencie zgłoszeniu patentowym
Metody nauczaniaM-1Objaśnienia lub wyjaśnienia
M-3Uzupenienie prezentacji studentów w postaci prezentacji wykładowcy
M-2Konsultacje z prowadzącym zajęcia
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena tłumaczenia wybranej publikacji naukowej na język polski
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie zaliczeń z nomenklatury i nazewnictwa poszczególnych działów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności posługiwania się podstawowym słownictwem z zakresu ukończonej specjalności.
3,0Student opanował podstawowe słownictwo stosowane w formułowaniu praw naukowych i definicji z zakresu wybranej specjalności.
3,5Student potrafi posługiwać się słownictwem występującym w literaturze patentowej z zakresu wybranej specjalności.
4,0Student potrafi posługiwać się podstawowym słownictwem występującym w publikacji naukowej z zakresu ukończonej specjalności. Student posiada podstawe wiadomości z zakresu gramatyki w angielszczyźnie naukowo-chemicznej.
4,5Student posiada umiejętność posługiwania się słownictwem dotyczącym nazw wybranych związków chemicznych, aparatury chemicznej, wybranych procesów technologicznych z zakresu ukończonej specjalności.
5,0Student posługuje się słownictwem występującym w publikacji naukowej i literaturze patentowej z zakresu ukończonej specjalności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_A08a_K01Student potrafi w interesujący sposób przygotować i przedstawić prezentację na zadany temat, posługując się właściwymi zwrotami naukowo-technicznymi w języku angielskim.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_K01Absolwent jest gotów krytycznie ocenić posiadaną wiedzę i odbierane treści, jest gotów do stałego poszerzania wiedzy w tym do samodzielnego jej uzupełniania
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do korzystania z bazy danych informacji naukowo-technicznej w języku angielskim
C-4Przygotowanie studenta do tłumaczenia praw naukowych, patentów, publikacji naukowych
C-5Zapoznanie studenta z możliwościami korzystania z bibliotecznych baz danych w celu zbierania przeglądu literaturowego
C-2Zapoznanie studenta z gramatyką w angielszczyżnie naukowej z naciskiem na terminologię chemiczną
C-3Zapoznanie studenta z pozatekstowymi środkami przekazu informacji naukowej
Treści programoweT-A-1Wprowadznie do zajęć audytoryjnych: przedstawienie zakresu materiału do zrealizowania, przedstawienie propozycji prac zaliczeniowych do wykonania, ustalenie formy zaliczeń
T-A-6Skróty powszechnie stosowane w anglojęzycznej literaturze naukowo-technicznej, wybrane akronimy
T-A-7Pozatekstowe środki przekazu informacji naukowej
T-A-2Słownictwo naukowo-techniczne: aparatura laboratoryjna, związki chemiczne nieorganiczne i organiczne, właściwości fizyczno-chemiczne substancji chemicznych, inne słownictwo chemiczne - pisownia brytyjska i amerykańska
T-A-5Tekstowe środki przekazu informacji naukowo-technicznej: tłumaczenie praw i definicji naukowych
T-A-3Schemat publikacji naukowej, typowe zwroty stosowane w publikacji, słownik wyrazów występujących w publikacji naukowej
T-A-4Tłumaczenie patentów i zgłoszeń patentowych, typowe zwroty występujące w patencie zgłoszeniu patentowym
Metody nauczaniaM-1Objaśnienia lub wyjaśnienia
M-3Uzupenienie prezentacji studentów w postaci prezentacji wykładowcy
M-2Konsultacje z prowadzącym zajęcia
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji z wybranej tematyki związnej z nazewnictwem i nomenklaturą chemiczną
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotował prezentacji w języku angielkim na zadany temat.
3,0Student przygotował i wygłosił prezentację w języku angielskim na zadany temat, przy czym wygłoszenie prezentacji polegało na odczytaniu treści zawartych na slajdach, a słownictwo użyte do przygotowania prezentacji było podstawowe. W treści prezentacji stwerdzono błędy.
3,5Student przygotował i wygłosił prezentację w języku angielskim na zadany temat, przy czym przy wygłoszaniu prezentacji student posiłkował się treściami zawartymi na slajdach, a słownictwo użyte do przygotowania prezentacji było podstawowe.
4,0Student przygotował i wygłosił prezentację w języku angielskim na zadany temat, posiłkując się samodzielnie przygotowanymi notatkami. Wszystkie zaprezentowane w prezentacji terminy zostały zapisane poprawnie.
4,5Student przygotował i wygłosił prezentację w języku angielskim na zadany temat, bez posiłkowania się notatkami lub infromacjami zawartymi na slajdach. Wszystkie zaprezentowane w prezentacji terminy zostały zapisane poprawnie.
5,0Student przygotował i w sposób interesujący wygłosił prezentację w języku angielskim na zadany temat, bez posiłkowania się notatkami lub infromacjami zawartymi na slajdach. Wszystkie zaprezentowane w prezentacji terminy zostały zapisane poprawnie. Student przygotował dodatkowe zadanie sprawdzające poziom zapamiętanych informacji.