Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Materials Science and Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Bio-inspired Materials & Structures:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Science and Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Bio-inspired Materials & Structures | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | basic knowledge of biology and chemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To familiarize the student with the basic concepts of biomimetics and nature-inspired structures |
C-2 | Preparing and delivering a presentation on biomimetics and bio-inspired structures |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Self-cleaning and superhydrofobic surfaces: preparation and characterization | 9 |
T-L-2 | Immobilisation of active compounds by molecular inclusion and emulsification | 3 |
T-L-3 | Bioimmobilisation of enzymes and living cells in hydrogel microcapsules – materials and methods | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Bioinspiration from nature: definitions and basic phenomena | 2 |
T-W-2 | Molecular design of biological and nano-materials | 3 |
T-W-3 | Bio-inspired intelligent and morphing structures | 3 |
T-W-4 | Functional surfaces in biology | 2 |
T-W-5 | Immobilisation of active compounds | 2 |
T-W-6 | Bioimmobilisation of enzymes and living cells | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in laboratory exercises | 15 |
A-L-2 | self -study of the literature | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 15 |
A-W-2 | self-study of the literature | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture with presentation |
M-2 | laboratory exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: continuous evaluation |
S-2 | Ocena podsumowująca: questions, problem solving |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C25_W01 the student defines the basic concepts related to biomimetics and bio-inspired structures | MSE_1A_W03 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-3, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C25_U01 As a result of the conducted classes the student is able to characterize the most important aspects of biomimetics and structures inspired by nature | MSE_1A_U03 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-3, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C25_K01 the student is able to work in a team, is prepared to use and constantly acquire knowledge in any professional environment related to engineering of biomaterials | MSE_1A_K02 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-3, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C25_W01 the student defines the basic concepts related to biomimetics and bio-inspired structures | 2,0 | |
3,0 | Positive grade of the final test (more than 55% correct answers) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C25_U01 As a result of the conducted classes the student is able to characterize the most important aspects of biomimetics and structures inspired by nature | 2,0 | |
3,0 | Positive evaluation of the laboratoty report. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C25_K01 the student is able to work in a team, is prepared to use and constantly acquire knowledge in any professional environment related to engineering of biomaterials | 2,0 | |
3,0 | Positive grade of the final test and exam (more than 55% correct answers) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Y. Bar-Cohen, Biomimetics Biologically Inspired Technologies, CRC Taylor&Francis, New York, 2006
- Wise D.L., Biomaterials and Bioengineering Handbook, Marcel Dekker, New York, 2000
- Andrew J. Ruys, Biomimetic biomaterials: Structure and Applications, Woodhead Publishing Limited, 2013