Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Materials Science and Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Intro to Experimental Methods: Biomaterials Emphasis:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Science and Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Intro to Experimental Methods: Biomaterials Emphasis | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of the basic course in mathematics, physics and chemistry at the elementary level |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The purpose of the corse is to enrich the students' knowledgeand skills in experimental biomaterials including the main groups of enginering materials |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Viscosity Measurement Using a Brookfield Viscometer | 5 |
T-L-2 | Refractive index of selected materials and its changes during crystallization | 5 |
T-L-3 | Mechanical properties of biomaterials (tensile properties as a function of temperature) | 5 |
T-L-4 | Acid and alkaline hydrolysis of biocellulose. | 5 |
T-L-5 | Functionalization of biocellulose by metal oxide nanoparticles. | 5 |
T-L-6 | Morphology characterisation of synthesized samples. | 5 |
T-L-7 | Mechanical properties testing of biomaterials | 15 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nanoceramics: Nanocrystalline Functional Oxide Materials, Compound Crystals | 3 |
T-W-2 | Organic Nanomaterials | 2 |
T-W-3 | Evaluation of mechanical properties of biomaterials | 5 |
T-W-4 | Nanocomposites as Implant Materials | 3 |
T-W-5 | Nanofiber Biomaterials | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in lectures | 45 |
A-L-2 | individual literature studies | 20 |
A-L-3 | consultations | 10 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Individual literature studies | 5 |
A-W-3 | preparing for tests | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lectures with presentation |
M-2 | subject discussion during lectures and laboratories |
M-3 | self studies |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: written completion of lectures and laboratories |
S-2 | Ocena formująca: laboratory reports |
S-3 | Ocena formująca: student activity during laboratories |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C09b_W01 basic knowledge in experimental bioomaterials including various groups of enginering materials | MSE_1A_W07, MSE_1A_W02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C09b_U01 skills in synthesis and characterization of biomaterials including various groups of enginering materials | MSE_1A_U03, MSE_1A_U07 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C09b_K01 The student understands the importance of fabrication and application of engineering biomaterials | MSE_1A_K02 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C09b_W01 basic knowledge in experimental bioomaterials including various groups of enginering materials | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C09b_U01 skills in synthesis and characterization of biomaterials including various groups of enginering materials | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C09b_K01 The student understands the importance of fabrication and application of engineering biomaterials | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Yiu-Wing Mai and Zhong-Zhen Yu, Polymer nanocomposites, Woodhead Publishing Inc., 2006
- Robert Vajtai Ed., Springer Handbook of Nanomaterials, Springer, 2013
- Mahmood Aliofkhazraei, Handbook of Nanoparticles, Springer, 2016
- Kantesh Balani, BIOSURFACES A Materials Science and Engineering Perspective, Wiley, 2015