Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S1)
Sylabus przedmiotu Projekt–Technologia polimerów i żywic reaktywnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projekt–Technologia polimerów i żywic reaktywnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu chemii organicznej oraz chemii fizycznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z zasadami projektowania procesów wytwarzania lub przetwarzania tworzyw sztucznych termoplastycznych lub reaktywnych |
C-2 | Kształtowanie umiejetności tworzenia opisów technologicznych i inżynierskich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Samodzielne zaprojektowanie procesu wytwarzania względnie przetwarzania jednego z powszechnie używanych tworzyw sztucznych termoplastycznych lub reaktywnych z uwzględnieniem: - analizy właściwości produktu i właściwości substratów, - opracowania sekwencji operacji technologicznych i przepływu substratów, produktów, energii i mediów pomocniczych i odpadów, - doboru zasadniczych aparatów, maszyn i urządzeń, - sporządzenia bilansów masowych i energetycznych w przebiegu procesu, - zagadnień BHP w przebiegu procesu, - najważniejszych elementów organizacji zatrudnienia. | 13 |
T-P-2 | Zaliczenie | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział studenta w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Analiza dostepnej literatury związanej z tematem projektu | 25 |
A-P-3 | Konsultacje | 15 |
A-P-4 | Redakcja opracowania | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda praktyczna: metoda projektów |
M-2 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienia lub wyjaśnienia |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_1A_C30_W01 Student zna metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich związanych z inżynierią polimerowych materiałów konstrukcyjnych | IMiN_1A_W03, IMiN_1A_W07 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_1A_C30_U01 Student potrafi przygotować dokumentację techniczną opisującą realizację techniczną danej technologii | IMiN_1A_U09, IMiN_1A_U13, IMiN_1A_U01 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_1A_C30_K01 Odpowiednio określa priorytety w rozwiązywaniu wyznaczonego zadania. | IMiN_1A_K01, IMiN_1A_K02 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_1A_C30_W01 Student zna metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich związanych z inżynierią polimerowych materiałów konstrukcyjnych | 2,0 | |
3,0 | student zna podstawowe rodzaje polimerów termoplastycznych i reaktywnych i potrafi uzasadnić wybór technologii otrzymywania/wytwarzania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_1A_C30_U01 Student potrafi przygotować dokumentację techniczną opisującą realizację techniczną danej technologii | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi opracować dokumentację techniczną technologii otrzymywania/wytwarzania polimerów termoplastycznych lub reaktywnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_1A_C30_K01 Odpowiednio określa priorytety w rozwiązywaniu wyznaczonego zadania. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi określić tylko podstawowe prioryty w rozwiazywaniu wyznaczonego zadania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kucharski S., Głowiński J., Podstawy obliczeń projektowych w technologii chemicznej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2005
- Praca zbior. pod red. Synoradzkiego L., Wisialskiego J., Projektowanie procesów technologicznych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006