Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S1)
Sylabus przedmiotu Dyspersje nanocząstek i żele polimerowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Dyspersje nanocząstek i żele polimerowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Piegat <Agnieszka.Piegat@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z tematyką związaną ze stabilnością dyspersji - metodami ich otrzymywania i charakterystyki |
C-2 | zapoznanie studentów z tematyką żeli polimerowych - otrzymywanie, charakterstyka, zastosowanie |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności opracowania i analizy wyników w zakresie omawianych technik |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Otrzymywanie dyspersji wybranych nanonapełniaczy i ich charakterystyka | 3 |
T-L-2 | Wyznaczanie potencjału Zeta nanocząstek w funkcji pH | 3 |
T-L-3 | Pomiar lepkości żeli polimerowych na wiskozymetrze Brookfielda | 3 |
T-L-4 | Badania stopnia pęcznienia i chłonności wody hydrożeli polimerowych | 3 |
T-L-5 | Zastosowanie żeli polimerowych do usuwania cząstek i nanocząstek ze środowiska wodnego - badania flokulacyjne | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | udział w zajęciach | 15 |
A-L-2 | opracowanie wyników z laboratorium i przygotowanie sprawozdań | 7 |
A-L-3 | przygotowanie do zajęć laboratoryjnych | 6 |
A-L-4 | Konsultacje | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena na podstawie zaliczenia z poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych |
S-2 | Ocena formująca: ocena przygotowanych sprawozdań |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_1A_C21_W01 Student objaśnia i charakteryzuje zjawiska zachodzące w układach dyspersyjnych i żelach polimerowych na etapie ich otrzymywania, przechowywania i wykorzystania | IMiN_1A_W03 | — | — | C-1, C-2 | T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_1A_C21_U01 Student potrafi opracować i analizować wyniki dotyczące dyspersji i żeli polimerowych oraz wyciagać wnioski na ich podstawie | IMiN_1A_U03 | — | — | C-3 | T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_1A_C21_W01 Student objaśnia i charakteryzuje zjawiska zachodzące w układach dyspersyjnych i żelach polimerowych na etapie ich otrzymywania, przechowywania i wykorzystania | 2,0 | |
3,0 | Student otrzymał 55-64% punktów z zaliczeń poszczególnych cwiczeń laboratoryjnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_1A_C21_U01 Student potrafi opracować i analizować wyniki dotyczące dyspersji i żeli polimerowych oraz wyciagać wnioski na ich podstawie | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie prezentuje "suche" wyniki, nie rpezentując ich analizy. Wyciągane wnioski są ogólne i podstawowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- W. Przygocki. A. Włochowicz, Fizyka polimerów, PWN, Warszawa, 2001
Literatura dodatkowa
- S. Minko, Responsive polymer materials. Design and application, Blackwell Publishing, Oxford, 2006
- Materiały dydaktyczne do ćwiczeń