Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy chemii nieorganicznej (zajęcia uzupełniające):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy chemii nieorganicznej (zajęcia uzupełniające)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Chemii Nieorganicznej i Analitycznej
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Bosacka <Monika.Bosacka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 20 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawową wiedzę z zakresu chemii, fizyki i matematyki na poziomie szkoły ponadpodstawowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem zajęć uzupełniających z podstaw chemii nieorganicznej jest przypomnienie, uzupełnienie braków oraz ugruntowanie podstawowych pojęć z przedmiotu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przepisy BHP i regulamin pracy studenta w laboratorium. Zapoznanie się z podstawowym sprzętem i techniką pracy w laboratorium. Typy reakcji chemicznych - demonstracja podstawowych typów reakcji chemicznych4
T-L-2Typy reakcji chemicznych. Reakcje kwasów utleniających i nieutleniających z metalami. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych wodorotlenków. Amfoteryczność wybranych wodorotlenków. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych soli.4
T-L-3Reakcje utleniania i redukcji. Przeprowadzenie wskazanych reakcji oraz zapisanie odpowiednich równań i dobranie współczynników stechiometrycznych. Wskazanie utleniacza i reduktora.4
T-L-4Podstawowe operacje w analizie chemicznej (wytrącanie, dekantacja, przemywanie, suszenie i rozpuszczanie osadów)4
T-L-5Zastosowanie podstawowych operacji w preparatyce wskazanej soli.4
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
20

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia audytoryjne. Rozwiązywanie zadań obliczeniowych i problemowych z zakresu chemii nieorganicznej.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżące sprawdzanie aktywności studentów w czasie zajęć (ocena ciągła, obserwacja pracy w grupie).
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_U01_W01
Student ma wiedzę dotyczącą pojęć i zagadnień chemii ogólnej i nieorganicznej
C-1T-L-3, T-L-2M-1S-1, S-2
ICHP_1A_U01_W02
Student ma wiedzę dotyczącą nazewnictwa związków nieorganicznych i ich zapisywania oraz zapisywania i bilansowania równań reakcji chemicznych.
T-L-3, T-L-2M-1S-2
ICHP_1A_U01_W03
Student ma wiedzę dotyczącą rozwiązywania zadań z zakresu stechiometrii i stężęń roztworów
C-1T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-5M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_U01_U01
Student potrafi zdefiniować pojęcia i zagadnienia dotyczące chemii ogólnej i nieorganicznej
C-1T-L-3, T-L-2M-1S-1, S-2
ICHP_1A_U01_U02
Student potrafi zastosować w praktyce zasady nazewnictwa związków nieorganicznych, zapisywać i bilansować równania reakcji chemicznych
C-1T-L-3, T-L-2M-1S-1, S-2
ICHP_1A_U01_U03
Student potrafi rozwiązywać zadania z zakresu stechiometrii i stężeń roztworów
C-1T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_U01_K01
Student będzie zdeterminowany do ciągłego poszerzania swojej wiedzy oraz będzie motywował do tego inne osoby
C-1T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-5M-1S-1
ICHP_1A_U01_K02
Student nabędzie aktywną postawę do pracy samodzielnej oraz w zespole nad wyznaczonym zadaniem
C-1T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-5M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_U01_W01
Student ma wiedzę dotyczącą pojęć i zagadnień chemii ogólnej i nieorganicznej
2,0
3,0Student posiada dostateczną wiedzę na temat pojęć i zagadnień chemii ogólnej i nieorganicznej
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_U01_W02
Student ma wiedzę dotyczącą nazewnictwa związków nieorganicznych i ich zapisywania oraz zapisywania i bilansowania równań reakcji chemicznych.
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu potrafii zastosować nazewnictwo związków nieorganicznych oraz zapisać i zbilansować równania reakcji chemicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_U01_W03
Student ma wiedzę dotyczącą rozwiązywania zadań z zakresu stechiometrii i stężęń roztworów
2,0
3,0Student posiada dostateczną wiedzę dotyczącą rozwiązywania zadań z zakresu stechiometrii i stężeń roztworów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_U01_U01
Student potrafi zdefiniować pojęcia i zagadnienia dotyczące chemii ogólnej i nieorganicznej
2,0
3,0Student potrafi w podstawowym stopniu zdefiniować podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące chemii ogólnej i nieorganicznej
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_U01_U02
Student potrafi zastosować w praktyce zasady nazewnictwa związków nieorganicznych, zapisywać i bilansować równania reakcji chemicznych
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym zastosować w praktyce zasady nazewnictwa związków nieorganicznych, zapisywać i bilansować równania reakcji chemicznych
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_U01_U03
Student potrafi rozwiązywać zadania z zakresu stechiometrii i stężeń roztworów
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym rozwiązywać zadania z zakresu stechiometrii oraz stężeń roztworów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_U01_K01
Student będzie zdeterminowany do ciągłego poszerzania swojej wiedzy oraz będzie motywował do tego inne osoby
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym będzie zdeterminowany do ciągłego poszerzania swojej wiedzy oraz w stopniu podstawowym będzie motywował do tego inne osoby
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_U01_K02
Student nabędzie aktywną postawę do pracy samodzielnej oraz w zespole nad wyznaczonym zadaniem
2,0
3,0Student nabył w stopniu podstawowym aktywną postaawę do pracy samodzielnej oraz w zespole nad wyznaczonym zadaniem
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. K. M. Pazdro, Zbiór zadań z chemii dla liceów i techników, Oficyna Edukacyjna Krzysztof Pazdro, Warszawa, 2019, XI
  2. K. M. Pazdro, A. Rola-Noworyta, Chemia. Repetytorium dla przyszłych maturzystów i studentów., Oficyna edukacyjna Krzysztof Pazdro, Warszawa, 2014, I
  3. K. M. Pazdro, A. Rola-Noworyta, Akademicki zbiór zadań z chemii ogólnej, Oficyna Edukacyjna Krzysztof Pazdro, Warszawa, 2013, I
  4. red. A. Sliwa, Zbiór zadań z chemii ogólnej i analitycznej., PWN, Warszawa, 1987, II
  5. A. Persona, J. Reszko-Zygmunt, T. Gęca, Zbiór zadań z chemii ogólnej i analitycznej z pełnymi rozwiązaniami, Andrzej Persona, 2019, II
  6. Z. Bądkowska, E. Koliński, M. Wojnowska, Obliczenia z chemii nieorganicznej, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1996, VII

Literatura dodatkowa

  1. A. Bielański, Podstawy chemii nieorganicznej, PWN, Warszawa, 1998, III
  2. J. D. Lee, Zwięzła chemia nieorganiczna, PWN, Warszawa, 1999, V

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przepisy BHP i regulamin pracy studenta w laboratorium. Zapoznanie się z podstawowym sprzętem i techniką pracy w laboratorium. Typy reakcji chemicznych - demonstracja podstawowych typów reakcji chemicznych4
T-L-2Typy reakcji chemicznych. Reakcje kwasów utleniających i nieutleniających z metalami. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych wodorotlenków. Amfoteryczność wybranych wodorotlenków. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych soli.4
T-L-3Reakcje utleniania i redukcji. Przeprowadzenie wskazanych reakcji oraz zapisanie odpowiednich równań i dobranie współczynników stechiometrycznych. Wskazanie utleniacza i reduktora.4
T-L-4Podstawowe operacje w analizie chemicznej (wytrącanie, dekantacja, przemywanie, suszenie i rozpuszczanie osadów)4
T-L-5Zastosowanie podstawowych operacji w preparatyce wskazanej soli.4
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
20
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_U01_W01Student ma wiedzę dotyczącą pojęć i zagadnień chemii ogólnej i nieorganicznej
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć uzupełniających z podstaw chemii nieorganicznej jest przypomnienie, uzupełnienie braków oraz ugruntowanie podstawowych pojęć z przedmiotu
Treści programoweT-L-3Reakcje utleniania i redukcji. Przeprowadzenie wskazanych reakcji oraz zapisanie odpowiednich równań i dobranie współczynników stechiometrycznych. Wskazanie utleniacza i reduktora.
T-L-2Typy reakcji chemicznych. Reakcje kwasów utleniających i nieutleniających z metalami. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych wodorotlenków. Amfoteryczność wybranych wodorotlenków. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych soli.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne. Rozwiązywanie zadań obliczeniowych i problemowych z zakresu chemii nieorganicznej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżące sprawdzanie aktywności studentów w czasie zajęć (ocena ciągła, obserwacja pracy w grupie).
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada dostateczną wiedzę na temat pojęć i zagadnień chemii ogólnej i nieorganicznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_U01_W02Student ma wiedzę dotyczącą nazewnictwa związków nieorganicznych i ich zapisywania oraz zapisywania i bilansowania równań reakcji chemicznych.
Treści programoweT-L-3Reakcje utleniania i redukcji. Przeprowadzenie wskazanych reakcji oraz zapisanie odpowiednich równań i dobranie współczynników stechiometrycznych. Wskazanie utleniacza i reduktora.
T-L-2Typy reakcji chemicznych. Reakcje kwasów utleniających i nieutleniających z metalami. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych wodorotlenków. Amfoteryczność wybranych wodorotlenków. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych soli.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne. Rozwiązywanie zadań obliczeniowych i problemowych z zakresu chemii nieorganicznej.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu potrafii zastosować nazewnictwo związków nieorganicznych oraz zapisać i zbilansować równania reakcji chemicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_U01_W03Student ma wiedzę dotyczącą rozwiązywania zadań z zakresu stechiometrii i stężęń roztworów
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć uzupełniających z podstaw chemii nieorganicznej jest przypomnienie, uzupełnienie braków oraz ugruntowanie podstawowych pojęć z przedmiotu
Treści programoweT-L-3Reakcje utleniania i redukcji. Przeprowadzenie wskazanych reakcji oraz zapisanie odpowiednich równań i dobranie współczynników stechiometrycznych. Wskazanie utleniacza i reduktora.
T-L-4Podstawowe operacje w analizie chemicznej (wytrącanie, dekantacja, przemywanie, suszenie i rozpuszczanie osadów)
T-L-2Typy reakcji chemicznych. Reakcje kwasów utleniających i nieutleniających z metalami. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych wodorotlenków. Amfoteryczność wybranych wodorotlenków. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych soli.
T-L-5Zastosowanie podstawowych operacji w preparatyce wskazanej soli.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne. Rozwiązywanie zadań obliczeniowych i problemowych z zakresu chemii nieorganicznej.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada dostateczną wiedzę dotyczącą rozwiązywania zadań z zakresu stechiometrii i stężeń roztworów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_U01_U01Student potrafi zdefiniować pojęcia i zagadnienia dotyczące chemii ogólnej i nieorganicznej
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć uzupełniających z podstaw chemii nieorganicznej jest przypomnienie, uzupełnienie braków oraz ugruntowanie podstawowych pojęć z przedmiotu
Treści programoweT-L-3Reakcje utleniania i redukcji. Przeprowadzenie wskazanych reakcji oraz zapisanie odpowiednich równań i dobranie współczynników stechiometrycznych. Wskazanie utleniacza i reduktora.
T-L-2Typy reakcji chemicznych. Reakcje kwasów utleniających i nieutleniających z metalami. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych wodorotlenków. Amfoteryczność wybranych wodorotlenków. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych soli.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne. Rozwiązywanie zadań obliczeniowych i problemowych z zakresu chemii nieorganicznej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżące sprawdzanie aktywności studentów w czasie zajęć (ocena ciągła, obserwacja pracy w grupie).
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w podstawowym stopniu zdefiniować podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące chemii ogólnej i nieorganicznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_U01_U02Student potrafi zastosować w praktyce zasady nazewnictwa związków nieorganicznych, zapisywać i bilansować równania reakcji chemicznych
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć uzupełniających z podstaw chemii nieorganicznej jest przypomnienie, uzupełnienie braków oraz ugruntowanie podstawowych pojęć z przedmiotu
Treści programoweT-L-3Reakcje utleniania i redukcji. Przeprowadzenie wskazanych reakcji oraz zapisanie odpowiednich równań i dobranie współczynników stechiometrycznych. Wskazanie utleniacza i reduktora.
T-L-2Typy reakcji chemicznych. Reakcje kwasów utleniających i nieutleniających z metalami. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych wodorotlenków. Amfoteryczność wybranych wodorotlenków. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych soli.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne. Rozwiązywanie zadań obliczeniowych i problemowych z zakresu chemii nieorganicznej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżące sprawdzanie aktywności studentów w czasie zajęć (ocena ciągła, obserwacja pracy w grupie).
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym zastosować w praktyce zasady nazewnictwa związków nieorganicznych, zapisywać i bilansować równania reakcji chemicznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_U01_U03Student potrafi rozwiązywać zadania z zakresu stechiometrii i stężeń roztworów
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć uzupełniających z podstaw chemii nieorganicznej jest przypomnienie, uzupełnienie braków oraz ugruntowanie podstawowych pojęć z przedmiotu
Treści programoweT-L-3Reakcje utleniania i redukcji. Przeprowadzenie wskazanych reakcji oraz zapisanie odpowiednich równań i dobranie współczynników stechiometrycznych. Wskazanie utleniacza i reduktora.
T-L-4Podstawowe operacje w analizie chemicznej (wytrącanie, dekantacja, przemywanie, suszenie i rozpuszczanie osadów)
T-L-1Przepisy BHP i regulamin pracy studenta w laboratorium. Zapoznanie się z podstawowym sprzętem i techniką pracy w laboratorium. Typy reakcji chemicznych - demonstracja podstawowych typów reakcji chemicznych
T-L-2Typy reakcji chemicznych. Reakcje kwasów utleniających i nieutleniających z metalami. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych wodorotlenków. Amfoteryczność wybranych wodorotlenków. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych soli.
T-L-5Zastosowanie podstawowych operacji w preparatyce wskazanej soli.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne. Rozwiązywanie zadań obliczeniowych i problemowych z zakresu chemii nieorganicznej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżące sprawdzanie aktywności studentów w czasie zajęć (ocena ciągła, obserwacja pracy w grupie).
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym rozwiązywać zadania z zakresu stechiometrii oraz stężeń roztworów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_U01_K01Student będzie zdeterminowany do ciągłego poszerzania swojej wiedzy oraz będzie motywował do tego inne osoby
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć uzupełniających z podstaw chemii nieorganicznej jest przypomnienie, uzupełnienie braków oraz ugruntowanie podstawowych pojęć z przedmiotu
Treści programoweT-L-3Reakcje utleniania i redukcji. Przeprowadzenie wskazanych reakcji oraz zapisanie odpowiednich równań i dobranie współczynników stechiometrycznych. Wskazanie utleniacza i reduktora.
T-L-4Podstawowe operacje w analizie chemicznej (wytrącanie, dekantacja, przemywanie, suszenie i rozpuszczanie osadów)
T-L-1Przepisy BHP i regulamin pracy studenta w laboratorium. Zapoznanie się z podstawowym sprzętem i techniką pracy w laboratorium. Typy reakcji chemicznych - demonstracja podstawowych typów reakcji chemicznych
T-L-2Typy reakcji chemicznych. Reakcje kwasów utleniających i nieutleniających z metalami. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych wodorotlenków. Amfoteryczność wybranych wodorotlenków. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych soli.
T-L-5Zastosowanie podstawowych operacji w preparatyce wskazanej soli.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne. Rozwiązywanie zadań obliczeniowych i problemowych z zakresu chemii nieorganicznej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżące sprawdzanie aktywności studentów w czasie zajęć (ocena ciągła, obserwacja pracy w grupie).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym będzie zdeterminowany do ciągłego poszerzania swojej wiedzy oraz w stopniu podstawowym będzie motywował do tego inne osoby
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_U01_K02Student nabędzie aktywną postawę do pracy samodzielnej oraz w zespole nad wyznaczonym zadaniem
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć uzupełniających z podstaw chemii nieorganicznej jest przypomnienie, uzupełnienie braków oraz ugruntowanie podstawowych pojęć z przedmiotu
Treści programoweT-L-3Reakcje utleniania i redukcji. Przeprowadzenie wskazanych reakcji oraz zapisanie odpowiednich równań i dobranie współczynników stechiometrycznych. Wskazanie utleniacza i reduktora.
T-L-4Podstawowe operacje w analizie chemicznej (wytrącanie, dekantacja, przemywanie, suszenie i rozpuszczanie osadów)
T-L-2Typy reakcji chemicznych. Reakcje kwasów utleniających i nieutleniających z metalami. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych wodorotlenków. Amfoteryczność wybranych wodorotlenków. Wytrącanie trudnorozpuszczalnych soli.
T-L-5Zastosowanie podstawowych operacji w preparatyce wskazanej soli.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne. Rozwiązywanie zadań obliczeniowych i problemowych z zakresu chemii nieorganicznej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżące sprawdzanie aktywności studentów w czasie zajęć (ocena ciągła, obserwacja pracy w grupie).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student nabył w stopniu podstawowym aktywną postaawę do pracy samodzielnej oraz w zespole nad wyznaczonym zadaniem
3,5
4,0
4,5
5,0