Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N2)
specjalność: Inżynieria procesowa
Sylabus przedmiotu Praca magisterska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna i procesowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca magisterska | ||
Specjalność | Inżynieria procesowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów z semestru I oraz II |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności inżynieria procesowa, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich |
C-2 | Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejetność posługiwania się literatura fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych. | 0 |
T-PD-2 | Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierającej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia, które stanowi przedmiot pracy. Zestawienie przez studenta cytowanej w pracy literatury. | 0 |
T-PD-3 | Sformułowanie przez studenta podstawowowych założeń, które powinny ujmować sprecyzowanie rozwiązywanego przez niego problemu. | 0 |
T-PD-4 | W zależności od specyfiki pracy wykonanie przez studenta części pomiarowej/projektowej lub obliczeniowej pracy. | 0 |
T-PD-5 | Przeprowadzenie przez studenta analizy otrzymanych wyników pracy. Sformułowanie przez studenta wniosków końcowych. | 0 |
T-PD-6 | Wykonanie przez studenta oprawy graficznej pracy dyplomowej. Zestawienie tabel i innych załączników pracy dyplomowej. | 0 |
T-PD-7 | Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej. | 0 |
T-PD-8 | Przygotowanie się studenta do obrony pracy magisterskiej | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Zebranie i przeanalizowanie literatury przedmiotu stanowiącej przedmiot pracy magisterskiej | 60 |
A-PD-2 | W zależności od specyfiki wykonywanej pracy wykonanie pomiarów/ projektu lub obliczeń | 150 |
A-PD-3 | Przeprowadzenie analizy otrzymanych wyników pracy | 90 |
A-PD-4 | Zredagowanie pracy magisterskiej | 100 |
A-PD-5 | Konsultowanie wyników pracy na poszczególnych etapach jej wykonywania z promotorem | 60 |
A-PD-6 | Przygotowanie się do obrony pracy magisterskiej | 40 |
500 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca studenta |
M-2 | Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C03-18_W03 Student potrafi opisać modele procesów fizycznych i z przemianą chemiczną z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej | ICHP_2A_W03 | — | — | C-1 | T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C03-18_U01 student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | ICHP_2A_U01 | — | — | C-2 | T-PD-2, T-PD-7 | M-2, M-1 | S-1 |
ICHP_2A_C03-18_U11 Student potrafi weryfikowć koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inzynieria procesowa | ICHP_2A_U11 | — | — | C-2, C-1 | T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C03-18_K01 student rozumie potrzebę ciagłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | ICHP_2A_K01 | — | — | C-2, C-1 | T-PD-8, T-PD-7 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C03-18_W03 Student potrafi opisać modele procesów fizycznych i z przemianą chemiczną z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej | 2,0 | nie potrafi opisać modeli procesowych |
3,0 | potrafi wymienić podstawowe modele procesowe | |
3,5 | potrafi wymienić modele procesowe i napisać podstawowe równania | |
4,0 | potrafi wymienić modele procesowe i przedstawić ich wady i zalety | |
4,5 | potrafi wymienić i zinterpretować poszczególne modele procesowe | |
5,0 | potrafi wymienić i zinterpretować złożone modele procesowe |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C03-18_U01 student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | 2,0 | student nie potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacji z literatury |
3,0 | student potrafi pozyskiwać informacje z literatury w stopniu podstawowym | |
3,5 | student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i oceniać je w podstawowym stopniu | |
4,0 | student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury w języku polskim | |
4,5 | student potrafi pozyskiwać i krytycznie opracować informacje z literatury z wybranych źródeł | |
5,0 | student potrafi pozyskiwać informacje z literatury z różnych źrodeł i krytycznie analizować materiał obcojęzyczny | |
ICHP_2A_C03-18_U11 Student potrafi weryfikowć koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inzynieria procesowa | 2,0 | student nie potrafi weryfikować koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa |
3,0 | student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa w stopniu podstawowym | |
3,5 | student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa w stopniu więcej niż podstawowym | |
4,0 | student potrafi weryfikować różne koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa | |
4,5 | student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa | |
5,0 | student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa w stopniu zaawansowanym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C03-18_K01 student rozumie potrzebę ciagłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | 2,0 | student nie rozumie potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego |
3,0 | student w podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | |
3,5 | student w więcej niż podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | |
4,0 | student w szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | |
4,5 | student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | |
5,0 | student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego i wykazuje kreatywną postawę w tym kierunku |
Literatura podstawowa
- Brandt S., Analiza danych. Wydanie drugie zmienione, PWN, Warszawa, 2002, ISBN 83-01-12986-7
- Klonecki W., Statystyka dla inżynierów, PWN, Warszawa, 1999, ISBN 83-01-12754-6
- Kukiełka L., Podstawy badań inżynierskich, PWN, Warszawa, 2002, ISBN 83-01-13749-5
- Praca zbiorowa pod red. J. Kamińskiej-Szmaj, Słownik ortograficzno-gramatyczny języka polskiego z zasadami ortografii i interpunkcji, Wydawnictwo EUROPA, Wrocław, 2002
- Domański P., English: Science and Technology, WNT, Warszawa, 1996, ISBN 83-204-1968-9
- Seidel K-H., Słownik techniczny angielsko-polski i polsko-angielski, Wydawnictwo REA s.j., Warszawa, 2005, ISBN 83-7141-523-0
- Praca zbiorowa pod red. J. Linde-Usiekniewicz, Wielki Słownik Angielsko-Polski PWN-Oxford, PWN, Warszawa, 2002, ISBN 83-01-13708-8
Literatura dodatkowa
- Nowak R., Statystyka dla fizyków, PWN, Warszawa, 2002, ISBN 83-0`-13702-9
- Praca zbiorowa pod red. M. Bańko, Inny słownik języka polskiego PWN, t. I oraz t. II, PWN, Warszawa, 2000
- Miodek J., Słownik Ojczyzny Polszczyzny, Wydawnictwo EUROPA, Wrocława, 2002, ISBN 83-87977-92-6