Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N2)
specjalność: Inżynieria procesów w technologiach przetwórczych
Sylabus przedmiotu Odpylanie gazów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna i procesowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Odpylanie gazów | ||
Specjalność | Procesy i urządzenia w ochronie środowiska | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Konopacki <mkonopacki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowy kurs fizyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zpoznanie studentów z włsnościami pyłów, metodami odpylania i urządzeniami odpylającymi |
C-2 | umiejętnośś projektowania podstawowych konstrukcji odpylaczy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | projekt odpylacza, informacje wstępne, podział tematów | 1 |
T-P-2 | Dobór urządzenia odpylającego | 1 |
T-P-3 | Obliczenia projektowe | 7 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Źródła powstawania pyłów i ich oddziaływanie na środowisko naturalne. Podział aerozoli i metod odpylania. Podstawowe własności ziarna pyłu i warstwy pyłu. Wielkości charakteryzujące odpylacze. Ruch ziaren pyłu w gazie. | 2 |
T-W-2 | Odpylanie grawitacyjne - komory osadcze, komory Howarda - działanie, podstawowe typy, obliczenia, zastosowanie. | 1 |
T-W-3 | Rozdział bezwładnościowy pyłów. | 1 |
T-W-4 | Separacja odśrodkowa pyłów - cyklony, cyklony przeciwbieżne, baterie cyklonów i multicyklony - zasada działania, rozkłady prędkości, zastosowanie przemysłowe, charakterystyczne wymiary i ich obliczanie. | 2 |
T-W-5 | Filtracja zapylonych gazów. Mechanizm działania filtrów suchych. Materiały filtracyjne, budowa i zasada działania filtrów tkaninowych. | 1 |
T-W-6 | Elektrofiltry - działanie, budowa i zastosowanie przemysłowe. Porównanie metod filtracyjnych i podstawy doboru filtrów. | 2 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | smodzielna realizacja zadania projektowego | 13 |
A-P-3 | konsultacje | 3 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | studia literaturowe | 4 |
A-W-3 | praca własna | 6 |
A-W-4 | pzrygotowanie do zaliczenia | 4 |
A-W-5 | konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wyklad informacyjny |
M-2 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny |
S-2 | Ocena podsumowująca: końcowe zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICPN_2A_C07-08_W01 student potrafi zdefiniować i omówić podstawowe pjęcia dotyczace własnosci pyłów, ich ruch w gazie, scharakteryzować metody i uzrzadzenia odpylające | ICHP_2A_W10, ICHP_2A_W07, ICHP_2A_W09 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-6, T-W-5, T-W-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICPN_2A_C07-08_U01 powinien umieć przeprowadziś podstawowe obliczenia i dobrać, odpowiednie do zadanego zapylaenia, urządzenie odpylające | ICHP_2A_U10, ICHP_2A_U11, ICHP_2A_U19 | — | — | C-2 | T-P-3, T-P-2, T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICPN_2A_C07-08_K01 student będzie miał świadomość skutków oddziaływania swych decyzji na otoczenie | ICHP_2A_K02 | — | — | C-2 | T-P-3 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICPN_2A_C07-08_W01 student potrafi zdefiniować i omówić podstawowe pjęcia dotyczace własnosci pyłów, ich ruch w gazie, scharakteryzować metody i uzrzadzenia odpylające | 2,0 | student nie potrafi zdefiniować i omówić podstawowych pjęcia dotyczacych własnosci pyłów i ich ruch w gazie, nie potrafi scharakteryzować metod i uzrzadzeń odpylających |
3,0 | student potrafi zdefiniować i omówić podstawowe pjęcia dotyczace własnosci pyłów, ich ruch w gazie, scharakteryzuje poprawnie metody i uzrządzenia odpylające | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICPN_2A_C07-08_U01 powinien umieć przeprowadziś podstawowe obliczenia i dobrać, odpowiednie do zadanego zapylaenia, urządzenie odpylające | 2,0 | nie umie przeprowadzić podstawowych obliczeń i dokonać doboru odpowiedniego do zadanego zapylaenia, urządzeniago odpylające |
3,0 | umie przeprowadzić podstawowye obliczenia i potrafi dokonać doboru odpowiedniego, do zadanego zapylaenia, urządzeniago odpylające | |
3,5 | umie przeprowadzić obliczenia i potrafi dokonać doboru odpowiedniego, do zadanego zapylaenia, urządzeniago odpylające | |
4,0 | umie przeprowadzić obliczenia i potrafi dokonać doboru odpowiedniego, do zadanego zapylaenia, urządzeniago odpylające oraz uzasadnić wybór | |
4,5 | umie przeprowadzić obliczenia rozszerzone i potrafi dokonać doboru odpowiedniego, do zadanego zapylaenia, urządzeniago odpylające oraz uzasadnić wybór | |
5,0 | umie przeprowadzić obliczenia rozszerzone i potrafi dokonać doboru odpowiedniego, do zadanego zapylaenia, urządzeniago odpylające oraz uzasadnić wybór i zaproponować inne rozwiązanie problemu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICPN_2A_C07-08_K01 student będzie miał świadomość skutków oddziaływania swych decyzji na otoczenie | 2,0 | |
3,0 | student ma świadomość skutków oddziaływania swych decyzji na otoczenie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- P. Kabsch, Odpylanie i odpylacze, WNT, Warszawa, 1992
- J. Warych, Oczyszczanie odlotowych gazów odlotowych, WNT, Warszawa, 1994
- J. Warych, Procesy oczyszczania gazow, WNT, Warszawa, 1999