Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N2)
specjalność: Inżynieria procesów w technologiach przetwórczych

Sylabus przedmiotu Mieszanie i mieszalniki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mieszanie i mieszalniki
Specjalność Inżynieria procesowa
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Cudak <Magdalena.Cudak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 9 1,00,44zaliczenie
wykładyW1 18 2,00,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy inzynierii procesowej
W-2Podstawy aparatury procesowej
W-3Podstawy inżynierii reaktorów chemicznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą w zakresie mieszania płynów i mieszalników
C-2Ukształtowanie u studentów umiejętności doboru i projektowania mieszalników o różnym zastosowaniu w obszarze inżynierii procesowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Student wykonuje obliczenia projektowe w zakresie jednego z wymienionych tematów projektowych: (1) Mieszalnik z płaszczem grzejnym; (2) Mieszalnik z wężownicą; (3) Mieszalnik z mieszadłem szybkoobrotowym; (4) Mieszalnik z mieszadłem wolnoobrotowym; (5) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-ciało stałe; (6) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-gaz; (7) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-ciecz; (8) Mieszalnik do mieszania układu trójfazowego9
9
wykłady
T-W-1Pojecia podstawowe i definicje. Liczby kryterialne używane w procesach mieszania. Obliczanie lepkości płynu w mieszalniku1
T-W-2Przegląd typów mieszadeł, rodzajów zbiorników. Napędy. Wały przekładnie2
T-W-3Wpływ parametrów geometrycznych aparatu na moc mieszania. Charakterystyki mocy różnych mieszadeł1
T-W-4Rozkłady prędkości cieczy w mieszalniku. Cyrkulacja cieczy w mieszalniku. Wydajność pompowania mieszadeł1
T-W-5Czas mieszania. Homogenizacja płynu w mieszalniku1
T-W-6Przykłady obliczeniowe mieszania płynów newtonowskich i nienewtonowskich w zakresie burzliwego, przejściowego i laminarnego przepływu płynu w mieszalniku4
T-W-7Warunki wytwarzania zawiesiny. Warunki wytwarzania emulsji. Warunki rozpraszania gazu w cieczy. Układy trójfazowe. Powierzchnia międzyfazowa układu rozproszonego. Obliczanie średnicy kropel i pęcherzyków gazu2
T-W-8Wymiana ciepła w mieszalnikach cieczy. Modelowanie wymiany ciepła. Wymiana masy w mieszalnikach cieczy. Obliczanie współczynników wnikania masy.2
T-W-9Mieszanie materiałów ziarnistych. Mechanizmy mieszania. Podstawowe konstrukcje mieszalników materiałów ziarnistych1
T-W-10Mieszanie z reakcją chemiczną. Mikromieszanie. Mezomieszanie. Skale mieszania. Przykłady obliczeniowe3
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2wykonywanie obliczeń zgodnie z wybranym przez studenta tematem projektu oraz przygotowanie projektu do zaliczenia16
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2studiowanie zalecanej literatury10
A-W-3samodzielna analiza przykładów obliczeniowych9
A-W-4przygotowanie się studenta do egzaminu8
A-W-5konsultacje3
A-W-6egzamin2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład - Metody podające: wykład informacyjny
M-2Projekt - Metody praktyczne: metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład - egzamin pisemny
S-2Ocena podsumowująca: Projekt - zaliczenie na podstawie samodzielnie wykonanego projektu oparte na stopniu zgodności zrealizowanego projektu z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi między innymi, poprawności obliczeń

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C03-03_W05
student ma uporzadkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą procesy mieszania
ICHP_2A_W05C-1T-W-8, T-W-3, T-W-9, T-W-4, T-W-10, T-W-5, T-W-1, T-W-2M-1S-1
ICHP_2A_C03-03_W09
student ma pogłębioną wiedzę na temat metod i technik stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich w zakresie mieszania
ICHP_2A_W09C-1, C-2T-P-1, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C03-03_U19
student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowane do mieszania różnych płynów
ICHP_2A_U19C-2T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C03-03_K01
student rozumie potrzebę dokształcania się w zakresie złożonych procesów mieszania oraz rozwiązań aparaturowych
ICHP_2A_K01C-1, C-2T-W-10, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C03-03_W05
student ma uporzadkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą procesy mieszania
2,0student nie wykazuje się uporządkowaną wiedzą ogólną obejmującą procesy mieszania
3,0student jest w stanie scharakteryzować w stopniu podstawowym procesy mieszania wymienione w treściach programowaych
3,5student jest w stanie scharakteryzować w stopniu więcej niż podstawowym procesy mieszania wymienione w treściach programowaych
4,0student jest w stanie scharakteryzować w szerokim stopniu procesy mieszania wymienione w treściach programowaych
4,5student jest w stanie scharakteryzować w szerokim stopniu procesy mieszania wymienione w treściach programowaych i objaśniać mechanizmy tych procesów
5,0student jest w stanie scharakteryzować w szerokim stopniu procesy mieszania wymienione w treściach programowaych i wyczerpująco objaśniać mechanizmy tych procesów
ICHP_2A_C03-03_W09
student ma pogłębioną wiedzę na temat metod i technik stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich w zakresie mieszania
2,0student nie zna metod i technik stosowanych przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania
3,0student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania
3,5student jest w stanie scharakteryzować różne metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania
4,0student jest w stanie wyczerpująco scharakteryzować różne metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania
4,5student jest w stanie wyczerpująco scharakteryzować różne metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania oraz potrafi zaproponować właściwą metodę do rozwiązywania określonego zadania
5,0student jest w stanie wyczerpująco scharakteryzować różne metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania, potrafi zaproponować właściwą metodę do rozwiązywania określonego zadania oraz potrafi uzasadnić ten wybór

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C03-03_U19
student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowane do mieszania różnych płynów
2,0student nie potrafi zaprojektować urządzenia lub aparatu stosowanego do procesu mieszania
3,0student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowane do procesu mieszania oraz potrafi wykonać podstawową dokumentację
3,5student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowane do procesu mieszania oraz potrafi wykonać odpowiednią dokumentację
4,0student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowane do procesu mieszania, potrafi wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować zalety i wady proponowanego rozwiązania
4,5student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowane do procesu mieszania, potrafi wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować szczegółowo zalety i wady proponowanego rozwiązania
5,0student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowane do procesu mieszania, potrafi wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować zalety i wady proponowanego rozwiązania na tle innych rozwiązań technicznych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C03-03_K01
student rozumie potrzebę dokształcania się w zakresie złożonych procesów mieszania oraz rozwiązań aparaturowych
2,0student nie rozumie potrzeby dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury
3,0student rozumie w stopniu podstawowym potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury
3,5student rozumie w stopniu więcej niż podstawowym potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury
4,0student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury
4,5student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury oraz wykazuje aktywną postawę w kierunku śledzenia trendów w budowie aparatów stosowanych w procesach mieszania
5,0student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury oraz wykazuje bardzo aktywną postawę w kierunku śledzenia trendów w budowie aparatów stosowanych w procesach mieszania

Literatura podstawowa

  1. Stręk F., Mieszanie i mieszalniki, WNT, Warszawa, 1981
  2. Kamieński J., Mieszanie układów wielofazowych, WNT, Warszawa, 2004
  3. Kuncewicz Cz., Mieszanie cieczy wysokolepkich. Podstawy procesowe, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2012

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Student wykonuje obliczenia projektowe w zakresie jednego z wymienionych tematów projektowych: (1) Mieszalnik z płaszczem grzejnym; (2) Mieszalnik z wężownicą; (3) Mieszalnik z mieszadłem szybkoobrotowym; (4) Mieszalnik z mieszadłem wolnoobrotowym; (5) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-ciało stałe; (6) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-gaz; (7) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-ciecz; (8) Mieszalnik do mieszania układu trójfazowego9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojecia podstawowe i definicje. Liczby kryterialne używane w procesach mieszania. Obliczanie lepkości płynu w mieszalniku1
T-W-2Przegląd typów mieszadeł, rodzajów zbiorników. Napędy. Wały przekładnie2
T-W-3Wpływ parametrów geometrycznych aparatu na moc mieszania. Charakterystyki mocy różnych mieszadeł1
T-W-4Rozkłady prędkości cieczy w mieszalniku. Cyrkulacja cieczy w mieszalniku. Wydajność pompowania mieszadeł1
T-W-5Czas mieszania. Homogenizacja płynu w mieszalniku1
T-W-6Przykłady obliczeniowe mieszania płynów newtonowskich i nienewtonowskich w zakresie burzliwego, przejściowego i laminarnego przepływu płynu w mieszalniku4
T-W-7Warunki wytwarzania zawiesiny. Warunki wytwarzania emulsji. Warunki rozpraszania gazu w cieczy. Układy trójfazowe. Powierzchnia międzyfazowa układu rozproszonego. Obliczanie średnicy kropel i pęcherzyków gazu2
T-W-8Wymiana ciepła w mieszalnikach cieczy. Modelowanie wymiany ciepła. Wymiana masy w mieszalnikach cieczy. Obliczanie współczynników wnikania masy.2
T-W-9Mieszanie materiałów ziarnistych. Mechanizmy mieszania. Podstawowe konstrukcje mieszalników materiałów ziarnistych1
T-W-10Mieszanie z reakcją chemiczną. Mikromieszanie. Mezomieszanie. Skale mieszania. Przykłady obliczeniowe3
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2wykonywanie obliczeń zgodnie z wybranym przez studenta tematem projektu oraz przygotowanie projektu do zaliczenia16
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2studiowanie zalecanej literatury10
A-W-3samodzielna analiza przykładów obliczeniowych9
A-W-4przygotowanie się studenta do egzaminu8
A-W-5konsultacje3
A-W-6egzamin2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C03-03_W05student ma uporzadkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą procesy mieszania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W05ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe operacje i procesy z zakresu wybranej specjalności kierunku studiów inżynieria chemiczna i procesowa
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą w zakresie mieszania płynów i mieszalników
Treści programoweT-W-8Wymiana ciepła w mieszalnikach cieczy. Modelowanie wymiany ciepła. Wymiana masy w mieszalnikach cieczy. Obliczanie współczynników wnikania masy.
T-W-3Wpływ parametrów geometrycznych aparatu na moc mieszania. Charakterystyki mocy różnych mieszadeł
T-W-9Mieszanie materiałów ziarnistych. Mechanizmy mieszania. Podstawowe konstrukcje mieszalników materiałów ziarnistych
T-W-4Rozkłady prędkości cieczy w mieszalniku. Cyrkulacja cieczy w mieszalniku. Wydajność pompowania mieszadeł
T-W-10Mieszanie z reakcją chemiczną. Mikromieszanie. Mezomieszanie. Skale mieszania. Przykłady obliczeniowe
T-W-5Czas mieszania. Homogenizacja płynu w mieszalniku
T-W-1Pojecia podstawowe i definicje. Liczby kryterialne używane w procesach mieszania. Obliczanie lepkości płynu w mieszalniku
T-W-2Przegląd typów mieszadeł, rodzajów zbiorników. Napędy. Wały przekładnie
Metody nauczaniaM-1Wykład - Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie wykazuje się uporządkowaną wiedzą ogólną obejmującą procesy mieszania
3,0student jest w stanie scharakteryzować w stopniu podstawowym procesy mieszania wymienione w treściach programowaych
3,5student jest w stanie scharakteryzować w stopniu więcej niż podstawowym procesy mieszania wymienione w treściach programowaych
4,0student jest w stanie scharakteryzować w szerokim stopniu procesy mieszania wymienione w treściach programowaych
4,5student jest w stanie scharakteryzować w szerokim stopniu procesy mieszania wymienione w treściach programowaych i objaśniać mechanizmy tych procesów
5,0student jest w stanie scharakteryzować w szerokim stopniu procesy mieszania wymienione w treściach programowaych i wyczerpująco objaśniać mechanizmy tych procesów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C03-03_W09student ma pogłębioną wiedzę na temat metod i technik stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich w zakresie mieszania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W09ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą w zakresie mieszania płynów i mieszalników
C-2Ukształtowanie u studentów umiejętności doboru i projektowania mieszalników o różnym zastosowaniu w obszarze inżynierii procesowej
Treści programoweT-P-1Student wykonuje obliczenia projektowe w zakresie jednego z wymienionych tematów projektowych: (1) Mieszalnik z płaszczem grzejnym; (2) Mieszalnik z wężownicą; (3) Mieszalnik z mieszadłem szybkoobrotowym; (4) Mieszalnik z mieszadłem wolnoobrotowym; (5) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-ciało stałe; (6) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-gaz; (7) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-ciecz; (8) Mieszalnik do mieszania układu trójfazowego
T-W-6Przykłady obliczeniowe mieszania płynów newtonowskich i nienewtonowskich w zakresie burzliwego, przejściowego i laminarnego przepływu płynu w mieszalniku
Metody nauczaniaM-1Wykład - Metody podające: wykład informacyjny
M-2Projekt - Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - egzamin pisemny
S-2Ocena podsumowująca: Projekt - zaliczenie na podstawie samodzielnie wykonanego projektu oparte na stopniu zgodności zrealizowanego projektu z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi między innymi, poprawności obliczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zna metod i technik stosowanych przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania
3,0student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania
3,5student jest w stanie scharakteryzować różne metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania
4,0student jest w stanie wyczerpująco scharakteryzować różne metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania
4,5student jest w stanie wyczerpująco scharakteryzować różne metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania oraz potrafi zaproponować właściwą metodę do rozwiązywania określonego zadania
5,0student jest w stanie wyczerpująco scharakteryzować różne metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania, potrafi zaproponować właściwą metodę do rozwiązywania określonego zadania oraz potrafi uzasadnić ten wybór
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C03-03_U19student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowane do mieszania różnych płynów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U19potrafi — zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne ,zaprojektować proste oraz złożone urządzenie, z uwzględnieniem ich funkcjonowania procesowego, w zakresie zagadnień studiowanej specjalności, używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując własne nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie u studentów umiejętności doboru i projektowania mieszalników o różnym zastosowaniu w obszarze inżynierii procesowej
Treści programoweT-P-1Student wykonuje obliczenia projektowe w zakresie jednego z wymienionych tematów projektowych: (1) Mieszalnik z płaszczem grzejnym; (2) Mieszalnik z wężownicą; (3) Mieszalnik z mieszadłem szybkoobrotowym; (4) Mieszalnik z mieszadłem wolnoobrotowym; (5) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-ciało stałe; (6) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-gaz; (7) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-ciecz; (8) Mieszalnik do mieszania układu trójfazowego
Metody nauczaniaM-2Projekt - Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt - zaliczenie na podstawie samodzielnie wykonanego projektu oparte na stopniu zgodności zrealizowanego projektu z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi między innymi, poprawności obliczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi zaprojektować urządzenia lub aparatu stosowanego do procesu mieszania
3,0student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowane do procesu mieszania oraz potrafi wykonać podstawową dokumentację
3,5student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowane do procesu mieszania oraz potrafi wykonać odpowiednią dokumentację
4,0student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowane do procesu mieszania, potrafi wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować zalety i wady proponowanego rozwiązania
4,5student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowane do procesu mieszania, potrafi wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować szczegółowo zalety i wady proponowanego rozwiązania
5,0student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowane do procesu mieszania, potrafi wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować zalety i wady proponowanego rozwiązania na tle innych rozwiązań technicznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C03-03_K01student rozumie potrzebę dokształcania się w zakresie złożonych procesów mieszania oraz rozwiązań aparaturowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K01posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą w zakresie mieszania płynów i mieszalników
C-2Ukształtowanie u studentów umiejętności doboru i projektowania mieszalników o różnym zastosowaniu w obszarze inżynierii procesowej
Treści programoweT-W-10Mieszanie z reakcją chemiczną. Mikromieszanie. Mezomieszanie. Skale mieszania. Przykłady obliczeniowe
T-W-2Przegląd typów mieszadeł, rodzajów zbiorników. Napędy. Wały przekładnie
Metody nauczaniaM-1Wykład - Metody podające: wykład informacyjny
M-2Projekt - Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - egzamin pisemny
S-2Ocena podsumowująca: Projekt - zaliczenie na podstawie samodzielnie wykonanego projektu oparte na stopniu zgodności zrealizowanego projektu z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi między innymi, poprawności obliczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie rozumie potrzeby dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury
3,0student rozumie w stopniu podstawowym potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury
3,5student rozumie w stopniu więcej niż podstawowym potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury
4,0student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury
4,5student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury oraz wykazuje aktywną postawę w kierunku śledzenia trendów w budowie aparatów stosowanych w procesach mieszania
5,0student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury oraz wykazuje bardzo aktywną postawę w kierunku śledzenia trendów w budowie aparatów stosowanych w procesach mieszania