Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Integrated Chemical Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Integrated Chemical Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Szoplik <Jolanta.Szoplik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Xuecheng Chen <Xuecheng.Chen@zut.edu.pl>, Magdalena Cudak <Magdalena.Cudak@zut.edu.pl>, Ryszard Kaleńczuk <Ryszard.Kalenczuk@zut.edu.pl>, Anna Kiełbus-Rąpała <Anna.Kielbus-Rapala@zut.edu.pl>, Marta Major-Godlewska <Marta.Major@zut.edu.pl>, Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>, Jolanta Szoplik <Jolanta.Szoplik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 9,0 | ECTS (formy) | 9,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide students with an engaging and interdisciplinary view of chemical engineering. |
C-2 | To identify and define the requirements, constraints and design parameters of a project. |
C-3 | To learn how to evaluate the economic and environmental aspects of a project. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Formulation of the Design Problem | 2 |
T-A-2 | Estimation of Capital Operating Costs | 2 |
T-A-3 | Solving Optimization problems | 2 |
T-A-4 | Heat Exchanger Networks Calculation | 4 |
T-A-5 | The Heat Integration Characteristics of Distillation | 2 |
T-A-6 | Heat Integration of Evaporators and Dryers | 2 |
T-A-7 | Steam and Power Balances | 2 |
T-A-8 | Targeting Minimum Cooling Water Flowrate | 2 |
T-A-9 | Control of Atmospheric Pollution | 2 |
T-A-10 | Targeting Maximum Water Reuse for Single Contaminants | 2 |
T-A-11 | Analysis of Clean Process Technology for Chemical Systems | 2 |
T-A-12 | Pinch analysis | 6 |
30 | ||
projekty | ||
T-P-1 | The design of the selected process system | 60 |
60 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Strategy for Chemical Process Design and Integration | 2 |
T-W-2 | Process Economics and Optimization | 2 |
T-W-3 | Pinch analysis | 4 |
T-W-4 | Choice of Process Equipment | 2 |
T-W-5 | Systems for Continuous and Batch Processes | 2 |
T-W-6 | Heat Integration. Heat Exchanger Networks | 3 |
T-W-7 | Steam Systems and Cogeneration | 2 |
T-W-8 | Cooling and Refrigeration Systems | 2 |
T-W-9 | Water System Design | 2 |
T-W-10 | Environmental Design | 3 |
T-W-11 | Process Safety | 4 |
T-W-12 | Clean Process Technology | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 30 |
A-A-2 | Tutorial | 5 |
A-A-3 | Solving computational problems | 15 |
50 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Class participation | 60 |
A-P-2 | Tutorial | 10 |
A-P-3 | Independent solving of a project task | 30 |
100 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Exam | 3 |
A-W-3 | Individual work | 40 |
A-W-4 | Tutorial | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | exercise |
M-3 | project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written test |
S-2 | Ocena podsumowująca: Written pass |
S-3 | Ocena podsumowująca: Written report |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C18a_W01 The student has an engaging and interdisciplinary view of chemical engineering. | ChEn_1A_W07, ChEn_1A_W14, ChEn_1A_W12 | — | — | C-1 | T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-3, T-W-1, T-W-9, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-7, T-W-4, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C18a_U01 The student is capable to identify and define the requirements, constraints and design parameters of a project. | ChEn_1A_U03, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U08, ChEn_1A_U10, ChEn_1A_U16, ChEn_1A_U07, ChEn_1A_U01 | — | — | C-2 | T-A-12, T-A-9, T-A-8, T-A-7, T-A-3, T-A-10, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-P-1, T-A-11 | M-3, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C18a_K01 The student knows how to evaluate the economic and environmental aspects of a project. | ChEn_1A_K04, ChEn_1A_K05, ChEn_1A_K01, ChEn_1A_K03 | — | — | C-3 | T-A-9, T-A-10, T-A-12, T-W-10, T-W-12, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-9, T-A-3, T-A-8, T-A-6, T-A-5, T-A-11, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-P-1, T-A-7 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C18a_W01 The student has an engaging and interdisciplinary view of chemical engineering. | 2,0 | |
3,0 | Basic knowledge of subject matter | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C18a_U01 The student is capable to identify and define the requirements, constraints and design parameters of a project. | 2,0 | |
3,0 | Basic knowledge of subject matter | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C18a_K01 The student knows how to evaluate the economic and environmental aspects of a project. | 2,0 | |
3,0 | Basic knowledge of subject matter | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Shenoy, U.V., Heat Exchanger Network Synthesis: Process Optimization by Energy and Resource Analysis". Includes two computer disks, Gulf Publishing Company, Houston, 1995
- Kemp, I.C., Pinch Analysis and Process Integration: A User Guide on Process Integration for the Efficient Use of Energy, Butterworth-Heinemann, 2006