Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Nieorganicznej i Analitycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Filipek <Elzbieta.Filipek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu planowania badań i interpretacji wyników. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej. |
C-2 | Nabycie umiejętności publicznej prezentacji wyników badań prowadzonych w ramach pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Rola zajęć seminaryjnych i opiekuna pracy dyplomowej | 1 |
T-SD-2 | Obowiązujące na Wydziale zasady pisania pracy dyplomowej (układ, bibliografia, itp.) | 1 |
T-SD-3 | Plagiat i autoplagiat | 1 |
T-SD-4 | Prezentacja założeń pracy dyplomowej, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją | 12 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-SD-2 | Przygotowanie prezentacji | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Seminarium |
M-3 | Dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C22_W01 Student potrafi korzystać z literatury dotyczącej zagadnień związnych z realizacją pracy dyplomowej oraz ma wiedzę związaną z ochroną właśności intelektualnej | KCh_1A_W08, KCh_1A_W07 | — | — | C-1 | T-SD-2, T-SD-3, T-SD-1 | M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C22_U01 Student potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, baz danych tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder i innych w przygotowaniu prezentacji związanej z realizacją pracy dyplomowej inżynierskiej | KCh_1A_U08, KCh_1A_U09 | — | — | C-2 | T-SD-4 | M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C22_K01 Absolwent potrafi krytycznie oceniać posiadaną wiedzę i jest gotów do samodzielnego jej uzupełniania. | KCh_1A_K01 | — | — | C-2 | T-SD-4 | M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C22_W01 Student potrafi korzystać z literatury dotyczącej zagadnień związnych z realizacją pracy dyplomowej oraz ma wiedzę związaną z ochroną właśności intelektualnej | 2,0 | Student nie przygotowuje i nie przedstawia prezentacji związanej z realizacją pracy dyplomowej |
3,0 | Student przygotowuje i przedstawia prezentację związaną z realizacją pracy dyplomowej z wykorzystaniem różnych źródeł i przestrzeganiem praw autorskich | |
3,5 | Student przygotowuje i przedstawia prezentację związaną z realizacją pracy dyplomowej z wykorzystaniem różnych źródeł i przestrzeganiem praw autorskichna poziomie podstawowym | |
4,0 | Student przygotowuje i przedstawia prezentację związaną z realizacją pracy dyplomowej z wykorzystaniem różnych źródeł i przestrzeganiem praw autorskich na poziomie zadowalającym | |
4,5 | Student przygotowuje i przedstawia prezentację związaną z realizacją pracy dyplomowej z wykorzystaniem różnych źródeł i przestrzeganiem praw autorskichna poziomie dobrym | |
5,0 | Student przygotowuje i przedstawia prezentację związaną z realizacją pracy dyplomowej z wykorzystaniem różnych źródeł i przestrzeganiem praw autorskich na poziomie bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C22_U01 Student potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, baz danych tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder i innych w przygotowaniu prezentacji związanej z realizacją pracy dyplomowej inżynierskiej | 2,0 | Student nie przygotowuje i nie przedstawia prezentacji związaną z realizacją pracy dyplomowej z wykorzystaniem różnych źródeł (baz danych np. SciFinder, Scopus) i dostępnej literatury. |
3,0 | Student przygotowuje i przedstawia prezentację związaną z realizacją pracy dyplomowej z wykorzystaniem różnych źródeł (baz danych np. SciFinder, Scopus) dostępnej literatury. | |
3,5 | Student przygotowuje i przedstawia prezentację związaną z realizacją pracy dyplomowej z wykorzystaniem różnych źródeł (baz danych np. SciFinder, Scopus) dostępnej literatury na poziomie podstawowym. | |
4,0 | Student przygotowuje i przedstawia prezentację związaną z realizacją pracy dyplomowej z wykorzystaniem różnych źródeł (baz danych np. SciFinder, Scopus) dostępnej literatury na poziomie zadowalającym. | |
4,5 | Student przygotowuje i przedstawia prezentację związaną z realizacją pracy dyplomowej z wykorzystaniem różnych źródeł (baz danych np. SciFinder, Scopus) dostępnej literatury na poziomie dobrym. | |
5,0 | Student przygotowuje i przedstawia prezentację związaną z realizacją pracy dyplomowej z wykorzystaniem różnych źródeł (baz danych np. SciFinder, Scopus) dostępnej literatury na poziomie bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C22_K01 Absolwent potrafi krytycznie oceniać posiadaną wiedzę i jest gotów do samodzielnego jej uzupełniania. | 2,0 | Student nie zna zasady poprawnego wykorzystania narzędzi badawczych. |
3,0 | Student zna zasady poprawnego wykorzystania narzędzi badawczych. | |
3,5 | Student zna zasady poprawnego wykorzystania narzędzi badawczych w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student zna zasady poprawnego wykorzystania narzędzi badawczych w stopniu dobrym | |
4,5 | Student zna zasady poprawnego wykorzystania narzędzi badawczych w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Student zna zasady poprawnego wykorzystania narzędzi badawczych w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Zendrowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa, 2020