Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)
Sylabus przedmiotu Applied Chemistry:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Applied Chemistry | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Nieorganicznej i Analitycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Rozwadowski <Zbigniew.Rozwadowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Passed subject: Język obcy III (angielski) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to familiarize students with the latest research trends and their practical use in various areas of application of chemistry, including those indicated by external stakeholders. |
C-2 | The aim of the course is to familiarize students with specialized English vocabulary and prepare them for possible participation in international exchange programs. |
C-3 | Preparing students to show short presentations in English |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Aim of the course "Applied Chemistry". Topics of short oral presentations realated to lectures. Requirements for presentation preparations (e.g. sources, style) | 1 |
T-W-2 | Introduction to waste recycling – aims and main methods | 3 |
T-W-3 | Amino acids as the building blocks of life and their applications in industry | 3 |
T-W-4 | The circular economy - principles, legal conditions, significance, benefits and examples of application | 3 |
T-W-5 | Functional nanomaterials in applied chemistry –introduction and applications | 3 |
T-W-6 | Students short oral presentations | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 15 |
A-W-2 | Preparation of presentation | 15 |
A-W-3 | Reading literature concerning topics of the lectures | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture, problem-based lecture |
M-2 | Activating methods/discussion, case method |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Assessment of the preparation and presentation of a short presentation in English. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C21a_W01 Student has the knowledge to prepare a short presentation in English based on available literature and databases related to the application chemistry. | KCh_1A_W01 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C21a_U01 Student has ability to prepare a short presentation in English | KCh_1A_U09, KCh_1A_U10 | — | — | C-3 | T-W-6 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C21a_W01 Student has the knowledge to prepare a short presentation in English based on available literature and databases related to the application chemistry. | 2,0 | Student does not prepare and present a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life. |
3,0 | Student prepares and presents a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life. | |
3,5 | Student prepares and presents a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life at a sufficient level. | |
4,0 | Student prepares and presents a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life at a satisfactory level. | |
4,5 | Student prepares and presents a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life at a good level. | |
5,0 | Student prepares and presents a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life at a very good level. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C21a_U01 Student has ability to prepare a short presentation in English | 2,0 | Student is not able to prepare a short presentation in English. |
3,0 | Student is able to prepare a short presentation in English. | |
3,5 | Student is able to prepare a short presentation in English based on one easily accessible source (e.g. Wikipedia). | |
4,0 | Student is able to prepare a short presentation in English based on several easily accessible sources (several websites). | |
4,5 | Student is able to prepare a short presentation in English based on several sources (websites, paper in scientific journal). | |
5,0 | Student is able to prepare a short presentation in English based on several scientific sources (databases e.g. SciFinder, Scopus; scientific papers). |
Literatura podstawowa
- Mosher M.; Kelter P., An introduction to chemistry, Springer Verlag, 2023
- Kennedy J., Everything is natural : exploring how chemicals are natural, how nature is chemical and why that, The Royal Society of Chemistry, 2021
- Horowska D. H., English in chemistry : technical vocabulary textbook for students and PhD students, Politechnika Gdańska, 2019