Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)

Sylabus przedmiotu Applied Chemistry:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chemia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Applied Chemistry
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Chemii Nieorganicznej i Analitycznej
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Rozwadowski <Zbigniew.Rozwadowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Passed subject: Język obcy III (angielski)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The aim of the course is to familiarize students with the latest research trends and their practical use in various areas of application of chemistry, including those indicated by external stakeholders.
C-2The aim of the course is to familiarize students with specialized English vocabulary and prepare them for possible participation in international exchange programs.
C-3Preparing students to show short presentations in English

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Aim of the course "Applied Chemistry". Topics of short oral presentations realated to lectures. Requirements for presentation preparations (e.g. sources, style)1
T-W-2Introduction to waste recycling – aims and main methods3
T-W-3Amino acids as the building blocks of life and their applications in industry3
T-W-4The circular economy - principles, legal conditions, significance, benefits and examples of application3
T-W-5Functional nanomaterials in applied chemistry –introduction and applications3
T-W-6Students short oral presentations2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Participation in classes15
A-W-2Preparation of presentation15
A-W-3Reading literature concerning topics of the lectures20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Informative lecture, problem-based lecture
M-2Activating methods/discussion, case method

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Assessment of the preparation and presentation of a short presentation in English.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KCh_1A_C21a_W01
Student has the knowledge to prepare a short presentation in English based on available literature and databases related to the application chemistry.
KCh_1A_W01C-3, C-1, C-2T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-2M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KCh_1A_C21a_U01
Student has ability to prepare a short presentation in English
KCh_1A_U09, KCh_1A_U10C-3T-W-6M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
KCh_1A_C21a_W01
Student has the knowledge to prepare a short presentation in English based on available literature and databases related to the application chemistry.
2,0Student does not prepare and present a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life.
3,0Student prepares and presents a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life.
3,5Student prepares and presents a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life at a sufficient level.
4,0Student prepares and presents a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life at a satisfactory level.
4,5Student prepares and presents a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life at a good level.
5,0Student prepares and presents a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life at a very good level.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
KCh_1A_C21a_U01
Student has ability to prepare a short presentation in English
2,0Student is not able to prepare a short presentation in English.
3,0Student is able to prepare a short presentation in English.
3,5Student is able to prepare a short presentation in English based on one easily accessible source (e.g. Wikipedia).
4,0Student is able to prepare a short presentation in English based on several easily accessible sources (several websites).
4,5Student is able to prepare a short presentation in English based on several sources (websites, paper in scientific journal).
5,0Student is able to prepare a short presentation in English based on several scientific sources (databases e.g. SciFinder, Scopus; scientific papers).

Literatura podstawowa

  1. Mosher M.; Kelter P., An introduction to chemistry, Springer Verlag, 2023
  2. Kennedy J., Everything is natural : exploring how chemicals are natural, how nature is chemical and why that, The Royal Society of Chemistry, 2021
  3. Horowska D. H., English in chemistry : technical vocabulary textbook for students and PhD students, Politechnika Gdańska, 2019

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Aim of the course "Applied Chemistry". Topics of short oral presentations realated to lectures. Requirements for presentation preparations (e.g. sources, style)1
T-W-2Introduction to waste recycling – aims and main methods3
T-W-3Amino acids as the building blocks of life and their applications in industry3
T-W-4The circular economy - principles, legal conditions, significance, benefits and examples of application3
T-W-5Functional nanomaterials in applied chemistry –introduction and applications3
T-W-6Students short oral presentations2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in classes15
A-W-2Preparation of presentation15
A-W-3Reading literature concerning topics of the lectures20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKCh_1A_C21a_W01Student has the knowledge to prepare a short presentation in English based on available literature and databases related to the application chemistry.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKCh_1A_W01posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie chemii, zna podstawowe koncepcje i teorie chemiczne, zna terminologię, nomenklaturę i jednostki chemiczne
Cel przedmiotuC-3Preparing students to show short presentations in English
C-1The aim of the course is to familiarize students with the latest research trends and their practical use in various areas of application of chemistry, including those indicated by external stakeholders.
C-2The aim of the course is to familiarize students with specialized English vocabulary and prepare them for possible participation in international exchange programs.
Treści programoweT-W-5Functional nanomaterials in applied chemistry –introduction and applications
T-W-3Amino acids as the building blocks of life and their applications in industry
T-W-4The circular economy - principles, legal conditions, significance, benefits and examples of application
T-W-2Introduction to waste recycling – aims and main methods
Metody nauczaniaM-2Activating methods/discussion, case method
M-1Informative lecture, problem-based lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Assessment of the preparation and presentation of a short presentation in English.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student does not prepare and present a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life.
3,0Student prepares and presents a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life.
3,5Student prepares and presents a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life at a sufficient level.
4,0Student prepares and presents a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life at a satisfactory level.
4,5Student prepares and presents a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life at a good level.
5,0Student prepares and presents a short presentation in English related to application of chemistry in research and everyday life at a very good level.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKCh_1A_C21a_U01Student has ability to prepare a short presentation in English
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKCh_1A_U09potrafi w oparciu o różne źródła, wykorzystując podstawowe ujęcia teoretyczne, przygotować wystąpienia ustne w języku polskim i języku angielskim lub niemieckim dotyczące wybranych zagadnień z zakresu chemii i dyscyplin pokrewnych
KCh_1A_U10ma umiejętność posługiwania się językiem angielskim lub niemieckim w stopniu umożliwiającym korzystanie z literatury specjalistycznej w zakresie chemii i nauk pokrewnych, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-3Preparing students to show short presentations in English
Treści programoweT-W-6Students short oral presentations
Metody nauczaniaM-2Activating methods/discussion, case method
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Assessment of the preparation and presentation of a short presentation in English.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student is not able to prepare a short presentation in English.
3,0Student is able to prepare a short presentation in English.
3,5Student is able to prepare a short presentation in English based on one easily accessible source (e.g. Wikipedia).
4,0Student is able to prepare a short presentation in English based on several easily accessible sources (several websites).
4,5Student is able to prepare a short presentation in English based on several sources (websites, paper in scientific journal).
5,0Student is able to prepare a short presentation in English based on several scientific sources (databases e.g. SciFinder, Scopus; scientific papers).