Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)
Sylabus przedmiotu Analiza chemiczna w kryminalistyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza chemiczna w kryminalistyce | ||
Specjalność | Chemia ogólna i analityka chemiczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Nieorganicznej i Analitycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Rozwadowski <Zbigniew.Rozwadowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Monika Bosacka <Monika.Bosacka@zut.edu.pl>, Anna Błońska-Tabero <Anna.Blonska-Tabero@zut.edu.pl>, Grażyna Dąbrowska <Grazyna.Dabrowska@zut.edu.pl>, Elżbieta Filipek <Elzbieta.Filipek@zut.edu.pl>, Beata Kołodziej <Beata.Kolodziej@zut.edu.pl>, Mateusz Piz <Mateusz.Piz@zut.edu.pl>, Zbigniew Rozwadowski <Zbigniew.Rozwadowski@zut.edu.pl>, Anna Szady-Chełmieniecka <Anna.Szady@zut.edu.pl>, Piotr Tabero <Piotr.Tabero@zut.edu.pl>, Elżbieta Tomaszewicz <Elzbieta.Tomaszewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczony przemiot Chemia nieorganiczna I |
W-2 | Zaliczony przedmiot Analiza instrumentalna I |
W-3 | Zaliczony przedmiot Chemia organiczna I |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zaznajomienie z podstawowymi terminami i definicjami występującymi w kryminalistyce. |
C-2 | Zapozanie z podstawowymi badaniami instrumentalnymi stosowanymi w kryminalistyce |
C-3 | Zapoznanie z podstawowymi metodami chemicznymi wykorzystywanymi w kryminalistyce |
C-4 | Zapoznanie z podstawowymi metodami ujawniania śladów kryminalistycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Kryminalistyka pojęcia podstawowe. Metody analityczne wykorzystywane w kryminalistyce | 2 |
T-W-2 | Klasyczne metody analiza jakościowej w kryminalistyce. Metody instrumentalne: chromatograficzne, spektrofotometryczne, elektrochemiczne. | 3 |
T-W-3 | Zakres badań chemicznych w kryminalistyce, badania paliw, badania alkoholi, badania środków psychoaktywnych, badania leków. | 4 |
T-W-4 | Ustalanie przyczyn powstawania pożarów, wybuchy, badania pozostałości po użyciu broni, badania metali i ich stopów, badania kosmetyków i środków chemicznych stosowanych w gospodarstwie domowym | 3 |
T-W-5 | Ślady daktyloskopowe. Sposoby zabezpieczania śladów. | 1 |
T-W-6 | Przepisy i aspekty prawne w kryminalistyce a praktyka analityczna | 1 |
T-W-7 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 8 |
A-W-3 | Konsultacje z prowadzącym zajęcia | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_D01-10_W01 Posiada wiedzę umożliwiającą prawidłowe przygotowania próbek analitycznych wykorzystywanych w kryminalistyce | KCh_1A_W01, KCh_1A_W03 | — | — | C-4 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
KCh_1A_D01-10_W02 Posiada wiedzę umożliwiającą dobór odpowiedniej metody analitycznej stosowanej w kryminalistyce | KCh_1A_W05 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_D01-10_U01 Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje literaturowe | KCh_1A_U07 | — | — | C-1, C-3, C-2, C-4 | T-W-5, T-W-2, T-W-6, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_D01-10_K01 Student potrafi określić ważność stawianych przed nim zadań i problemów do rozwiązania | KCh_1A_K03 | — | — | C-3, C-2, C-4 | T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-W-6, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_D01-10_W01 Posiada wiedzę umożliwiającą prawidłowe przygotowania próbek analitycznych wykorzystywanych w kryminalistyce | 2,0 | Student nie wie w jaki sposób prawidłowo należy przygotować próbkę analityczną do badań kryminalistycznych i uzyskał poniżej 55% punktów form ocen danego efektu |
3,0 | Student wie w jaki sposób prawidłowo należy przygotować próbkę analityczną do badań kryminalistycznych i uzyskał pomiędzy 55% a 64% punktów form ocen danego efektu | |
3,5 | Student wie w jaki sposób prawidłowo należy przygotować próbkę analityczną do badań kryminalistycznych i uzyskał pomiędzy 64% a 71% punktów form ocen danego efektu | |
4,0 | Student wie w jaki sposób prawidłowo należy przygotować próbkę analityczną do badań kryminalistycznych i uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów form ocen danego efektu | |
4,5 | Student wie w jaki sposób prawidłowo należy przygotować próbkę analityczną do badań kryminalistycznych i uzyskał pomiędzy 80% a 89% punktów form ocen danego efektu | |
5,0 | Student wie w jaki sposób prawidłowo należy przygotować próbkę analityczną do badań kryminalistycznych i uzyskał pomiędzy 89% a 100% punktów form ocen danego efektu | |
KCh_1A_D01-10_W02 Posiada wiedzę umożliwiającą dobór odpowiedniej metody analitycznej stosowanej w kryminalistyce | 2,0 | Student nie zna metod analitycznych stosowanych w krysminalistyce i uzyskał poniżej 55% punktów form ocen danego efektu |
3,0 | Student zna metody analityczne stosowane w krysminalistyce i uzyskał pomiędzy 55 a 64% punktów form ocen danego efektu. | |
3,5 | Student zna metody analityczne stosowane w krysminalistyce i uzyskał pomiędzy 64 a 71% punktów form ocen danego efektu. | |
4,0 | Student zna metody analityczne stosowane w krysminalistyce i uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów form ocen danego efektu. | |
4,5 | Student zna metody analityczne stosowane w krysminalistyce i uzyskał pomiędzy 80 a 89% punktów form ocen danego efektu. | |
5,0 | Student zna metody analityczne stosowane w krysminalistyce i uzyskał pomiędzy 89 a 100% punktów form ocen danego efektu. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_D01-10_U01 Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje literaturowe | 2,0 | Student nie potrafi znaleźć informacji literaturowych |
3,0 | Student potrafi znaleźć informacje literaturowe w stopniu podstawowym | |
3,5 | Student potrafi znaleźć informacje literaturowe w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi znaleźć informacje literaturowe w stopniu zadowalającym | |
4,5 | Student potrafi znaleźć informacje literaturowe w stopniu dobrym | |
5,0 | Student potrafi znaleźć informacje literaturowe w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_D01-10_K01 Student potrafi określić ważność stawianych przed nim zadań i problemów do rozwiązania | 2,0 | Student nie potrafi uszeregować ważność zadań i problemów przed nim stawianych. |
3,0 | Student potrafi na poziomie podstwowym uszeregować ważność zadań i problemów przed nim stawianych. | |
3,5 | Student potrafi na poziomie podstwowym uszeregować ważność zadań i problemów przed nim stawianych. | |
4,0 | Student potrafi na poziomie zadowalającym uszeregować ważność zadań i problemów przed nim stawianych. | |
4,5 | Student potrafi na poziomie dobrym uszeregować ważność zadań i problemów przed nim stawianych. | |
5,0 | Student potrafi na poziomie bardzo dobrym uszeregować ważność zadań i problemów przed nim stawianych. |
Literatura podstawowa
- pod red. G. Kędzierska, K. Kędzierski, Kryminalistyka-wybrane zagadnienia techniki, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Policji, Szczytno, 2011
- pod red. R. Bachliński, A. Policha, Fizykochemne badania śladów kryminalistycznych, WCLK KGP, Warszawa, 2013
- A. Szczepanik, Analiza instrumentalna, PWN, Warszawa, 2006