Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa inżynierska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa inżynierska | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Sośnicki <Jacek.Sosnicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Filipek <Elzbieta.Filipek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Spełnione kryteria rejestracji na ostatni semestr studiów. |
W-2 | Obsługa komputera i podstawowych programów do edycji, obliczen i prezentacji wyników. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy dyplomowej inzynierskiej w formie maszynopisu. |
C-2 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej zawierajacej najważniejsze hipotezy badawcze, opis badań i wnioski zawarte w pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Opracowanie wyników badan laboratoryjnych i obliczen inzynierskich. | 0 |
T-PD-2 | Przygotowanie pracy dyplomowej inzynierskiej z zachowaniem wymagan stawianych pracom dyplomowym inzynierskim na WTiICh. | 0 |
T-PD-3 | Przygotowanie prezentacji wyników pracy inzynierskiej w formie multimedialnej | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Studiowanie literatury zwiazanej z tematyka pracy inzynierskiej | 100 |
A-PD-2 | Opracowanie i samodzielna analiza wyników. | 50 |
A-PD-3 | Omawianie opracowanych wyników z promotorem. | 35 |
A-PD-4 | Formułowanie wniosków z badań wykonanych w ramach pracy. | 30 |
A-PD-5 | Opracowanie i przygotowanie pracy inzynierskiej w formie maszynopisu | 120 |
A-PD-6 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej zawierajacej główne tezy pracy, opis badań i wnioski. | 20 |
A-PD-7 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego | 19 |
A-PD-8 | Egzamin dyplomowy | 1 |
375 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wskazywanie sposobów opracowywania wyników z przeprowadzonych badan i wykonanych obliczen oraz ich prezentacji. |
M-2 | Indywidualna dyskusja studenta z promotorem. |
M-3 | Samodzielna praca studenta. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji pracy dyplomowej |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie w wyniku obserwacji. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy dyplomowej przedstawionej w formie maszynopisu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C20_W01 Student ma wiedze z zakresu chemii i nauk pokrewnych. | KCh_1A_W06, KCh_1A_W01, KCh_1A_W02, KCh_1A_W03 | — | — | C-1 | T-PD-1, T-PD-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-3 |
KCh_1A_C20_W02 Student posiada wiedze i rozumie pojecia i zasady ochrony własnosci intelektualnej. | KCh_1A_W07, KCh_1A_W08, KCh_1A_W12 | — | — | C-1 | T-PD-2 | M-2, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C20_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko- i angielskojęzycznej, z baz danych i innych źródeł. | KCh_1A_U01, KCh_1A_U10, KCh_1A_U07 | — | — | C-2, C-1 | T-PD-2, T-PD-3 | M-3 | S-1, S-3 |
KCh_1A_C20_U02 Student potrafi zastosować zdobytą wiedzę teoretyczną do rozwiązywania własnych problemów badawczych. | KCh_1A_U01, KCh_1A_U02, KCh_1A_U03, KCh_1A_U15, KCh_1A_U04, KCh_1A_U14 | — | — | C-2, C-1 | T-PD-1, T-PD-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-3 |
KCh_1A_C20_U03 Student potrafi zaprezentować wyniki przeprowadzonych przez siebie badań | KCh_1A_U09, KCh_1A_U06, KCh_1A_U08 | — | — | C-2, C-1 | T-PD-2, T-PD-3 | M-1, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C20_K01 Student rozumie wartość i wagę nauki oraz ciągłego kształcenia się. | KCh_1A_K01, KCh_1A_K05 | — | — | C-1 | T-PD-2 | M-2, M-3 | S-2 |
KCh_1A_C20_K02 Student potrafi mysleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiebiorczy. | KCh_1A_K06, KCh_1A_K04, KCh_1A_K05 | — | — | C-1 | T-PD-1, T-PD-2 | M-2, M-3 | S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C20_W01 Student ma wiedze z zakresu chemii i nauk pokrewnych. | 2,0 | Student nie ma wiedzy z zakresu chemii i nauk pokrewnych. |
3,0 | Student ma 55-64% wiedzy z zakresu chemii i nauk pokrewnych. | |
3,5 | Student ma 65-74% wiedzy z zakresu chemii i nauk pokrewnych. | |
4,0 | Student ma 75-84% wiedzy z zakresu chemii i nauk pokrewnych. | |
4,5 | Student ma 85-94% wiedzy z zakresu chemii i nauk pokrewnych. | |
5,0 | Student ma 95-100% wiedzy z zakresu chemii i nauk pokrewnych. | |
KCh_1A_C20_W02 Student posiada wiedze i rozumie pojecia i zasady ochrony własnosci intelektualnej. | 2,0 | Student nie ma wiedzy i nie rozumie pojęć i zasad ochrony własności intelektualnej. |
3,0 | Student w 55-64% ma wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej. | |
3,5 | Student w 65-74% ma wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej. | |
4,0 | Student w 75-84% ma wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej. | |
4,5 | Student w 85-94% ma wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej. | |
5,0 | Student w 95-100% ma wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C20_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko- i angielskojęzycznej, z baz danych i innych źródeł. | 2,0 | Student nie potrafi pozyskiwać informacji z literatury polsko- i angielskojęzycznej, z baz danych i innych źródeł. |
3,0 | Student w 55-64% potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko- i angielskojęzycznej, z baz danych i innych źródeł. | |
3,5 | Student w 65-74% potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko- i angielskojęzycznej, z baz danych i innych źródeł. | |
4,0 | Student w 75-84% potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko- i angielskojęzycznej, z baz danych i innych źródeł. | |
4,5 | Student w 85-94% potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko- i angielskojęzycznej, z baz danych i innych źródeł. | |
5,0 | Student w 95-100% potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko- i angielskojęzycznej, z baz danych i innych źródeł. | |
KCh_1A_C20_U02 Student potrafi zastosować zdobytą wiedzę teoretyczną do rozwiązywania własnych problemów badawczych. | 2,0 | Student nie potrafi zastosować zdobytej wiedzy teoretycznej do rozwiązywania własnych problemów badawczych. |
3,0 | Student w 55-64% potrafi zastosować zdobytą wiedzę teoretyczną do rozwiązywania własnych problemów badawczych. | |
3,5 | Student w 65-74% potrafi zastosować zdobytą wiedzę teoretyczną do rozwiązywania własnych problemów badawczych. | |
4,0 | Student w 75-84% potrafi zastosować zdobytą wiedzę teoretyczną do rozwiązywania własnych problemów badawczych. | |
4,5 | Student w 85-94% potrafi zastosować zdobytą wiedzę teoretyczną do rozwiązywania własnych problemów badawczych. | |
5,0 | Student w 95-100% potrafi zastosować zdobytą wiedzę teoretyczną do rozwiązywania własnych problemów badawczych. | |
KCh_1A_C20_U03 Student potrafi zaprezentować wyniki przeprowadzonych przez siebie badań | 2,0 | Student nie potrafi zaprezentować wyników przeprowadzonych przez siebie badań. |
3,0 | Student w 55-64% potrafi zaprezentować wyniki przeprowadzonych przez siebie badań. | |
3,5 | Student w 65-74% potrafi zaprezentować wyniki przeprowadzonych przez siebie badań. | |
4,0 | Student w 75%-84% potrafi zaprezentować wyniki przeprowadzonych przez siebie badań. | |
4,5 | Student w 85-94% potrafi zaprezentować wyniki przeprowadzonych przez siebie badań. | |
5,0 | Student w 95-100% potrafi zaprezentować wyniki przeprowadzonych przez siebie badań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C20_K01 Student rozumie wartość i wagę nauki oraz ciągłego kształcenia się. | 2,0 | Student nie rozumie wartość i wagę nauki oraz ciągłego kształcenia się. |
3,0 | Student w 55-64% rozumie wartość i wagę nauki oraz ciągłego kształcenia się. | |
3,5 | Student w 65-74% rozumie wartość i wagę nauki oraz ciągłego kształcenia się. | |
4,0 | Student w 75-84% rozumie wartość i wagę nauki oraz ciągłego kształcenia się. | |
4,5 | Student w 85-94% rozumie wartość i wagę nauki oraz ciągłego kształcenia się. | |
5,0 | Student w 95-100% rozumie wartość i wagę nauki oraz ciągłego kształcenia się. | |
KCh_1A_C20_K02 Student potrafi mysleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiebiorczy. | 2,0 | Student nie potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiebiorczy. |
3,0 | Student w 55-64% potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiebiorczy. | |
3,5 | Student w 65-74% potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiebiorczy. | |
4,0 | Student w 75-84% potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiebiorczy. | |
4,5 | Student w 85-94% potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiebiorczy. | |
5,0 | Student w 95-100% potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiebiorczy. |
Literatura podstawowa
- Brandt S., Analiza danych., PWN, Warszawa, 2002
- Kukiełka L., Podstawy badan inzynierskich, PWN, Warszawa, 2002
- Praca zbiorowa pod red. J. Kaminskiej-Szmaj, Słownik ortograficzno-gramatyczny jezyka polskiego z zasadami ortografii i interpunkcji, Wydawnictwo EUROPA, Wrocław, 2002
- Seidel K-H, Słownik techniczny angielsko-polski i polsko-angielski, Wydawnictwo REA s.J., Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- K. Pawlik, R. Zenderowski, Dyplom z internetu : jak korzystac z internetu piszac prace dyplomowe?, CeDeWU, Warszawa, 2010