Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)

Sylabus przedmiotu Laboratorium przeddyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chemia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Laboratorium przeddyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Sośnicki <Jacek.Sosnicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 105 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Spełnione kryteria rejestracji na przedostatni semestr studiów.
W-2Obsługa komputera i podstawowych programów do edycji, obliczen i prezentacji wyników.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności przeglądu i wyboru dostepnych publikacji zwiazanych z tematem pracy dyplomowej inzynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
C-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli pracy laboratoryjnej
C-3Przygotowanie do opracowania wyników badan i ich interpretacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Dyskusja tematu pracy dyplomowej inżynierskiej10
T-L-2Zapoznanie się z metodami pracy w laboratorium10
T-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbednej do wykonania prac badawczych10
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych75
105

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w pracach laboratoryjnych120
A-L-2Zapoznanie sią z literaturą dotyczącą pracy dyplomowej inżynierskiej15
A-L-3Konsultacje z promotorem5
A-L-4Opracowanie i analiza wyników badań.10
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ciagła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczace poprawności doboru i przeglądu literatury przedmiotu, realizowanych wstępnych prac badawczych i interpretacji uzyskanych wyników doświadczalnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji załozonych badan w ramach pracy dyplomowej inzynierskiej
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnosci i aktywnosci w prowadzeniu badan
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji załozonych badan i dyskusja wyników

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KCh_1A_C17_W01
Student ma wiedzę z zakresu chemii i nauk pokrewnych.
KCh_1A_W01, KCh_1A_W02, KCh_1A_W03, KCh_1A_W04C-1, C-3T-L-1, T-L-4M-1, M-2S-1
KCh_1A_C17_W02
Student posiada wiedze i rozumie pojecia i zasady ochrony własnosci intelektualnej.
KCh_1A_W07, KCh_1A_W08C-1T-L-1M-2S-2
KCh_1A_C17_W03
Student ma widzę na temat zasad pracy w laboratorium
KCh_1A_W06C-2T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-2M-1S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KCh_1A_C17_U01
Potrafi przygotować stanowisko badawcze, wykorzystac metody analityczne do badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej, opracowac i zinterpretowac uzyskane wyniki
KCh_1A_U02, KCh_1A_U03, KCh_1A_U05, KCh_1A_U04, KCh_1A_U06C-2, C-3T-L-3, T-L-4, T-L-2M-1, M-2S-1, S-2
KCh_1A_C17_U02
Ma umiejetnosc przygotowania w jezyku polskim lub obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranej literatury dotyczacej przedmiotu pracy dyplomowej inzynierskiej i pogłebienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia
KCh_1A_U09, KCh_1A_U08, KCh_1A_U07C-1, C-3T-L-1M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KCh_1A_C17_K01
Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadan własnych na końcowy wynik pracy, potrafi określic kolejność ważności działan.
KCh_1A_K03, KCh_1A_K04C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
KCh_1A_C17_W01
Student ma wiedzę z zakresu chemii i nauk pokrewnych.
2,0Student nie ma wiedzy z chemii i nauk pokrewnych z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci.
3,0Student uzyskał 55-64% punktów w ocenie wiedzy z chemii i nauk pokrewnych z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci.
3,5Student uzyskał 65-74% punktów w ocenie wiedzy z chemii i nauk pokrewnych z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci.
4,0Student uzyskał 75-84% punktów w ocenie wiedzy z chemii i nauk pokrewnych z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci.
4,5Student uzyskał 85-94% punktów w ocenie wiedzy z chemii i nauk pokrewnych z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci.
5,0Student uzyskał 95-100% punktów w ocenie wiedzy z chemii i nauk pokrewnych z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci.
KCh_1A_C17_W02
Student posiada wiedze i rozumie pojecia i zasady ochrony własnosci intelektualnej.
2,0Student nie zna zasad ochrony własnosci intelektualnej.
3,0Student zna 55-64% zasad ochrony własnosci intelektualnej.
3,5Student zna 65-74% zasad ochrony własnosci intelektualnej.
4,0Student zna 75-84% zasad ochrony własnosci intelektualnej.
4,5Student zna 85-94% zasad ochrony własnosci intelektualnej.
5,0Student zna 95-100% zasad ochrony własnosci intelektualnej.
KCh_1A_C17_W03
Student ma widzę na temat zasad pracy w laboratorium
2,0Student nie zna zasad pracy laboratorium.
3,0Student zna 55-64% zasad pracy laboratorium.
3,5Student zna 65-74% zasad pracy laboratorium.
4,0Student zna 75-84% zasad pracy laboratorium.
4,5Student zna 85-94% zasad pracy laboratorium.
5,0Student zna 95-100% zasad pracy laboratorium.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
KCh_1A_C17_U01
Potrafi przygotować stanowisko badawcze, wykorzystac metody analityczne do badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej, opracowac i zinterpretowac uzyskane wyniki
2,0Student nie umie przygotować stanowisko badawcze oraz wskazać metody analityczne niezbedne do przeprowadzenia badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej.
3,0Student w 55-64% umie przygotować stanowisko badawcze oraz wskazać metody analityczne niezbedne do przeprowadzenia badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej.
3,5Student w 65-74% umie przygotować stanowisko badawcze oraz wskazać metody analityczne niezbedne do przeprowadzenia badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej.
4,0Student w 75-84% umie przygotować stanowisko badawcze oraz wskazać metody analityczne niezbedne do przeprowadzenia badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej.
4,5Student w 85-94% umie przygotować stanowisko badawcze oraz wskazać metody analityczne niezbedne do przeprowadzenia badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej.
5,0Student w 95-100% umie przygotować stanowisko badawcze oraz wskazać metody analityczne niezbedne do przeprowadzenia badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej.
KCh_1A_C17_U02
Ma umiejetnosc przygotowania w jezyku polskim lub obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranej literatury dotyczacej przedmiotu pracy dyplomowej inzynierskiej i pogłebienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia
2,0Student nie potrafi samodzielnie zebrać danych literaturowych w języku polskim lub obcym, któredotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej, oraz nie umie ich przeanalizować, a także przedstawić w formie prezentacji ustnej.
3,0Student w 55-64% potrafi samodzielnie zebrać dane literaturowe w języku polskim lub obcym, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej, oraz w 55-64% umie je przeanalizować, a także przedstawić w formie prezentacji ustnej.
3,5Student w 65-74% potrafi samodzielnie zebrać dane literaturowe w języku polskim lub obcym, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej, oraz w 65-74% umie je przeanalizować, a także przedstawić w formie prezentacji ustnej.
4,0Student w 75-84% potrafi samodzielnie zebrać dane literaturowe w języku polskim lub obcym, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej, oraz w 75-84% umie je przeanalizować, a także przedstawić w formie prezentacji ustnej.
4,5Student w 85-94% potrafi samodzielnie zebrać dane literaturowe w języku polskim lub obcym, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej, oraz w 85-94% umie je przeanalizować, a także przedstawić w formie prezentacji ustnej.
5,0Student w 95-100% potrafi samodzielnie zebrać dane literaturowe w języku polskim lub obcym, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej, oraz w 95-100% umie je przeanalizować, a także przedstawić w formie prezentacji ustnej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
KCh_1A_C17_K01
Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadan własnych na końcowy wynik pracy, potrafi określic kolejność ważności działan.
2,0Student nie jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy oraz nie umie określić kolejność i ważność działań.
3,0Student w 55-64% jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy, w 55-64% umie określić kolejność i ważność działań.
3,5Student w 65-74% jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy, w 65-74% umie określić kolejność i ważność działań
4,0Student w 75-84% jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy, w 75-84% umie określić kolejność i ważność działań
4,5Student w 85-94% jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy, w 85-94% umie określić kolejność i ważność działań
5,0Student w 95-100% jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy, w 95-100% umie określić kolejność i ważność działań

Literatura podstawowa

  1. Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2013-2010, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2009-2008, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Dyskusja tematu pracy dyplomowej inżynierskiej10
T-L-2Zapoznanie się z metodami pracy w laboratorium10
T-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbednej do wykonania prac badawczych10
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych75
105

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w pracach laboratoryjnych120
A-L-2Zapoznanie sią z literaturą dotyczącą pracy dyplomowej inżynierskiej15
A-L-3Konsultacje z promotorem5
A-L-4Opracowanie i analiza wyników badań.10
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKCh_1A_C17_W01Student ma wiedzę z zakresu chemii i nauk pokrewnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKCh_1A_W01posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie chemii, zna podstawowe koncepcje i teorie chemiczne, zna terminologię, nomenklaturę i jednostki chemiczne
KCh_1A_W02zna techniki matematyki wyższej w zakresie niezbędnym dla ilościowego opisu, zrozumienia oraz modelowania podstawowych zjawisk i procesów chemicznych
KCh_1A_W03zna zjawiska chemiczne i fizyczne zachodzące w przyrodzie oraz potrafi wytłumaczyć obserwowane prawidłowości wykorzystując język matematyki, a w szczególności potrafi samodzielnie odtworzyć podstawowe twierdzenia i prawa
KCh_1A_W04zna metody obliczeniowe i statystyczne stosowane do rozwiązywania typowych problemów z zakresu chemii i wie jak zastosować odpowiednie metody obliczeniowe i programy komputerowe do ich rozwiązania; zna podstawy programowania oraz inżynierii oprogramowania
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przeglądu i wyboru dostepnych publikacji zwiazanych z tematem pracy dyplomowej inzynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
C-3Przygotowanie do opracowania wyników badan i ich interpretacji
Treści programoweT-L-1Dyskusja tematu pracy dyplomowej inżynierskiej
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych
Metody nauczaniaM-1Ciagła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczace poprawności doboru i przeglądu literatury przedmiotu, realizowanych wstępnych prac badawczych i interpretacji uzyskanych wyników doświadczalnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji załozonych badan w ramach pracy dyplomowej inzynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy z chemii i nauk pokrewnych z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci.
3,0Student uzyskał 55-64% punktów w ocenie wiedzy z chemii i nauk pokrewnych z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci.
3,5Student uzyskał 65-74% punktów w ocenie wiedzy z chemii i nauk pokrewnych z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci.
4,0Student uzyskał 75-84% punktów w ocenie wiedzy z chemii i nauk pokrewnych z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci.
4,5Student uzyskał 85-94% punktów w ocenie wiedzy z chemii i nauk pokrewnych z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci.
5,0Student uzyskał 95-100% punktów w ocenie wiedzy z chemii i nauk pokrewnych z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKCh_1A_C17_W02Student posiada wiedze i rozumie pojecia i zasady ochrony własnosci intelektualnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKCh_1A_W07ma podstawową wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych i etycznych związanych z działalnością naukową i dydaktyczną
KCh_1A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przeglądu i wyboru dostepnych publikacji zwiazanych z tematem pracy dyplomowej inzynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
Treści programoweT-L-1Dyskusja tematu pracy dyplomowej inżynierskiej
Metody nauczaniaM-2Dyskusje merytoryczne dotyczace poprawności doboru i przeglądu literatury przedmiotu, realizowanych wstępnych prac badawczych i interpretacji uzyskanych wyników doświadczalnych
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnosci i aktywnosci w prowadzeniu badan
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad ochrony własnosci intelektualnej.
3,0Student zna 55-64% zasad ochrony własnosci intelektualnej.
3,5Student zna 65-74% zasad ochrony własnosci intelektualnej.
4,0Student zna 75-84% zasad ochrony własnosci intelektualnej.
4,5Student zna 85-94% zasad ochrony własnosci intelektualnej.
5,0Student zna 95-100% zasad ochrony własnosci intelektualnej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKCh_1A_C17_W03Student ma widzę na temat zasad pracy w laboratorium
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKCh_1A_W06zna podstawowe zasady BHP w laboratorium chemicznym, zna zasady związane z wykorzystywaniem chemikaliów i ich unieszkodliwiania
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli pracy laboratoryjnej
Treści programoweT-L-1Dyskusja tematu pracy dyplomowej inżynierskiej
T-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbednej do wykonania prac badawczych
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych
T-L-2Zapoznanie się z metodami pracy w laboratorium
Metody nauczaniaM-1Ciagła praca ze studentem w laboratorium
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji załozonych badan i dyskusja wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad pracy laboratorium.
3,0Student zna 55-64% zasad pracy laboratorium.
3,5Student zna 65-74% zasad pracy laboratorium.
4,0Student zna 75-84% zasad pracy laboratorium.
4,5Student zna 85-94% zasad pracy laboratorium.
5,0Student zna 95-100% zasad pracy laboratorium.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKCh_1A_C17_U01Potrafi przygotować stanowisko badawcze, wykorzystac metody analityczne do badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej, opracowac i zinterpretowac uzyskane wyniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKCh_1A_U02potrafi wykonywać analizy ilościowe, szczególnie z wykorzystaniem metod chemicznych i fizycznych oraz formułować na tej podstawie wnioski jakościowe
KCh_1A_U03potrafi planować i przeprowadzać proste badania doświadczalne i symulacje komputerowe w zakresie chemii, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
KCh_1A_U05potrafi ocenić istniejące rozwiązania techniczne w zakresie chemii oraz przygotować opracowanie określonego problemu o charakterze inżynierskim związanego z ich funkcjonowaniem i zaproponować sposoby jego rozwiązania
KCh_1A_U04potrafi wykorzystać metody numeryczne i analityczne do formułowania zadań, rozwiązania problemów matematycznych i inżynierskich oraz analizy uzyskanych danych pomiarowych; posiada umiejętność stosowania podstawowych pakietów oprogramowania oraz wybranych języków programowania
KCh_1A_U06potrafi przedstawić w sposób przystępny podstawowe zagadnienia i problemy natury chemicznej
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli pracy laboratoryjnej
C-3Przygotowanie do opracowania wyników badan i ich interpretacji
Treści programoweT-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbednej do wykonania prac badawczych
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych
T-L-2Zapoznanie się z metodami pracy w laboratorium
Metody nauczaniaM-1Ciagła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczace poprawności doboru i przeglądu literatury przedmiotu, realizowanych wstępnych prac badawczych i interpretacji uzyskanych wyników doświadczalnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji załozonych badan w ramach pracy dyplomowej inzynierskiej
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnosci i aktywnosci w prowadzeniu badan
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie przygotować stanowisko badawcze oraz wskazać metody analityczne niezbedne do przeprowadzenia badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej.
3,0Student w 55-64% umie przygotować stanowisko badawcze oraz wskazać metody analityczne niezbedne do przeprowadzenia badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej.
3,5Student w 65-74% umie przygotować stanowisko badawcze oraz wskazać metody analityczne niezbedne do przeprowadzenia badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej.
4,0Student w 75-84% umie przygotować stanowisko badawcze oraz wskazać metody analityczne niezbedne do przeprowadzenia badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej.
4,5Student w 85-94% umie przygotować stanowisko badawcze oraz wskazać metody analityczne niezbedne do przeprowadzenia badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej.
5,0Student w 95-100% umie przygotować stanowisko badawcze oraz wskazać metody analityczne niezbedne do przeprowadzenia badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKCh_1A_C17_U02Ma umiejetnosc przygotowania w jezyku polskim lub obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranej literatury dotyczacej przedmiotu pracy dyplomowej inzynierskiej i pogłebienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKCh_1A_U09potrafi w oparciu o różne źródła, wykorzystując podstawowe ujęcia teoretyczne, przygotować wystąpienia ustne w języku polskim i języku angielskim lub niemieckim dotyczące wybranych zagadnień z zakresu chemii i dyscyplin pokrewnych
KCh_1A_U08potrafi w oparciu o różne źródła, wykorzystując podstawowe ujęcia teoretyczne, przygotować typowe prace pisemne w języku polskim oraz angielskim lub niemieckim dotyczące wybranych zagadnień z zakresu chemii i dyscyplin pokrewnych
KCh_1A_U07ma umiejętność samokształcenia się m. in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przeglądu i wyboru dostepnych publikacji zwiazanych z tematem pracy dyplomowej inzynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
C-3Przygotowanie do opracowania wyników badan i ich interpretacji
Treści programoweT-L-1Dyskusja tematu pracy dyplomowej inżynierskiej
Metody nauczaniaM-2Dyskusje merytoryczne dotyczace poprawności doboru i przeglądu literatury przedmiotu, realizowanych wstępnych prac badawczych i interpretacji uzyskanych wyników doświadczalnych
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnosci i aktywnosci w prowadzeniu badan
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji załozonych badan i dyskusja wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie zebrać danych literaturowych w języku polskim lub obcym, któredotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej, oraz nie umie ich przeanalizować, a także przedstawić w formie prezentacji ustnej.
3,0Student w 55-64% potrafi samodzielnie zebrać dane literaturowe w języku polskim lub obcym, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej, oraz w 55-64% umie je przeanalizować, a także przedstawić w formie prezentacji ustnej.
3,5Student w 65-74% potrafi samodzielnie zebrać dane literaturowe w języku polskim lub obcym, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej, oraz w 65-74% umie je przeanalizować, a także przedstawić w formie prezentacji ustnej.
4,0Student w 75-84% potrafi samodzielnie zebrać dane literaturowe w języku polskim lub obcym, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej, oraz w 75-84% umie je przeanalizować, a także przedstawić w formie prezentacji ustnej.
4,5Student w 85-94% potrafi samodzielnie zebrać dane literaturowe w języku polskim lub obcym, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej, oraz w 85-94% umie je przeanalizować, a także przedstawić w formie prezentacji ustnej.
5,0Student w 95-100% potrafi samodzielnie zebrać dane literaturowe w języku polskim lub obcym, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej, oraz w 95-100% umie je przeanalizować, a także przedstawić w formie prezentacji ustnej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKCh_1A_C17_K01Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadan własnych na końcowy wynik pracy, potrafi określic kolejność ważności działan.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKCh_1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
KCh_1A_K04mając świadomość wpływu swoich działań na środowisko prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu inżyniera chemika biorąc odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracy własnej i innych
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przeglądu i wyboru dostepnych publikacji zwiazanych z tematem pracy dyplomowej inzynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
C-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli pracy laboratoryjnej
C-3Przygotowanie do opracowania wyników badan i ich interpretacji
Treści programoweT-L-1Dyskusja tematu pracy dyplomowej inżynierskiej
T-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbednej do wykonania prac badawczych
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych
T-L-2Zapoznanie się z metodami pracy w laboratorium
Metody nauczaniaM-1Ciagła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczace poprawności doboru i przeglądu literatury przedmiotu, realizowanych wstępnych prac badawczych i interpretacji uzyskanych wyników doświadczalnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji załozonych badan w ramach pracy dyplomowej inzynierskiej
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnosci i aktywnosci w prowadzeniu badan
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji załozonych badan i dyskusja wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy oraz nie umie określić kolejność i ważność działań.
3,0Student w 55-64% jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy, w 55-64% umie określić kolejność i ważność działań.
3,5Student w 65-74% jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy, w 65-74% umie określić kolejność i ważność działań
4,0Student w 75-84% jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy, w 75-84% umie określić kolejność i ważność działań
4,5Student w 85-94% jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy, w 85-94% umie określić kolejność i ważność działań
5,0Student w 95-100% jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy, w 95-100% umie określić kolejność i ważność działań