Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)
Sylabus przedmiotu Wstęp do chemii polimerów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wstęp do chemii polimerów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>, Beata Schmidt <Beata.Schmidt@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Opanowanie tresci z zakresu fizyki, chemii ogólnej i chemii organicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z definicjami i pojęciami związanymi z tematyką przedmiotu |
C-2 | Wykształcenie umiejętnosci posługiwania sie wiedzą z zakresu podstawowych i szczegółowych zagadnień z chemii polimerów |
C-3 | Ukształtowanie umiejętnosci definiowania podstawowych pojęć związanych z polimerami |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe definicje: polimer, monomer, różnica między polimerem a tworzywem sztucznym, dodatki do tworzyw sztucznych | 2 |
T-W-2 | Pojęcie masy molowej w odniesieniu do polimerów, rodzaje średnich mas molowych, polidyspersja i stopień polidyspersji | 2 |
T-W-3 | Pojęcie mikrostruktury polimeru i metody jej określania | 2 |
T-W-4 | Konformacja makrocząsteczek | 2 |
T-W-5 | Podział polimerów wg różnych kryteriów | 2 |
T-W-6 | Mechanizmy polireakcji | 2 |
T-W-7 | Metody syntezy polimerów | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Wykład informacyjny z wyjaśnieniami tematyki przedmiotu | 15 |
A-W-2 | Praca samodzielna z literaturą polecaną przez prowadzącego. | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 15 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: kolokwium pisemne |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny na koniec przedmiotu podsumowujacy zdobytą wiedzę i umiejętnosci z zakresu przedmiotu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C01_W01 Student potrafi wymienić podstawowe definicje z zakresu chemii polimerów. | KCh_1A_W01 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C01_U01 Student potrafi definiować podstawowe pojęcia z zakresu chemii polimerów. Student potrafi uzupełnić informacje uzyskane na wykładach o treści zawarte w literaturze przedmiotu. | KCh_1A_U06 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C01_K01 Student wykazuje aktywną postawę na wykładach oraz dba o poprawność językową zwiazaną z terminologią przedmiotu. | KCh_1A_K01 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C01_W01 Student potrafi wymienić podstawowe definicje z zakresu chemii polimerów. | 2,0 | Student nie potrafi wymienić i objaśnić podstawowych definicji i zjawisk z zakresu chemii polimerów. |
3,0 | Student potrafi w 55-69 procentach wymienić i objaśnić podstawowe definicje i zjawiska z zakresu chemii polimerów. | |
3,5 | Student potrafi w 70-79 procentach wymienić i objaśnić zjawiska i procesy z zakresu chemii polimerów. | |
4,0 | Student potrafi w 80-89 procentach wymienić i objaśnić zjawiska i procesy z zakresu chemii polimerów. | |
4,5 | Student potrafi w 90-95 procentach wymienić i objaśnić zjawiska i procesy z zakresu chemii polimerów. | |
5,0 | Student potrafi wymienić i objaśnić powyżej 95 procent zjawisk i procesów z zakresu chemii polimerów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C01_U01 Student potrafi definiować podstawowe pojęcia z zakresu chemii polimerów. Student potrafi uzupełnić informacje uzyskane na wykładach o treści zawarte w literaturze przedmiotu. | 2,0 | Student nie potrafi stosować zasad i pojęć z zakresu chemii polimerów. |
3,0 | Student potrafi stosować w 55-69 procentach zasady i pojęcia z zakresu chemii polimerów. | |
3,5 | Student potrafi stosować w 70-79 procentach zasady i pojęcia z zakresu chemii polimerów. | |
4,0 | Student potrafi stosować w 80-89 procentach zasady i pojęcia z zakresu chemii polimerów. | |
4,5 | Student potrafi stosować w 90-95 procentach zasady i pojęcia z zakresu chemii polimerów. | |
5,0 | Student potrafi w pełni (ponad 95%) stosować zasady i pojęcia z zakresu chemii polimerów. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C01_K01 Student wykazuje aktywną postawę na wykładach oraz dba o poprawność językową zwiazaną z terminologią przedmiotu. | 2,0 | Student nie potrafi pracować samodzielnie ani zespołowo nad wyznaczonym zadaniem. |
3,0 | Student potrafi pracować zespołowo, ale nie potrafi pracować samodzielnie nad wyznaczonym zadaniem. | |
3,5 | Student potrafi pracować w zespole, ale ma problemy w samodzielnej pracy nad wyznaczonym zadaniem. | |
4,0 | Student dość dobrze radzi sobie w pracy samodzielnej, ale woli pracować w zespole nad powierzonym zadaniem. | |
4,5 | Student potrafi pracować samodzielnie nad wyznaczonym zadaniem, ale ma problemy z nawiązaniem współpracy w zespole. | |
5,0 | Student potrafi pracować samodzielnie i w zespole nad wyznaczonym zadaniem. |
Literatura podstawowa
- Z. Florjańczyk, S. Penczek, Chemia polimerów cz I, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1995
- J. Pielichowski, A. Puszyński, Chemia polimerów, FOSZE, Warszawa, 2004