Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)
specjalność: Chemia bioorganiczna
Sylabus przedmiotu Współczesne problemy chemii:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Współczesne problemy chemii | ||
Specjalność | Chemia ogólna i analityka chemiczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Lewandowski <Grzegorz.Lewandowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grzegorz Lewandowski <Grzegorz.Lewandowski@zut.edu.pl>, Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy chemii i analizy chemicznej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie kierunków rozwoju współczesnej chemii. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Chemia jako nauka i jej zwiazki z innymi naukami przyrodniczymi | 2 |
T-W-2 | Współczesne problemy w nauczaniu chemii | 2 |
T-W-3 | Związki organiczne wytwarzane w przyrodzie i ich odpowiedniki wytwarzane na drodze syntezy | 2 |
T-W-4 | Chemia jako podstawa rozwoju technologii, zwłaszcza chemicznych | 2 |
T-W-5 | Nowe metody syntez związków organicznych o pożądanych własnościach użytkowych: pestycydy, farmaceutyki, środki zapachowe i smakowe, feromony | 4 |
T-W-6 | Badania struktury i reaktywności związków chemicznych | 2 |
T-W-7 | Metody instrumentalne w ustalaniu struktury cząsteczek zwiazków chemicznych | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje z prowadzącym zajęcia | 1 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 9 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy w końcu semestru. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_D01-16_W01 Posiada wiedzę w zakresie syntez chemicznych, poszukiwań metod syntez związków występujących w przyrodzie, określania ich aktywności biologicznej, badań struktury i reaktywności. | KCh_1A_W11, KCh_1A_W13 | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_D01-16_U01 Potrafi zaprogramować syntezę określonego związku o pożądanych własnościach użytkowych | KCh_1A_U05 | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_D01-16_K01 Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu syntez chenicznych do zaspokajania określonych potrzeb społecznych | KCh_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_D01-16_W01 Posiada wiedzę w zakresie syntez chemicznych, poszukiwań metod syntez związków występujących w przyrodzie, określania ich aktywności biologicznej, badań struktury i reaktywności. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy w zakresie prowadzenia oraz poszukiwanie metod syntez związków naturalnych i syntetycznych oraz badań ich struktury i reaktywności. |
3,0 | Student w 60-68 procentach posiada wiedzę w zakresie prowadzenia oraz poszukiwanie metod syntez związków naturalnych i syntetycznych oraz badań ich struktury i reaktywności. | |
3,5 | Student w 69-76 procentach posiada wiedzę w zakresie prowadzenia oraz poszukiwanie metod syntez związków naturalnych i syntetycznych oraz badań ich struktury i reaktywności. | |
4,0 | Student w 76-84 procentach posiada wiedzę w zakresie prowadzenia oraz poszukiwanie metod syntez związków naturalnych i syntetycznych oraz badań ich struktury i reaktywności. | |
4,5 | Student w 84-92 procentach posiada wiedzę w zakresie prowadzenia oraz poszukiwanie metod syntez związków naturalnych i syntetycznych oraz badań ich struktury i reaktywności | |
5,0 | Student posiada wyjątkową (powyżej 92%) wiedzę w zakresie prowadzenia oraz poszukiwanie metod syntez związków naturalnych i syntetycznych oraz badań ich struktury i reaktywności |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_D01-16_U01 Potrafi zaprogramować syntezę określonego związku o pożądanych własnościach użytkowych | 2,0 | Student nie potrafi ocenić istniejych rozwiązań technicznych i dokonać wyboru najkorzystniejszej metody syntezy określonego związku organicznego. |
3,0 | Student w 60-68 procentach potrafi ocenić istniejące rozwiązanie techniczne i dokonać wyboru najkorzystniejszej metody syntezy określonego związku organicznego. | |
3,5 | Student w 68-76 procentach potrafi ocenić istniejące rozwiązanie techniczne i dokonać wyboru najkorzystniejszej metody syntezy określonego związku organicznego. | |
4,0 | Student w 76-84 procentach potrafi ocenić istniejące rozwiązanie techniczne i dokonać wyboru najkorzystniejszej metody syntezy określonego związku organicznego. | |
4,5 | Student w 84-92 procentach potrafi ocenić istniejące rozwiązanie techniczne i dokonać wyboru najkorzystniejszej metody syntezy określonego związku organicznego. | |
5,0 | Student w 92-100 procentach potrafi ocenić istniejące rozwiązanie techniczne i dokonać wyboru najkorzystniejszej metody syntezy określonego związku organicznego. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_D01-16_K01 Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu syntez chenicznych do zaspokajania określonych potrzeb społecznych | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystywać wiedzy z zakresu syntez chemicznych do zaspokajania potrzeb społecznych. |
3,0 | Student w 60-68 procentach potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu syntez chemicznych do zaspokajania potrzeb społecznych. | |
3,5 | Student w 68-76 procentach potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu syntez chemicznych do zaspokajania potrzeb społecznych. | |
4,0 | Student w 76-84 procentach potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu syntez chemicznych do zaspokajania potrzeb społecznych. | |
4,5 | Student w 84-92 procentach potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu syntez chemicznych do zaspokajania potrzeb społecznych. | |
5,0 | Student w 92-100 procentach potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu syntez chemicznych do zaspokajania potrzeb społecznych. |
Literatura podstawowa
- J.Clayden, N.Greeves, S.Warren, P.Wothers, Chemia organiczna, WNT, warszawa, 2009, pierwsze
- J.Clayden, N.Greeves, S.Warren, P.Wothers, Chemia organiczna t.2, WNT, Warszawa, 2009, pierwsze
- J.Clayden, N.Greeves, S.Warren, P.Wothers, Chemia organiczna, t.3, WNT, Warszawa, 2010, pierwsze
- J.Clayden, N.Greeves,S.Warren, P.Wothers, Chemia organiczna t.4, WNT, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa pod red B.Marcińca, Misja chemii, wyd.poznańskie, Poznań, 2004, pierwsze