Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)
specjalność: Chemia bioorganiczna
Sylabus przedmiotu Laboratorium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Laboratorium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Sośnicki <Jacek.Sosnicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 8,0 | ECTS (formy) | 8,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Spełnione kryteria rejestracji na ostatni semestr studiów. |
W-2 | Obsługa komputera i podstawowych programów do edycji, obliczen i prezentacji wyników. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejetnosci przegladu i wyboru dostepnych publikacji zwiazanych z tematem pracy dyplomowej inzynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej |
C-2 | Przygotowanie do opracowania wyników badan i ich rzetelnej interpretacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Dyskusja literatury dotyczącej tematu pracy dyplomowej inzynierskiej | 20 |
T-L-2 | Ocena poprawnosci funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbednej do wykonania prac badawczych | 10 |
T-L-3 | Wykonanie badań laboratoryjnych oraz ich analiza i interpretacja | 135 |
165 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w pracach laboratoryjnych | 165 |
A-L-2 | Uzupełnienie oraz studia nad literaturą dotyczą pracy dyplomowej inzynierskiej | 12 |
A-L-3 | Opracowanie oraz analiza uzyskanych wyników badań | 13 |
A-L-4 | Konsultacje z promotorem. | 10 |
200 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wskazywanie sposobów poprawnego opracowywania wyników z przeprowadzonych badan i wykonanych obliczen oraz ich prezentacji. |
M-2 | Praca własna studenta |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji załozonych badan w ramach pracy dyplomowej inzynierskiej Ocena samodzielnosci i aktywnosci w prowadzeniu badan |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji załozonych badan i dyskusja wyników |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C18_W01 Ma wiedze z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników. | KCh_1A_W01, KCh_1A_W02, KCh_1A_W03, KCh_1A_W04 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C18_U01 Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki. | KCh_1A_U02, KCh_1A_U03, KCh_1A_U04 | — | — | C-2 | T-L-3, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
KCh_1A_C18_U02 Ma umiejetność przygotowania w jezyku polskim lub obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia. | KCh_1A_U09 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C18_K01 Student potrafi myslec w sposób kreatywny, logiczny i przedsiebiorczy. | KCh_1A_K03, KCh_1A_K04, KCh_1A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1 |
KCh_1A_C18_K02 Student rozumie wartosc i wage nauki i ciagłego kształcenia sie. | KCh_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-3 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C18_W01 Ma wiedze z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników. | 2,0 | Student nie ma wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników. |
3,0 | Student ma 55-64% wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników. | |
3,5 | Student ma 65-74% wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników | |
4,0 | Student ma 75-84% wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników | |
4,5 | Student ma 85-94% wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników | |
5,0 | Student ma 95-100% wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C18_U01 Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki. | 2,0 | Student nie potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki. |
3,0 | Student w 55-64% potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki. | |
3,5 | Student w 65-74% potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki. | |
4,0 | Student w 75-84% potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki. | |
4,5 | Student w 85-94% potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki. | |
5,0 | Student w 95-100% potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki. | |
KCh_1A_C18_U02 Ma umiejetność przygotowania w jezyku polskim lub obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia. | 2,0 | Studen nie umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia. |
3,0 | Studen w 55-64% umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentację ustną na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia. | |
3,5 | Studen w 65-74% umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentację ustną na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia. | |
4,0 | Studen w 75-84% umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentację ustną na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia. | |
4,5 | Studen w 85-94% umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentację ustną na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia. | |
5,0 | Studen w 95-100% umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentację ustną na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C18_K01 Student potrafi myslec w sposób kreatywny, logiczny i przedsiebiorczy. | 2,0 | Student nie potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy. |
3,0 | Student w 55-64% potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy. | |
3,5 | Student w 65-74% potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy. | |
4,0 | Student w 75-84% potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy. | |
4,5 | Student w 85-94% potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy. | |
5,0 | Student w 95-100% potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy | |
KCh_1A_C18_K02 Student rozumie wartosc i wage nauki i ciagłego kształcenia sie. | 2,0 | Student nie rozumie wagi nauki i potrzeby ciągłego kształcenia się. |
3,0 | Student w 55-64% rozumie wagę nauki i potrzebę ciągłego kształcenia się. | |
3,5 | Student w 65-74% rozumie wagę nauki i potrzebę ciągłego kształcenia się. | |
4,0 | Student w 75-84% rozumie wagę nauki i potrzebę ciągłego kształcenia się. | |
4,5 | Student w 85-94% rozumie wagę nauki i potrzebę ciągłego kształcenia się. | |
5,0 | Student w 94-100% rozumie wagę nauki i potrzebę ciągłego kształcenia się. |
Literatura podstawowa
- Literatura zwiazana z tematem pracy - publikacje, monografie, podreczniki, patenty, 2013-2010, 2013
Literatura dodatkowa
- Literatura zwiazana z tematem pracy - publikacje, monografie, podreczniki, patenty, 2009-2007, 2009