Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)
specjalność: Chemia bioorganiczna

Sylabus przedmiotu Laboratorium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chemia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Laboratorium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Sośnicki <Jacek.Sosnicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 165 8,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Spełnione kryteria rejestracji na ostatni semestr studiów.
W-2Obsługa komputera i podstawowych programów do edycji, obliczen i prezentacji wyników.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejetnosci przegladu i wyboru dostepnych publikacji zwiazanych z tematem pracy dyplomowej inzynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
C-2Przygotowanie do opracowania wyników badan i ich rzetelnej interpretacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Dyskusja literatury dotyczącej tematu pracy dyplomowej inzynierskiej20
T-L-2Ocena poprawnosci funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbednej do wykonania prac badawczych10
T-L-3Wykonanie badań laboratoryjnych oraz ich analiza i interpretacja135
165

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w pracach laboratoryjnych165
A-L-2Uzupełnienie oraz studia nad literaturą dotyczą pracy dyplomowej inzynierskiej12
A-L-3Opracowanie oraz analiza uzyskanych wyników badań13
A-L-4Konsultacje z promotorem.10
200

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wskazywanie sposobów poprawnego opracowywania wyników z przeprowadzonych badan i wykonanych obliczen oraz ich prezentacji.
M-2Praca własna studenta

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji załozonych badan w ramach pracy dyplomowej inzynierskiej Ocena samodzielnosci i aktywnosci w prowadzeniu badan
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji załozonych badan i dyskusja wyników

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KCh_1A_C18_W01
Ma wiedze z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników.
KCh_1A_W01, KCh_1A_W02, KCh_1A_W03, KCh_1A_W04C-1, C-2T-L-1, T-L-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KCh_1A_C18_U01
Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
KCh_1A_U02, KCh_1A_U03, KCh_1A_U04C-2T-L-3, T-L-2M-1, M-2S-1, S-2
KCh_1A_C18_U02
Ma umiejetność przygotowania w jezyku polskim lub obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia.
KCh_1A_U09C-1T-L-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KCh_1A_C18_K01
Student potrafi myslec w sposób kreatywny, logiczny i przedsiebiorczy.
KCh_1A_K03, KCh_1A_K04, KCh_1A_K05C-1, C-2T-L-1, T-L-3M-1, M-2S-1
KCh_1A_C18_K02
Student rozumie wartosc i wage nauki i ciagłego kształcenia sie.
KCh_1A_K01C-1, C-2T-L-1, T-L-3M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
KCh_1A_C18_W01
Ma wiedze z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników.
2,0Student nie ma wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników.
3,0Student ma 55-64% wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników.
3,5Student ma 65-74% wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników
4,0Student ma 75-84% wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników
4,5Student ma 85-94% wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników
5,0Student ma 95-100% wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
KCh_1A_C18_U01
Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
2,0Student nie potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
3,0Student w 55-64% potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
3,5Student w 65-74% potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
4,0Student w 75-84% potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
4,5Student w 85-94% potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
5,0Student w 95-100% potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
KCh_1A_C18_U02
Ma umiejetność przygotowania w jezyku polskim lub obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia.
2,0Studen nie umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia.
3,0Studen w 55-64% umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentację ustną na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia.
3,5Studen w 65-74% umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentację ustną na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia.
4,0Studen w 75-84% umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentację ustną na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia.
4,5Studen w 85-94% umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentację ustną na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia.
5,0Studen w 95-100% umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentację ustną na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
KCh_1A_C18_K01
Student potrafi myslec w sposób kreatywny, logiczny i przedsiebiorczy.
2,0Student nie potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy.
3,0Student w 55-64% potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy.
3,5Student w 65-74% potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy.
4,0Student w 75-84% potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy.
4,5Student w 85-94% potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy.
5,0Student w 95-100% potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy
KCh_1A_C18_K02
Student rozumie wartosc i wage nauki i ciagłego kształcenia sie.
2,0Student nie rozumie wagi nauki i potrzeby ciągłego kształcenia się.
3,0Student w 55-64% rozumie wagę nauki i potrzebę ciągłego kształcenia się.
3,5Student w 65-74% rozumie wagę nauki i potrzebę ciągłego kształcenia się.
4,0Student w 75-84% rozumie wagę nauki i potrzebę ciągłego kształcenia się.
4,5Student w 85-94% rozumie wagę nauki i potrzebę ciągłego kształcenia się.
5,0Student w 94-100% rozumie wagę nauki i potrzebę ciągłego kształcenia się.

Literatura podstawowa

  1. Literatura zwiazana z tematem pracy - publikacje, monografie, podreczniki, patenty, 2013-2010, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Literatura zwiazana z tematem pracy - publikacje, monografie, podreczniki, patenty, 2009-2007, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Dyskusja literatury dotyczącej tematu pracy dyplomowej inzynierskiej20
T-L-2Ocena poprawnosci funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbednej do wykonania prac badawczych10
T-L-3Wykonanie badań laboratoryjnych oraz ich analiza i interpretacja135
165

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w pracach laboratoryjnych165
A-L-2Uzupełnienie oraz studia nad literaturą dotyczą pracy dyplomowej inzynierskiej12
A-L-3Opracowanie oraz analiza uzyskanych wyników badań13
A-L-4Konsultacje z promotorem.10
200
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKCh_1A_C18_W01Ma wiedze z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKCh_1A_W01posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie chemii, zna podstawowe koncepcje i teorie chemiczne, zna terminologię, nomenklaturę i jednostki chemiczne
KCh_1A_W02zna techniki matematyki wyższej w zakresie niezbędnym dla ilościowego opisu, zrozumienia oraz modelowania podstawowych zjawisk i procesów chemicznych
KCh_1A_W03zna zjawiska chemiczne i fizyczne zachodzące w przyrodzie oraz potrafi wytłumaczyć obserwowane prawidłowości wykorzystując język matematyki, a w szczególności potrafi samodzielnie odtworzyć podstawowe twierdzenia i prawa
KCh_1A_W04zna metody obliczeniowe i statystyczne stosowane do rozwiązywania typowych problemów z zakresu chemii i wie jak zastosować odpowiednie metody obliczeniowe i programy komputerowe do ich rozwiązania; zna podstawy programowania oraz inżynierii oprogramowania
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetnosci przegladu i wyboru dostepnych publikacji zwiazanych z tematem pracy dyplomowej inzynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
C-2Przygotowanie do opracowania wyników badan i ich rzetelnej interpretacji
Treści programoweT-L-1Dyskusja literatury dotyczącej tematu pracy dyplomowej inzynierskiej
T-L-3Wykonanie badań laboratoryjnych oraz ich analiza i interpretacja
Metody nauczaniaM-1Wskazywanie sposobów poprawnego opracowywania wyników z przeprowadzonych badan i wykonanych obliczen oraz ich prezentacji.
M-2Praca własna studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji załozonych badan w ramach pracy dyplomowej inzynierskiej Ocena samodzielnosci i aktywnosci w prowadzeniu badan
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji załozonych badan i dyskusja wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników.
3,0Student ma 55-64% wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników.
3,5Student ma 65-74% wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników
4,0Student ma 75-84% wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników
4,5Student ma 85-94% wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników
5,0Student ma 95-100% wiedzy z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKCh_1A_C18_U01Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKCh_1A_U02potrafi wykonywać analizy ilościowe, szczególnie z wykorzystaniem metod chemicznych i fizycznych oraz formułować na tej podstawie wnioski jakościowe
KCh_1A_U03potrafi planować i przeprowadzać proste badania doświadczalne i symulacje komputerowe w zakresie chemii, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
KCh_1A_U04potrafi wykorzystać metody numeryczne i analityczne do formułowania zadań, rozwiązania problemów matematycznych i inżynierskich oraz analizy uzyskanych danych pomiarowych; posiada umiejętność stosowania podstawowych pakietów oprogramowania oraz wybranych języków programowania
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do opracowania wyników badan i ich rzetelnej interpretacji
Treści programoweT-L-3Wykonanie badań laboratoryjnych oraz ich analiza i interpretacja
T-L-2Ocena poprawnosci funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbednej do wykonania prac badawczych
Metody nauczaniaM-1Wskazywanie sposobów poprawnego opracowywania wyników z przeprowadzonych badan i wykonanych obliczen oraz ich prezentacji.
M-2Praca własna studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji załozonych badan w ramach pracy dyplomowej inzynierskiej Ocena samodzielnosci i aktywnosci w prowadzeniu badan
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji załozonych badan i dyskusja wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
3,0Student w 55-64% potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
3,5Student w 65-74% potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
4,0Student w 75-84% potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
4,5Student w 85-94% potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
5,0Student w 95-100% potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do badań związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKCh_1A_C18_U02Ma umiejetność przygotowania w jezyku polskim lub obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKCh_1A_U09potrafi w oparciu o różne źródła, wykorzystując podstawowe ujęcia teoretyczne, przygotować wystąpienia ustne w języku polskim i języku angielskim lub niemieckim dotyczące wybranych zagadnień z zakresu chemii i dyscyplin pokrewnych
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetnosci przegladu i wyboru dostepnych publikacji zwiazanych z tematem pracy dyplomowej inzynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
Treści programoweT-L-1Dyskusja literatury dotyczącej tematu pracy dyplomowej inzynierskiej
Metody nauczaniaM-1Wskazywanie sposobów poprawnego opracowywania wyników z przeprowadzonych badan i wykonanych obliczen oraz ich prezentacji.
M-2Praca własna studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji załozonych badan w ramach pracy dyplomowej inzynierskiej Ocena samodzielnosci i aktywnosci w prowadzeniu badan
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji załozonych badan i dyskusja wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Studen nie umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia.
3,0Studen w 55-64% umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentację ustną na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia.
3,5Studen w 65-74% umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentację ustną na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia.
4,0Studen w 75-84% umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentację ustną na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia.
4,5Studen w 85-94% umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentację ustną na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia.
5,0Studen w 95-100% umie przygotować w jezyku polskim lub obcym prezentację ustną na podstawie zebranych danych literaturowych, które dotyczą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej oraz pogłębionej swojej wiedzy uzyskanej w procesie samokształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKCh_1A_C18_K01Student potrafi myslec w sposób kreatywny, logiczny i przedsiebiorczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKCh_1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
KCh_1A_K04mając świadomość wpływu swoich działań na środowisko prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu inżyniera chemika biorąc odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracy własnej i innych
KCh_1A_K05rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje; ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetnosci przegladu i wyboru dostepnych publikacji zwiazanych z tematem pracy dyplomowej inzynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
C-2Przygotowanie do opracowania wyników badan i ich rzetelnej interpretacji
Treści programoweT-L-1Dyskusja literatury dotyczącej tematu pracy dyplomowej inzynierskiej
T-L-3Wykonanie badań laboratoryjnych oraz ich analiza i interpretacja
Metody nauczaniaM-1Wskazywanie sposobów poprawnego opracowywania wyników z przeprowadzonych badan i wykonanych obliczen oraz ich prezentacji.
M-2Praca własna studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji załozonych badan w ramach pracy dyplomowej inzynierskiej Ocena samodzielnosci i aktywnosci w prowadzeniu badan
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy.
3,0Student w 55-64% potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy.
3,5Student w 65-74% potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy.
4,0Student w 75-84% potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy.
4,5Student w 85-94% potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy.
5,0Student w 95-100% potrafi myśleć w sposób logiczny, kreatywny i przedsiębiorczy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKCh_1A_C18_K02Student rozumie wartosc i wage nauki i ciagłego kształcenia sie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKCh_1A_K01rozumie potrzebę dokształcania się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych, motywuje do tego współpracowników
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetnosci przegladu i wyboru dostepnych publikacji zwiazanych z tematem pracy dyplomowej inzynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
C-2Przygotowanie do opracowania wyników badan i ich rzetelnej interpretacji
Treści programoweT-L-1Dyskusja literatury dotyczącej tematu pracy dyplomowej inzynierskiej
T-L-3Wykonanie badań laboratoryjnych oraz ich analiza i interpretacja
Metody nauczaniaM-2Praca własna studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji załozonych badan w ramach pracy dyplomowej inzynierskiej Ocena samodzielnosci i aktywnosci w prowadzeniu badan
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji załozonych badan i dyskusja wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie wagi nauki i potrzeby ciągłego kształcenia się.
3,0Student w 55-64% rozumie wagę nauki i potrzebę ciągłego kształcenia się.
3,5Student w 65-74% rozumie wagę nauki i potrzebę ciągłego kształcenia się.
4,0Student w 75-84% rozumie wagę nauki i potrzebę ciągłego kształcenia się.
4,5Student w 85-94% rozumie wagę nauki i potrzebę ciągłego kształcenia się.
5,0Student w 94-100% rozumie wagę nauki i potrzebę ciągłego kształcenia się.