Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)
specjalność: Chemia bioorganiczna
Sylabus przedmiotu Przedmiot społeczny II - Państwo-społeczeństwo-władza:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przedmiot społeczny II - Państwo-społeczeństwo-władza | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Bartkowiak <Marcin.Bartkowiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza o powstaniu państwa. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie form i funkcji państwa. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Nauka o Państwie - geneza, pochodzenie i powstawanie Państwa | 2 |
T-W-2 | Terytorium i władza publiczna | 2 |
T-W-3 | Formy Państwa, układ sił klasowo-warstwowych, warunki geopolityczne, podłoże historyczne, osobowość i działanie wybitnych mężów stanu. | 2 |
T-W-4 | Funkcje Państwa - zewnętrzna, wewnętrzna, organizacyjno-gospodarcza, kulturalno-wychowawcza, socjalna, narodowotwórcza | 2 |
T-W-5 | Typy Państw współczesnych - kryteria wyróżniające typy Państw | 2 |
T-W-6 | Systemy polityczne Państwa - klasyfikacja instytucjonalna, systemowa, behawiorystyczno-funkcjonalna | 2 |
T-W-7 | System polityczny Rzeczypospolitej Polskiej | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje z prowadzącym zajęcia | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy na zakończenie semestru. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_A04b_W01 Posiada wiedzę w zakresie typów, form , funkcji państwa, oraz współczesnych systemów politycznych. | KCh_1A_W12 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_A04b_U01 Potrafi docenić znaczenie nauk humanistycznych dla rozwoju osobowości jednostki i jej znaczenie społeczne. | KCh_1A_U11 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_A04b_K01 Ma swiadomość ważności nauk humanistycznych dla rozwoju społeczeństwa, kultury i wiedzy z innego zakresu pojęć | KCh_1A_K03 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_A04b_W01 Posiada wiedzę w zakresie typów, form , funkcji państwa, oraz współczesnych systemów politycznych. | 2,0 | Student nie potrafi wymienić ani objaśnić podstawowych definicji w zakresie wiedzy o państwie, typów, form, funkcji. Opanowanie materiału poniżej 50%. |
3,0 | Student potrafi wymienić oraz objaśnić podstawowe definicje w zakresie wiedzy o państwie, jego typach, formach i funkcjach, oraz systemach politycznych. Opanowanie materiału na poziomie 51 - 60% | |
3,5 | Student potrafi wymienić oraz objaśnić podstawowe definicje w zakresie wiedzy o państwie, jego typach, formach i funkcjach, oraz systemach politycznych. Opanowanie materiału na poziomie 61 - 70% | |
4,0 | Student potrafi wymienić oraz objaśnić podstawowe definicje w zakresie wiedzy o państwie, jego typach, formach i funkcjach, oraz systemach politycznych. Opanowanie materiału na poziomie 71 - 80% | |
4,5 | Student potrafi wymienić oraz objaśnić podstawowe definicje w zakresie wiedzy o państwie, jego typach, formach i funkcjach, oraz systemach politycznych. Opanowanie materiału na poziomie 81 - 90% | |
5,0 | Student potrafi wymienić oraz objaśnić podstawowe definicje w zakresie wiedzy o państwie, jego typach, formach i funkcjach, oraz systemach politycznych. Opanowanie materiału na poziomie 91 - 100% |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_A04b_U01 Potrafi docenić znaczenie nauk humanistycznych dla rozwoju osobowości jednostki i jej znaczenie społeczne. | 2,0 | Student nie potrafi interpretować wpływu uwarunkowań zewnętrznych, takich jak funkcjonowanie w strukturach państwa i jego praw, na rozwój jednostki i społeczeństwa. Nie potrafi zastosować poznanej wiedzy. Opanowanie materiału na poziomie poniżej 50% |
3,0 | Student rozumie wpływ uwarunkowań zewnętrznych takich jak funkcjonowanie w strukturach państwa i jego praw, na rozwój jednostki i społeczeństwa. Potrafi zastosować poznaną wiedzę w interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych związanych z rozwojem technologicznym. Opanowanie materiału na poziomie 51-60%. | |
3,5 | Student rozumie wpływ uwarunkowań zewnętrznych takich jak funkcjonowanie w strukturach państwa i jego praw, na rozwój jednostki i społeczeństwa. Potrafi zastosować poznaną wiedzę w interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych związanych z rozwojem technologicznym. Opanowanie materiału na poziomie 61-70%. | |
4,0 | Student rozumie wpływ uwarunkowań zewnętrznych takich jak funkcjonowanie w strukturach państwa i jego praw, na rozwój jednostki i społeczeństwa. Potrafi zastosować poznaną wiedzę w interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych związanych z rozwojem technologicznym. Opanowanie materiału na poziomie 71-80%. | |
4,5 | Student rozumie wpływ uwarunkowań zewnętrznych takich jak funkcjonowanie w strukturach państwa i jego praw, na rozwój jednostki i społeczeństwa. Potrafi zastosować poznaną wiedzę w interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych związanych z rozwojem technologicznym. Opanowanie materiału na poziomie 81-90%. | |
5,0 | Student rozumie wpływ uwarunkowań zewnętrznych takich jak funkcjonowanie w strukturach państwa i jego praw, na rozwój jednostki i społeczeństwa. Potrafi zastosować poznaną wiedzę w interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych związanych z rozwojem technologicznym. Opanowanie materiału na poziomie 91-100%. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_A04b_K01 Ma swiadomość ważności nauk humanistycznych dla rozwoju społeczeństwa, kultury i wiedzy z innego zakresu pojęć | 2,0 | Student nie potrafi dobrze zorganizować pracy i ustalić priorytetów służących realizacji zadania samodzielnie lub w zespole. |
3,0 | Student potrafi w dostatecznym stopniu pracować samodzielnie lub w zespole, ustalając priorytety służące realizacji zadania. | |
3,5 | Student potrafi w lepiej niż dostatecznym stopniu pracować samodzielnie lub w zespole, ustalając priorytety służące realizacji zadania. | |
4,0 | Student potrafi w dobrym stopniu pracować samodzielnie lub w zespole, ustalając priorytety służące realizacji zadania. | |
4,5 | Student potrafi w lepiej niż dobrym stopniu pracować samodzielnie lub w zespole, ustalając priorytety służące realizacji zadania. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze pracować samodzielnie lub w zespole, ustalając priorytety służące realizacji zadania. |
Literatura podstawowa
- Zieliński E., Nauka o państwie i polityce, Elipsa, Warszawa, 2001, pierwsze
Literatura dodatkowa
- Suprewicz J., Wiedza o społeczeństwie, Kram, Warszawa, 2003