Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
specjalność: Budowa i eksploatacja siłowni okrętowych

Sylabus przedmiotu Instalacje ogólnookrętowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Instalacje ogólnookrętowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Cieplnych i Inżynierii Bezpieczeństwa
Nauczyciel odpowiedzialny Agata Krystosik-Gromadzińska <agata.krystosik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agata Krystosik-Gromadzińska <agata.krystosik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 15 1,00,33zaliczenie
wykładyW4 30 2,00,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza ogólna na temat budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność identyfikacji obiektów oceanotechnicznych na podstawie wybranych obiektów, analizy aktów prawnych oraz umiejętność tworzenia podstawowych systemów i instalacji ogólnookrętowych i gwarantujacych bezpieczną eksploatację obiektów oceanotechnicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie studenta z rzeczywistymi elementami, instalacjami i systemami ogólnookrętowymi, ich budowa i strukturą materiałową oraz charakterystyką mediów i ich zanieczyszczeń.15
15
wykłady
T-W-1Definicje, nazewnictwo, symbolika uzywane w projektowqniu i eksploatacji nstalacji ogólnookrętowych Podstawowe elementy i urządzenia występujące w instalacjach; instalacje bezpieczeństwa statku: zęzowa, balastowa, wyrównywania przechyłów; Instalacje związane z zadaniami eksploatacyjnymi statków: balastowa , obsługi zbiorników zbiornikowców: ładunkowe, gazów obojętnych, mycia zbiorników; instalacje specjalne na obiektach do pozyskiwania zasobów morskich; Instalacje bytowe: zaopatrzenia wodnego, sanitarna odpływowa, ścieków pokładowych, centralnego ogrzewania; Instalacje dezaktywacyjne i likwidacji odpadów30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajeciach laboratoryjnych15
A-L-2Studiowanie instrukcji3
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia i zaliczanie zajęć laboratoryjnych7
25
wykłady
A-W-1Obecność na wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury i instrukcji14
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia i zaliczanie przedmiotu6
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny Wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formujaca
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_C06_W01
Ma wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, instalacji niezbędnych w eksploatacji obiektów oceanotechnicznych, zna podstawowe definicje, nazewnictwo, symbole, posiada wiedzę na temat procesów fizycznych i chemicznych przebiegających w instalacjach okrętowych, ma wiedzę na temat metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości i zabezpieczenia antykorozyjnego
O_1A_W17, O_1A_W18C-1T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_C06_U01
Potrafi pozyskiwać i weryfikować wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, instalacji niezbędnych w eksploatacji obiektów oceanotechnicznych, potrafi uzywać podstawowych definicji, nazewnictwa, symboli przy opisie i projektowaniu instalacji ogólnookrętowych, potrafi stosować zdobytą wiedzę na temat procesów fizycznych i chemicznych przebiegających w instalacjach okrętowych do opisu i projektowania nstalacji ogólnookrętowych, potrafi dobierać metody i dokonywać optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz dokonywać analizy ich wytrzymałości i zabezpieczać je antykorozyjnie
O_1A_U13C-1T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_C06_K01
Student potrafi identyfikować obiekty oceanotechniczne, ma świadomość konieczności zagwarantowania zależności prawidłowego przebiegu procesów fizycznych i chemicznych w instalacjach niezbędnych do bezpiecznej eksploatacj obiektów oceanotechnicznych, potrafi wykonywać zadania w biurach konstrukcyjnych i zakładach produkcyjnych zajmujacych się projektowaniem lub produkcją obiektów oceanotechnicznych.
O_1A_K01, O_1A_K04, O_1A_K07C-1T-W-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_C06_W01
Ma wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, instalacji niezbędnych w eksploatacji obiektów oceanotechnicznych, zna podstawowe definicje, nazewnictwo, symbole, posiada wiedzę na temat procesów fizycznych i chemicznych przebiegających w instalacjach okrętowych, ma wiedzę na temat metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości i zabezpieczenia antykorozyjnego
2,0Student nie ma dostatecznej wiedzy lub posiada wiedzę obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi, nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu wiedzy
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz obarczoną znaczną iloscią błędów merytorycznych, nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu wiedzy
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz obarczoną niewielką ilością błędów merytorycznych, rozumie podstawe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy
4,0Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu obarczoną sporadycznymi błędami merytorycznymi, rozumie pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy
4,5Student ma obszerną wiedzę wymaganyą dla przedstawienia problemu. Nie popełnia błędów merytorycznych, rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru
5,0Student ma obszerną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, Nie popełnia błędów merytorycznych, rozumie i interpretuje ze zrozumieniem pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru oraz użyć w w innych obszarach wiedzy.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_C06_U01
Potrafi pozyskiwać i weryfikować wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, instalacji niezbędnych w eksploatacji obiektów oceanotechnicznych, potrafi uzywać podstawowych definicji, nazewnictwa, symboli przy opisie i projektowaniu instalacji ogólnookrętowych, potrafi stosować zdobytą wiedzę na temat procesów fizycznych i chemicznych przebiegających w instalacjach okrętowych do opisu i projektowania nstalacji ogólnookrętowych, potrafi dobierać metody i dokonywać optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz dokonywać analizy ich wytrzymałości i zabezpieczać je antykorozyjnie
2,0Student nie ma dostatecznej wiedzy lub posiada wiedzę obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi, nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu wiedzy
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz obarczoną znaczną iloscią błędów merytorycznych, nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu wiedzy
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz obarczoną niewielką ilością błędów merytorycznych, rozumie podstawe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy
4,0Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu obarczoną sporadycznymi błędami merytorycznymi, rozumie pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy
4,5Student ma obszerną wiedzę wymaganyą dla przedstawienia problemu. Nie popełnia błędów merytorycznych, rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru
5,0Student ma obszerną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, Nie popełnia błędów merytorycznych, rozumie i interpretuje ze zrozumieniem pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru oraz użyć w w innych obszarach wiedzy.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_C06_K01
Student potrafi identyfikować obiekty oceanotechniczne, ma świadomość konieczności zagwarantowania zależności prawidłowego przebiegu procesów fizycznych i chemicznych w instalacjach niezbędnych do bezpiecznej eksploatacj obiektów oceanotechnicznych, potrafi wykonywać zadania w biurach konstrukcyjnych i zakładach produkcyjnych zajmujacych się projektowaniem lub produkcją obiektów oceanotechnicznych.
2,0Student nie potrafi identyfikować zagrożeń, nie ma świadomości związanych z zagrożeniami konsekwencji, nie potrafi wykonywać zadań w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma słabą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe zadania w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma podstawową świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe zadania w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym identyfikować zagrożenia, posiada dobrą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać większość zadań w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa.
4,5Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa. Potrafi analizować istniejace systemy bezpieczeństwa i dokonać oceny.

Literatura podstawowa

  1. Więckiewicz Wojciech, Instalacje kadłubowe statków morskich, Wyd. WSM, Gdynia, 2001
  2. Polski Rejestr Statków, Przepisy klasyfikacji i budowy statków morskich. cz I-VIII, Polski rejestrStatków S.A, Gdańsk, 2022
  3. Giernalczyk M., Siłowni Okrętowe. CzII. Istalacje ogólnookrętowe, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Herdzik J., Poradnik motorzysty okrętowego, Trademar, Gdynia, 2017

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie studenta z rzeczywistymi elementami, instalacjami i systemami ogólnookrętowymi, ich budowa i strukturą materiałową oraz charakterystyką mediów i ich zanieczyszczeń.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicje, nazewnictwo, symbolika uzywane w projektowqniu i eksploatacji nstalacji ogólnookrętowych Podstawowe elementy i urządzenia występujące w instalacjach; instalacje bezpieczeństwa statku: zęzowa, balastowa, wyrównywania przechyłów; Instalacje związane z zadaniami eksploatacyjnymi statków: balastowa , obsługi zbiorników zbiornikowców: ładunkowe, gazów obojętnych, mycia zbiorników; instalacje specjalne na obiektach do pozyskiwania zasobów morskich; Instalacje bytowe: zaopatrzenia wodnego, sanitarna odpływowa, ścieków pokładowych, centralnego ogrzewania; Instalacje dezaktywacyjne i likwidacji odpadów30
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajeciach laboratoryjnych15
A-L-2Studiowanie instrukcji3
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia i zaliczanie zajęć laboratoryjnych7
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obecność na wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury i instrukcji14
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia i zaliczanie przedmiotu6
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_C06_W01Ma wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, instalacji niezbędnych w eksploatacji obiektów oceanotechnicznych, zna podstawowe definicje, nazewnictwo, symbole, posiada wiedzę na temat procesów fizycznych i chemicznych przebiegających w instalacjach okrętowych, ma wiedzę na temat metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości i zabezpieczenia antykorozyjnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W17ma wiedzę w zakresie wyposażenia obiektów oceanotechnicznych w urządzenia, instalacje i systemy bezpieczeństwa, w tym urządzenia pokładowe, instalacje ładunkowe, balastowe, do pozyskiwania zasobów morskich, sanitarne, klimatyzacyjne, wentylacyjne, grzewcze, itp.
O_1A_W18ma wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości
Cel przedmiotuC-1Umiejętność identyfikacji obiektów oceanotechnicznych na podstawie wybranych obiektów, analizy aktów prawnych oraz umiejętność tworzenia podstawowych systemów i instalacji ogólnookrętowych i gwarantujacych bezpieczną eksploatację obiektów oceanotechnicznych
Treści programoweT-W-1Definicje, nazewnictwo, symbolika uzywane w projektowqniu i eksploatacji nstalacji ogólnookrętowych Podstawowe elementy i urządzenia występujące w instalacjach; instalacje bezpieczeństwa statku: zęzowa, balastowa, wyrównywania przechyłów; Instalacje związane z zadaniami eksploatacyjnymi statków: balastowa , obsługi zbiorników zbiornikowców: ładunkowe, gazów obojętnych, mycia zbiorników; instalacje specjalne na obiektach do pozyskiwania zasobów morskich; Instalacje bytowe: zaopatrzenia wodnego, sanitarna odpływowa, ścieków pokładowych, centralnego ogrzewania; Instalacje dezaktywacyjne i likwidacji odpadów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formujaca
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma dostatecznej wiedzy lub posiada wiedzę obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi, nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu wiedzy
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz obarczoną znaczną iloscią błędów merytorycznych, nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu wiedzy
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz obarczoną niewielką ilością błędów merytorycznych, rozumie podstawe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy
4,0Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu obarczoną sporadycznymi błędami merytorycznymi, rozumie pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy
4,5Student ma obszerną wiedzę wymaganyą dla przedstawienia problemu. Nie popełnia błędów merytorycznych, rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru
5,0Student ma obszerną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, Nie popełnia błędów merytorycznych, rozumie i interpretuje ze zrozumieniem pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru oraz użyć w w innych obszarach wiedzy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_C06_U01Potrafi pozyskiwać i weryfikować wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, instalacji niezbędnych w eksploatacji obiektów oceanotechnicznych, potrafi uzywać podstawowych definicji, nazewnictwa, symboli przy opisie i projektowaniu instalacji ogólnookrętowych, potrafi stosować zdobytą wiedzę na temat procesów fizycznych i chemicznych przebiegających w instalacjach okrętowych do opisu i projektowania nstalacji ogólnookrętowych, potrafi dobierać metody i dokonywać optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz dokonywać analizy ich wytrzymałości i zabezpieczać je antykorozyjnie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U13potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność identyfikacji obiektów oceanotechnicznych na podstawie wybranych obiektów, analizy aktów prawnych oraz umiejętność tworzenia podstawowych systemów i instalacji ogólnookrętowych i gwarantujacych bezpieczną eksploatację obiektów oceanotechnicznych
Treści programoweT-W-1Definicje, nazewnictwo, symbolika uzywane w projektowqniu i eksploatacji nstalacji ogólnookrętowych Podstawowe elementy i urządzenia występujące w instalacjach; instalacje bezpieczeństwa statku: zęzowa, balastowa, wyrównywania przechyłów; Instalacje związane z zadaniami eksploatacyjnymi statków: balastowa , obsługi zbiorników zbiornikowców: ładunkowe, gazów obojętnych, mycia zbiorników; instalacje specjalne na obiektach do pozyskiwania zasobów morskich; Instalacje bytowe: zaopatrzenia wodnego, sanitarna odpływowa, ścieków pokładowych, centralnego ogrzewania; Instalacje dezaktywacyjne i likwidacji odpadów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formujaca
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma dostatecznej wiedzy lub posiada wiedzę obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi, nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu wiedzy
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz obarczoną znaczną iloscią błędów merytorycznych, nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu wiedzy
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz obarczoną niewielką ilością błędów merytorycznych, rozumie podstawe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy
4,0Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu obarczoną sporadycznymi błędami merytorycznymi, rozumie pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy
4,5Student ma obszerną wiedzę wymaganyą dla przedstawienia problemu. Nie popełnia błędów merytorycznych, rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru
5,0Student ma obszerną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, Nie popełnia błędów merytorycznych, rozumie i interpretuje ze zrozumieniem pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru oraz użyć w w innych obszarach wiedzy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_C06_K01Student potrafi identyfikować obiekty oceanotechniczne, ma świadomość konieczności zagwarantowania zależności prawidłowego przebiegu procesów fizycznych i chemicznych w instalacjach niezbędnych do bezpiecznej eksploatacj obiektów oceanotechnicznych, potrafi wykonywać zadania w biurach konstrukcyjnych i zakładach produkcyjnych zajmujacych się projektowaniem lub produkcją obiektów oceanotechnicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K01rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
O_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
O_1A_K07jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa w oceanotechnice i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa w oceanotechnice
Cel przedmiotuC-1Umiejętność identyfikacji obiektów oceanotechnicznych na podstawie wybranych obiektów, analizy aktów prawnych oraz umiejętność tworzenia podstawowych systemów i instalacji ogólnookrętowych i gwarantujacych bezpieczną eksploatację obiektów oceanotechnicznych
Treści programoweT-W-1Definicje, nazewnictwo, symbolika uzywane w projektowqniu i eksploatacji nstalacji ogólnookrętowych Podstawowe elementy i urządzenia występujące w instalacjach; instalacje bezpieczeństwa statku: zęzowa, balastowa, wyrównywania przechyłów; Instalacje związane z zadaniami eksploatacyjnymi statków: balastowa , obsługi zbiorników zbiornikowców: ładunkowe, gazów obojętnych, mycia zbiorników; instalacje specjalne na obiektach do pozyskiwania zasobów morskich; Instalacje bytowe: zaopatrzenia wodnego, sanitarna odpływowa, ścieków pokładowych, centralnego ogrzewania; Instalacje dezaktywacyjne i likwidacji odpadów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formujaca
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi identyfikować zagrożeń, nie ma świadomości związanych z zagrożeniami konsekwencji, nie potrafi wykonywać zadań w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma słabą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe zadania w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma podstawową świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe zadania w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym identyfikować zagrożenia, posiada dobrą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać większość zadań w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa.
4,5Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa. Potrafi analizować istniejace systemy bezpieczeństwa i dokonać oceny.