Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Projektowanie i budowa systemów energetycznych
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | Projektowanie i budowa systemów energetycznych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Cieplnych i Inżynierii Bezpieczeństwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Leszek Malinowski <Leszek.Malinowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Leszek Malinowski <Leszek.Malinowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wydany temat pracy dyplomowej. |
W-2 | Podstawowa znajomość systemu operacyjnego Windows. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami prawnymi procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). |
C-2 | Zapoznanie studentów z metodami poszukiwania i analizy literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Ukształtowanie umiejętności określenia aktualnego stanu wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. |
C-3 | Zapoznanie studentów z zasadami wykorzystania materiałów źródłowych, elementami prawa autorskiego i zasadami cytowania. Uwrażliwienie studentów na sprawę plagiatów. |
C-4 | Zapoznanie studentów z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi dla pracy dyplomowej. |
C-5 | Nauczenie studentów zastosowania programu power point do przygotowania prezentacji pracy dyplomowej. |
C-6 | Nauczenie studentów przygotowania dobrej prezentacji pracy dyplomowej oraz sposobów i technik przedstawiania prezentacji na obronie pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). | 1 |
T-A-2 | Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Internet jako baza wiedzy. Określenie aktualnego stanu wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. | 2 |
T-A-3 | Zasady wykorzystania materiałów źródłowych. Cytowania, prawo autorskie, plagiat. | 2 |
T-A-4 | Praca dyplomowa, wymagania merytoryczne i edycyjne. | 3 |
T-A-5 | Zastosowanie programu power point do przygotowania prezentacji pracy dyplomowej. | 1 |
T-A-6 | Przygotowanie dobrej prezentacji pracy dyplomowej. Przedstawianie prezentacji na obronie pracy dyplomowej. | 2 |
T-A-7 | Analiza przykładowych prezentacji prac dyplomowych. Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w seminarium. | 15 |
A-A-2 | Przygotowywanie się do zajęć. | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny. |
M-2 | Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków. |
M-3 | Metoda praktyczna: pokaz. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D2-11_W01 Student zna uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej. | O_2A_W16, O_2A_W01, O_2A_W07, O_2A_W09, O_2A_W11 | — | — | C-2, C-1, C-4, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D2-11_U01 Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Umie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej. | O_2A_U01, O_2A_U02, O_2A_U03, O_2A_U04, O_2A_U05, O_2A_U07, O_2A_U11, O_2A_U16 | — | — | C-5, C-6 | T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D2-11_K01 Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. | O_2A_K06, O_2A_K07, O_2A_K08, O_2A_K01, O_2A_K02 | — | — | C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D2-11_W01 Student zna uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej. | 2,0 | Student nie zna zagadnień omawianych na seminarium. |
3,0 | Student zna najbardziej podstawowe uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma najbardziej podstawową wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna podstawowe zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna podstawowe elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna podstawowe wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student ma podstawową wiedzę na temat zawartosci i wyglądu dobrej prezentacji pracy dyplomowej. | |
3,5 | Student zna podstawowe uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma zadowalajacą wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej. | |
4,0 | Student zna prawie wszystkie uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma szeroką wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student dobrze zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student dobrze zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej. | |
4,5 | Student zna wszystkie uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma szeroką i przemyślaną wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student dobrze zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student bardzo dobrze zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej. | |
5,0 | Student ma wszechstronną i wyczerpującą wiedzę na temat wszystkich zagadnień omawianych na seminarium. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D2-11_U01 Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Umie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej. | 2,0 | Student nie posiada żadnych z umiejętności kształtowanych na seminarium. |
3,0 | Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi w podstawowym stopniu wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Umie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej. | |
3,5 | Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Umie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej. | |
4,0 | Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi dokonać selekcji wyszukanych prac. Potrafi dobrze wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Potrafi precyzyjnie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie dobrze wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i dobrze przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej. | |
4,5 | Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi bardzo dobrze wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Potrafi precyzyjnie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie bardzo dobrze wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować bardzo dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i bardzo dobrze przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej. | |
5,0 | Student posiada wszystkie umiejętności kształtowane na seminarium. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D2-11_K01 Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. | 2,0 | Student nie posiada żadnej z kompetencji kształtowanej na seminarium. |
3,0 | Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej. | |
3,5 | Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia sie przez całe życie. | |
4,0 | Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia sie przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. | |
4,5 | Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia sie przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Potrafi przekonać do tych racji innych. | |
5,0 | Student posiada wszystkie kompetencje kształtowane na seminarium. |
Literatura podstawowa
- Zasady dyplomowania na Wydziale Techniki Morskiej ZUT, WTM ZUT, 2009
- Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta. Zasady pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, 2011
- Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i internetu., Warszawa, 2009