Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych
Sylabus przedmiotu Audyting energetyczny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Audyting energetyczny | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Cieplnych i Inżynierii Bezpieczeństwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu termodynamiki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy przydanej do prowadzenia przedsięwzięć racjonalizujących użytkowanie energii. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Obliczanie oszczędności energii w pojedynczych i złożonych przedsięwzięciach modernizacyjnych. | 8 |
T-A-2 | Analiza opłacalności ekonomicznej przedsięwzięć modernizacyjnych. | 10 |
T-A-3 | Analiza przykładowych audytów energetycznych. | 10 |
T-A-4 | Zaliczenie. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Użytkowanie energii i ochrona środowiska. | 2 |
T-W-2 | Ogólna charakterystyka produkcji przemysłowej. | 2 |
T-W-3 | Przedsięwzięcia modernizacyjne i program efektywnego wykorzystania energii. | 2 |
T-W-4 | Cel audytingu energetycznego. | 2 |
T-W-5 | Etapy i metodyka wykonywania audytingu energetycznego. | 2 |
T-W-6 | Zasady opracowywania zbioru danych o użytkowaniu energii. | 2 |
T-W-7 | Zasady przeprowadzania pomiarów eksploatacyjnych. | 2 |
T-W-8 | Zasady opracowania bilansu energii użytkownika. | 2 |
T-W-9 | Przedsięwzięcia racjonalizujące użytkowanie energii. | 2 |
T-W-10 | Ocena finansowa, raport końcowy. | 2 |
T-W-11 | Analiza opłacalności przedsięwzięć modernizacyjnych. | 2 |
T-W-12 | Elementy fizyki cieplnej budowli. | 2 |
T-W-13 | Zakresy audytów energetycznych źródeł ciepła. | 2 |
T-W-14 | Zakresy audytów energetycznych sieci grzewczych. | 2 |
T-W-15 | Zakresy audytów energetycznych budynków przemysłowych i mieszkalnych. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-2 | Przygotowanie do ćwiczeń | 8 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 6 |
A-W-3 | Egzamin | 2 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test z treści wykładów, Zadanie obliczeniowe do samodzielnego rozwiązania z zagadanień realizowanych na ćwiczeniach |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_C06-2_W01 Ma poszerzoną i pogłebioną wiedzę z wybranych działów fizyki pozwalających na zrozumienie zjawisk fizycznych zachodzacych u uzytkowników energii pozwalającą na znalezienie źródeł strat energii i zaproponowanie rozwiązania energooszczędnego. | O_2A_W16, O_2A_W02, O_2A_W03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-6, T-W-14, T-W-2, T-W-11, T-W-13, T-W-12, T-W-10, T-W-4, T-W-15, T-W-9, T-W-7, T-W-5, T-W-3, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_C06-2_U01 Potrafi zaprojektować przedsięwzięcie termomoderniozacyjne z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych. | O_2A_U20 | — | — | C-1 | T-A-3, T-A-2, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_C06-2_K01 Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na polu adytingu energetycznego na otoczenie i środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje w odniesieniu do bezpieczeństwa oraz ochrony środowiska. | O_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_C06-2_W01 Ma poszerzoną i pogłebioną wiedzę z wybranych działów fizyki pozwalających na zrozumienie zjawisk fizycznych zachodzacych u uzytkowników energii pozwalającą na znalezienie źródeł strat energii i zaproponowanie rozwiązania energooszczędnego. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_C06-2_U01 Potrafi zaprojektować przedsięwzięcie termomoderniozacyjne z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_C06-2_K01 Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na polu adytingu energetycznego na otoczenie i środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje w odniesieniu do bezpieczeństwa oraz ochrony środowiska. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Górzyński J., Audyting energetyczny, Narodowa Agencja Poszanowania Energii S.A., Warszawa, 2000
- Szargut J., Ziębik A., Podstawy energetyki cieplnej, PWN, Warszawa, 1998
- Szargut J., Analiza termodynamiczna i ekonomiczna w energetyce przemysłowej, WNT, Warszawa, 1983
Literatura dodatkowa
- Chmielniak T. J., Technologie energetyczne, WNT, Warszawa, 2008