Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Logistyka produkcji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka produkcji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Projektowania Jachtów i Statków
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,40zaliczenie
wykładyW3 30 2,00,60egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości i umiejętności z rysunku technicznego.
W-2Podstawowe wiadomości i umiejętności z mechaniki technicznej oraz projektowania procesów produkcyjnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawami logistyki produkcji.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności zastosowania obliczeń inżynierskich do analizy wybranych zagadnień związanych z logistyką produkcji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza przepływu materiałów, półproduktów oraz gotowych wyrobów w wybranych procesach produkcyjnych.2
T-A-2Planowanie i harmonogramowanie wybranych procesów produkcyjnych.4
T-A-3Optymalizacja wybranych procesów produkcyjnych.3
T-A-4Wykorzystanie metod komputerowych w analizie wybranych zagadnień logistyki produkcji.4
T-A-5Kolokwia zaliczeniowe.2
15
wykłady
T-W-1Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Istota i zakres logistyki produkcji.1
T-W-2Charakterystyka procesu produkcyjnego oraz procesu wytwórczego.4
T-W-3Procesy przepływu materiałów, półproduktów i wyrobów gotowych w procesach produkcyjnych.4
T-W-4Planowanie i harmonogramowanie produkcji.5
T-W-5Sterowanie przepływami fizycznymi oraz zapasami w produkcji.5
T-W-6Optymalizacja procesów produkcyjnych.5
T-W-7Komputerowe wspomaganie logistyki produkcji.6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowywanie się do kolokwiów.10
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury.13
A-W-3Przygotowywanie się do zaliczenia formy zajęć.5
A-W-4Udział w egzaminie.2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-2Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników kolokwiów zaliczeniowych (ćwiczenia audytoryjne).

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C09_W01
Ma pogłębioną wiedzę w zakresie zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji.
LO_1A_W15C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C09_U01
potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji.
LO_1A_U08C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C09_K01
ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności.
LO_1A_K05, LO_1A_K01C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C09_W01
Ma pogłębioną wiedzę w zakresie zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji na poziomie podstawowym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji na poziomie średnim.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji na poziomie dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji na poziomie średniozaawansowanym
5,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji na poziomie zaawansowanym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C09_U01
potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji.
2,0Student nie potrafi wykonać podstawowych obliczeń inżynierskie wybranych zagadnień logistyki produkcji.
3,0Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji na poziomie podstawowym.
3,5Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji na poziomie średnim.
4,0Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji na poziomie dobrym.
4,5Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji na poziomie zaawansowanym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C09_K01
ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na podstawowym poziomie świadomości.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średnim poziomie świadomości.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średniozaawansowanym poziomie świadomości.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości, przy uwzględnieniu oczekiwań społecznych innych osób.

Literatura podstawowa

  1. Bendkowski J., Matysek M., Logistyka produkcji. Praktyczne aspekty cz. 1. Planowanie i sterowanie produkcją, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2013
  2. Pisz I., Sęk T., Zielecki W., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2013
  3. Bozarth C.,. Handfield R. B, Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchami dostaw, Helion, Gliwice, 2007
  4. Michlowicz E., Podstawy logistyki przemysłowej, Wydawnictwo AGH, Kraków, 2002
  5. Brzeziński M., Organizacja produkcji w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa, 2013
  6. Fertsch. M., Logistyka produkcji. Teoria i praktyka, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2010
  7. Coyle J., Bardi E., Langley C., Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Fertsch M., Podstawy zarządzania przepływem materiałów w przykładach, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2003
  2. Skowronek Cz., Sarjusz-Wolski Z., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2012
  3. Szymonik A. (red.), Logistyka produkcji: procesy, systemy, organizacja, Difin, Warszawa, 2012
  4. Jasiński Z., Podstawy zarządzania operacyjnego, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005
  5. Muhlemann A.P., Oakland J.S., Lockyer K.G., Zarządzanie: produkcja i usługi, PWN, Warszawa, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza przepływu materiałów, półproduktów oraz gotowych wyrobów w wybranych procesach produkcyjnych.2
T-A-2Planowanie i harmonogramowanie wybranych procesów produkcyjnych.4
T-A-3Optymalizacja wybranych procesów produkcyjnych.3
T-A-4Wykorzystanie metod komputerowych w analizie wybranych zagadnień logistyki produkcji.4
T-A-5Kolokwia zaliczeniowe.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Istota i zakres logistyki produkcji.1
T-W-2Charakterystyka procesu produkcyjnego oraz procesu wytwórczego.4
T-W-3Procesy przepływu materiałów, półproduktów i wyrobów gotowych w procesach produkcyjnych.4
T-W-4Planowanie i harmonogramowanie produkcji.5
T-W-5Sterowanie przepływami fizycznymi oraz zapasami w produkcji.5
T-W-6Optymalizacja procesów produkcyjnych.5
T-W-7Komputerowe wspomaganie logistyki produkcji.6
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowywanie się do kolokwiów.10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury.13
A-W-3Przygotowywanie się do zaliczenia formy zajęć.5
A-W-4Udział w egzaminie.2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C09_W01Ma pogłębioną wiedzę w zakresie zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_W15ma pogłębioną wiedzę z zakresu zarządzania i organizacji procesów logistycznych, w tym logistyki zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji oraz normalizacji i zarządzania jakością w logistyce
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami logistyki produkcji.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności zastosowania obliczeń inżynierskich do analizy wybranych zagadnień związanych z logistyką produkcji.
Treści programoweT-A-1Analiza przepływu materiałów, półproduktów oraz gotowych wyrobów w wybranych procesach produkcyjnych.
T-A-2Planowanie i harmonogramowanie wybranych procesów produkcyjnych.
T-A-3Optymalizacja wybranych procesów produkcyjnych.
T-A-4Wykorzystanie metod komputerowych w analizie wybranych zagadnień logistyki produkcji.
T-W-1Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Istota i zakres logistyki produkcji.
T-W-2Charakterystyka procesu produkcyjnego oraz procesu wytwórczego.
T-W-3Procesy przepływu materiałów, półproduktów i wyrobów gotowych w procesach produkcyjnych.
T-W-4Planowanie i harmonogramowanie produkcji.
T-W-5Sterowanie przepływami fizycznymi oraz zapasami w produkcji.
T-W-6Optymalizacja procesów produkcyjnych.
T-W-7Komputerowe wspomaganie logistyki produkcji.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-2Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji na poziomie podstawowym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji na poziomie średnim.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji na poziomie dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji na poziomie średniozaawansowanym
5,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji na poziomie zaawansowanym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C09_U01potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_U08potrafi prowadzić obliczenia, planować i przeprowadzać symulacje komputerowe oraz korzystać z oprogramowania specjalistycznego z zakresu transportu, logistyki i spedycji.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami logistyki produkcji.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności zastosowania obliczeń inżynierskich do analizy wybranych zagadnień związanych z logistyką produkcji.
Treści programoweT-A-1Analiza przepływu materiałów, półproduktów oraz gotowych wyrobów w wybranych procesach produkcyjnych.
T-A-2Planowanie i harmonogramowanie wybranych procesów produkcyjnych.
T-A-3Optymalizacja wybranych procesów produkcyjnych.
T-A-4Wykorzystanie metod komputerowych w analizie wybranych zagadnień logistyki produkcji.
T-W-1Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Istota i zakres logistyki produkcji.
T-W-2Charakterystyka procesu produkcyjnego oraz procesu wytwórczego.
T-W-3Procesy przepływu materiałów, półproduktów i wyrobów gotowych w procesach produkcyjnych.
T-W-4Planowanie i harmonogramowanie produkcji.
T-W-5Sterowanie przepływami fizycznymi oraz zapasami w produkcji.
T-W-6Optymalizacja procesów produkcyjnych.
T-W-7Komputerowe wspomaganie logistyki produkcji.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-3Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników kolokwiów zaliczeniowych (ćwiczenia audytoryjne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykonać podstawowych obliczeń inżynierskie wybranych zagadnień logistyki produkcji.
3,0Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji na poziomie podstawowym.
3,5Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji na poziomie średnim.
4,0Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji na poziomie dobrym.
4,5Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji na poziomie zaawansowanym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C09_K01ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_K05ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych, dbałości o dorobek i tradycje zawodu
LO_1A_K01ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, potrzebnej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych powstających w pracy zawodowej, rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami logistyki produkcji.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności zastosowania obliczeń inżynierskich do analizy wybranych zagadnień związanych z logistyką produkcji.
Treści programoweT-A-1Analiza przepływu materiałów, półproduktów oraz gotowych wyrobów w wybranych procesach produkcyjnych.
T-A-2Planowanie i harmonogramowanie wybranych procesów produkcyjnych.
T-A-3Optymalizacja wybranych procesów produkcyjnych.
T-A-4Wykorzystanie metod komputerowych w analizie wybranych zagadnień logistyki produkcji.
T-W-1Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Istota i zakres logistyki produkcji.
T-W-2Charakterystyka procesu produkcyjnego oraz procesu wytwórczego.
T-W-3Procesy przepływu materiałów, półproduktów i wyrobów gotowych w procesach produkcyjnych.
T-W-4Planowanie i harmonogramowanie produkcji.
T-W-5Sterowanie przepływami fizycznymi oraz zapasami w produkcji.
T-W-6Optymalizacja procesów produkcyjnych.
T-W-7Komputerowe wspomaganie logistyki produkcji.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-2Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników kolokwiów zaliczeniowych (ćwiczenia audytoryjne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na podstawowym poziomie świadomości.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średnim poziomie świadomości.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średniozaawansowanym poziomie świadomości.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości, przy uwzględnieniu oczekiwań społecznych innych osób.