Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S1)
Sylabus przedmiotu Systemy energetyczne morskie i lądowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chłodnictwo i Klimatyzacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy energetyczne morskie i lądowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomośc podstaw termodynamiki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zaznajomienie z budową i podstawami projektowania oraz eksploatacji morskich i lądowych systemów energetycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie. Zasady BHP | 2 |
T-L-2 | Badania stanowiskowe instalacji siłowni i wybranych urządzeń | 12 |
T-L-3 | Zaliczenie | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicja, klasyfikacja i przeznaczenie morskich i lądowych systemów energetycznych | 2 |
T-W-2 | Czynniki robocze stosowane w morskich i lądowych systemach energetycznych | 2 |
T-W-3 | Urządzenia morskich i lądowych systemów energetycznych | 6 |
T-W-4 | Elektrownie i elektrociepłownie lądowe | 4 |
T-W-5 | Instalacje siłowni spalinowych- przeznaczenie, budowa, wymagania projektowe | 8 |
T-W-6 | Siłownie turboparowe | 3 |
T-W-7 | Siłownie turbogazowe i kombinowane | 2 |
T-W-8 | Elektrownie okrętowe | 2 |
T-W-9 | Zaliczenie | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach i zaliczeniu | 15 |
A-L-2 | Opracowywanie wyników i sprawozdań | 4 |
A-L-3 | Przygotowanie do zajęć | 4 |
A-L-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 12 |
A-W-3 | Studiowanie źródeł internetowych | 18 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 13 |
A-W-5 | egzamin | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_1A_C13_W01 Student ma podstawowa wiedzę dotyczącąa budowy i eksploatacji morskich i lądowych systemów energetycznych | CK_1A_W10, CK_1A_W07 | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_1A_C13_U01 Student potrafi dobrać główne urządzenia wchodzące w skład morskiego lub lądowego systemu energetycznego; potrafi przeprowadzić proste obliczenia związane z wyznaczeniem parametrów konstrukcyjnych systemów energetycznych | CK_1A_U15 | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_1A_C13_K01 Student nabędzie świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się oraz świadomość ryzyka i zagrożeń wynikających z eksploatacji morskich i lądowych systemów energetycznych | CK_1A_K01, CK_1A_K05 | — | — | C-1 | T-W-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_1A_C13_W01 Student ma podstawowa wiedzę dotyczącąa budowy i eksploatacji morskich i lądowych systemów energetycznych | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_1A_C13_U01 Student potrafi dobrać główne urządzenia wchodzące w skład morskiego lub lądowego systemu energetycznego; potrafi przeprowadzić proste obliczenia związane z wyznaczeniem parametrów konstrukcyjnych systemów energetycznych | 2,0 | |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejetności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_1A_C13_K01 Student nabędzie świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się oraz świadomość ryzyka i zagrożeń wynikających z eksploatacji morskich i lądowych systemów energetycznych | 2,0 | |
3,0 | Student prezentuje kompetencje społeczne w stopniu elementarnym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Chmielniak T.J, Technologie energetyczne, WNT, Warszawa, 2008
- Giernalczyk M., Górski Z., Siłownie okrętowe, Wydawnictwo akademii Morskiej w Gdyni, Gdynia, 2011, 1
- Górski Z., Okrętowe mechanizmy i urządzenia pomocnicze, Trademar, Gdynia, 2010, 2
Literatura dodatkowa
- Górski J., Energetyka cieplna, TARBONUS, Kraków, 2008, 1