Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)

Sylabus przedmiotu Technologia budowy jachtów z laminatów 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budowa jachtów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia budowy jachtów z laminatów 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Eugeniusz Ginter <Eugeniusz.Ginter@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z chemii
W-2Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z żywic poliestrowych
W-3Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z technologii i urządzeń do produkcji laminatów
W-4Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z żywic poliestrowych, laminatów i kompozytów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie formy i wykonanie kadłuba jachtu z laminatów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Szkolenie BHP1
T-L-2Łączenie elementów kadłuba w jedną całość15
T-L-3Wykonanie i montaż ewentualnych dodatkowych wzmocnień konstrukcyjnych14
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Studiowanie literatury13
A-L-3Przygotowanie sprawozdań30
A-L-4Konsultacje do laboratorium3
76

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia laboratoryjne/ stanowisko laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z laboratorium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D18-1_W01
Student ma wiedzę dotyczącą żywic i laminatów, technologię ich wykorzystania w budowie jachtów oraz ma wiedzę w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa pracy
BJ_1A_W21, BJ_1A_W14, BJ_1A_W16C-1T-L-2, T-L-3, T-L-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D18-1_U01
Student potrafi dobrac odpowiednie materiały, przygotować je do wykorzystania oraz zastosować w budowie kadłuba jachtu
BJ_1A_U19, BJ_1A_U20, BJ_1A_U14, BJ_1A_U16C-1T-L-2, T-L-3, T-L-1M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D18-1_K01
Student ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny podczas realizacji zadania inżynierskiego
BJ_1A_K03C-1T-L-2, T-L-3M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D18-1_W01
Student ma wiedzę dotyczącą żywic i laminatów, technologię ich wykorzystania w budowie jachtów oraz ma wiedzę w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa pracy
2,0Student nie ma wiedzy na temat materiałów i technologii budowy jachtów z laminatów
3,0Student ma podstawową wiedzę na temat materiałów i technologii budowy jachtów z laminatów
3,5Student ma wiedzę w zakresie przygotowania materiałów i ręcznego wykonywania laminatów
4,0Student ma wiedzę w zakresie wyboru właściwych materiałów i technologii bydowy jachtów
4,5Student ma wiedzę dotyczącą urządzeń mechanicznych i ich wyboru do uzytych materiałów i technologii budowy jachtów
5,0Student umie opracować i zastosować odpowiednie do danej konstrukcji jachtu proces technologiczny

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D18-1_U01
Student potrafi dobrac odpowiednie materiały, przygotować je do wykorzystania oraz zastosować w budowie kadłuba jachtu
2,0Student nie maumiejętności w zakresie doboru materiałów i technologii budowy jachtów z laminatów
3,0Student ma podstawowe umiejetności doboru materiałów i technologii budowy jachtów z laminatów
3,5Student ma umiejetności w zakresie przygotowania materiałów i ręcznego wykonywania laminatów
4,0Student ma umiejetności w zakresie wyboru właściwych materiałów i technologii bydowy jachtów
4,5Student ma umiejętności w zakresie wyboru i zastosowania urządzeń mechanicznych dla użytych materiałów i technologii budowy jachtów
5,0Student potrafi opracować i zastosować odpowiednie do danej konstrukcji jachtu proces technologiczny

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D18-1_K01
Student ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny podczas realizacji zadania inżynierskiego
2,0Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów
3,5Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa podczas budowy jachtu
4,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratiriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
4,5Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa i ergomomii pracy w trakcie budowy jachtu
5,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu

Literatura podstawowa

  1. Małolepszy B., Jachty żaglowe i motorowe, B.Małolepszy, Konin, 2004, ISBN: 83-911359-2-2

Literatura dodatkowa

  1. Milewski Z. J., Projektowanie i budowa jachtów żaglowych, Gdynia, 1999, Wyd. III, ISBN: 83-910242-0-2
  2. Tobis W., Budowa i naprawa jachtów z laminatów, Alma-Press, Warszawa, 1993, ISBN: 83-7020-326-4

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Szkolenie BHP1
T-L-2Łączenie elementów kadłuba w jedną całość15
T-L-3Wykonanie i montaż ewentualnych dodatkowych wzmocnień konstrukcyjnych14
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Studiowanie literatury13
A-L-3Przygotowanie sprawozdań30
A-L-4Konsultacje do laboratorium3
76
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D18-1_W01Student ma wiedzę dotyczącą żywic i laminatów, technologię ich wykorzystania w budowie jachtów oraz ma wiedzę w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W21ma wiedzę w zakresie ergonomii i fizjologii w bezpieczeństwie pracy, a szczególnie przy stosowaniu żywic i laminatów poliestrowych
BJ_1A_W14ma wiedzę dotyczącą żywic i laminatów stosowanych w budowie jachtów, warunków i technologii w ich stosowaniu, zna zasady doboru i przygotowania do użycia tych materiałów w budowie jachtów
BJ_1A_W16zna podstawowe właściwości jachtów żaglowych i małych jednostek motorowych, zna metody ich projektowania, konstruowania i technologię budowy
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie formy i wykonanie kadłuba jachtu z laminatów
Treści programoweT-L-2Łączenie elementów kadłuba w jedną całość
T-L-3Wykonanie i montaż ewentualnych dodatkowych wzmocnień konstrukcyjnych
T-L-1Szkolenie BHP
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne/ stanowisko laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy na temat materiałów i technologii budowy jachtów z laminatów
3,0Student ma podstawową wiedzę na temat materiałów i technologii budowy jachtów z laminatów
3,5Student ma wiedzę w zakresie przygotowania materiałów i ręcznego wykonywania laminatów
4,0Student ma wiedzę w zakresie wyboru właściwych materiałów i technologii bydowy jachtów
4,5Student ma wiedzę dotyczącą urządzeń mechanicznych i ich wyboru do uzytych materiałów i technologii budowy jachtów
5,0Student umie opracować i zastosować odpowiednie do danej konstrukcji jachtu proces technologiczny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D18-1_U01Student potrafi dobrac odpowiednie materiały, przygotować je do wykorzystania oraz zastosować w budowie kadłuba jachtu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U19potrafi przygotować materiały (żywice, włókna szklane itp.), użyć specjalistyczne narzędzia i wykonać kadłub jachtu zgodnie z założoną technologią
BJ_1A_U20potrafi opracować technologię wykonania, wykonać elementy i zmontować kadłub jachtu, wyposażyć go i przeprowadzić odpowiednie próby zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami
BJ_1A_U14potrafi dobrać odpowiednie materiały i zastosować odpowiednią technologię do budowy jachtów, potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach materiałów stosowanych w budowie jachtów i określić na ich podstawie potencjalne rodzaje zagrożeń jakie mogą występować przy ich zastosowaniu
BJ_1A_U16potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania; potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie formy i wykonanie kadłuba jachtu z laminatów
Treści programoweT-L-2Łączenie elementów kadłuba w jedną całość
T-L-3Wykonanie i montaż ewentualnych dodatkowych wzmocnień konstrukcyjnych
T-L-1Szkolenie BHP
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne/ stanowisko laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie maumiejętności w zakresie doboru materiałów i technologii budowy jachtów z laminatów
3,0Student ma podstawowe umiejetności doboru materiałów i technologii budowy jachtów z laminatów
3,5Student ma umiejetności w zakresie przygotowania materiałów i ręcznego wykonywania laminatów
4,0Student ma umiejetności w zakresie wyboru właściwych materiałów i technologii bydowy jachtów
4,5Student ma umiejętności w zakresie wyboru i zastosowania urządzeń mechanicznych dla użytych materiałów i technologii budowy jachtów
5,0Student potrafi opracować i zastosować odpowiednie do danej konstrukcji jachtu proces technologiczny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D18-1_K01Student ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny podczas realizacji zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_K03ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie formy i wykonanie kadłuba jachtu z laminatów
Treści programoweT-L-2Łączenie elementów kadłuba w jedną całość
T-L-3Wykonanie i montaż ewentualnych dodatkowych wzmocnień konstrukcyjnych
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne/ stanowisko laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów
3,5Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa podczas budowy jachtu
4,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratiriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
4,5Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa i ergomomii pracy w trakcie budowy jachtu
5,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu