Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy napędu jednostek pływających:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budowa jachtów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy napędu jednostek pływających | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Cieplnych i Inżynierii Bezpieczeństwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agata Krystosik-Gromadzińska <agata.krystosik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy budowy jednostek pływających. |
W-2 | Podstawy konstrukcji maszyn. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość podstawowych rozwiązań układów napędowych jednostek pływających, ocena ich przydatności dla budowanej jednostki oraz dobór właściwego rozwiązania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Dobór przykładowych układów napędowych dla wybranych jednostek pływających. | 13 |
T-A-2 | Zaliczanie ćwiczeń. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe definicje i klasyfikacja napędów jednostek pływających. | 2 |
T-W-2 | Charakterystyka napędów motorowych. | 3 |
T-W-3 | Charakterystyka napędów turbinowych. | 3 |
T-W-4 | Charakterystyka napędów hybrydowych. | 2 |
T-W-5 | Napędy elektryczne. | 2 |
T-W-6 | Wytwarzanie energii elektrycznej i ciepła. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach. | 15 |
A-A-2 | Uzupełnianie wykonywanych obliczeń i analiza wyników. | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i czasopism fachowych. | 4 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 4 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny. |
M-2 | Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Podsumowanie wiedzy nabytej podczas wykładów i własnych studiów. |
S-2 | Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta na ćwiczeniach audytoryjnych w celu identyfikacji ewentualnych braków wiedzy i umiejętności. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_C07_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie scharakteryzować różne rodzaje układów napędowych jednostek pływających i ich elementów. | BJ_1A_W12 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_C07_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wyszukać odpowiednie informacje dotyczące napędów jednostek pływających, ocenić ich przydatność dla budowanej jednostki oraz dobrać właściwe rozwiązanie. | BJ_1A_U01, BJ_1A_U11 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-A-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_C07_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie scharakteryzować różne rodzaje układów napędowych jednostek pływających i ich elementów. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy z zakresu studiowanego przedmiotu. |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student wykazuje podstawową wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową. | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_C07_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wyszukać odpowiednie informacje dotyczące napędów jednostek pływających, ocenić ich przydatność dla budowanej jednostki oraz dobrać właściwe rozwiązanie. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikację rozwiązań. |
Literatura podstawowa
- Giernalczyk M.,Górski Z., Siłownie okrętowe. Część I. Podstawy napędu i energetyki okrętowej, Akademia Morska, Gdynia, 2011
- Zbierski K., Dieslowskie napędy jachtów, Krzysztof Zbierski, 2012, Wyd. I
Literatura dodatkowa
- Brdulak J., Silniki przyczepne do łodzi, Sport i turystyka, Warszawa, 1982
- Michalski R., Siłownie okrętowe, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1997
- Patalas N., Żagle i motory, Sport i turystyka, 1974