Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)

Sylabus przedmiotu Mechanika kompozytów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budowa jachtów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mechanika kompozytów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Taczała <Maciej.Taczala@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 30 1,20,50zaliczenie
wykładyW3 30 1,80,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza w zakresie mechaniki technicznej oraz wytrzymałości materiałów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zaprezentowanie studentom podstawowych pojęć związanych z mikro- i makromechaniką kompozytów
C-2Zapoznanie studentów z definicjami związanymi z wytrzymałością kompozytów oraz z zastosowaniem prawa Hooke'a
C-3Przekazanie wiedzy z zakresu symetrii własności sprężystych, inżynierskich współczynników sprężystości oraz modeli obliczeniowych laminatów
C-4Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań oraz wykorzystywania modeli i metod z zakresu mechaniki kompozytów
C-5Uświadomienie studentom odpowiedzialności za przeprowadzane analizy wytrzymałościowe oraz pobudzenie kreatywności w procesie modelowania obiektów rzeczywistych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analiza i obliczenia komputerowe własności mechanicznych kompozytu o zadanym włóknie, osnowie i udziałach procentowych (Zadanie 1)12
T-L-2Analiza i obliczenia własności mechanicznych i stanu obciążenia laminatu o zadanej liczbie warstw oraz budowie elementarnej poszczególnych warstw (Zadanie 2)18
30
wykłady
T-W-1Podstawowe informacje o kompozytach - typy zbrojeń, osnowy2
T-W-2Mikro- i makromechanika kompozytów4
T-W-3Przemieszczenia, stan naprężeń i stan odkształceń. Uogólnione prawo Hooke'a. Symetrie własności sprężystych (ciała izotropowe, monotropowe, ortotropowe, anizotropowe)6
T-W-4Modele mikromechaniki kompozytów6
T-W-5Inżynierskie współczynniki sprężystości4
T-W-6Przekształcenia macierzy sprężystości i podatności2
T-W-7Charakterystyki sprężyste kompozytów wielowarstwowych4
T-W-8Zaliczenie2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach loaboratoryjnych30
A-L-2Opracowanie sprawozdań zawierających analizy i obliczenia1
31
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach (wykłady)30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia13
A-W-3Konsultacje2
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca - wykład informacyjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: przygotowanie projektu
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_B16_W01
Student potrafi zdefiniować pojęcia: przemieszczenie, naprężenie, stan naprężeń, odkształcenie, stan odkształceń
BJ_1A_W06C-3, C-2T-W-3M-1S-2, S-3
BJ_1A_B16_W02
Student opanuje wiedzę i podstawowe pojęcia w zakresie mikro i makromechaniki kompozytów, w tym: modele obliczeniowe mikro i makromechaniki kompozytów
BJ_1A_W06C-1, C-2T-W-1, T-W-4, T-W-2M-1S-2, S-3
BJ_1A_B16_W03
Student potrafi sformułować, zapisać i wyjaśnić uogólnione prawo Hooke’a.
BJ_1A_W06C-2T-W-3M-1S-2, S-3
BJ_1A_B16_W04
Student potrafi rozróżnić i opisać właściwości ciał: izotropowych, monotropowych, ortotropowych i anizotropowych
BJ_1A_W06C-3, C-2T-W-6, T-W-5, T-W-3M-1S-2, S-3
BJ_1A_B16_W05
Student zna i potrafi zdefiniować inżynierskie współczynniki sprężystości
BJ_1A_W06C-3T-W-6, T-W-7, T-W-5M-1S-2, S-3
BJ_1A_B16_W06
Student potrafi wymienić i wyjaśnić założenia modeli obliczeniowych laminatów, w tym założenia teorii cienkich płyt Kirchoffa-Love’a
BJ_1A_W06C-3T-W-6, T-W-7, T-W-5M-1S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_B16_U01
Student potrafi przygotowywać dane oraz rozwiązywać zadania z wykorzystaniem modeli mikromechaniki kompozytów
BJ_1A_U09C-4T-L-1, T-L-2M-2S-1
BJ_1A_B16_U02
Student potrafi wykorzystać uogólnione prawo Hooke’a w prostych analizach struktur kompozytowych.
BJ_1A_U09C-4T-L-1, T-L-2M-2S-1
BJ_1A_B16_U03
Student potrafi rozwiązać zadania analizy właściwości mechanicznych laminatów
BJ_1A_U09C-4T-L-1, T-L-2M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_B16_K01
Student staje się świadomy odpowiedzialności za błędnie przeprowadzone analizy wytrzymałościowe części zbudowanych z materiałów kompozytowych
BJ_1A_K08C-5T-L-1, T-L-2M-2S-1
BJ_1A_B16_K02
Student staje się otwarty i kreatywny w procesie modelowania obiektów rzeczywistych
BJ_1A_K08C-5T-L-1, T-L-2M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_B16_W01
Student potrafi zdefiniować pojęcia: przemieszczenie, naprężenie, stan naprężeń, odkształcenie, stan odkształceń
2,0Student nie ma wiedzy w zakresie mechaniki kompozytów.
3,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
4,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
5,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
BJ_1A_B16_W02
Student opanuje wiedzę i podstawowe pojęcia w zakresie mikro i makromechaniki kompozytów, w tym: modele obliczeniowe mikro i makromechaniki kompozytów
2,0Student nie ma wiedzy w zakresie mechaniki kompozytów.
3,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
4,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
5,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
BJ_1A_B16_W03
Student potrafi sformułować, zapisać i wyjaśnić uogólnione prawo Hooke’a.
2,0Student nie ma wiedzy w zakresie mechaniki kompozytów.
3,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
4,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
5,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
BJ_1A_B16_W04
Student potrafi rozróżnić i opisać właściwości ciał: izotropowych, monotropowych, ortotropowych i anizotropowych
2,0Student nie ma wiedzy w zakresie mechaniki kompozytów.
3,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
4,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
5,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
BJ_1A_B16_W05
Student zna i potrafi zdefiniować inżynierskie współczynniki sprężystości
2,0Student nie ma wiedzy w zakresie mechaniki kompozytów.
3,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
4,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
5,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
BJ_1A_B16_W06
Student potrafi wymienić i wyjaśnić założenia modeli obliczeniowych laminatów, w tym założenia teorii cienkich płyt Kirchoffa-Love’a
2,0Student nie ma wiedzy w zakresie mechaniki kompozytów.
3,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
4,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
5,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_B16_U01
Student potrafi przygotowywać dane oraz rozwiązywać zadania z wykorzystaniem modeli mikromechaniki kompozytów
2,0Student nie potrafi wykonać obliczeń wytrzymałościowych z zakresu mechaniki kompozytów.
3,0Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na średnim poziomie trudności.
4,0Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student potrafi sformułować problem i wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na średnim poziomie trudnościi
5,0Student potrafi sformułować problem i wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na zaawansowanym poziomie trudności.
BJ_1A_B16_U02
Student potrafi wykorzystać uogólnione prawo Hooke’a w prostych analizach struktur kompozytowych.
2,0Student nie potrafi wykonać obliczeń wytrzymałościowych z zakresu mechaniki kompozytów.
3,0Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na średnim poziomie trudności.
4,0Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student potrafi sformułować problem i wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na średnim poziomie trudności.
5,0Student potrafi sformułować problem i wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na zaawansowanym poziomie trudności.
BJ_1A_B16_U03
Student potrafi rozwiązać zadania analizy właściwości mechanicznych laminatów
2,0Student nie potrafi wykonać obliczeń wytrzymałościowych z zakresu mechaniki kompozytów.
3,0Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na średnim poziomie trudności.
4,0Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student potrafi sformułować problem i wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na średnim poziomie trudności.
5,0Student potrafi sformułować problem i wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na zaawansowanym poziomie trudności.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_B16_K01
Student staje się świadomy odpowiedzialności za błędnie przeprowadzone analizy wytrzymałościowe części zbudowanych z materiałów kompozytowych
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
3,0Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
3,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
4,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
4,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
5,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
BJ_1A_B16_K02
Student staje się otwarty i kreatywny w procesie modelowania obiektów rzeczywistych
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
3,0Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
3,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
4,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
4,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
5,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty

Literatura podstawowa

  1. Izabella Hyla, Tworzywa sztuczne. Właściwości-Przetwórstwo-Zastosowania, Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2004, ISBN-83-7335-201-5
  2. Stanisław Ochelski, Metody doświadczalne mechaniki kompozytów konstrukcyjnych, Wydawnictwo Naukowo Techniczne, Warszawa, 2004, ISBN 83-204-2890-4

Literatura dodatkowa

  1. Janusz German, Podstawy mechaniki kompozytów, Politechniki Krakowskiej, Kraków, 1996, ISBN 83-903878-4-0

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza i obliczenia komputerowe własności mechanicznych kompozytu o zadanym włóknie, osnowie i udziałach procentowych (Zadanie 1)12
T-L-2Analiza i obliczenia własności mechanicznych i stanu obciążenia laminatu o zadanej liczbie warstw oraz budowie elementarnej poszczególnych warstw (Zadanie 2)18
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe informacje o kompozytach - typy zbrojeń, osnowy2
T-W-2Mikro- i makromechanika kompozytów4
T-W-3Przemieszczenia, stan naprężeń i stan odkształceń. Uogólnione prawo Hooke'a. Symetrie własności sprężystych (ciała izotropowe, monotropowe, ortotropowe, anizotropowe)6
T-W-4Modele mikromechaniki kompozytów6
T-W-5Inżynierskie współczynniki sprężystości4
T-W-6Przekształcenia macierzy sprężystości i podatności2
T-W-7Charakterystyki sprężyste kompozytów wielowarstwowych4
T-W-8Zaliczenie2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach loaboratoryjnych30
A-L-2Opracowanie sprawozdań zawierających analizy i obliczenia1
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach (wykłady)30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia13
A-W-3Konsultacje2
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_B16_W01Student potrafi zdefiniować pojęcia: przemieszczenie, naprężenie, stan naprężeń, odkształcenie, stan odkształceń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W06ma wiedzę z zakresu mechaniki niezbędną do opisu układów mechanicznych w stanach statycznych i dynamicznych, zna teorię drgań oraz programy i metody numeryczne do badania konstrukcji w zastosowaniu do jachtów
Cel przedmiotuC-3Przekazanie wiedzy z zakresu symetrii własności sprężystych, inżynierskich współczynników sprężystości oraz modeli obliczeniowych laminatów
C-2Zapoznanie studentów z definicjami związanymi z wytrzymałością kompozytów oraz z zastosowaniem prawa Hooke'a
Treści programoweT-W-3Przemieszczenia, stan naprężeń i stan odkształceń. Uogólnione prawo Hooke'a. Symetrie własności sprężystych (ciała izotropowe, monotropowe, ortotropowe, anizotropowe)
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny, objaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy w zakresie mechaniki kompozytów.
3,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
4,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
5,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_B16_W02Student opanuje wiedzę i podstawowe pojęcia w zakresie mikro i makromechaniki kompozytów, w tym: modele obliczeniowe mikro i makromechaniki kompozytów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W06ma wiedzę z zakresu mechaniki niezbędną do opisu układów mechanicznych w stanach statycznych i dynamicznych, zna teorię drgań oraz programy i metody numeryczne do badania konstrukcji w zastosowaniu do jachtów
Cel przedmiotuC-1Zaprezentowanie studentom podstawowych pojęć związanych z mikro- i makromechaniką kompozytów
C-2Zapoznanie studentów z definicjami związanymi z wytrzymałością kompozytów oraz z zastosowaniem prawa Hooke'a
Treści programoweT-W-1Podstawowe informacje o kompozytach - typy zbrojeń, osnowy
T-W-4Modele mikromechaniki kompozytów
T-W-2Mikro- i makromechanika kompozytów
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny, objaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy w zakresie mechaniki kompozytów.
3,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
4,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
5,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_B16_W03Student potrafi sformułować, zapisać i wyjaśnić uogólnione prawo Hooke’a.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W06ma wiedzę z zakresu mechaniki niezbędną do opisu układów mechanicznych w stanach statycznych i dynamicznych, zna teorię drgań oraz programy i metody numeryczne do badania konstrukcji w zastosowaniu do jachtów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z definicjami związanymi z wytrzymałością kompozytów oraz z zastosowaniem prawa Hooke'a
Treści programoweT-W-3Przemieszczenia, stan naprężeń i stan odkształceń. Uogólnione prawo Hooke'a. Symetrie własności sprężystych (ciała izotropowe, monotropowe, ortotropowe, anizotropowe)
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny, objaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy w zakresie mechaniki kompozytów.
3,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
4,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
5,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_B16_W04Student potrafi rozróżnić i opisać właściwości ciał: izotropowych, monotropowych, ortotropowych i anizotropowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W06ma wiedzę z zakresu mechaniki niezbędną do opisu układów mechanicznych w stanach statycznych i dynamicznych, zna teorię drgań oraz programy i metody numeryczne do badania konstrukcji w zastosowaniu do jachtów
Cel przedmiotuC-3Przekazanie wiedzy z zakresu symetrii własności sprężystych, inżynierskich współczynników sprężystości oraz modeli obliczeniowych laminatów
C-2Zapoznanie studentów z definicjami związanymi z wytrzymałością kompozytów oraz z zastosowaniem prawa Hooke'a
Treści programoweT-W-6Przekształcenia macierzy sprężystości i podatności
T-W-5Inżynierskie współczynniki sprężystości
T-W-3Przemieszczenia, stan naprężeń i stan odkształceń. Uogólnione prawo Hooke'a. Symetrie własności sprężystych (ciała izotropowe, monotropowe, ortotropowe, anizotropowe)
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny, objaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy w zakresie mechaniki kompozytów.
3,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
4,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
5,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_B16_W05Student zna i potrafi zdefiniować inżynierskie współczynniki sprężystości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W06ma wiedzę z zakresu mechaniki niezbędną do opisu układów mechanicznych w stanach statycznych i dynamicznych, zna teorię drgań oraz programy i metody numeryczne do badania konstrukcji w zastosowaniu do jachtów
Cel przedmiotuC-3Przekazanie wiedzy z zakresu symetrii własności sprężystych, inżynierskich współczynników sprężystości oraz modeli obliczeniowych laminatów
Treści programoweT-W-6Przekształcenia macierzy sprężystości i podatności
T-W-7Charakterystyki sprężyste kompozytów wielowarstwowych
T-W-5Inżynierskie współczynniki sprężystości
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny, objaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy w zakresie mechaniki kompozytów.
3,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
4,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
5,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_B16_W06Student potrafi wymienić i wyjaśnić założenia modeli obliczeniowych laminatów, w tym założenia teorii cienkich płyt Kirchoffa-Love’a
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W06ma wiedzę z zakresu mechaniki niezbędną do opisu układów mechanicznych w stanach statycznych i dynamicznych, zna teorię drgań oraz programy i metody numeryczne do badania konstrukcji w zastosowaniu do jachtów
Cel przedmiotuC-3Przekazanie wiedzy z zakresu symetrii własności sprężystych, inżynierskich współczynników sprężystości oraz modeli obliczeniowych laminatów
Treści programoweT-W-6Przekształcenia macierzy sprężystości i podatności
T-W-7Charakterystyki sprężyste kompozytów wielowarstwowych
T-W-5Inżynierskie współczynniki sprężystości
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny, objaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy w zakresie mechaniki kompozytów.
3,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
4,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności.
5,0Student ma wiedzę w zakresie mechaniki kompozytów wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_B16_U01Student potrafi przygotowywać dane oraz rozwiązywać zadania z wykorzystaniem modeli mikromechaniki kompozytów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U09potrafi dokonać identyfikacji i sformułować zadania inżynierskie o charakterze praktycznym przydatne w projektowaniu, konstruowaniu i budowie jachtów
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań oraz wykorzystywania modeli i metod z zakresu mechaniki kompozytów
Treści programoweT-L-1Analiza i obliczenia komputerowe własności mechanicznych kompozytu o zadanym włóknie, osnowie i udziałach procentowych (Zadanie 1)
T-L-2Analiza i obliczenia własności mechanicznych i stanu obciążenia laminatu o zadanej liczbie warstw oraz budowie elementarnej poszczególnych warstw (Zadanie 2)
Metody nauczaniaM-2metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: przygotowanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykonać obliczeń wytrzymałościowych z zakresu mechaniki kompozytów.
3,0Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na średnim poziomie trudności.
4,0Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student potrafi sformułować problem i wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na średnim poziomie trudnościi
5,0Student potrafi sformułować problem i wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na zaawansowanym poziomie trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_B16_U02Student potrafi wykorzystać uogólnione prawo Hooke’a w prostych analizach struktur kompozytowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U09potrafi dokonać identyfikacji i sformułować zadania inżynierskie o charakterze praktycznym przydatne w projektowaniu, konstruowaniu i budowie jachtów
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań oraz wykorzystywania modeli i metod z zakresu mechaniki kompozytów
Treści programoweT-L-1Analiza i obliczenia komputerowe własności mechanicznych kompozytu o zadanym włóknie, osnowie i udziałach procentowych (Zadanie 1)
T-L-2Analiza i obliczenia własności mechanicznych i stanu obciążenia laminatu o zadanej liczbie warstw oraz budowie elementarnej poszczególnych warstw (Zadanie 2)
Metody nauczaniaM-2metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: przygotowanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykonać obliczeń wytrzymałościowych z zakresu mechaniki kompozytów.
3,0Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na średnim poziomie trudności.
4,0Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student potrafi sformułować problem i wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na średnim poziomie trudności.
5,0Student potrafi sformułować problem i wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na zaawansowanym poziomie trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_B16_U03Student potrafi rozwiązać zadania analizy właściwości mechanicznych laminatów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U09potrafi dokonać identyfikacji i sformułować zadania inżynierskie o charakterze praktycznym przydatne w projektowaniu, konstruowaniu i budowie jachtów
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań oraz wykorzystywania modeli i metod z zakresu mechaniki kompozytów
Treści programoweT-L-1Analiza i obliczenia komputerowe własności mechanicznych kompozytu o zadanym włóknie, osnowie i udziałach procentowych (Zadanie 1)
T-L-2Analiza i obliczenia własności mechanicznych i stanu obciążenia laminatu o zadanej liczbie warstw oraz budowie elementarnej poszczególnych warstw (Zadanie 2)
Metody nauczaniaM-2metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: przygotowanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykonać obliczeń wytrzymałościowych z zakresu mechaniki kompozytów.
3,0Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na średnim poziomie trudności.
4,0Student potrafi wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student potrafi sformułować problem i wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na średnim poziomie trudności.
5,0Student potrafi sformułować problem i wykonać obliczenia wytrzymałościowe z zakresu mechaniki kompozytów na zaawansowanym poziomie trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_B16_K01Student staje się świadomy odpowiedzialności za błędnie przeprowadzone analizy wytrzymałościowe części zbudowanych z materiałów kompozytowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_K08rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Cel przedmiotuC-5Uświadomienie studentom odpowiedzialności za przeprowadzane analizy wytrzymałościowe oraz pobudzenie kreatywności w procesie modelowania obiektów rzeczywistych
Treści programoweT-L-1Analiza i obliczenia komputerowe własności mechanicznych kompozytu o zadanym włóknie, osnowie i udziałach procentowych (Zadanie 1)
T-L-2Analiza i obliczenia własności mechanicznych i stanu obciążenia laminatu o zadanej liczbie warstw oraz budowie elementarnej poszczególnych warstw (Zadanie 2)
Metody nauczaniaM-2metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: przygotowanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
3,0Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
3,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
4,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
4,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
5,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_B16_K02Student staje się otwarty i kreatywny w procesie modelowania obiektów rzeczywistych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_K08rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Cel przedmiotuC-5Uświadomienie studentom odpowiedzialności za przeprowadzane analizy wytrzymałościowe oraz pobudzenie kreatywności w procesie modelowania obiektów rzeczywistych
Treści programoweT-L-1Analiza i obliczenia komputerowe własności mechanicznych kompozytu o zadanym włóknie, osnowie i udziałach procentowych (Zadanie 1)
T-L-2Analiza i obliczenia własności mechanicznych i stanu obciążenia laminatu o zadanej liczbie warstw oraz budowie elementarnej poszczególnych warstw (Zadanie 2)
Metody nauczaniaM-2metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: przygotowanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
3,0Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
3,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
4,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
4,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty
5,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności za jej efekty