Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Bezpieczeństwo techniczne (S1)

Sylabus przedmiotu Bezpieczne technologie i procesy produkcyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Bezpieczeństwo techniczne
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Bezpieczne technologie i procesy produkcyjne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,00,60zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości i umiejętności z nauki o materiałach.
W-2Podstawowe wiadomości i umiejętności z rysunku technicznego 1.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawami współczesnych technologii i procesów produkcyjnych.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności analizy wybranych technologii i procesów produkcyjnych z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza wybranych technologii i procesów produkcyjnych z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa.9
T-A-2Wykorzystanie metod komputerowych w analizie wybranych zagadnień dotyczących procesów produkcyjnych.4
T-A-3Kontrola zadań domowych do samodzielnego wykonania.2
15
wykłady
T-W-1Przedmiot oraz podstawowe pojęcia dotyczące technologii i procesów produkcyjnych. Wprowadzenie do zagadnień bezpieczeństwa procesów produkcyjnych.2
T-W-2Dokumentacja technologiczna procesów produkcyjnych.2
T-W-3Charakterystyka technologii mechanicznych stosowanych w procesach produkcyjnych oraz wynikacjących z nich czynników zagrożeń.6
T-W-4Charakterystyka procesów obróbki (wstępnej oraz właściwej) materiałów wykorzystywanych w procesach produkcyjnych konstrukcji inżynierskich z uwaględnieniem bezpieczeństwa procesów.4
T-W-5Charakterystyka etapów prefabrykacji wybranych fragmentów konstrukcji inżynierskich z uwzględnieniem bezpieczeństwa procesów.4
T-W-6Bezpieczeństo transportu w procesach produkcyjnych.4
T-W-7Wpływ naprężeń i odkształceń spowodowanych procesami produkcyjnymi na bezpieczeństwo konstrukcji inżynierskich.2
T-W-8Wpływ automatyzacji i robotyzacji na procesy produkcyjne oraz ich bezpieczeństwo. Kierunki rozwoju technologii procesów.2
T-W-9Komputerowe wspomaganie procesów produkcjyjnych.2
T-W-10Zaliczenie formy zajęć.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Praca własna nad zadaniami do samodzilenego wykonania10
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć.10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
S-2Ocena formująca: Oceny za aktywność na zajęciach (ćwiczenia audytoryjne)
S-3Ocena formująca: Oceny z zadań wykonywanych samodzielnie (ćwiczenia audytoryjne)
S-4Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników zadań do samodzielnego wykonania oraz aktywności podczas zajęć (ćwiczenia audytoryjne).

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTE_1A_C06_W01
ma wiedzę w zakresie podstawowych technologii i procesów produkcyjnych oraz zagrożeń występujących podczas ich realizacji.
BTE_1A_W17, BTE_1A_W03C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-A-1, T-A-2M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTE_1A_C06_U01
potrafi przeanalizować wybrane technologie i procesy produkcyjne z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa.
BTE_1A_U13C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-A-1, T-A-2M-1, M-3S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTE_1A_C06_K01
ma świadomość zagrożeń w procesach produkcyjnych, ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności.
BTE_1A_K01, BTE_1A_K07C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-A-1, T-A-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BTE_1A_C06_W01
ma wiedzę w zakresie podstawowych technologii i procesów produkcyjnych oraz zagrożeń występujących podczas ich realizacji.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych technologii i procesów produkcyjnych oraz zagrożeń występujących podczas ich realizacji.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych technologii i procesów produkcyjnych oraz zagrożeń występujących podczas ich realizacji na poziomie podstawowym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych technologii i procesów produkcyjnych oraz zagrożeń występujących podczas ich realizacji na poziomie średnim.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych technologii i procesów produkcyjnych oraz zagrożeń występujących podczas ich realizacji na poziomie dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych technologii i procesów produkcyjnych oraz zagrożeń występujących podczas ich realizacji na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych technologii i procesów produkcyjnych oraz zagrożeń występujących podczas ich realizacji na poziomie zaawansowanym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BTE_1A_C06_U01
potrafi przeanalizować wybrane technologie i procesy produkcyjne z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa.
2,0Student nie potrafi przeanalizować wybranych technologii i procesów produkcyjnych z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa.
3,0Student potrafi przeanalizować wybrane technologie i procesy produkcyjne z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa na poziomie podstawowym.
3,5Student potrafi przeanalizować wybrane technologie i procesy produkcyjne z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa na poziomie średnim.
4,0Student potrafi przeanalizować wybrane technologie i procesy produkcyjne z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa na poziomie dobrym.
4,5Student potrafi przeanalizować wybrane technologie i procesy produkcyjne z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student potrafi przeanalizować wybrane technologie i procesy produkcyjne z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa na poziomie zaawansowanym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BTE_1A_C06_K01
ma świadomość zagrożeń w procesach produkcyjnych, ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na podstawowym poziomie świadomości.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średnim poziomie świadomości.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średniozaawansowanym poziomie świadomości.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości. Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości, przy uwzględnieniu oczekiwań społecznych innych osób.

Literatura podstawowa

  1. Pihowicz W., Inżynieria bezpieczeństwa technicznego, WNT, Warszawa, 2009
  2. Perzyk M., Waszkiewicz S., Odlewnictwo, Wydawnictwo WNT, Warszawa, 2012
  3. Hadasik.,Pater Z., Obróbka plastyczna. Podstawy teoretyczne, Politechnika Śląska, Gliwice, 2013
  4. Jelemniak K., Obróbka skrawaniem. Podstawy, dynamika, diagnostyka, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2018
  5. Klimpel A., Podręcznik spawalnictwa. Tom I. Technologie spawania i cięcia, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2013
  6. Pilarczyk J. (red.), Poradnik inżyniera. Tom 1 Spawalnictwo, Wydawnictwo WNT, Warszawa, 2022
  7. Pilarczyk J. (red.), Poradnik inżyniera. Tom 2 Spawalnictwo, Wydawnictwo WNT, Warszawa, 2022
  8. Ferenc K., Spawalnictwo, Wydawnictwo WNT, Warszawa, 2007
  9. Karpiński T., Inżynieria produkcji, PWN, Warszawa, 2004
  10. Synoradzki L., Projektowanie procesów technologicznych, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawska, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Ferenc K., Ferenc J., Konstrukcje spawane. Połączenia, WNT, Warszawa, 2007
  2. Groover M. P., Fundamentals of Modern Manufacturing - Materials, Processes and Systems, John Wiley&Sons, 2002
  3. Mikulczyński T., Automatyzacja procesów produkcyjnych. Metody modelowania procesów, WNT, Warszawa, 2006
  4. Zdanowicz R., Robotyzacja dyskretnych procesów produkcyjnych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2011
  5. Rozporządzenie ministra pracy i polityki społecznej z dnia 29 listopada 2002 r. w sprawie najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy. Dz. U. 2002 nr 217 poz. 1833 wraz z późn. zmianami, 2002

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza wybranych technologii i procesów produkcyjnych z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa.9
T-A-2Wykorzystanie metod komputerowych w analizie wybranych zagadnień dotyczących procesów produkcyjnych.4
T-A-3Kontrola zadań domowych do samodzielnego wykonania.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przedmiot oraz podstawowe pojęcia dotyczące technologii i procesów produkcyjnych. Wprowadzenie do zagadnień bezpieczeństwa procesów produkcyjnych.2
T-W-2Dokumentacja technologiczna procesów produkcyjnych.2
T-W-3Charakterystyka technologii mechanicznych stosowanych w procesach produkcyjnych oraz wynikacjących z nich czynników zagrożeń.6
T-W-4Charakterystyka procesów obróbki (wstępnej oraz właściwej) materiałów wykorzystywanych w procesach produkcyjnych konstrukcji inżynierskich z uwaględnieniem bezpieczeństwa procesów.4
T-W-5Charakterystyka etapów prefabrykacji wybranych fragmentów konstrukcji inżynierskich z uwzględnieniem bezpieczeństwa procesów.4
T-W-6Bezpieczeństo transportu w procesach produkcyjnych.4
T-W-7Wpływ naprężeń i odkształceń spowodowanych procesami produkcyjnymi na bezpieczeństwo konstrukcji inżynierskich.2
T-W-8Wpływ automatyzacji i robotyzacji na procesy produkcyjne oraz ich bezpieczeństwo. Kierunki rozwoju technologii procesów.2
T-W-9Komputerowe wspomaganie procesów produkcjyjnych.2
T-W-10Zaliczenie formy zajęć.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Praca własna nad zadaniami do samodzilenego wykonania10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć.10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBTE_1A_C06_W01ma wiedzę w zakresie podstawowych technologii i procesów produkcyjnych oraz zagrożeń występujących podczas ich realizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTE_1A_W17ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń
BTE_1A_W03ma wiedzę z zakresu procesów zachodzących w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych oraz z zakresu metrologii
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami współczesnych technologii i procesów produkcyjnych.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności analizy wybranych technologii i procesów produkcyjnych z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa.
Treści programoweT-W-1Przedmiot oraz podstawowe pojęcia dotyczące technologii i procesów produkcyjnych. Wprowadzenie do zagadnień bezpieczeństwa procesów produkcyjnych.
T-W-2Dokumentacja technologiczna procesów produkcyjnych.
T-W-3Charakterystyka technologii mechanicznych stosowanych w procesach produkcyjnych oraz wynikacjących z nich czynników zagrożeń.
T-W-4Charakterystyka procesów obróbki (wstępnej oraz właściwej) materiałów wykorzystywanych w procesach produkcyjnych konstrukcji inżynierskich z uwaględnieniem bezpieczeństwa procesów.
T-W-5Charakterystyka etapów prefabrykacji wybranych fragmentów konstrukcji inżynierskich z uwzględnieniem bezpieczeństwa procesów.
T-W-6Bezpieczeństo transportu w procesach produkcyjnych.
T-W-7Wpływ naprężeń i odkształceń spowodowanych procesami produkcyjnymi na bezpieczeństwo konstrukcji inżynierskich.
T-W-8Wpływ automatyzacji i robotyzacji na procesy produkcyjne oraz ich bezpieczeństwo. Kierunki rozwoju technologii procesów.
T-W-9Komputerowe wspomaganie procesów produkcjyjnych.
T-A-1Analiza wybranych technologii i procesów produkcyjnych z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa.
T-A-2Wykorzystanie metod komputerowych w analizie wybranych zagadnień dotyczących procesów produkcyjnych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych technologii i procesów produkcyjnych oraz zagrożeń występujących podczas ich realizacji.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych technologii i procesów produkcyjnych oraz zagrożeń występujących podczas ich realizacji na poziomie podstawowym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych technologii i procesów produkcyjnych oraz zagrożeń występujących podczas ich realizacji na poziomie średnim.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych technologii i procesów produkcyjnych oraz zagrożeń występujących podczas ich realizacji na poziomie dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych technologii i procesów produkcyjnych oraz zagrożeń występujących podczas ich realizacji na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych technologii i procesów produkcyjnych oraz zagrożeń występujących podczas ich realizacji na poziomie zaawansowanym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBTE_1A_C06_U01potrafi przeanalizować wybrane technologie i procesy produkcyjne z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTE_1A_U13potrafi określić zagrożenia i ich skutki oraz oszacować ryzyko zagrożeń a także dobrać właściwe środki organizacyjne i techniczne w celu zapobiegania im lub ich zmniejszenia.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami współczesnych technologii i procesów produkcyjnych.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności analizy wybranych technologii i procesów produkcyjnych z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa.
Treści programoweT-W-1Przedmiot oraz podstawowe pojęcia dotyczące technologii i procesów produkcyjnych. Wprowadzenie do zagadnień bezpieczeństwa procesów produkcyjnych.
T-W-2Dokumentacja technologiczna procesów produkcyjnych.
T-W-3Charakterystyka technologii mechanicznych stosowanych w procesach produkcyjnych oraz wynikacjących z nich czynników zagrożeń.
T-W-4Charakterystyka procesów obróbki (wstępnej oraz właściwej) materiałów wykorzystywanych w procesach produkcyjnych konstrukcji inżynierskich z uwaględnieniem bezpieczeństwa procesów.
T-W-5Charakterystyka etapów prefabrykacji wybranych fragmentów konstrukcji inżynierskich z uwzględnieniem bezpieczeństwa procesów.
T-W-6Bezpieczeństo transportu w procesach produkcyjnych.
T-W-7Wpływ naprężeń i odkształceń spowodowanych procesami produkcyjnymi na bezpieczeństwo konstrukcji inżynierskich.
T-W-8Wpływ automatyzacji i robotyzacji na procesy produkcyjne oraz ich bezpieczeństwo. Kierunki rozwoju technologii procesów.
T-W-9Komputerowe wspomaganie procesów produkcjyjnych.
T-A-1Analiza wybranych technologii i procesów produkcyjnych z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa.
T-A-2Wykorzystanie metod komputerowych w analizie wybranych zagadnień dotyczących procesów produkcyjnych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-3Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Oceny za aktywność na zajęciach (ćwiczenia audytoryjne)
S-3Ocena formująca: Oceny z zadań wykonywanych samodzielnie (ćwiczenia audytoryjne)
S-4Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników zadań do samodzielnego wykonania oraz aktywności podczas zajęć (ćwiczenia audytoryjne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przeanalizować wybranych technologii i procesów produkcyjnych z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa.
3,0Student potrafi przeanalizować wybrane technologie i procesy produkcyjne z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa na poziomie podstawowym.
3,5Student potrafi przeanalizować wybrane technologie i procesy produkcyjne z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa na poziomie średnim.
4,0Student potrafi przeanalizować wybrane technologie i procesy produkcyjne z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa na poziomie dobrym.
4,5Student potrafi przeanalizować wybrane technologie i procesy produkcyjne z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student potrafi przeanalizować wybrane technologie i procesy produkcyjne z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa na poziomie zaawansowanym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBTE_1A_C06_K01ma świadomość zagrożeń w procesach produkcyjnych, ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTE_1A_K01ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, potrzebnej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych powstających w pracy zawodowej, rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia.
BTE_1A_K07ma świadomość ryzyka zagrożeń oraz potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemu technicznego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami współczesnych technologii i procesów produkcyjnych.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności analizy wybranych technologii i procesów produkcyjnych z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa.
Treści programoweT-W-1Przedmiot oraz podstawowe pojęcia dotyczące technologii i procesów produkcyjnych. Wprowadzenie do zagadnień bezpieczeństwa procesów produkcyjnych.
T-W-2Dokumentacja technologiczna procesów produkcyjnych.
T-W-3Charakterystyka technologii mechanicznych stosowanych w procesach produkcyjnych oraz wynikacjących z nich czynników zagrożeń.
T-W-4Charakterystyka procesów obróbki (wstępnej oraz właściwej) materiałów wykorzystywanych w procesach produkcyjnych konstrukcji inżynierskich z uwaględnieniem bezpieczeństwa procesów.
T-W-5Charakterystyka etapów prefabrykacji wybranych fragmentów konstrukcji inżynierskich z uwzględnieniem bezpieczeństwa procesów.
T-W-6Bezpieczeństo transportu w procesach produkcyjnych.
T-W-7Wpływ naprężeń i odkształceń spowodowanych procesami produkcyjnymi na bezpieczeństwo konstrukcji inżynierskich.
T-W-8Wpływ automatyzacji i robotyzacji na procesy produkcyjne oraz ich bezpieczeństwo. Kierunki rozwoju technologii procesów.
T-W-9Komputerowe wspomaganie procesów produkcjyjnych.
T-A-1Analiza wybranych technologii i procesów produkcyjnych z uwzględnieniem oceny bezpieczeństwa.
T-A-2Wykorzystanie metod komputerowych w analizie wybranych zagadnień dotyczących procesów produkcyjnych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
S-2Ocena formująca: Oceny za aktywność na zajęciach (ćwiczenia audytoryjne)
S-3Ocena formująca: Oceny z zadań wykonywanych samodzielnie (ćwiczenia audytoryjne)
S-4Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników zadań do samodzielnego wykonania oraz aktywności podczas zajęć (ćwiczenia audytoryjne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na podstawowym poziomie świadomości.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średnim poziomie świadomości.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średniozaawansowanym poziomie świadomości.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości. Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości, przy uwzględnieniu oczekiwań społecznych innych osób.