Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
specjalność: żywienie człowieka i dietetyka

Sylabus przedmiotu Podstawy technologicznego projektowania zakładów przemysłu spożywczego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy technologicznego projektowania zakładów przemysłu spożywczego
Specjalność żywienie człowieka i dietetyka
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Przemysław Czerniejewski <Przemyslaw.Czerniejewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomośc technologii spożywczych
W-2Wiedza z inżynierii procesowej
W-3Znajomość zasad transportu wewnętrznego.
W-4Znajomośc maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego
W-5Znajomośc prawa żywnościowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów w sposób kompleksowy z ogólnymi problemami projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania zakładów a także prognozowania, programowania, projektowania inwestycji, budowy i uruchamiania zakładu.
C-3Przygotowanie studentów do rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z technologicznym projektowaniem zakładów przemysłu spożywczego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Założenia projektowe2
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego2
T-A-3Bilans materiałowy2
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego2
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych1
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych1
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego1
T-A-8Wentylacja iklimatyzacja zakładów1
T-A-9Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie1
T-A-10Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad1
T-A-11zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe1
T-W-2Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego1
T-W-3Wybór metody produkcji2
T-W-4Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych2
T-W-5Opracowanie procesu technologicznego2
T-W-6Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego1
T-W-7Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego2
T-W-8Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych2
T-W-9Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń1
T-W-10Kontrola procesu produkcyjnego1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do kolokwium zaliczającego2
A-A-3Samodzielna praca projektowa5
A-A-4Ocena projektu4
26
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu4
A-W-3Studiowanie literatury przedmiotu4
A-W-4egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D18zcid_W01
Posiada kompleksową wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
TZZ_1A_W08C-1T-W-10, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-9, T-W-6, T-A-2, T-A-8, T-A-9, T-A-6, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-10M-3, M-2, M-1S-1, S-4, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D18zcid_U01
Potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
TZZ_1A_U03, TZZ_1A_U04, TZZ_1A_U02, TZZ_1A_U05, TZZ_1A_U10, TZZ_1A_U18, TZZ_1A_U01C-2T-W-10, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-9, T-W-6, T-A-2, T-A-8, T-A-9, T-A-6, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-10M-3, M-2, M-1S-1, S-4, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D18zcid_K01
Ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
TZZ_1A_K01, TZZ_1A_K02, TZZ_1A_K03, TZZ_1A_K04, TZZ_1A_K05C-3T-W-10, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-9, T-W-6, T-A-2, T-A-8, T-A-9, T-A-6, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-10M-3, M-2, M-1S-1, S-4, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D18zcid_W01
Posiada kompleksową wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale z licznymi błędami.
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi niedociągnięciami
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D18zcid_U01
Potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
2,0Student nie potrafi zaprojektować zakładu przemysłu spożywczego ani prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
3,0Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale z licznymi błędami.
3,5Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
4,5Student bardzo dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
5,0Student znakomicie potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D18zcid_K01
Ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
2,0Student nie ma świadomości ryzyka i poczucia odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
3,0Student ma częściową świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
3,5Student ma zadowalającą świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
4,0Student ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
4,5Student ma znaczną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
5,0Student ma pełną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.

Literatura podstawowa

  1. Lewicki P., Inżynieria procesowa i aparatura przemysłu spożywczego. WNT W-wa. 2017, WNT, Warszawa, 2017
  2. Dietrich J. i in., Podstawy konstrukcji Maszyn. Cz. I, II, III., WNT., Waeszawa, 2009
  3. Kawka T., Balejko J. i in., Maszynoznawstwo ogólne., Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Szczecinie. Skrypt dla studentów AR w Szczecinie., Szczecin, 1982
  4. Błasiński H., Maszyny i aparatura technologiczna przemysłu spożywczego, Politechnika ŁódzkA, Łódź, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Kawka T., Balejko J., Kolbiarz A. i in., Przewodnik metodyczny do ćwiczeń z maszynoznawstwa ogólnego., Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Szczecinie. Skrypt dla studentów AR w Szczecinie, Szczecin, 1977
  2. Kawka T., Balejko J., i in., Zeszyt do ćwiczeń z rysunku technicznego, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Szczecinie., Szczecin, 1982

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Założenia projektowe2
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego2
T-A-3Bilans materiałowy2
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego2
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych1
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych1
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego1
T-A-8Wentylacja iklimatyzacja zakładów1
T-A-9Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie1
T-A-10Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad1
T-A-11zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe1
T-W-2Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego1
T-W-3Wybór metody produkcji2
T-W-4Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych2
T-W-5Opracowanie procesu technologicznego2
T-W-6Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego1
T-W-7Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego2
T-W-8Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych2
T-W-9Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń1
T-W-10Kontrola procesu produkcyjnego1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do kolokwium zaliczającego2
A-A-3Samodzielna praca projektowa5
A-A-4Ocena projektu4
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu4
A-W-3Studiowanie literatury przedmiotu4
A-W-4egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D18zcid_W01Posiada kompleksową wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W08Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym zagadnienia dotyczące drobnoustrojów i ich wpływu na procesy technologiczne i jakość żywności. Zna patogeny występujące w żywności.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów w sposób kompleksowy z ogólnymi problemami projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
Treści programoweT-W-10Kontrola procesu produkcyjnego
T-W-8Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe
T-W-2Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego
T-W-3Wybór metody produkcji
T-W-4Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych
T-W-5Opracowanie procesu technologicznego
T-W-7Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego
T-W-9Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń
T-W-6Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego
T-A-8Wentylacja iklimatyzacja zakładów
T-A-9Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych
T-A-1Założenia projektowe
T-A-3Bilans materiałowy
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego
T-A-10Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad
Metody nauczaniaM-3Projekt
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale z licznymi błędami.
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi niedociągnięciami
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D18zcid_U01Potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U03Potrafi wykonać eksperyment laboratoryjny, dobrać właściwe procedury i metody analityczne do identyfikacji związków chemicznych oraz oceny jakości i bezpieczeństwa żywności i przebiegu procesu technologicznego, potrafi określić wiarygodność analiz.
TZZ_1A_U04Potrafi zidentyfikować główne składniki żywności, ich przemiany w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowane zależności.
TZZ_1A_U02Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie. Potrafi planować i organizować pracę indywidualną i w zespole.
TZZ_1A_U05Potrafi wykorzystać wiedzę w zakresie higieny i toksykologii żywności, w celu zapewnienia bezpieczeństwa żywności.
TZZ_1A_U10Potrafi dobrać, zbadać i wykazać zależności pomiędzy sposobem żywienia człowieka i uwarunkowaniami genetycznymi.
TZZ_1A_U18Potrafi krytycznie ocenić i porównać wpływ różnych procesów technologicznych na jakość i wydajność potraw.
TZZ_1A_U01Potrafi wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje pochodzące z różnych źródeł literaturowych. Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego oraz zaprezentować rezultaty w formie pisemnej i ustnej w języku polskim i obcym. Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności projektowania zakładów a także prognozowania, programowania, projektowania inwestycji, budowy i uruchamiania zakładu.
Treści programoweT-W-10Kontrola procesu produkcyjnego
T-W-8Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe
T-W-2Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego
T-W-3Wybór metody produkcji
T-W-4Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych
T-W-5Opracowanie procesu technologicznego
T-W-7Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego
T-W-9Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń
T-W-6Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego
T-A-8Wentylacja iklimatyzacja zakładów
T-A-9Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych
T-A-1Założenia projektowe
T-A-3Bilans materiałowy
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego
T-A-10Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad
Metody nauczaniaM-3Projekt
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować zakładu przemysłu spożywczego ani prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
3,0Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale z licznymi błędami.
3,5Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
4,5Student bardzo dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
5,0Student znakomicie potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D18zcid_K01Ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K01Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
TZZ_1A_K02Jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej.
TZZ_1A_K03Jest gotów do współdziałania i pracy w grupie.
TZZ_1A_K04Jest gotów do działania w sposób przedsiębiorczy.
TZZ_1A_K05Jest gotów do działań na rzecz popularyzacji wiedzy.
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie studentów do rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z technologicznym projektowaniem zakładów przemysłu spożywczego.
Treści programoweT-W-10Kontrola procesu produkcyjnego
T-W-8Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe
T-W-2Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego
T-W-3Wybór metody produkcji
T-W-4Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych
T-W-5Opracowanie procesu technologicznego
T-W-7Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego
T-W-9Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń
T-W-6Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego
T-A-8Wentylacja iklimatyzacja zakładów
T-A-9Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych
T-A-1Założenia projektowe
T-A-3Bilans materiałowy
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego
T-A-10Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad
Metody nauczaniaM-3Projekt
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ryzyka i poczucia odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
3,0Student ma częściową świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
3,5Student ma zadowalającą świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
4,0Student ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
4,5Student ma znaczną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
5,0Student ma pełną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.