Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)
specjalność: technologia żywności pochodzenia wodnego
Sylabus przedmiotu Szkolenie - Biuro Karier:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Szkolenie - Biuro Karier | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Nauk Humanistycznych i Społecznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student zna swoje preferencje zawodowe i jest zainteresowany planowaniem oraz rozwojem kariery/aktywności zawodowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z aktualnymi zagadnieniami dotyczącymi rynku pracy oraz wskazanie możliwości samodzielnego rozwijania swojego potencjału zawodowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Planowanie i rozwój kariery/aktywności zawodowej (rynek pracy, planowanie kariery zawodowej, dostrzeganie swoich mocnych i słabych stron, przygotowywanie dokumentów aplikacyjnych (m.in. CV, list motywacyjny), rozmowa kwalifikacyjna i autoprezentacja, współczesne formy rekrutacji i selekcji pracowników, aktywne metody poszukiwania pracy). | 2 |
2 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 2 |
2 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca: Obecność na wykładzie. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_1A_SZ-3_W01 Student ma wiedzę dotyczącą planowania i rozwoju kariery/aktywności zawodowej, w odniesieniu do aktualnych i potencjalnych wymagań pracodawców i zmieniającego się dynamicznie rynku pracy. | TZZ_1A_W19 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_1A_SZ-3_U01 Student identyfikuje swoje słabe i mocne strony w odniesieniu do planowej kariery zawodowej, charakteryzuje dokumenty aplikacyjne, omawia aktywne metody poszukiwania pracy. | TZZ_1A_U01, TZZ_1A_U02 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_1A_SZ-3_K01 Student dostrzega potrzebę systematycznego podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz potencjalne konsekwencje podejmowanych decyzji dotyczących planowanej/realizowanej aktywności na rynku pracy. | TZZ_1A_K01, TZZ_1A_K02, TZZ_1A_K03, TZZ_1A_K04, TZZ_1A_K05 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_1A_SZ-3_W01 Student ma wiedzę dotyczącą planowania i rozwoju kariery/aktywności zawodowej, w odniesieniu do aktualnych i potencjalnych wymagań pracodawców i zmieniającego się dynamicznie rynku pracy. | 2,0 | |
3,0 | Student omawia i charakteryzuje oczekiwania pracodawców dotyczące absolwentów szkół wyższych, wymienia etapy rozwoju kariery/aktywności zawodowej, zna rodzaje dokumentów aplikacyjnych oraz opisuje aktywne metody poszukiwania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_1A_SZ-3_U01 Student identyfikuje swoje słabe i mocne strony w odniesieniu do planowej kariery zawodowej, charakteryzuje dokumenty aplikacyjne, omawia aktywne metody poszukiwania pracy. | 2,0 | |
3,0 | Student wskazuje i charakteryzuje swoje mocne i słabe strony w odniesieniu do aktualnych oraz potencjalnych oczekiwań pracodawców i planowanej kariery zawodowej, omawia również wybrane aspekty rozmowy kwalifikacyjnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_1A_SZ-3_K01 Student dostrzega potrzebę systematycznego podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz potencjalne konsekwencje podejmowanych decyzji dotyczących planowanej/realizowanej aktywności na rynku pracy. | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega konieczność podejmowania aktywności w planowaniu kariery zawodowej oraz ma świadomość konsekwencji podejmowanych decyzji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa, 2011
- Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot, 2016
- Klein S., Sposób na karierę, Amber, Warszawa, 2002
- Mitoraj-Jaroszek M., Zarządzanie rozwojem pracowników. Kompleksowe i praktyczne ujęcie, Helion, Gliwice, 2014
Literatura dodatkowa
- Ścibiorek Z., Dylematy rozwoju zawodowego, Wydawnictwo PTM, Warszawa, 2009
- Szczepanik R., Budowanie zespołu. Organizacja szkoleń outdoor i wypraw incentive. Poradnik dla menedżera personalnego, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2013