Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Dietetyka (S1)
specjalność: Dietetyka w gastronomii i cateringu

Sylabus przedmiotu Techniki informacyjne z elementami statystyki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Dietetyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki informacyjne z elementami statystyki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Angelika Heberlej <Angelika.Heberlej@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu oprogramowania Microsoft Office.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnych
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
C-3Ukształtowanie umiejętności tworzenia elektronicznych dokumentów.
C-4Przekazanie wiedzy z zakresu statystyki matematycznej.
C-5Ukształtowanie umiejętności przeprowadzania prawidłowego wnioskowania statystycznego. Rozwinięcie umiejętności opracowywania i prezentacji wyników analiz statystycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Podstawowe Narzędzia Microsoft Word. Obsługa interfejsu programu. Tworzenie, edycja i formatowanie tekstu2
T-L-2Tworzenie Profesjonalnych Dokumentów. Struktura dokumentu: nagłówki, akapity, spisy treści. Stylizacja dokumentu: czcionki, kolory, obrazy.2
T-L-3Tabele i Wykresy w Dokumentach. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie prostych wykresów w programie Word2
T-L-4Zaawansowane Funkcje Microsoft Word. Automatyzacja pracy: szablony, nagłówki i stopki. Wstawianie spisu treści, tabel i rysunków, hiperłączy, zakładek i komentarzy2
T-L-5Zaliczenie z obsługi programu Microsoft Word.2
T-L-6Podstawy Microsoft Excel. Obsługa arkusza kalkulacyjnego. Formatowanie komórek, kolumn i wierszy.2
T-L-7Funkcje i Formuły w Excelu. Podstawowe funkcje matematyczne i statystyczne. Tworzenie własnych formuł2
T-L-8Tworzenie Grafik i Wykresów w Excelu. Rodzaje wykresów i ich zastosowanie. Personalizacja wykresów: etykiety, legenda, tytuły2
T-L-9Analiza Danych w Excelu. Sortowanie i filtrowanie danych. Używanie tabel przestawnych do analizy danych2
T-L-10Zaliczenie z obsługi programu Microsoft Excel.2
T-L-11Wprowadzenie do Programu Statistica. Prezentacja interfejsu użytkownika. Import danych do programu Statistica.2
T-L-12Podstawy Analizy Statystycznej. Przegląd podstawowych statystyk opisowych. Graficzne przedstawianie danych2
T-L-13Testy Statystyczne w Programie Statistica. Analiza t-testów i ANOVA. Interpretacja wyników testów.2
T-L-14Korelacje i modelowanie statystyczne w programie Statistica. Wykorzystanie testów statystycznych do analizy związkó. Tworzenie modeli regresji i prognozowanie na podstawie danych.2
T-L-15Zaliczenie z obsługi programu Statistica.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Studiowanie literatury10
A-L-3Konsultacje15
A-L-4Przygotowanie do zaliczeń.20
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja multimedialna, przedstawienie funkcjonalności oprogramowania.
M-2Zajęcia praktycznie (komputerowe).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ciągła ocena aktywności na zajęciach audytodyjnych (komputerowych).
S-2Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń w ramach zaliczeń w laboratorium komputerowym.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
D_1A_DietO10_W01
Zna i rozumie zagadnienia z zakresu statystyki matematycznej; zna i rozumie wybrane technologie informacyjne i ich zastosowanie.
D_1A_W06C-1, C-4T-L-4, T-L-12, T-L-8, T-L-10, T-L-5, T-L-2, T-L-14, T-L-7, T-L-3, T-L-15, T-L-9, T-L-1, T-L-13, T-L-6, T-L-11M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
D_1A_DietO10_U01
Potrafi prawidłowo przeprowadzić wnioskowanie statystyczne, opracowywać i prezentować wyniki analiz statystycznych, przygotować graficzną prezentację (wizualizację) wyników badań naukowych. Potrafi tworzyć elektroniczne dokumenty różnych formatów.
D_1A_U08C-3, C-2, C-5T-L-2, T-L-14, T-L-7, T-L-5, T-L-9, T-L-3, T-L-11, T-L-4, T-L-6, T-L-15, T-L-8, T-L-1, T-L-10, T-L-12, T-L-13M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
D_1A_DietO10_K01
Jest gotów do krytycznej oceny wyników badań i wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
D_1A_K04C-1, C-4, C-5, C-3, C-2T-L-1, T-L-11, T-L-6, T-L-14, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-L-15, T-L-9, T-L-10, T-L-13, T-L-3, T-L-12, T-L-8, T-L-2M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
D_1A_DietO10_W01
Zna i rozumie zagadnienia z zakresu statystyki matematycznej; zna i rozumie wybrane technologie informacyjne i ich zastosowanie.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu technik informacyjnych i statystyki matematycznej
3,0Zna i rozumie w dostatecznym stopniu zagadnienia z zakresu statystyki matematycznej oraz wybrane technologie informacyjne i ich zastosowanie.
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu technik informacyjnych i statystyki matematycznej ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu technik informacyjnych i statystyki matematycznej
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu technik informacyjnych i statystyki matematycznej
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu technik informacyjnych i statystyki matematycznej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
D_1A_DietO10_U01
Potrafi prawidłowo przeprowadzić wnioskowanie statystyczne, opracowywać i prezentować wyniki analiz statystycznych, przygotować graficzną prezentację (wizualizację) wyników badań naukowych. Potrafi tworzyć elektroniczne dokumenty różnych formatów.
2,0Student nie posiada umiejętności przeprowadzania wnioskowania statystycznego, wykonywania podstawowych analiz oraz tworzenia dokumentów.
3,0Potrafi w dostatecznym stopniu przeprowadzić wnioskowanie statystyczne, opracowywać i prezentować wyniki analiz statystycznych, przygotować graficzną prezentację (wizualizację) wyników badań naukowych.
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność przeprowadzania wnioskowania statystycznego, wykonywania podstawowych analiz oraz tworzenia dokumentów, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student posiada dobrą umiejętność przeprowadzania wnioskowania statystycznego, wykonywania podstawowych analiz oraz tworzenia dokumentów.
4,5Student posiada bardzo dobrą dobrą umiejętność przeprowadzania wnioskowania statystycznego, wykonywania podstawowych analiz oraz tworzenia dokumentów.
5,0Student posiada wybitną umiejętność przeprowadzania wnioskowania statystycznego, wykonywania podstawowych analiz oraz tworzenia dokumentów.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
D_1A_DietO10_K01
Jest gotów do krytycznej oceny wyników badań i wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
2,0Student nie jest zdolny do krytycznej oceny wyników badań
3,0Jest gotów w dostatecznym stopniu do krytycznej oceny wyników badań i wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
3,5Student jest zdolny do krytycznej oceny wyników badań w zadowalającym stopniu.
4,0Student jest zdolny do krytycznej oceny wyników badań.
4,5Student jest w znacznym stopniu zdolny do krytycznej oceny wyników badań.
5,0Student jest w pełni zdolny do krytycznej oceny wyników badań.

Literatura podstawowa

  1. Andrzej Jaszkiewicz, Microsoft Office 365. Zbiór porad eksperta, Helion, Gliwice, 2021
  2. Marek Młynarczyk, Microsoft Office - praktyczne zadania i projekty, Helion, Gliwice, 2019
  3. Rafał Langner, Analiza statystyczna w badaniach naukowych z użyciem programu Statistica, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Katherine Murray, Microsoft Word 2019 Step by Step, Microsoft Press, Redmond, WA, 2018
  2. Bill Jelen, Michael Alexander, Excel 2019 Formulas and Functions, Microsoft Press, Redmond, WA, 2019
  3. czasopismo, Journal of Statistical Software, https://www.jstatsoft.org/

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Podstawowe Narzędzia Microsoft Word. Obsługa interfejsu programu. Tworzenie, edycja i formatowanie tekstu2
T-L-2Tworzenie Profesjonalnych Dokumentów. Struktura dokumentu: nagłówki, akapity, spisy treści. Stylizacja dokumentu: czcionki, kolory, obrazy.2
T-L-3Tabele i Wykresy w Dokumentach. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie prostych wykresów w programie Word2
T-L-4Zaawansowane Funkcje Microsoft Word. Automatyzacja pracy: szablony, nagłówki i stopki. Wstawianie spisu treści, tabel i rysunków, hiperłączy, zakładek i komentarzy2
T-L-5Zaliczenie z obsługi programu Microsoft Word.2
T-L-6Podstawy Microsoft Excel. Obsługa arkusza kalkulacyjnego. Formatowanie komórek, kolumn i wierszy.2
T-L-7Funkcje i Formuły w Excelu. Podstawowe funkcje matematyczne i statystyczne. Tworzenie własnych formuł2
T-L-8Tworzenie Grafik i Wykresów w Excelu. Rodzaje wykresów i ich zastosowanie. Personalizacja wykresów: etykiety, legenda, tytuły2
T-L-9Analiza Danych w Excelu. Sortowanie i filtrowanie danych. Używanie tabel przestawnych do analizy danych2
T-L-10Zaliczenie z obsługi programu Microsoft Excel.2
T-L-11Wprowadzenie do Programu Statistica. Prezentacja interfejsu użytkownika. Import danych do programu Statistica.2
T-L-12Podstawy Analizy Statystycznej. Przegląd podstawowych statystyk opisowych. Graficzne przedstawianie danych2
T-L-13Testy Statystyczne w Programie Statistica. Analiza t-testów i ANOVA. Interpretacja wyników testów.2
T-L-14Korelacje i modelowanie statystyczne w programie Statistica. Wykorzystanie testów statystycznych do analizy związkó. Tworzenie modeli regresji i prognozowanie na podstawie danych.2
T-L-15Zaliczenie z obsługi programu Statistica.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Studiowanie literatury10
A-L-3Konsultacje15
A-L-4Przygotowanie do zaliczeń.20
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięD_1A_DietO10_W01Zna i rozumie zagadnienia z zakresu statystyki matematycznej; zna i rozumie wybrane technologie informacyjne i ich zastosowanie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówD_1A_W06Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym uwarunkowania i wskaźniki stanu odżywienia i stanu zdrowia oraz metody oceny sposobu żywienia i stanu odżywienia, z uwzględnieniem wykorzystania narzędzi statystycznych i informatycznych
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnych
C-4Przekazanie wiedzy z zakresu statystyki matematycznej.
Treści programoweT-L-4Zaawansowane Funkcje Microsoft Word. Automatyzacja pracy: szablony, nagłówki i stopki. Wstawianie spisu treści, tabel i rysunków, hiperłączy, zakładek i komentarzy
T-L-12Podstawy Analizy Statystycznej. Przegląd podstawowych statystyk opisowych. Graficzne przedstawianie danych
T-L-8Tworzenie Grafik i Wykresów w Excelu. Rodzaje wykresów i ich zastosowanie. Personalizacja wykresów: etykiety, legenda, tytuły
T-L-10Zaliczenie z obsługi programu Microsoft Excel.
T-L-5Zaliczenie z obsługi programu Microsoft Word.
T-L-2Tworzenie Profesjonalnych Dokumentów. Struktura dokumentu: nagłówki, akapity, spisy treści. Stylizacja dokumentu: czcionki, kolory, obrazy.
T-L-14Korelacje i modelowanie statystyczne w programie Statistica. Wykorzystanie testów statystycznych do analizy związkó. Tworzenie modeli regresji i prognozowanie na podstawie danych.
T-L-7Funkcje i Formuły w Excelu. Podstawowe funkcje matematyczne i statystyczne. Tworzenie własnych formuł
T-L-3Tabele i Wykresy w Dokumentach. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie prostych wykresów w programie Word
T-L-15Zaliczenie z obsługi programu Statistica.
T-L-9Analiza Danych w Excelu. Sortowanie i filtrowanie danych. Używanie tabel przestawnych do analizy danych
T-L-1Podstawowe Narzędzia Microsoft Word. Obsługa interfejsu programu. Tworzenie, edycja i formatowanie tekstu
T-L-13Testy Statystyczne w Programie Statistica. Analiza t-testów i ANOVA. Interpretacja wyników testów.
T-L-6Podstawy Microsoft Excel. Obsługa arkusza kalkulacyjnego. Formatowanie komórek, kolumn i wierszy.
T-L-11Wprowadzenie do Programu Statistica. Prezentacja interfejsu użytkownika. Import danych do programu Statistica.
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktycznie (komputerowe).
M-1Prezentacja multimedialna, przedstawienie funkcjonalności oprogramowania.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena aktywności na zajęciach audytodyjnych (komputerowych).
S-2Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń w ramach zaliczeń w laboratorium komputerowym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu technik informacyjnych i statystyki matematycznej
3,0Zna i rozumie w dostatecznym stopniu zagadnienia z zakresu statystyki matematycznej oraz wybrane technologie informacyjne i ich zastosowanie.
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu technik informacyjnych i statystyki matematycznej ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu technik informacyjnych i statystyki matematycznej
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu technik informacyjnych i statystyki matematycznej
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu technik informacyjnych i statystyki matematycznej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięD_1A_DietO10_U01Potrafi prawidłowo przeprowadzić wnioskowanie statystyczne, opracowywać i prezentować wyniki analiz statystycznych, przygotować graficzną prezentację (wizualizację) wyników badań naukowych. Potrafi tworzyć elektroniczne dokumenty różnych formatów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówD_1A_U08Potrafi dobrać wskaźniki i metody oraz dokonać oceny stanu odżywienia, stanu zdrowia oraz sposobu żywienia i stanu odżywienia, z uwzględnieniem wykorzystania narzędzi statystycznych i informatycznych
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności tworzenia elektronicznych dokumentów.
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
C-5Ukształtowanie umiejętności przeprowadzania prawidłowego wnioskowania statystycznego. Rozwinięcie umiejętności opracowywania i prezentacji wyników analiz statystycznych.
Treści programoweT-L-2Tworzenie Profesjonalnych Dokumentów. Struktura dokumentu: nagłówki, akapity, spisy treści. Stylizacja dokumentu: czcionki, kolory, obrazy.
T-L-14Korelacje i modelowanie statystyczne w programie Statistica. Wykorzystanie testów statystycznych do analizy związkó. Tworzenie modeli regresji i prognozowanie na podstawie danych.
T-L-7Funkcje i Formuły w Excelu. Podstawowe funkcje matematyczne i statystyczne. Tworzenie własnych formuł
T-L-5Zaliczenie z obsługi programu Microsoft Word.
T-L-9Analiza Danych w Excelu. Sortowanie i filtrowanie danych. Używanie tabel przestawnych do analizy danych
T-L-3Tabele i Wykresy w Dokumentach. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie prostych wykresów w programie Word
T-L-11Wprowadzenie do Programu Statistica. Prezentacja interfejsu użytkownika. Import danych do programu Statistica.
T-L-4Zaawansowane Funkcje Microsoft Word. Automatyzacja pracy: szablony, nagłówki i stopki. Wstawianie spisu treści, tabel i rysunków, hiperłączy, zakładek i komentarzy
T-L-6Podstawy Microsoft Excel. Obsługa arkusza kalkulacyjnego. Formatowanie komórek, kolumn i wierszy.
T-L-15Zaliczenie z obsługi programu Statistica.
T-L-8Tworzenie Grafik i Wykresów w Excelu. Rodzaje wykresów i ich zastosowanie. Personalizacja wykresów: etykiety, legenda, tytuły
T-L-1Podstawowe Narzędzia Microsoft Word. Obsługa interfejsu programu. Tworzenie, edycja i formatowanie tekstu
T-L-10Zaliczenie z obsługi programu Microsoft Excel.
T-L-12Podstawy Analizy Statystycznej. Przegląd podstawowych statystyk opisowych. Graficzne przedstawianie danych
T-L-13Testy Statystyczne w Programie Statistica. Analiza t-testów i ANOVA. Interpretacja wyników testów.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna, przedstawienie funkcjonalności oprogramowania.
M-2Zajęcia praktycznie (komputerowe).
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń w ramach zaliczeń w laboratorium komputerowym.
S-1Ocena formująca: Ciągła ocena aktywności na zajęciach audytodyjnych (komputerowych).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności przeprowadzania wnioskowania statystycznego, wykonywania podstawowych analiz oraz tworzenia dokumentów.
3,0Potrafi w dostatecznym stopniu przeprowadzić wnioskowanie statystyczne, opracowywać i prezentować wyniki analiz statystycznych, przygotować graficzną prezentację (wizualizację) wyników badań naukowych.
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność przeprowadzania wnioskowania statystycznego, wykonywania podstawowych analiz oraz tworzenia dokumentów, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student posiada dobrą umiejętność przeprowadzania wnioskowania statystycznego, wykonywania podstawowych analiz oraz tworzenia dokumentów.
4,5Student posiada bardzo dobrą dobrą umiejętność przeprowadzania wnioskowania statystycznego, wykonywania podstawowych analiz oraz tworzenia dokumentów.
5,0Student posiada wybitną umiejętność przeprowadzania wnioskowania statystycznego, wykonywania podstawowych analiz oraz tworzenia dokumentów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięD_1A_DietO10_K01Jest gotów do krytycznej oceny wyników badań i wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówD_1A_K04Jest gotów samodzielnie planować i realizować proces uczenia się przez cale życie, a także motywować innych do stałego samodoskonalenia
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnych
C-4Przekazanie wiedzy z zakresu statystyki matematycznej.
C-5Ukształtowanie umiejętności przeprowadzania prawidłowego wnioskowania statystycznego. Rozwinięcie umiejętności opracowywania i prezentacji wyników analiz statystycznych.
C-3Ukształtowanie umiejętności tworzenia elektronicznych dokumentów.
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
Treści programoweT-L-1Podstawowe Narzędzia Microsoft Word. Obsługa interfejsu programu. Tworzenie, edycja i formatowanie tekstu
T-L-11Wprowadzenie do Programu Statistica. Prezentacja interfejsu użytkownika. Import danych do programu Statistica.
T-L-6Podstawy Microsoft Excel. Obsługa arkusza kalkulacyjnego. Formatowanie komórek, kolumn i wierszy.
T-L-14Korelacje i modelowanie statystyczne w programie Statistica. Wykorzystanie testów statystycznych do analizy związkó. Tworzenie modeli regresji i prognozowanie na podstawie danych.
T-L-4Zaawansowane Funkcje Microsoft Word. Automatyzacja pracy: szablony, nagłówki i stopki. Wstawianie spisu treści, tabel i rysunków, hiperłączy, zakładek i komentarzy
T-L-5Zaliczenie z obsługi programu Microsoft Word.
T-L-7Funkcje i Formuły w Excelu. Podstawowe funkcje matematyczne i statystyczne. Tworzenie własnych formuł
T-L-15Zaliczenie z obsługi programu Statistica.
T-L-9Analiza Danych w Excelu. Sortowanie i filtrowanie danych. Używanie tabel przestawnych do analizy danych
T-L-10Zaliczenie z obsługi programu Microsoft Excel.
T-L-13Testy Statystyczne w Programie Statistica. Analiza t-testów i ANOVA. Interpretacja wyników testów.
T-L-3Tabele i Wykresy w Dokumentach. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie prostych wykresów w programie Word
T-L-12Podstawy Analizy Statystycznej. Przegląd podstawowych statystyk opisowych. Graficzne przedstawianie danych
T-L-8Tworzenie Grafik i Wykresów w Excelu. Rodzaje wykresów i ich zastosowanie. Personalizacja wykresów: etykiety, legenda, tytuły
T-L-2Tworzenie Profesjonalnych Dokumentów. Struktura dokumentu: nagłówki, akapity, spisy treści. Stylizacja dokumentu: czcionki, kolory, obrazy.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna, przedstawienie funkcjonalności oprogramowania.
M-2Zajęcia praktycznie (komputerowe).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena aktywności na zajęciach audytodyjnych (komputerowych).
S-2Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń w ramach zaliczeń w laboratorium komputerowym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do krytycznej oceny wyników badań
3,0Jest gotów w dostatecznym stopniu do krytycznej oceny wyników badań i wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
3,5Student jest zdolny do krytycznej oceny wyników badań w zadowalającym stopniu.
4,0Student jest zdolny do krytycznej oceny wyników badań.
4,5Student jest w znacznym stopniu zdolny do krytycznej oceny wyników badań.
5,0Student jest w pełni zdolny do krytycznej oceny wyników badań.