Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (S1)
Sylabus przedmiotu Zasady eksploatacji pojazdów proekologicznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zasady eksploatacji pojazdów proekologicznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 18 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość budowy i zasady działania tłokowych silników spalinowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zaznajomienie z problematyką eksploatacji silników spalinowych, ze szczególnym uwzględnieniem metod eksploatacji ograniczających zużycie paliwa |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rozruch silnika w niskich temperaturach | 1 |
T-A-2 | Specyficzne warunki eksploatacji silników | 2 |
T-A-3 | Optymalizacja pracy silnika | 1 |
T-A-4 | Eksploatacyjne sposoby ograniczenia zużycia paliwa | 2 |
T-A-5 | Współpraca silnika z odbiornikiem mocy | 2 |
T-A-6 | Silniki spalinowe w układach kogeneracji energii | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ogólne zasady eksploatacji silników spalinowych | 3 |
T-W-2 | Charakterystyki statyczne i dynamiczne silnika | 3 |
T-W-3 | Wskaźniki ekonomiczności pracy silnika | 2 |
T-W-4 | Charakterystyka uniwersalna | 2 |
T-W-5 | Pole podaży mocy | 3 |
T-W-6 | Charakterystyka gęstości czasowej | 2 |
T-W-7 | Silniki spalinowe w układach hybrydowych | 5 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć | 8 |
A-A-3 | Konsultacje | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | przygotowanie do zajęć | 8 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-3 | wykład problemowy |
M-4 | dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena na podstawie zaliczenia ustnego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O14-1_W01 ma wiedzę w zakresie eksploatacji silników spalinowych | OZE_1A_W21, OZE_1A_W22 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-A-6, T-A-5, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4 | M-4, M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O14-1_U01 potrafi racjonalnie eksploatować silniki spalinowe | OZE_1A_U12 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-A-6, T-A-5, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4 | M-4, M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O14-1_K01 jest świadomy swojej wiedzy, rozumie potrzebę ochrony środowiska przyrodniczego | OZE_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-A-6, T-A-5, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4 | M-4, M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O14-1_W01 ma wiedzę w zakresie eksploatacji silników spalinowych | 2,0 | |
3,0 | ma wiedzę w zakresie eksploatacji silników spalinowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O14-1_U01 potrafi racjonalnie eksploatować silniki spalinowe | 2,0 | |
3,0 | potrafi racjonalnie eksploatować pojazdy silnikowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O14-1_K01 jest świadomy swojej wiedzy, rozumie potrzebę ochrony środowiska przyrodniczego | 2,0 | |
3,0 | jest świadomy ograniczenia swojej wiedzy, rozumie potrzebę ochrony środowiska przyrodniczego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wajand J. A., Wajand J. T., Tłokowe silniki spalinowe średnio- i szybkoobrotowe, WNT, Warszawa, 2000