Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (S1)
Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja społeczna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza o społeczeństwie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie podstawowych form oraz czynników wpływających na dobór metody komunikowania. |
C-2 | Umiejętność rozpoznawania zróżnicowanych rozwiązań przekazu informacji o misji i działalności przedsiębiorstwa. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Proces komunikacji społecznej. Rodzaje komunikacji społecznej | 1 |
T-A-2 | Jak się komunikować by zostać dobrze zrozumianym? | 1 |
T-A-3 | Zakłócenia w komunikacji społecznej. Komunikowanie się władzy z obywatelami i odwrotnie. | 1 |
T-A-4 | Negocjacje aspekty praktyczne. | 1 |
T-A-5 | Public relation, sposób działania, wykorzystywane narzędzia. | 1 |
T-A-6 | Medialne środki przekazu w komunikacji społecznej. | 2 |
T-A-7 | Public Affairs. | 3 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie i proces komunikowania się. | 2 |
T-W-2 | Sposoby komunikowania się. Komunikacja werbalna i niewerbalna | 2 |
T-W-3 | Bariery i przeszkody w sprawnej komunikacji | 2 |
T-W-4 | Negocjacje społeczne, zasady, typy postaw negocjacyjnych. | 2 |
T-W-5 | Podstawy i zarządzanie public relations. | 2 |
T-W-6 | Funkcje komunikacji: interpersonalna, masowa i medialna, grupowa i publiczna, międzykulturowa | 4 |
T-W-7 | Aspekty etyczne w komunikacji społecznej. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-A-2 | Przygotowanie materiałów do wykonywania samodzielnie ćwiczeń. | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie studenta do zaleczenia przedmiotu. | 3 |
A-A-4 | Konsultacje | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury. | 6 |
A-W-3 | Przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu. | 7 |
A-W-4 | Konsultacje | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny. |
M-2 | Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
S-2 | Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O10-2_W01 Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności. | OZE_1A_W23 | — | — | C-2, C-1 | T-A-6, T-A-7, T-W-5, T-W-6, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O10-2_U01 Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie. | OZE_1A_U09 | — | — | C-2 | T-A-7, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O10-2_K01 Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania. | OZE_1A_K06 | — | — | C-1 | T-A-6, T-W-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O10-2_W01 Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O10-2_U01 Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie. | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie podstawowym posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań w przedsiębiorstwie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O10-2_K01 Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania. | 2,0 | |
3,0 | Student jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania oraz posiadania wiedzy z zagadnieniami ogólnogospodarczymi regulującymi zasady komunikacji społecznej w przedsiębiorstwie. na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej., Gdańsk, 2003
- Goban-Klas T., Public Relations - pojęcia, definicje, uwarunkowania., Wyd. Business Press, Warszawa, 1997
- Clamen M., Lobbing i jego sekrety., Wyd. Felberg, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Sznajder A., Sztuka promocji., Wyd. Businessman Book, Warszawa, 1993
- Wajda A., Czarnowski P., Public Relations - praktyka działania., Wyd. Business Press, Warszawa, 1997
- Van Schendelen R., Machavelii w Brukseli, Wyd. GWP, Sopot, 2006