Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Techniki prezentacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Techniki prezentacji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Miśkiewicz-Żebrowska <Ewa.Miskiewicz-Zebrowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Miśkiewicz-Żebrowska <Ewa.Miskiewicz-Zebrowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 16 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczony przedmiot Rysunek i rzeźba. Minimalna wiedza i umiejętności z zakresu kompozycji. |
W-2 | Posiadanie podstawowej wiedzy w zakresie obsługi komuterów, instalowania i obsługi popularnych programów graficznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zasad kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa ręcznego i mechanicznego oraz komputerowego. |
C-2 | Edytowanie tekstu. Celowe i świadome formatowanie tekstu, tworzenie tabel, wykresów i in |
C-3 | Nabycie umiejętności edytowania obrazów, fotografii i rysunków. Poznanie podstawowych programów graficznych. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu. |
C-4 | Nabycie umiejętności graficznego opracowania projektów, plansz, posterów. Podstawy wizualizacji i animacji komputerowej. Poznanie programów prezentacji, pokazu slajdów i diaporamy. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa. | 1 |
T-W-2 | Pismo odręczne, szablonowe, drukarskie i komputerowe | 2 |
T-W-3 | Edytory tekstu. Formatowanie tekstu, tabele, wykresy i in. | 2 |
T-W-4 | Praca nad obrazem.Programy graficzne. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu. | 2 |
T-W-5 | Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej: Kompozycja jedno- i wielostronicowa. | 2 |
T-W-6 | Opracowanie graficzne projektów, plansze, wizualizacje. Animacje komputerowe. | 5 |
T-W-7 | Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie prezentacji | 5 |
A-W-3 | Wykonanie prac domowych | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-2 | Metody eksponujące: film, ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem |
M-3 | Metody programowane: z użyciem komputera |
M-4 | Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian identyfikacji ewentualnych braków w wiedzy i umiejętności |
S-2 | Ocena formująca: W wypadku negatywnym można by próbować usiłować rozwiązywać ten problem |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie przeglądu wykonanych prac i prezentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O16.1_W02 opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji | AK_1A_W02 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-4, T-W-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O16.1_U03 dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie oraz wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania prezentacji projektów | AK_1A_U03, AK_1A_U04 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-4, T-W-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O16.1_K02 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | AK_1A_K01, AK_1A_K02 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-4, T-W-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O16.1_W02 opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji | 2,0 | Student nie umie opisać podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji |
3,0 | Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji | |
3,5 | Student poprawnie wykorzystuje większość podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji | |
4,0 | Student poprawnie wykorzystuje wszystkie z podstawowych elementów budowy rysunku,perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji | |
4,5 | Student nie tylko poprawnie wykorzystuje wszystkie z podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O16.1_U03 dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie oraz wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania prezentacji projektów | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie |
3,0 | Student z trudem potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie | |
3,5 | Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji | |
4,0 | Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach | |
4,5 | Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach | |
5,0 | Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O16.1_K02 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | 2,0 | Student nie jest wrażliwy na przejawy sztuki |
3,0 | Student w ograniczonym zakresie jest wrażliwy na przejawy sztuki | |
3,5 | Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości | |
4,0 | Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | |
4,5 | Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej, jest aktywny w kontakcie ze sztuką | |
5,0 | Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej, jest aktywny w kontakcie ze sztuką, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy |
Literatura podstawowa
- Lunden Bjorn, Rosell Lennart, Techniki prezentacji, BL Info Polska, Warszawa, 2006
- Perzycka Elżbieta, Edukacja informacyjna : neomedia w społeczeństwie wiedzy, ZAPOL, Szczecin, 2009
- Opisy programów: Microsoft Word, Sketchup , Corel Draw, Corel Paint, Adobe Photoshop, Power Point (Impress)
Literatura dodatkowa
- Żuchelkowska Krystyna, Zestawy multimedialne w wielostronnym kształceniu studentów, Bydgoszcz, 1995