Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Rośliny ozdobne w ogrodach świata:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rośliny ozdobne w ogrodach świata | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza o morfologii i systematyce roślin, geografia roślin. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z najważniejszymi roślinami ozdobnymi typowymi dla znanych ogrodów europejskich i amerykańskich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Rośliny ozdobne w wybranych ogrodach europejskich. | 2 |
T-W-2 | Cebulowe rośliny ozdobne w ogrodzie Keukenhof, Holandia. | 2 |
T-W-3 | Śródziemnomorskie rośliny ozdobne w ogrodach Guell i Marimutra, oraz w Barcelonie, Hiszpania. | 2 |
T-W-4 | Rośliny ozdobne w parku Ogrody Świata, Niemcy. | 1 |
T-W-5 | Rośliny ozdobne w ogrodach Rzymu i Paryża. | 2 |
T-W-6 | Afrykańskie rośliny ozdobne w ogrodach Wysp Kanaryjskich. | 2 |
T-W-7 | Rośliny ozdobne w amerykańskich ogrodach botanicznych. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | analiza literatury | 8 |
A-W-3 | udział w konsultacjach | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody podające (wykład informacyjny) |
M-2 | metody eksponujące (film) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test kontrolny |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O04.1_W01 Wymienia rośliny ozdobne typowe dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich | AK_1A_W11, AK_1A_W08 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O04.1_U01 Potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich | AK_1A_U08 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O04.1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student szuka inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań | AK_1A_K06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O04.1_W01 Wymienia rośliny ozdobne typowe dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich | 2,0 | student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę na roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich | |
3,5 | student posiada podstawową wiedzę na temat roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich | |
4,0 | student dobrze opanował wiedzę na temat roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich | |
4,5 | student posiada ponad dobrą wiedzę na temat roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O04.1_U01 Potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich | 2,0 | student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym student potrafi scharakteryzować kilkadziesiąt roślin ozdobnych z opisem botanicznym i przynależnością systematyczną typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich |
3,0 | student potrafi scharakteryzować kilka roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich | |
3,5 | student potrafi scharakteryzować kilkanaście roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich | |
4,0 | student potrafi scharakteryzować kilkadziesiąt roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich | |
4,5 | student potrafi scharakteryzować kilkadziesiąt roślin ozdobnych z opisem botanicznym typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich | |
5,0 | student potrafi scharakteryzować kilkadziesiąt roślin ozdobnych z opisem botanicznym i przynależnością systematyczną typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O04.1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student szuka inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań | 2,0 | student nie ma świadomości samodokształcania sie w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata |
3,0 | student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania sie w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata | |
3,5 | student ma dobrą świadomość i potrzebę samodokształcania sie w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata | |
4,0 | student ma dużą świadomość i potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata | |
4,5 | student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata, jest wrażliwy na problemy społeczne i chętny do wyrażania opinii | |
5,0 | student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata, jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu roślin ozdobnych, ma potrzebę samodoskonalenia się w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata |
Literatura podstawowa
- Olfield S., Najpiękniejsze ogrody botaniczne świata, Elipsa, Warszawa, 2008
- Praca zbiorowa, Najpiękniejsze ogrody Europy, Świat Książki, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Hageman J. Zepereuick B., The Berlin – Dahlem Botanic Garden, BGBM, Berlin, 1993