Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Metody regulacji wzrostu drzew:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody regulacji wzrostu drzew | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>, Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 3 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z zakresu sadownictwa i botaniki roślin. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy z zakresu regulacji wzrostu drzew. |
C-2 | Przekazanie wiedzy z zakresu metod rozmnażania roślin sadowniczych. |
C-3 | Przekazanie wiedzy na temat stosowanych podkładek. |
C-4 | Przekazanie wiedzy na temat zależności pomiędzy podkładką a wielkością rośliny. |
C-5 | Przekazanie wiedzy dotyczącej jakości materiału szkółkarskiego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Róznica między rozmnażaniem wegetatywnym a generatywnym- wpływ na wielkość roślin. | 6 |
T-W-2 | Produkcja sadowniczych podkładek generatywnych i wegetatywnych-znaczenie w produkcji, terminy pobierania nasion, obróbka nasion, wysiew, wymagania klimatyczne i glebowe. | 6 |
T-W-3 | Podkładki generatywne i wegetatywne stosowane w sadownictwie. | 6 |
T-W-4 | Rozmnażanie drzew metodą wegetatywną. | 6 |
T-W-5 | Wpływ podkładki i sposobu uszlachetniania na wielkość drzew. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | przygotowanie do zaliczenia wykładów | 23 |
A-W-3 | konsultacje | 2 |
A-W-4 | studiowanie fachowej literatury | 20 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (Wykłady informacyjny, konwersatoryjny) |
M-2 | Samodzielna lub zespołowa praca – wykonanie okulizacji i szczepienia |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzian |
S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
S-3 | Ocena formująca: dyskusja |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O03.3_W01 Posiada wiedzę na temat możliwości regulacji wzrostu drzew za pomocą podkładek | AK_1A_W11 | — | — | C-1, C-3, C-4 | T-W-5, T-W-1 | M-1 | S-1 |
AK_1A_O03.3_W02 Ma wiedzę na temat rozmnażania roślin sadowniczych. | AK_1A_W18 | — | — | C-2 | T-W-4, T-W-2 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O03.3_U03 Umie ograniczyć wzrost drzew. | AK_1A_U13 | — | — | C-1, C-3, C-4 | T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O03.3_K01 Świadomie ocenia metody regulacji wzrostu drzew dla poszczególnych grup roślin. | AK_1A_K07 | — | — | C-2, C-3 | T-W-4, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O03.3_W01 Posiada wiedzę na temat możliwości regulacji wzrostu drzew za pomocą podkładek | 2,0 | student nie opanował wiedzę na poziomie podstawowym na temat regulacji wzrostu drzew |
3,0 | student opanował wiedzę na poziomie podstawowym na temat regulacji wzrostu drzew | |
3,5 | student opanował wiedzę na poziomie podstawowym na temat regulacji wzrostu drzew | |
4,0 | student opanował wiedzę na poziomie rozszerzonym na temat regulacji wzrostu drzew | |
4,5 | student opanował wiedzę na poziomie rozszerzonym na temat regulacji wzrostu drzew | |
5,0 | student opanował wiedzę na poziomie bardzo dobrym na temat regulacji wzrostu drzew | |
AK_1A_O03.3_W02 Ma wiedzę na temat rozmnażania roślin sadowniczych. | 2,0 | student nie jest w stanie wymienić metody rozmnażania roślin sadowniczych |
3,0 | student w stopniu podstawowym jest w stanie wymienić metody rozmnażania roślin sadowniczych | |
3,5 | student w stopniu podstawowym jest w stanie wymienić metody rozmnażania roślin sadowniczych | |
4,0 | student w stopniu rozszerzonym jest w stanie wymienić metody rozmnażania roślin sadowniczych | |
4,5 | student w stopniu rozszerzonym jest w stanie wymienić metody rozmnażania roślin sadowniczych | |
5,0 | student w stopniu bardzo dobrym jest w stanie wymienić metody rozmnażania roślin sadowniczych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O03.3_U03 Umie ograniczyć wzrost drzew. | 2,0 | student nie opanował umiejętność |
3,0 | student opanował umiejętność w stopniu dostatecznym | |
3,5 | student opanował umiejętność w stopniu dostatecznym | |
4,0 | student opanował umiejętność w stopniu dobrym | |
4,5 | student opanował umiejętność w stopniu dobrym | |
5,0 | student opanował umiejętność w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O03.3_K01 Świadomie ocenia metody regulacji wzrostu drzew dla poszczególnych grup roślin. | 2,0 | student nie ma wiedzy o metodach rozmnażania poszczególnych grup roślin |
3,0 | student ma podstawową świadomość oceny metod rozmnażania poszczególnych grup roślin | |
3,5 | student ma podstawową świadomość oceny metod rozmnażania poszczególnych grup roślin | |
4,0 | student ma wiedzę na poziomie dobrym o metodach rozmnażania poszczególnych grup roślin | |
4,5 | student ma wiedzę na poziomie dobrym o metodach rozmnażania poszczególnych grup roślin | |
5,0 | student ma wiedzę na poziomie bardzo dobrym o metodach rozmnażania poszczególnych grup roślin |
Literatura podstawowa
- Czynczyk A., Szkółkarstwo Sadownicze, PWRiL, Warszawa, 1998
- Rejman A., Szkółkarstwo roslin sadowniczych, PWRiL, Warszawa, 2002
Literatura dodatkowa
- Dwumisięcznik, Szkółkarstwo, Plantpress, Kraków