Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Bioinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 15,0 ECTS (formy) 15,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD7 0 15,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone szkolenie biblioteczne
W-2Umiejętność edytowania tekstu
W-3Znajomość zasad projektowania i umiejętność wykonania projektu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy dyplomowej i do egzaminu dyplomowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Przygotowanie założeń metodycznych i prowadzenie analiz0
T-PD-2Studiowanie dostępnej literatury, map, źródeł historycznych i opracowanie studium przedprojektowego związanego z tematyką pracy dyplomowej.0
T-PD-3Opracowanie wyników analiz, wykonanie projektów.0
T-PD-4Pisanie pracy dyplomowej i przygotowanie się do jej obrony i egzaminu inżynierskiego.0
T-PD-5Przygotowanie do prowadzenia badań naukowych0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Udział w konsultacjach związanych z tematyką pracy inżynierskiej12
A-PD-2Wyszukiwanie piśmiennictwa w zasobach baz danych bibliotek, czasopism naukowych i stron www, analiza zebranego piśmiennictwa związanego z tematyką pracy dyplomowej75
A-PD-3Szczegółowe analizy terenu opracowania związanego z tematem pracy50
A-PD-4Opracowanie analiz, wykonanie rysunków projektowych, tabel, plansz60
A-PD-5Pisanie pracy dyplomowej60
A-PD-6Przygotowanie pracy do druku68
A-PD-7Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego i obrony pracy dyplomowej50
375

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy dyplomowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C33_W01
Student wie jak samodzielnie wykonać projekt obiektu architektury krajobrazu, zebrać wymagane doniesienia literatury i dane o terenie opracowania, opracować wymagane dla tematu analizy przedprojektowe, waloryzacje terenu, inwentaryzacje i na ich podstawie napisać pracę dyplomową, opracować część graficzną, a także przygotować się do egzaminu dyplomowego.
AK_1A_W06, AK_1A_W10, AK_1A_W12, AK_1A_W13, AK_1A_W14, AK_1A_W19C-1T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C33_U01
Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przeprowadzić niezbędne analizy i inwentaryzacje badanego terenu związanego z tematyką pracy, opracować, a także wykonać projekt obiektu architektury krajobrazu i napisać pracę dyplomową
AK_1A_U07, AK_1A_U08, AK_1A_U09, AK_1A_U13, AK_1A_U06, AK_1A_U04C-1T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4M-1S-2, S-1
AK_1A_C33_U02
Student ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu architektury krajobrazu
AK_1A_U02, AK_1A_U07, AK_1A_U19C-1T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C33_K01
Student jest gotowy do zauważania związków występujących w otoczeniu i twórczego myslenia o przestrzeni. Rozumie architekturę kajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i materialnych i ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań na proces projektowy.
AK_1A_K01, AK_1A_K04, AK_1A_K07C-1T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C33_W01
Student wie jak samodzielnie wykonać projekt obiektu architektury krajobrazu, zebrać wymagane doniesienia literatury i dane o terenie opracowania, opracować wymagane dla tematu analizy przedprojektowe, waloryzacje terenu, inwentaryzacje i na ich podstawie napisać pracę dyplomową, opracować część graficzną, a także przygotować się do egzaminu dyplomowego.
2,0student nie zna zasad pisania pracy dyplomowej
3,0student zna w stopniu podstawowym zasady pisania pracy dyplomowej, wykazuje małą samodzielność w jej realizacji
3,5student zna zasady pisania pracy dyplomowej, wymaga jednak dużej pomocy ze strony promotora
4,0student dobrze opanował zasady pisania pracy dyplomowej, wymaga niewielkiej pomocy promotora
4,5student dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej, wykonuje analizy i projekty, opracowuje pracę niemal samodzielnie
5,0student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej i wykazuje przy tym dużą kreatywność zarówno podczas prac terenowych, jak i przy opracowywaniu analiz, wykonywaniu projektu i pisaniu pracy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C33_U01
Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przeprowadzić niezbędne analizy i inwentaryzacje badanego terenu związanego z tematyką pracy, opracować, a także wykonać projekt obiektu architektury krajobrazu i napisać pracę dyplomową
2,0Student wykazuje duże braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie, nie potrafi samodzielnie przeprowadzić i opracować badań, ani zaprezentować swojej pracy dyplomowej
3,0Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie, podczas badań i opracowania pracy dyplomowej wymaga dużej pomocy promotora
3,5Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę dyplomową wykonuje z dużą pomocą promotora
4,0Student posiada dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomowa realizuje z niewielką pomocą promotora
4,5Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomowa realizuje z niewielką pomocą promotora
5,0Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora
AK_1A_C33_U02
Student ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu architektury krajobrazu
2,0student nie posiadł umiejętności przekazywania zdobytej wiedzy podczas studiów
3,0student w stopniu podstawowym posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu architektury krajobrazu, nie potrafi odnieść do niej w sposób krytyczny
3,5student posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu architektury krajobrazu, jednak nie potrafi odnieść się do niej w sposób krytyczny
4,0student posiadł w dobrym stopniu umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa, potrafi odnieść się do niej w sposób krytyczny
4,5student bardzo dobrze posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa, potrafi się odnieść do niej w sposób krytyczny
5,0student bardzo dobrze posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa, potrafi się odnieść do niej w sposób krytyczny, dyskutuje podając własne argumenty

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C33_K01
Student jest gotowy do zauważania związków występujących w otoczeniu i twórczego myslenia o przestrzeni. Rozumie architekturę kajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i materialnych i ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań na proces projektowy.
2,0Student nie jest gotowy do zauważania związków występujących w otoczeniu i twórczego myslenia o przestrzeni. Nie rozumie architektury kajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i materialnych i nie ma świadomości wpływu różnorodnych uwarunkowań na proces projektowy.
3,0Student jest słabo przygotowany do zauważania związków występujących w otoczeniu i twórczego myslenia o przestrzeni. Rozumie w stopniu dostatecznym architekturę kajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i materialnych i ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań na proces projektowy.
3,5Student jest dostatecznie przygotowany do zauważania związków występujących w otoczeniu i twórczego myslenia o przestrzeni. Rozumie w stopniu dostatecznym architekturę kajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i materialnych i ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań na proces projektowy.
4,0Student jest przygotowany do zauważania związków występujących w otoczeniu i twórczego myslenia o przestrzeni. Rozumie w stopniu dobrym architekturę kajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i materialnych i ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań na proces projektowy.
4,5Student jest dobrze przygotowany do zauważania związków występujących w otoczeniu i twórczego myslenia o przestrzeni. Rozumie architekturę kajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i materialnych i ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań na proces projektowy.
5,0Student jest bardzo dobrze przygotowany do zauważania związków występujących w otoczeniu i twórczego myslenia o przestrzeni. Rozumie w stopniu bardzo dobrym architekturę kajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i materialnych i ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań na proces projektowy.

Literatura podstawowa

  1. Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
  2. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Woyke J., Woyke H., Jak nie należy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, Warszawa, 2011

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Przygotowanie założeń metodycznych i prowadzenie analiz0
T-PD-2Studiowanie dostępnej literatury, map, źródeł historycznych i opracowanie studium przedprojektowego związanego z tematyką pracy dyplomowej.0
T-PD-3Opracowanie wyników analiz, wykonanie projektów.0
T-PD-4Pisanie pracy dyplomowej i przygotowanie się do jej obrony i egzaminu inżynierskiego.0
T-PD-5Przygotowanie do prowadzenia badań naukowych0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Udział w konsultacjach związanych z tematyką pracy inżynierskiej12
A-PD-2Wyszukiwanie piśmiennictwa w zasobach baz danych bibliotek, czasopism naukowych i stron www, analiza zebranego piśmiennictwa związanego z tematyką pracy dyplomowej75
A-PD-3Szczegółowe analizy terenu opracowania związanego z tematem pracy50
A-PD-4Opracowanie analiz, wykonanie rysunków projektowych, tabel, plansz60
A-PD-5Pisanie pracy dyplomowej60
A-PD-6Przygotowanie pracy do druku68
A-PD-7Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego i obrony pracy dyplomowej50
375
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C33_W01Student wie jak samodzielnie wykonać projekt obiektu architektury krajobrazu, zebrać wymagane doniesienia literatury i dane o terenie opracowania, opracować wymagane dla tematu analizy przedprojektowe, waloryzacje terenu, inwentaryzacje i na ich podstawie napisać pracę dyplomową, opracować część graficzną, a także przygotować się do egzaminu dyplomowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W06zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
AK_1A_W10zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
AK_1A_W12ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, w tym: przepisów prawnych, zasad sporządzania dokumentacji projektowej a w wykonawstwie podstawowych zasad bhp
AK_1A_W13zna metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu
AK_1A_W14zna podstawowe uwarunkowania prawne dotyczące projektowania różnych kategorii obiektów; zna procedury związane z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu; zna podstawowe zasady sporządzania kosztorysów w zakresie obiektów architektury krajobrazu
AK_1A_W19zna zasady inwentaryzacji zieleni
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej i do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-PD-1Przygotowanie założeń metodycznych i prowadzenie analiz
T-PD-2Studiowanie dostępnej literatury, map, źródeł historycznych i opracowanie studium przedprojektowego związanego z tematyką pracy dyplomowej.
T-PD-3Opracowanie wyników analiz, wykonanie projektów.
T-PD-4Pisanie pracy dyplomowej i przygotowanie się do jej obrony i egzaminu inżynierskiego.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy dyplomowej
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zna zasad pisania pracy dyplomowej
3,0student zna w stopniu podstawowym zasady pisania pracy dyplomowej, wykazuje małą samodzielność w jej realizacji
3,5student zna zasady pisania pracy dyplomowej, wymaga jednak dużej pomocy ze strony promotora
4,0student dobrze opanował zasady pisania pracy dyplomowej, wymaga niewielkiej pomocy promotora
4,5student dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej, wykonuje analizy i projekty, opracowuje pracę niemal samodzielnie
5,0student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej i wykazuje przy tym dużą kreatywność zarówno podczas prac terenowych, jak i przy opracowywaniu analiz, wykonywaniu projektu i pisaniu pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C33_U01Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przeprowadzić niezbędne analizy i inwentaryzacje badanego terenu związanego z tematyką pracy, opracować, a także wykonać projekt obiektu architektury krajobrazu i napisać pracę dyplomową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U07sporządza uproszczoną dokumentację projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
AK_1A_U08pozyskuje podstawowe informacje właściwe do zadania projektowego z różnych źródeł
AK_1A_U09analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazów
AK_1A_U13potrafi praktycznie zastosować wiedzę z zakresu doboru, wymagań i pielęgnacji roślin do różnych obiektów architektury krajobrazu
AK_1A_U06stosuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni o różnej funkcji z zastosowaniem odpowiednich materiałów; ma świadomość potrzeby dokształcania przez całe życie i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
AK_1A_U04wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów; ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej i do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-PD-1Przygotowanie założeń metodycznych i prowadzenie analiz
T-PD-2Studiowanie dostępnej literatury, map, źródeł historycznych i opracowanie studium przedprojektowego związanego z tematyką pracy dyplomowej.
T-PD-3Opracowanie wyników analiz, wykonanie projektów.
T-PD-4Pisanie pracy dyplomowej i przygotowanie się do jej obrony i egzaminu inżynierskiego.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy dyplomowej
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykazuje duże braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie, nie potrafi samodzielnie przeprowadzić i opracować badań, ani zaprezentować swojej pracy dyplomowej
3,0Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie, podczas badań i opracowania pracy dyplomowej wymaga dużej pomocy promotora
3,5Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę dyplomową wykonuje z dużą pomocą promotora
4,0Student posiada dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomowa realizuje z niewielką pomocą promotora
4,5Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomowa realizuje z niewielką pomocą promotora
5,0Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C33_U02Student ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U02wykonuje przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych
AK_1A_U07sporządza uproszczoną dokumentację projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
AK_1A_U19posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł. Posiada umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej i do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-PD-1Przygotowanie założeń metodycznych i prowadzenie analiz
T-PD-2Studiowanie dostępnej literatury, map, źródeł historycznych i opracowanie studium przedprojektowego związanego z tematyką pracy dyplomowej.
T-PD-3Opracowanie wyników analiz, wykonanie projektów.
T-PD-4Pisanie pracy dyplomowej i przygotowanie się do jej obrony i egzaminu inżynierskiego.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy dyplomowej
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiadł umiejętności przekazywania zdobytej wiedzy podczas studiów
3,0student w stopniu podstawowym posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu architektury krajobrazu, nie potrafi odnieść do niej w sposób krytyczny
3,5student posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu architektury krajobrazu, jednak nie potrafi odnieść się do niej w sposób krytyczny
4,0student posiadł w dobrym stopniu umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa, potrafi odnieść się do niej w sposób krytyczny
4,5student bardzo dobrze posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa, potrafi się odnieść do niej w sposób krytyczny
5,0student bardzo dobrze posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa, potrafi się odnieść do niej w sposób krytyczny, dyskutuje podając własne argumenty
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C33_K01Student jest gotowy do zauważania związków występujących w otoczeniu i twórczego myslenia o przestrzeni. Rozumie architekturę kajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i materialnych i ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań na proces projektowy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
AK_1A_K04rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
AK_1A_K07ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej i do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-PD-1Przygotowanie założeń metodycznych i prowadzenie analiz
T-PD-2Studiowanie dostępnej literatury, map, źródeł historycznych i opracowanie studium przedprojektowego związanego z tematyką pracy dyplomowej.
T-PD-3Opracowanie wyników analiz, wykonanie projektów.
T-PD-4Pisanie pracy dyplomowej i przygotowanie się do jej obrony i egzaminu inżynierskiego.
T-PD-5Przygotowanie do prowadzenia badań naukowych
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy dyplomowej
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotowy do zauważania związków występujących w otoczeniu i twórczego myslenia o przestrzeni. Nie rozumie architektury kajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i materialnych i nie ma świadomości wpływu różnorodnych uwarunkowań na proces projektowy.
3,0Student jest słabo przygotowany do zauważania związków występujących w otoczeniu i twórczego myslenia o przestrzeni. Rozumie w stopniu dostatecznym architekturę kajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i materialnych i ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań na proces projektowy.
3,5Student jest dostatecznie przygotowany do zauważania związków występujących w otoczeniu i twórczego myslenia o przestrzeni. Rozumie w stopniu dostatecznym architekturę kajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i materialnych i ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań na proces projektowy.
4,0Student jest przygotowany do zauważania związków występujących w otoczeniu i twórczego myslenia o przestrzeni. Rozumie w stopniu dobrym architekturę kajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i materialnych i ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań na proces projektowy.
4,5Student jest dobrze przygotowany do zauważania związków występujących w otoczeniu i twórczego myslenia o przestrzeni. Rozumie architekturę kajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i materialnych i ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań na proces projektowy.
5,0Student jest bardzo dobrze przygotowany do zauważania związków występujących w otoczeniu i twórczego myslenia o przestrzeni. Rozumie w stopniu bardzo dobrym architekturę kajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i materialnych i ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań na proces projektowy.