Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Mechanizacja:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mechanizacja | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Błażejczak <Dariusz.Blazejczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zalecana znajomość podstaw gleboznawstwa lub mechaniki gruntów, grafiki inżynierskiej oraz uprawy roli i roślin. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z budową i eksploatacją oraz zasadami doboru maszyn i urządzeń używanych do mechanizacji prac w terenach zieleni. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Podstawy ogólnej teorii w zakresie budowy i zasad działania maszyn i urządzeń technicznych do mechanizacji prac w terenach zieleni oraz ich eksploatacja uwzględniająca przyrodnicze i technologiczne uwarunkowania tych prac. Prawidłowy dobór i wykorzystanie środków energetycznych, maszyn i urządzeń technicznych w różnych, specyficznych dla danego terenu warunkach prac. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Czytanie wskazanej literatury. | 3 |
A-A-3 | Przygotowanie się do kolokwium. | 7 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia przedmiotowe |
M-2 | pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wykonywanych zadań |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C24_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie budowy, działania i eksploatacji maszyn i urządzeń technicznych oraz technologii wykorzystywanych do mechanizacji prac w terenach zieleni; uwzględniającą znajomość przyrodniczych i technologicznych uwarunkowań | AK_1A_W03, AK_1A_W07, AK_1A_W01 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C24_U01 Dobiera i poprawnie stosuje urządzenia techniczne do wykonania i pielęgnacji obiektów architektury krajobrazu z zachowaniem zasad uprawy i ochrony roślin. | AK_1A_U18, AK_1A_U12 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C24_K01 Potrafi pracować w zespole oraz ma świadomość potrzeby dokształcania i zachowania w sposób profesjonalny. | AK_1A_K09 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C24_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie budowy, działania i eksploatacji maszyn i urządzeń technicznych oraz technologii wykorzystywanych do mechanizacji prac w terenach zieleni; uwzględniającą znajomość przyrodniczych i technologicznych uwarunkowań | 2,0 | Student posiada nikłą wiedzę o klasyfikacji, zastosowaniu, budowie, zasadzie działania i ekploatacji maszyn i urządzeń omówionych na zajęciach (wynik testu do 50%) |
3,0 | Student zna klasyfikację i zastosowanie oraz częściowo budowę maszyn i urządzeń omówionych na zajęciach (wynik testu 51-60%) | |
3,5 | Student zna klasyfikację i zastosowanie oraz częściowo budowę i zasadę działania maszyn i urządzeń omówionych na zajęciach (wynik testu 61-70%) | |
4,0 | Student zna klasyfikację, zastosowanie, budowę oraz częściowo zasadę działania i zagadnienia ekploatacji maszyn i urządzeń omówionych na zajęciach (wynik testu 71-80%) | |
4,5 | Student zna klasyfikację, zastosowanie, budowę, zasadę działania i częściowo zagadnienia ekploatacji maszyn i urządzeń omówionych na zajęciach (wynik testu 81-90%) | |
5,0 | Student zna klasyfikację, zastosowanie, budowę, zasadę działania i zagadnienia ekploatacji maszyn i urządzeń omówionych na zajęciach (wynik testu 91-100%) |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C24_U01 Dobiera i poprawnie stosuje urządzenia techniczne do wykonania i pielęgnacji obiektów architektury krajobrazu z zachowaniem zasad uprawy i ochrony roślin. | 2,0 | Student nie umie zaproponować urządzeń technicznych do wykonania określonej pracy z uwzględnieniem jego parametrów eksploatacyjnych oraz niepoprawnie rozwiązuje wybrane proste zadania inżynierskie (ocena z zadań do 50%) |
3,0 | Student umie zaproponować urządzenie techniczne do wykonania określonej pracy z uwzględnieniem jego parametrów eksploatacyjnych oraz rozwiązuje poprawnie wybrane proste zadania inżynierskie (ocena z zadań 51-60%) | |
3,5 | Student umie zaproponować urządzenie techniczne do wykonania określonej pracy z uwzględnieniem jego parametrów eksploatacyjnych oraz rozwiązuje poprawnie wybrane proste zadania inżynierskie (ocena z zadań 61-70%) | |
4,0 | Student umie zaproponować urządzenie techniczne do wykonania określonej pracy z uwzględnieniem jego parametrów eksploatacyjnych oraz rozwiązuje poprawnie wybrane proste zadania inżynierskie (ocena z zadań 71-80%) | |
4,5 | Student umie zaproponować urządzenie techniczne do wykonania określonej pracy z uwzględnieniem jego parametrów eksploatacyjnych oraz rozwiązuje poprawnie wybrane proste zadania inżynierskie (ocena z zadań 81-90%) | |
5,0 | Student umie zaproponować urządzenie techniczne do wykonania określonej pracy z uwzględnieniem jego parametrów eksploatacyjnych oraz rozwiązuje poprawnie wybrane proste zadania inżynierskie (ocena z zadań 91-100%) |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C24_K01 Potrafi pracować w zespole oraz ma świadomość potrzeby dokształcania i zachowania w sposób profesjonalny. | 2,0 | Student nie wykazuje chęci zdobywania wiedzy i umiejetności, co między innymi przejawia się w brakiem sytematycznego uczęszczaniu na zajęcia. |
3,0 | Student wykazuje chęć zdobywania wiedzy i umiejetności, co między innymi przejawia się w sytematycznym uczęszczaniu na zajęcia (nieobecności zgodne z regulaminem) . | |
3,5 | Student wykazuje chęć zdobywania wiedzy i umiejetności, co między innymi przejawia się w sytematycznym uczęszczaniu na zajęcia (nieobecności zgodne z regulaminem) . | |
4,0 | Student wykazuje chęć zdobywania wiedzy i umiejetności, co między innymi przejawia się w sytematycznym uczęszczaniu na zajęcia (nieobecności zgodne z regulaminem), oraz sporadycznie zabiera głos w dyskusji. | |
4,5 | Student wykazuje chęć zdobywania wiedzy i umiejetności, co między innymi przejawia się w sytematycznym uczęszczaniu na zajęcia (nieobecności zgodne z regulaminem), oraz często zabiera głos w dyskusji. | |
5,0 | Student wykazuje chęć zdobywania wiedzy i umiejetności, co między innymi przejawia się w sytematycznym uczęszczaniu na zajęcia (nieobecności zgodne z regulaminem), oraz bardzo często zabiera głos w dyskusji. |
Literatura podstawowa
- Bartosiewicz A., Urządzanie terenów zieleni, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1998
- Bichta H., Bieganowski F., Maszynoznawstwo ogrodnicze, Wydawnictwo AR w Lublinie, Lublin, 1999
- Ziętara W., Technika w urządzaniu i pielęgnacji terenów zieleni, Wydawnictwo Apra., 2009
Literatura dodatkowa
- Giefing D.F., Podkrzesywanie drzew, Wydawnictwo AR w Poznaniu, Poznań, 1999
- Dobek T., Ćwiczenia z użytkowania agregatów rolniczych, Wydawnictwo AR Szczecin, Szczecin, 1996
- Wasilewski Z., Mechanizacja budownictwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1994
- Kufel K., Błażejczak D., Jurga J., Maszyny i urządzenia rolnicze, Wydawnictwo AR Szczecin, Szczecin, 2002