Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Plener malarski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Plener malarski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Miśkiewicz-Żebrowska <Ewa.Miskiewicz-Zebrowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Miśkiewicz-Żebrowska <Ewa.Miskiewicz-Zebrowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczony semestr z przedmiotu "Rysunek i rzeżba" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Praktyczne opanowanie plenerowych technik malarskich, w szczegolności kryjących (tempera, gwasz). Wyrobienie wrażliwości na zjawiska kolorystyczne, światło, kształty i proporcje plam barwnych, refleksy, gamę barwną i klimat związany z danym tematem, oraz umiejetność przedstawiania ich na płaszczyźnie w technikach malarskich. |
C-2 | Znajomość materiałów i technik malarskich, skutków i sposobów mieszania barw podstawowych na palecie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: park krajobrazowy, technika tempera | 5 |
T-L-2 | Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: widok przystani żeglarskiej z odbiciem w wodzie (marina), technika tempera | 5 |
T-L-3 | Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: aleja, szpaler drzew, perspektywa w malarstwie, technika tempera | 5 |
T-L-4 | Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: pejzaż miejski (weduta), technika tempera | 5 |
T-L-5 | Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat: pejzaż z dominantą, technika tempera | 5 |
T-L-6 | Malarstwo sztalugowe w plenerze - temat dowolny, wybrany indywidualnie przez studenta, technika tempera | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | szkice i prace domowe | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | opowiadanie, opis, prelekcja, anegdota, odczyt, objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-2 | ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem |
M-3 | pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Indywidualne korekty prac studenckich podczas ich powstawania |
S-2 | Ocena podsumowująca: Przegląd prac na koniec pleneru |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C02_W01 opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji | AK_1A_W02 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C02_U01 wykorzystuje rysunek odręczny dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie | AK_1A_U01 | — | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
AK_1A_C02_U02 dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie | AK_1A_U03 | — | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C02_K02 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | AK_1A_K02 | — | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C02_W01 opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji | 2,0 | Student nie umie opisać podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji |
3,0 | Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji | |
3,5 | Student poprawnie wykorzystuje większość podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji | |
4,0 | Student poprawnie wykorzystuje wszystkie z podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji | |
4,5 | Student nie tylko poprawnie wykorzystuje wszystkie z podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C02_U01 wykorzystuje rysunek odręczny dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób wykorzystać rysunku odręcznego dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie |
3,0 | Student z trudem potrafi wykorzystać rysunek odręczny dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać rysunek odręczny dla celów niektórych analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie | |
4,0 | Student nie tylko efektywnie potrafi wykorzystać rysunek odręczny dla celów niektórych analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie, ale również dokonuje ich waloryzacji. | |
4,5 | Student nie tylko efektywnie potrafi wykorzystać rysunek odręczny dla celów niektórych analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie, ale również dokonuje ich waloryzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach | |
5,0 | Student nie tylko efektywnie potrafi wykorzystać rysunek odręczny dla celów niektórych analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie, ale również dokonuje ich waloryzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy | |
AK_1A_C02_U02 dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie |
3,0 | Student z trudem potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie | |
3,5 | Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji | |
4,0 | Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach | |
4,5 | Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach | |
5,0 | Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C02_K02 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | 2,0 | Student nie jest wrażliwy na przejawy sztuki |
3,0 | Student w ograniczonym zakresie jest wrażliwy na przejawy sztuki | |
3,5 | Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości | |
4,0 | Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | |
4,5 | Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej, jest aktywny w kontakcie ze sztuką | |
5,0 | Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej, jest aktywny w kontakcie ze sztuką, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy |
Literatura podstawowa
- Rysunek i malarstwo. Problemy podstawowe. Wybrane zagadnienia, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2010