Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Technologie materiałowe i spawalnicze (N1)
specjalność: Inżynieria spawalnictwa

Sylabus przedmiotu Podstawy konstrukcji maszyn:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologie materiałowe i spawalnicze
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy konstrukcji maszyn
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Grudziński <Pawel.Grudzinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 16 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL2 16 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Mechanika techniczna
W-2Wytrzymałość materiałów
W-3Grafika inżynierska II
W-4Podstawy nauki o materiałach II
W-5Podstawy konstrukcji I

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Teoretyczne i praktyczne zaznajomienie z przebiegiem procesu projektowego.
C-2Wyrobienie umiejętności przedstawiania maszyn w formie modelowej i dekompozycja na poszczególne elementy konstrukcyjne.
C-3Opanowanie umiejętności obliczeń inżynierskich połączeń konstrukcyjnych na przykładzie projektu podnośnika śrubowego.
C-4Opanowanie umiejętności określania obciążeń el. konstrukcyjnych.
C-5Teoretyczne zaznajomienie z konstrukcją, cechami eksploatacyjnymi i metodami obliczeń wybranych przekładni zębatych.
C-6Praktyczne zaznajomienie z przebiegiem procesu projektowego na przykładzie projektu żurawika naściennego.
C-7Teoretyczne poznanie budowy maszyn i ich części składowych.
C-8Teoretyczne i praktyczne zaznajomienie ze sposobami obliczeń inżynierskich na przykładzie projektu.
C-9Ukształtowanie umiejętności tworzenia dokumentacji rysunkowej (rysunek zestawieniowy i rysunki wykonawcze wybranych elementów konstr.)

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Dokumentacja rysunkowa: elementy rysunku technicznego, składanie rysunków, tabliczki; Redakcja i sposoby przeprowadzania obliczeń konstrukcyjnych.; Projekt podnośnika śrubowego: obliczenia konstrukcyjne, rysunek zestawieniowy i rysunki wykonawcze. Omówienie obliczeń, nadzór nad pracą studentów, wykrywanie błędów w obliczenich i dokumentacji rysunkowej.; projekty wybranych elementów konstrukcyjnych; zaliczenie16
16
wykłady
T-W-1Elementy metrologii wymiarów liniowych: odchyłki, tolerancja, systemy zapisu wymiarów tolerowanych, pasowania, algebra łańcuchów wymiarowych, błędy kształtu i położenia; Podstawowe warunki wytrzymałościowe przy obciążeniach statycznych w obl. inżynierskich: metodą naprężeń dopuszczalnych oraz przy obciążeniach dynamicznych; wykresy zmęczeniowe; Połączenia: systematyka, cechy funkcjonalne; Połączenia gwintowe: rodzaje i oznaczenia gwintów, moment tarcia między śrubą i nakrętką, sprawność przekładni gwintowej, minimalna długość nakrętki, obliczenia wytrzymałościowe, konstrukcja śrub, wkrętów, nakrętek i podkładek; Połączenia kształtowe: wpustowe, wypustowe, kołkowe i sworzniowe; Przekładnie kołowe: systematyka, cechy konstrukcyjne i eksploatacyjne; Przekładnie zębate: geometria uzębienia i zazębienia przekładni walcowych o uzębienou prostym i skośnym, dobór modułu z obliczeń wytrzymałościowych, wypełnienie tabliczki rysunkowej; Elementy teorii projektowania: operandy, typowy proces projektowania, zasady projektowania i konstruowania; Połączenia spawane; Przekładnie pasowe: cechy funkcjonalne i rozwiązania konstrukcyjne, obliczenia przekładni z pasami klinowymi.; Sprzęgła: rozwiązania konstrukcyjne i cechy funkcjonalne, obliczenia i dobór.; Hamulce: rozwiązania konstrukcyjne i cechy funkcjonalne, obliczenia siły hamowania.; Wały i osie: konstrukcja, kryteria i heurystyki obliczeniowe.; Łożyskowanie toczne: cechy funkconalne, konstrukcja łożysk tocznych i układów łożyskowych. Systemy smarowania i uszczelnienia.; zaliczenie16
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2Praca własna32
A-L-3Konsultacje2
50
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach16
A-W-2Praca własna32
A-W-3Konsultacje2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny / z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych (tablica, rzutnik przeźroczy).
M-2Metoda projektów / z wykorzystaniem Polskich Norm, kalkulator, komputer.
M-3Metoda projektów / literatura, Polskie Normy, komputer, kalkulator.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Na podstawie zaawansowania obliczeń projektowych.
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie popełnionych błędów merytorycznych (konstrukcyjnych i technologicznych), redakcyjnych, rysunkowych i terminu oddania pracy projektowej.
S-3Ocena podsumowująca: Na podstawie wyników egzaminu
S-4Ocena podsumowująca: Na podstawie wyników egzaminu.
S-5Ocena podsumowująca: Na podstawie popełnionych błędów merytorycznych (konstrukcyjnych, technologicznych i obliczeniowych), rysunkowych i terminu oddania pracy projektowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TMS_1A_A05_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę odnośnie rozwiązywania zadań technicznych i formułowania koncepcji rozwiązań z dziedziny budowy maszyn w stopniu podstawowym. Powinien posiadać znajomość typowych sposobów obliczeń i rozwiązań konstrukcyjnych elementów złącznych oraz wybranych rodzajów kół zębatych. Powinien posiadać umiejętność określania obciążeń prostych elementów konstrukcyjnych w maszynie.
TMS_1A_W04, TMS_1A_W03C-2, C-1T-W-1M-1S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TMS_1A_A05_U02
Student powinien posiadać umiejętność wykonywania obliczeń wybranych elementów i podzespołów konstr. oraz przeniesienie ich wyników, na dokumentację rysunkową.
TMS_1A_U08C-8, C-9, C-6T-L-1M-3S-1, S-5

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TMS_1A_A05_K01
Zajęcia projektowe ukształtują właściwe postawy studenta niezbędne do efektywnej pracy w zespole.
TMS_1A_K01C-2, C-3T-L-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TMS_1A_A05_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę odnośnie rozwiązywania zadań technicznych i formułowania koncepcji rozwiązań z dziedziny budowy maszyn w stopniu podstawowym. Powinien posiadać znajomość typowych sposobów obliczeń i rozwiązań konstrukcyjnych elementów złącznych oraz wybranych rodzajów kół zębatych. Powinien posiadać umiejętność określania obciążeń prostych elementów konstrukcyjnych w maszynie.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedniotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedniotu. Nie potrafi jej wykorzystać przy pracach projektowych
3,5Student opanował przedstawioną wiedzę i umie ja stosować w stopniu pośrednim między oceną 3,0 a 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedniotu. Potrafi ją wykorzystać przy typowych pracach projektowych. Ma trudności z rozwiązywaniem zadań niestandardowych.
4,5Student opanował przedstawioną wiedzę i umie ja stosować w stopniu pośrednim między oceną 4,0 a 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedniotu. Posiada umiejętność rozwiązywania zadań nietypowych. Wykazuje zainteresowanie przedmiotem wykraczające poza przedstawioną tematykę.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TMS_1A_A05_U02
Student powinien posiadać umiejętność wykonywania obliczeń wybranych elementów i podzespołów konstr. oraz przeniesienie ich wyników, na dokumentację rysunkową.
2,0Nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce, przez co nie potrafi samodzielnie rozwiążywać zadań projektowych. Wykazuje braki wiedzy z przedmiotów przedstawionych w wymaganiach wstępnych.
3,0Student rozwiązuje zadania projektowe w sposób bierny, często kożysta z pomocy innych. Popełnia liczne pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i dokumentacji rysunkowej.
3,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między ocena 3,0 i 4,0.
4,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie rozwiązywać zadania projektowe. Popełnia nieliczne pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i wykonywanej dokumentacji rysunkowej.
4,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między ocena 4,0 i 5,0.
5,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie rozwiązywać zadania projektowe. Potrafi przdstawić własne rozwiązanie. Nie popełnia pomyłek wynikających z braku wiedzy.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TMS_1A_A05_K01
Zajęcia projektowe ukształtują właściwe postawy studenta niezbędne do efektywnej pracy w zespole.
2,0Student nieaktywny. W pracy korzysta z postępów innych. Nie wykazuje zainteresowania przedmiotem.
3,0Student samodzielnie wykonujący zadaną pracę. Nie wykazuje chęci współpracy z innymi studentami i prowadzącym zajęcia.
3,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0.
4,0Student samodzielnie wykonujący zadaną pracę. Z chęcią przyłącza się do zespołu i współpracuje z innymi studentami oraz prowadzącym zajęcia.
4,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0.
5,0Student wykazuje cechy przywódcze, organizuje pracę zespołu w sposób podwyższający jakość zadanych prac. Wykazuje zainteresowanie wiedzą wykraczające poza ramy przedmiotu.

Literatura podstawowa

  1. Dietrych Marek, Podstawy konstrukcji maszyn, t 1-2, PWN, Warszawa, 1986
  2. Dietrych Marek, Podstawy konstrukcji maszyn, t. 1-3, PWN, Warszawa, 1986
  3. Ochęduszko Kazimierz, Koła zębate, t 1, konstrukcja, WNT, Warszawa, 2007
  4. Ochęduszko Kazimierz, Koła zębate t. 1-3, WNT, Warszawa, 2007
  5. Ferenc Kazimierz, Ferenc Jarosław, Konstrukcje spawane. Projektowanie połączeń., WNT, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Prace zbiorowe, Przedmiotowe Polskie Normy, Polski Komitet Normalizacji Miar i Jakości, 2011
  2. Prace zbiorowe., Przedmiotowe Polskie Normy, Polski Komitet Normalizacji, Miar i Jakości, Warszawa, 2011
  3. Dobrzański Tadeusz, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2004, 24

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Dokumentacja rysunkowa: elementy rysunku technicznego, składanie rysunków, tabliczki; Redakcja i sposoby przeprowadzania obliczeń konstrukcyjnych.; Projekt podnośnika śrubowego: obliczenia konstrukcyjne, rysunek zestawieniowy i rysunki wykonawcze. Omówienie obliczeń, nadzór nad pracą studentów, wykrywanie błędów w obliczenich i dokumentacji rysunkowej.; projekty wybranych elementów konstrukcyjnych; zaliczenie16
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Elementy metrologii wymiarów liniowych: odchyłki, tolerancja, systemy zapisu wymiarów tolerowanych, pasowania, algebra łańcuchów wymiarowych, błędy kształtu i położenia; Podstawowe warunki wytrzymałościowe przy obciążeniach statycznych w obl. inżynierskich: metodą naprężeń dopuszczalnych oraz przy obciążeniach dynamicznych; wykresy zmęczeniowe; Połączenia: systematyka, cechy funkcjonalne; Połączenia gwintowe: rodzaje i oznaczenia gwintów, moment tarcia między śrubą i nakrętką, sprawność przekładni gwintowej, minimalna długość nakrętki, obliczenia wytrzymałościowe, konstrukcja śrub, wkrętów, nakrętek i podkładek; Połączenia kształtowe: wpustowe, wypustowe, kołkowe i sworzniowe; Przekładnie kołowe: systematyka, cechy konstrukcyjne i eksploatacyjne; Przekładnie zębate: geometria uzębienia i zazębienia przekładni walcowych o uzębienou prostym i skośnym, dobór modułu z obliczeń wytrzymałościowych, wypełnienie tabliczki rysunkowej; Elementy teorii projektowania: operandy, typowy proces projektowania, zasady projektowania i konstruowania; Połączenia spawane; Przekładnie pasowe: cechy funkcjonalne i rozwiązania konstrukcyjne, obliczenia przekładni z pasami klinowymi.; Sprzęgła: rozwiązania konstrukcyjne i cechy funkcjonalne, obliczenia i dobór.; Hamulce: rozwiązania konstrukcyjne i cechy funkcjonalne, obliczenia siły hamowania.; Wały i osie: konstrukcja, kryteria i heurystyki obliczeniowe.; Łożyskowanie toczne: cechy funkconalne, konstrukcja łożysk tocznych i układów łożyskowych. Systemy smarowania i uszczelnienia.; zaliczenie16
16

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2Praca własna32
A-L-3Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach16
A-W-2Praca własna32
A-W-3Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTMS_1A_A05_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę odnośnie rozwiązywania zadań technicznych i formułowania koncepcji rozwiązań z dziedziny budowy maszyn w stopniu podstawowym. Powinien posiadać znajomość typowych sposobów obliczeń i rozwiązań konstrukcyjnych elementów złącznych oraz wybranych rodzajów kół zębatych. Powinien posiadać umiejętność określania obciążeń prostych elementów konstrukcyjnych w maszynie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTMS_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla danej specjalności
TMS_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu cykl życia obiektów technicznych oraz ich znaczenie i powiązanie z inżynierią materiałową i inżynierią mechaniczną
Cel przedmiotuC-2Wyrobienie umiejętności przedstawiania maszyn w formie modelowej i dekompozycja na poszczególne elementy konstrukcyjne.
C-1Teoretyczne i praktyczne zaznajomienie z przebiegiem procesu projektowego.
Treści programoweT-W-1Elementy metrologii wymiarów liniowych: odchyłki, tolerancja, systemy zapisu wymiarów tolerowanych, pasowania, algebra łańcuchów wymiarowych, błędy kształtu i położenia; Podstawowe warunki wytrzymałościowe przy obciążeniach statycznych w obl. inżynierskich: metodą naprężeń dopuszczalnych oraz przy obciążeniach dynamicznych; wykresy zmęczeniowe; Połączenia: systematyka, cechy funkcjonalne; Połączenia gwintowe: rodzaje i oznaczenia gwintów, moment tarcia między śrubą i nakrętką, sprawność przekładni gwintowej, minimalna długość nakrętki, obliczenia wytrzymałościowe, konstrukcja śrub, wkrętów, nakrętek i podkładek; Połączenia kształtowe: wpustowe, wypustowe, kołkowe i sworzniowe; Przekładnie kołowe: systematyka, cechy konstrukcyjne i eksploatacyjne; Przekładnie zębate: geometria uzębienia i zazębienia przekładni walcowych o uzębienou prostym i skośnym, dobór modułu z obliczeń wytrzymałościowych, wypełnienie tabliczki rysunkowej; Elementy teorii projektowania: operandy, typowy proces projektowania, zasady projektowania i konstruowania; Połączenia spawane; Przekładnie pasowe: cechy funkcjonalne i rozwiązania konstrukcyjne, obliczenia przekładni z pasami klinowymi.; Sprzęgła: rozwiązania konstrukcyjne i cechy funkcjonalne, obliczenia i dobór.; Hamulce: rozwiązania konstrukcyjne i cechy funkcjonalne, obliczenia siły hamowania.; Wały i osie: konstrukcja, kryteria i heurystyki obliczeniowe.; Łożyskowanie toczne: cechy funkconalne, konstrukcja łożysk tocznych i układów łożyskowych. Systemy smarowania i uszczelnienia.; zaliczenie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny / z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych (tablica, rzutnik przeźroczy).
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Na podstawie wyników egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedniotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedniotu. Nie potrafi jej wykorzystać przy pracach projektowych
3,5Student opanował przedstawioną wiedzę i umie ja stosować w stopniu pośrednim między oceną 3,0 a 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedniotu. Potrafi ją wykorzystać przy typowych pracach projektowych. Ma trudności z rozwiązywaniem zadań niestandardowych.
4,5Student opanował przedstawioną wiedzę i umie ja stosować w stopniu pośrednim między oceną 4,0 a 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedniotu. Posiada umiejętność rozwiązywania zadań nietypowych. Wykazuje zainteresowanie przedmiotem wykraczające poza przedstawioną tematykę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTMS_1A_A05_U02Student powinien posiadać umiejętność wykonywania obliczeń wybranych elementów i podzespołów konstr. oraz przeniesienie ich wyników, na dokumentację rysunkową.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTMS_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy z zakresu inżynierii materiałowej i inżynierii mechanicznej z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne i/ lub symulacyjne
Cel przedmiotuC-8Teoretyczne i praktyczne zaznajomienie ze sposobami obliczeń inżynierskich na przykładzie projektu.
C-9Ukształtowanie umiejętności tworzenia dokumentacji rysunkowej (rysunek zestawieniowy i rysunki wykonawcze wybranych elementów konstr.)
C-6Praktyczne zaznajomienie z przebiegiem procesu projektowego na przykładzie projektu żurawika naściennego.
Treści programoweT-L-1Dokumentacja rysunkowa: elementy rysunku technicznego, składanie rysunków, tabliczki; Redakcja i sposoby przeprowadzania obliczeń konstrukcyjnych.; Projekt podnośnika śrubowego: obliczenia konstrukcyjne, rysunek zestawieniowy i rysunki wykonawcze. Omówienie obliczeń, nadzór nad pracą studentów, wykrywanie błędów w obliczenich i dokumentacji rysunkowej.; projekty wybranych elementów konstrukcyjnych; zaliczenie
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów / literatura, Polskie Normy, komputer, kalkulator.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Na podstawie zaawansowania obliczeń projektowych.
S-5Ocena podsumowująca: Na podstawie popełnionych błędów merytorycznych (konstrukcyjnych, technologicznych i obliczeniowych), rysunkowych i terminu oddania pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce, przez co nie potrafi samodzielnie rozwiążywać zadań projektowych. Wykazuje braki wiedzy z przedmiotów przedstawionych w wymaganiach wstępnych.
3,0Student rozwiązuje zadania projektowe w sposób bierny, często kożysta z pomocy innych. Popełnia liczne pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i dokumentacji rysunkowej.
3,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między ocena 3,0 i 4,0.
4,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie rozwiązywać zadania projektowe. Popełnia nieliczne pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i wykonywanej dokumentacji rysunkowej.
4,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między ocena 4,0 i 5,0.
5,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie rozwiązywać zadania projektowe. Potrafi przdstawić własne rozwiązanie. Nie popełnia pomyłek wynikających z braku wiedzy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTMS_1A_A05_K01Zajęcia projektowe ukształtują właściwe postawy studenta niezbędne do efektywnej pracy w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTMS_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych
Cel przedmiotuC-2Wyrobienie umiejętności przedstawiania maszyn w formie modelowej i dekompozycja na poszczególne elementy konstrukcyjne.
C-3Opanowanie umiejętności obliczeń inżynierskich połączeń konstrukcyjnych na przykładzie projektu podnośnika śrubowego.
Treści programoweT-L-1Dokumentacja rysunkowa: elementy rysunku technicznego, składanie rysunków, tabliczki; Redakcja i sposoby przeprowadzania obliczeń konstrukcyjnych.; Projekt podnośnika śrubowego: obliczenia konstrukcyjne, rysunek zestawieniowy i rysunki wykonawcze. Omówienie obliczeń, nadzór nad pracą studentów, wykrywanie błędów w obliczenich i dokumentacji rysunkowej.; projekty wybranych elementów konstrukcyjnych; zaliczenie
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów / z wykorzystaniem Polskich Norm, kalkulator, komputer.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Na podstawie zaawansowania obliczeń projektowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nieaktywny. W pracy korzysta z postępów innych. Nie wykazuje zainteresowania przedmiotem.
3,0Student samodzielnie wykonujący zadaną pracę. Nie wykazuje chęci współpracy z innymi studentami i prowadzącym zajęcia.
3,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0.
4,0Student samodzielnie wykonujący zadaną pracę. Z chęcią przyłącza się do zespołu i współpracuje z innymi studentami oraz prowadzącym zajęcia.
4,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0.
5,0Student wykazuje cechy przywódcze, organizuje pracę zespołu w sposób podwyższający jakość zadanych prac. Wykazuje zainteresowanie wiedzą wykraczające poza ramy przedmiotu.